Sant så santFAB skrev:Det er bare å smøre seg med tålmodighet.
Den som venter lenge nok... venter på noe godt 8) ahh
mvh Filip
Sant så santFAB skrev:Det er bare å smøre seg med tålmodighet.
Den som venter lenge nok... venter på noe godt 8) ahh
Gi meg et hint om du vil ha elemeter.F.E. skrev:jaggu hjelpsomme folk her i denne tråden![]()
Det må æ si,kommer tilbake på den folkens,vess fruen akseptere blir det H6 her.Trur nok det nå ho ser de kabinettene til Andreas 8) Skål førr DIY-folket ;D
mvh filip
Her er jeg "moderator" ;DF.E. skrev:Og i motsetning til store deler av HFS er her ingen krangel eller teite nedlatende svar å spore,veldig triveligStå på gutter (og jenter hvis noen her i tråden),bøyer mæ i støvet for sånne som dere
mvh Filip
Flotte blei de også men sjefen SKAL ha white highgloss sier hoLydfreak skrev:Filip, du kan jo bygge dem i eikefinert mdf også vet duJeg ble veldig fornøyde med mine...litt vintage på en måte
Du har hvertfall veldig mange valg når det kommer til utseende
Mine ble seende sånn ut...
![]()
Hmm...dine høyttalerterminaler var veldig like de jeg har brukt. Eneste forskjellen jeg kan se er selve hetten som står over den delen man skrur løs bakerst...Andreas skrev:Laget en ny plate til terminalene. Den forrige i plexiglass ble stygg. Med litt linolje på blir denne treklumpen ok.
-håper ikke hvitt leveres med nyanser man ikke har bestilt. ;DAndreas skrev:Du får ringe på om du vil ha nordnorske byggetips i tillegg til dem Haavard kan gi deg. Kan anbefale en lakkerer her i TromsøF.E. skrev:De H6ene i highgloss til Andreas ser jo F.. mæ ut som Merlin VSM 8)
mvh Filip.
Nei, mine kobles på helt vanlig måte.Haavard skrev:Skulle du koble H6 på en spesiel måte Andreas?
Håvard
Skjønte bare ikke helt det du og mbare snakket om.Andreas skrev:Nei, mine kobles på helt vanlig måte.Haavard skrev:Skulle du koble H6 på en spesiel måte Andreas?
Håvard
Det var kun spøk og fanteri. Mbare hjalp til med byggingen av mine H6.Haavard skrev:Skjønte bare ikke helt det du og mbare snakket om.Andreas skrev:Nei, mine kobles på helt vanlig måte.Haavard skrev:Skulle du koble H6 på en spesiel måte Andreas?
Håvard¨
Balansert og Whistler kabel.
Håvard
En eller annet sted i denne tråden ligger det bilder av alle klonene.aspstein skrev:Haavard:
Er det mulig å legge ut litt mer info i første posten på denne tråden?
Kanskje et par bilder av de forskjellige variantene folk har bygget og litt angående oppsummeringen du har hatt på test av ulike elementer og delefilter?
Kanskje det ja, med oppskrift og det hele.hel skrev:Kanskje vi skal lage en tråd med ferdige H6 kloner?![]()
denne tråden virker og er kul. ikke kødd med det Please!Haavard skrev:Kanskje det ja, med oppskrift og det hele.hel skrev:Kanskje vi skal lage en tråd med ferdige H6 kloner?![]()
Desverre er jeg redd at denne tråden da dør ut
Håvard
Klart de spiller musikk!! de er da ingen pottestandsHaavard skrev:Det hadde vært lett å presentere alle klonene på side 100 i denne tråden.
Alle som har bygd legger ut bilder av sine med en kort kommentar.
Hva skal vi evenetuellt finne på fram til side 100?
Klonene spiller musikk, presentere musikk?
Håvard
Focal er firkantet, og diameteren er vel 10 cm om jeg ikke husker feil.Nikko03 skrev:javisst spiller de musikk med svær S. Uansett hva jeg setter på blir det rockefot her i gården
Også lurer jeg på om diameteren på hullet til diskanten er det samme på focal som på vifa diskanten.
på vifaen er det 73mm.
Hadde vært lettvint om det var samme diameter. Bare å legge de oppi å tegne rund og frem med fresen ;D
måtte bare spørre i tilfelle det blir en oppgradering her. også er vi ett innlegg nærmere 100 ;D
side 100!!!! det er jo for pokker 210 innlegg til. 85 får holdeHaavard skrev:Focal er firkantet, og diameteren er vel 10 cm om jeg ikke husker feil.Nikko03 skrev:javisst spiller de musikk med svær S. Uansett hva jeg setter på blir det rockefot her i gården
Også lurer jeg på om diameteren på hullet til diskanten er det samme på focal som på vifa diskanten.
på vifaen er det 73mm.
Hadde vært lettvint om det var samme diameter. Bare å legge de oppi å tegne rund og frem med fresen ;D
måtte bare spørre i tilfelle det blir en oppgradering her. også er vi ett innlegg nærmere 100 ;D
Du kan jo se her
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.p...1/anid/d824bbd95776e71b5.53300700/tpl//lang/1
eller her
http://www.diyparadiso.com/datasheets/speaker/focal/TC120TD5.pdf
Håvard
PS klar til å legge ut bilder på side 100?
Du får legge ut det du har.bperu skrev:Ja enig, jeg er bare halveis i fineringen, med progresjonen min trenger jeg ca et halvt år...
klonene er et hakk kvassere enn orginalenemw.k skrev:Hei HEL!
Damen vi snakket om og lyttet til er Rickie Lee Jones sin aller føste plate. Denne finnes som Ny audiofil pressing og er mulig å finne brukt.
Du må også løne øret til hennes "POP POP"
Ja etter som lytte inntrykkene synker inn er det mye men reflekterer over nør dt gjelder H6. De er gode musikk formidlerer og stesser ikke musikken. Man møter musikken på dems primiser ikke ens egene og forunintatte.
Haavard, det som savnet var å høre dem opp mot orginalen.
;D me gled oss!!
HEL god tur til sørvestlandet.
Mvh mw.k