H6 originale er solgt.impulse skrev:I beit for høyttalere, sier du? Noe jeg ikke har fått med meg her?
Har du solgt klonene dine, eller?
Litt plass ja, men ikke de 120 cm hornene H.R besitter ;Dpengesluk skrev:Du har jo all verdens god plass for noen skikkelige horn, jfr. bildet ovenfor..
Tja, vanskelig desverre.impulse skrev:BLH var jo ingen H2-klone, bare en forvokst H6 med åttetommer, men det er kanskje på tide å lage en skikkelig H2-klone da, eller??
Har du plass til 59,5 cm. dia. og ca. en meter fra FRONT høyttaler til bakvegg, da er du i business...Haavard skrev:Litt plass ja, men ikke de 120 cm hornene H.R besitter ;Dpengesluk skrev:Du har jo all verdens god plass for noen skikkelige horn, jfr. bildet ovenfor..
De låt veldig bra, de og BHO sitt (det lille jeg hørte)
Håvard
har da ikke 120cm horn - erru gæern?? de er under meteren jo!Haavard skrev:Litt plass ja, men ikke de 120 cm hornene H.R besitter ;Dpengesluk skrev:Du har jo all verdens god plass for noen skikkelige horn, jfr. bildet ovenfor..
De låt veldig bra, de og BHO sitt (det lille jeg hørte)
Håvard
Det ble for all del gjort noen simuleringer før jeg prøvde med dette elementet i H2.norcad skrev:Flere hull i chassiet er nok lurt ja.
Hva er førsteinntrykket av bassen da Haavard? Dypere og tightere enn de gjorde i den vanlige H6 klonekassen?
Impulse har fått til bassen i H2 med å lage en kasse som passer til elementet de benyttet, eller for å si det motsatt de benyttet et element som fungerte bra i BLH.
Jantsen elementet du hadde fungerer nok bedre i lukket kasse sammen med sub som tar seg av dypet vil jeg tro, eller som ren mellomtone i en mer standard 3-veis konstruksjon.
I en to-veis vil det uansett måtte bli noen kompromisser, spørsmålet er hvor de havner og om man klarer å godta dem.
Setter man høye krav til alle parametre lager man store problemer for seg selv
Hvor har du 569,5 fra : :Haavard skrev:569.5 cm dia. var da mye ;D
Halve veggen på huset gitt.
Håvard
;D ;Dpengesluk skrev:Hvor har du 569,5 fra : :Haavard skrev:569.5 cm dia. var da mye ;D
Halve veggen på huset gitt.
Håvard
Akkurat denne gangen hadde jeg rettimpulse skrev:Legg merke til hvor kommaet er plassert, Håvard. Slikt er aldri helt uvesentlig!
Stripene på Merlin er vel ikke i lakken, det er innfelte messingstriper.HEL skrev:Jeg har begynt å legge noen forsiktige planer om den endelige finishen på H6ne mine.
Utfresningen til diskantene er svært trang, gruer meg til å slipe ned 1 mm her da det er stor fallhøyde mtp resultatet. Ellers er utfresningen til bassene for stor. Det har ingen praktisk betydning. Har allikevel lyst til å gjøre noe med det. Kanskje sparkle og frese på nytt. Burde gå greit det?
Ser for meg å droppe outriggere da det er slankere og mer estetisk med 3 stk spikes.
Merlin VSM har et fint design. Avrundende hjørner for å myke opp samtidig som de visuelt oppfattes som litt mindre. Striper for å gi litt liv.
Har fått taket på lakkering nå men lurer på hvordan jeg gjør det med stripene? Maskerer på baselakken og legger klarlakk oppå hele høyttalern til slutt kanskje?
De kommer til å bli griselekre i signalrødt, HåvardHaavard skrev:Nå gjenstår å gjøre de ferdig, det vil si siste finish.
Signalrødt, only for you my friend. Limited edition.Roberten skrev:De kommer til å bli griselekre i signalrødt, HåvardHaavard skrev:Nå gjenstår å gjøre de ferdig, det vil si siste finish.
Vel blåst !
Hvorfor?norcad skrev:Innrømmer glatt at jeg ikke hadde helt trua på de elementene i bassen. Antok at de ville bli blaute og pløsete.
Bare morsomt om jeg tok feil i dette tilfellet.
Skjønner.norcad skrev:Nei det kan spille slapp bass uten pukkel, Dette inntrykket av tørr bass eller ikke har vel ikke så mye med frekvensgangen å gjøre vil jeg tro. Jeg innbiller meg det har mer med kontroll å gjøre, og det var vel bare et inntrykk jeg hadde etter at jeg testet og målte de opp for deg for en god stund siden, og når du forsøkte de i H6 klonene den gangen.
Men det fullt mulig jeg ble vel kritisk og påvirket av min skuffelse over det myke platechassiet som ikke var å få tett mot kassen.
Du skal ikke se bort fra at tweaket ditt der har gitt gode resultater.
Kunne ikke vært mer enig!Haavard skrev:I mine øyne er dette elementet så bra at det burde vært spandert på en skikkelig basket fra Monacor sin side.
Håvard
God idee men da må man være nøyaktiglobo skrev:HEL, bare noen tanker angående disse stripene.Hvis du tar en notfres og lager et spor noen mm. større en ønsket bredde på stripene. Fyller det feks. messing/kobber eller epoxy med fargepigment,sliper det plan og lakker høytaleren i ønsket farge. Freser spor der du har støpt og lakkerer med klarlakk (Polyretan)etterpå.Har aldrig prøvd dette selv,men bare ide ...
Kanskje vi skulle ta en tur i tenkeboksen og modde disse elementene?norcad skrev:Kunne ikke vært mer enig!Haavard skrev:I mine øyne er dette elementet så bra at det burde vært spandert på en skikkelig basket fra Monacor sin side.
Håvard
De fleste andre har støpt chassi i den prisklassen, og det gir om ikke annet en helt annen kvalitetsfølelse.
Men spiller det bra så skal man jo egentlig ikke henge seg opp i slike bagateller. Det finnes da så mange trær! ;D
Å sveise på chassiet er nok en heller dårlig ide, men var man vrang nok ville det selvfølgelig vært mulig å lime på en aluring eller "støpe" opp den kanten med glassfiber e.l.
Men da er det langt enklere å kjøpe et Seas element spør du meg