Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    FallenA skrev:
    Ser riktig lekkert ut Kong "H" !! :)

Blir spennende å høre lytterapporter, og målerapporter når dere får på plass elementet etc.
    Finishen ser riktig så flott ut.

Finpusset og biwoxet er finishen jeg går for tror jeg ;)
    Hvit bivoks 8)
    De ser bra ut, skal nå lime den siste siden. En høyttaler er ferdig og mangler bare finpuss. Begynner fresing snart.
    Men neste uke er det ferie, må bort en tur.
    Fått kjøpt forsterker FallenA?

Håvard

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Haavard skrev:
    Hvit bivoks 8)
    Høres faktisk ikke så dumt ut 8)

Haavard skrev:
    Fått kjøpt forsterker FallenA?
    Etter at "drømmeobjektet" mitt forsvant mellom fingrene mine, så her jeg ikke brukt så mye tid på å lete.
    Har et par andre saker i bakhodet som koster litt. Mulig jeg handler noe "midlertidig", for å slå til på et annet "drømmeobjekt" litt frem i tid ;)

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    152
    Bra arbeid, Haavard. De blir riktig så fine. Ingen tvil om at finering er veien å gå om man vil ha perfekte overflater i MDF-sammenføyninger. Mine som har 10-12 lag med grunning og lakk har etter et halvt år i stua fått vage striper der platene ligger mot hverandre.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Kjempefin finering Håvard :) og når det gjelder en variant av H2 så vil det vel være å juge å si att jeg ikke er veldig intressert i noen mål. Eller tegninger om muligheten byr seg :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Andreas skrev:
    Bra arbeid, Haavard. De blir riktig så fine. Ingen tvil om at finering er veien å gå om man vil ha perfekte overflater i MDF-sammenføyninger. Mine som har 10-12 lag med grunning og lakk har etter et halvt år i stua fått vage striper der platene ligger mot hverandre.
    Du sier noe.
    Det er vanskelig å få det pent lakkert.
    Sparkel, sparkel og atter sparkel er kanskje en vei å gå.
    Jeg har finert på denne måten før en gang og det funker. Tar litt tid. Først lime, så høvle og pusse til det blir plant. Avhengig av en stor mengde tvinger også.

I kveld er siste plate limt. I morgen kan jeg høvle og pusse. Så da er det på tide å tegne opp elementer og slikt.
    Har også gjort litt forsøk med oljer i dag.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    Kjempefin finering Håvard :) og når det gjelder en variant av H2 så vil det vel være å juge å si att jeg ikke er veldig intressert i noen mål. Eller tegninger om muligheten byr seg :)
    Det skal du få når de er klare.
    Satser selv på å bygge en 2/3 H2.
    Må bare finne elementer.

Håvard

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Haavard skrev:
    Nikko03 skrev:
    Må bare finne elementer.

Håvard
    Høres kjempeflott ut :) Kunne ikke Oblivion elementet som står i Impulse sine deles høyt nok. Eller er det andre faktorer som spiller inn her?

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er denne tegningen som er brukt.
    Den er ikke identisk med originalen, men veldig nær. Jeg fikk denne først, og etterhvert dukket det som skulle være den originale opp. Jeg har ikke kontrollmålt for å si det slik, men jeg er blitt det fortalt av andre jeg stoler på. I bunn og grunn er det hornmunningen som er forskjellen.

Jeg har ikke brukt filteret som er vist på bildet.
    Det filteret stemmer heller ikke med avbildet elementer. Avbildet elementer er Focal diskanter, umulig å få tak i. Seas elementet i bassen stemmer nok med filtertegning. Mange vil tro at siden det er avbildet en gul kevlar diskant der så er dette en klone med originale elementer. Det er det ikke. Det Seas elementet i bassen er ikke det som sitter i m ine originale.

Jeg har latt være å bruke Seas elementer av den enkle grunn at min gode venn i UNgarn har ment at andre har vært bedre, blant annet de Vifa vi har brukt. Nå måler Seas sine elementer på en litt annerledes måte enn andre, Norcad forklar please. Det gjør at, har jeg forstått, det ikke ser så pent ut på papiret, men virkeligheten er pen nok. Skal teste Seas nå i denne omgang.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    Haavard skrev:
    Nikko03 skrev:
    Må bare finne elementer.

Håvard
    Høres kjempeflott ut :) Kunne ikke Oblivion elementet som står i Impulse sine deles høyt nok. Eller er det andre faktorer som spiller inn her?
    Stemmer det, Impulse sine elementer kan brukes.
    Også Jantzen kan det se ut som.

Håvard

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Litt rart at det var brukt CA18RLY og ikke CA18RNX i den klonen, RLY har en mindre motor og dermed høyere Qts. Kjent for å fungere bra i (litt større) lukkede kasser. Men det er mulig de er bedre i mellomtonen?

