Da er Monacor versjonen av H6 klonen ferdig, det vil si at den ble aldri ferdig.

Har alltid hatt tro på dette elementet, det måler bra og TS parametrene er veldig like Vifa C17WH16-08.
Men det funker ikke. Bassen blir rett og slett for framtredende. Nå har både originalen og klonen med Vifa en lite pukkel der nede, en litt liten en som sjarmerer og som gjør høyttaleren engasjerende, morsomm og livlig. Den pukkelen er for drøy når en bruker Monacor. Ikke noe filter justeringer kan gjøre noe med det.
Jeg hadde virkelig tro på denne MOnacor saken, men etter knørving (les massering) av elementet som mer finlytting så har jeg gått fra brede smil til endeløs frustrasjon. Jeg mener fremdeles at H6 klonen er en fantastisk høyttaler, jeg vil gjerne at flest mulig skal kunne bygge den og jeg vil at det skal være elementer tilgjengelig. Derfor er det så dumt at Monacor ikke funker. En kopis vil teste ut Seas C18 element. Jeg har en kasse stående. Men skuffelsen er for stor til at jeg orker å begynne å jobbe med den.
Om noen måtte lure så har FallenA full returrett.
Men et Vifa element venter på han.
Nå er det bare Vifa som gjelder.
Har fått tak i 8 par, og venter på svar fra en til.
Han siste jeg venter svar fra har 10 par. Håper han svarer med det første.
Håvard