Tar kontakt en dag.H.R skrev:muligens om en uke.FallenA skrev:Noen som skal til "sørvestlandet" den nærmeste tiden?
Må bare skryte litt av dine kreasjoner,de ble meget pene,supert arbeidAndreas skrev:Endelig omlakkerte og helt hvite med striper i rød metallic. Skal ta et bedre bilde når de tas inn i stua med elementer i.
Tenkte også å legge bitumen i kassen innvendig, her og der uten å messe med hornet selvsagt. Noen som har erfaringer i den retning?
Er i utgangspunktet enig, men det kan være at egenlyden til kassen er tatt med i utviklingen av høyttaleren og derfor bør være der, selv om jeg mistenker at 15mm MDF mest er valgt av økonomiske hensyn. Og da sikter jeg til konstruktøren av Impulse høyttalerne og ikke Haavard! ;DAndreas skrev:Takker F.E. Det skal sies at det er et lakkverksted som står for finishen.
Bitumen: Sideplatene mine er 15mm MDF, slik det sto på tegningene jeg fikk hos Håvard. Det er primært dem jeg tenker å dempe med bitumen. De imponerer ikke i "knakktesten". Blir det dårlig lyd er det jo fort gjort å rive dem av igjen.
Ser lekkert ut!!Andreas skrev:Endelig omlakkerte og helt hvite med striper i rød metallic.
Skal dem ikkje få framføtter?Andreas skrev:Hyggelig å få skryt. Skal dele det med lakkern.
Her er også nye føtter på gang. Bakføtter, vel å merke.
Tenkte æ skulle kjøre dem såkalt "balansert". Har hørt det e myye bedre.RoDa skrev:Skal dem ikkje få framføtter?
Fra ca 4500,- og så langt du er villig til å strekke deg, alt etter hvilke materialer/delefilterkomponenter du velger å bruke. Nå skal det sies at basselementene er temmelig vanskelig å få tak i. Vet ikke om det er funnet noen fullgode erstattere for Vifaen enda...F.E. skrev:Dette e jo en lang tråd og har ikkje lest en brøkdel dessverre men så de pene hvitlakkerte kabinettene med MEGET HØY WAF og begynte å lure : ka koste det ca i komponenter å få ihop et par?
mvh Filip
Da treng du ikke de føttene, vettu. Bare bruk Whistler-kablan du har på lån fra meg - dem er balansert fra før av, nemlig.Andreas skrev:Tenkte æ skulle kjøre dem såkalt "balansert". Har hørt det e myye bedre.RoDa skrev:Skal dem ikkje få framføtter?
Man bygger i mdf.F.E. skrev:Ka treng man av verktøy? Har stikksag,bordsag,bajonettsag,skrumaskin,multikutter,vinkelsliper,fliskutter,vater,skyvelære,hammer,kløyvøks,pussemaskin,gressklipper,motorsag,blyant,tommestokk,målband,smygvinkel,gjengelære,popnaggeltang,malerkost+rulle,ikkje 10 tommeltotta +pågangsmot ;D Mye tull nu,men det akseptere dere Nei,seriøst,ka trenng man? Bygges disse i MDF el spon?
mvh Filip
Hei Håvard,æ bor i Harstad,Troms. Skulle egentlig kjøpe noen greier til kjerringa i hvit highgloss men så fikk æ se disse kreasjonene til Andreas Hva er dimensjonene på disse kabinettene? Det står om å bygge et par elller kjøpe disse http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=177,178&id=1345Haavard skrev:Man bygger i mdf.F.E. skrev:Ka treng man av verktøy? Har stikksag,bordsag,bajonettsag,skrumaskin,multikutter,vinkelsliper,fliskutter,vater,skyvelære,hammer,kløyvøks,pussemaskin,gressklipper,motorsag,blyant,tommestokk,målband,smygvinkel,gjengelære,popnaggeltang,malerkost+rulle,ikkje 10 tommeltotta +pågangsmot ;D Mye tull nu,men det akseptere dere Nei,seriøst,ka trenng man? Bygges disse i MDF el spon?
mvh Filip
Håndsirkelsag må du ha.
Lim.
Sparkel.
Fres, det får du lånt.
Hvor bor du?
Håvard
Takker for tipset. Da får du bare pluggene tilbake i posten og så bruker jeg Whistler ledningene internt i H6ene.Mbare skrev:Da treng du ikke de føttene, vettu. Bare bruk Whistler-kablan du har på lån fra meg - dem er balansert fra før av, nemlig.
Har du ingen venner som har færre tommeltotter.FAB skrev:Helt enig, men det koster å ha 10 tommeltotter
Du får ringe på om du vil ha nordnorske byggetips i tillegg til dem Haavard kan gi deg. Kan anbefale en lakkerer her i Tromsø .F.E. skrev:De H6ene i highgloss til Andreas ser jo F.. mæ ut som Merlin VSM 8)
mvh Filip
Jo, men alle er i tidsklemma som meg, med små barnHaavard skrev:Har du ingen venner som har færre tommeltotter.FAB skrev:Helt enig, men det koster å ha 10 tommeltotter
Håvard
OK. Jeg sender giro i retur.Andreas skrev:Takker for tipset. Da får du bare pluggene tilbake i posten og så bruker jeg Whistler ledningene internt i H6ene.Mbare skrev:Da treng du ikke de føttene, vettu. Bare bruk Whistler-kablan du har på lån fra meg - dem er balansert fra før av, nemlig.
Jeg kan hoste opp et par, det er flere igjen fra der jeg fikk tak i elementer til Andreas og hel.F.E. skrev:Har ikkje mulighet til å kikke igjennom heile tråden ikveld i og med at det snurres vinyl og konsumeres vin,men et spørsmål til: ligger heile kokeboka i tråden,dvs el-skjema og kabinett-tegninger? Og du kan tydeligvis hoste opp elementer Håvard
mvh Filip
hyggelig Andreas,når får du dem opp å gå? Mulig æ må ha en lytt Vess du tillate da Men ka e målene på dem? Veldig viktig førr enkelte hustruer :Andreas skrev:Du får ringe på om du vil ha nordnorske byggetips i tillegg til dem Haavard kan gi deg. Kan anbefale en lakkerer her i Tromsø .F.E. skrev:De H6ene i highgloss til Andreas ser jo F.. mæ ut som Merlin VSM 8)
mvh Filip