Haavard
Hi-Fi freak
Jeg kan ikke dra en sammeligning da jeg ikke har hørt LV. Desverre, for det kunne jeg tenke meg.FallenA skrev:Akkurat det med direkte "sammenligninger" opp i mot andre høyttalere tror jeg er viktig.
Greit å vite hvor i segmentet disse H6 klonene kan plasseres.
har prøvd å tolke noen av inntrykkene fra de som har hørt både LV Obx-r2, og H6, men ikke helt enkelt å sitte igjen med noe konkret. Jeg vet ihvertfall at det uansett handler om preferanser. Men om H6ene spiller på nivå med nevnte Living Voice er det virkelig imponerende. Jeg tror at av de høyttalerne jeg har vært innom de siste årene er det disse jeg vil bruke som en referanse for å måle andre høyttalere. Krevde ganske mye jobbing, men du verden som de spilte. Nå er det jo samme mellomtone som benyttes, men resten er ulikt. H6 er dessuten en BLH løsning som gjør det hele meget spennende.
Om noen tør våge seg på noen ord for å sammenligne/distansere disse høyttalerne hadde det vært veldig morro.
LV er dog en ganske mye dyrere høyttalere om man snakker om innkjøp fra butikken, men konstruksjonen og prinsippene er jo etter hva jeg har oppfattet temmelig enkle. Men jeg kan si at prismessig henger ihvertfall LV helt på greip selv om de koster 60K. De presterer nemlig noe helt hinsides bra mtp lydgjengivelse og musikalsk nytelse
Det jeg ser og kan sammenligne er at H6 og LV er noenlunde like i størrelse, bruk av papirmembraner, kvalitet på diskant og enkle delefilter (tror jeg). Hva en får pengene er noenlunde likt.
Håvard