Når det gjelder Seas sine måledata, så er det to ting man skal være obs på. De har det ypperste målutstyret fra Klippel som bl.a. benytter laser til ybernøyaktige målinger. Dette gjør at enkelte simuleringsprogrammer lyser rødt når TS parametre fra Seas blir lagt inn. Simuleringsprogrammer og software bygger fortsatt på formlene Thiele og Small kom frem til på 60 og 70 tallet. Men praktiske målinger viser altså at de formlene ikke stemmer 100% i alle tilfeller.

Den andre og antagelig viktigere forskjellen for oss DIY'ere er frekvensplottene til Seas.
    Disse er riktignok (som alle andre) målt i et ekkofritt rom, MEN målingene er tatt med elementene faktisk montert i en kasse, imotsetning til de fleste andre fabrikanter som tar målinger i en "uendelig baffel".

Hva mente du med - tegneprogram? - Haavard?

Edit: Fjernet en del gratis reklame for Seas pga manglende kilder/referanser.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tegnet hornet til H2 for hånd. Skulle gjerne laget en like fin tegning som H6. Tegnet kassen på data. Kan ikke legge ut mobilbilder av min håndtegning ;D

Håvard

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Jeg har tegnet hornet til H2 for hånd. Skulle gjerne laget en like fin tegning som H6. Tegnet kassen på data. Kan ikke legge ut mobilbilder av min håndtegning ;D

Håvard
    Bare send meg skissen du Haavard, eller stikk innom med den, så skal jeg få mekket sammen en tegning til deg.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    152
    Gjorde noen nye målinger av H6 i stua mi med Audiolense i går kveld.
    Her er resultatene:

Målingene ble gjort med min bærbare PC og Mbare sin mic og micamp. Ettersom PCen min ikke hadde linjeinngang måtte micaampen inn på "mic-inn" på PC og dette er langt fra optimalt. Hverken lydkortet i PCen min eller driverne til det er optimale, men et slags resultat ble det likevel. Jeg er ikke god på å tolke slike målinger, ihvertfall ikke "impulserespons", men de forteller nok mer om rommet mitt enn om H6. Det er ikke spesielt jevn frekvensgang fra 60Hz og langt opp i mellomtonen. Har et kvadratisk rom rom på ca 20kmv med åpninger til andre rom, trappeoppgang og med store vindusflater. Frontveggen er også litt ulik bak venstre og høyre høytaler. Den venstre som forsåvidt måler jevnest i bassen har en svær bokhylle bak seg. Men at H6 spiller ganske langt nedover i frekvens får vi bekreftet på nytt. Hornet hjelper bra på når en liten 6,5" skal spille bass ;D. De av dere med litt erfaring med målinger kan sikkert også se at jeg har en litt "slank" klangbalanse med "hengekøye" over ett ganske stort område i bass/ nedre mellomtone.

Til sammenlikninig målte RoDa oppsettet mitt sommer 2009 med sin xtz-analyse. Anlegget er det samme, men HT-plasseringen er nok ikke helt lik. Viser jo en nokså lik frekvensgang.

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal ikke tolke dette 8)
    Til det er jeg for kunnskapsløs.
    Hvordan synes du de låter. Formidler de musikk?
    Er du fornøyd?
    Dette er tross alt det viktigste.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Overraskende måling. Min subjektive opplevelse av H6clone var at den hadde litt heving i det området den målingen viser hengekøye

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    152
    Haavard skrev:
    Er du fornøyd?

Håvard
    Joda, klonene spiller musikk de og jeg kjenner meg igjen i mange av beskrivelsene som er lagt ut her. Opplever at det er store forskjeller mellom hvilke komponenter som står foran i kjeden, man hører lett forskjell på dacer og amper med klonene. Det er moro for en som meg som bygger selv og stadig gjør endringer i selvbygde boksene mine. Det er også moro når folk er innom og blir lett salig i blikket når de får høre hva som kommer ut av selvbygget, for så lenge som man ikke er vant til svært gode anlegg kan H6 imponere med et stort lydbilde og god bass i et ikke altfor stort rom. Hos meg spiller ikke de ikke med denne fysiske bassen som store høytalerkonstruksjoner med kraftige transistoramper kan spille, men det savner man ikke med gode naboer vegg i vegg på begge sider av rekkehuset. Neste forsterker jeg har planer om å teste hos meg er en PrimaLuna II som er innom huset.

65finger: Stol på ørene dine og ta det som en leksjon i at koblingen mlm rom og HT er nokså viktig for sluttresultatet ;).

O

Oblivion

Gjest
    At H6 måler som den gjør beror på at baffelstep lager en fallende respons, og at H6 ikke har baffelstep kompensasjon og horn/bassrefleks port resonansen gir peaken rundt 45Hz..

Hadde hornet vært laget lengre slik at resonansen ble flyttet ned til 25 - 30Hz og et 6,5"/8" element til hadde blitt montert og koblet med en spole direkte til den eksisterende 6,5" ville det ekstra elementet kompensert for baffelstep og flat respons ned til 20 - 25Hz hadde blitt resultatet.

Et ekstra element med den samme koblingen i eksisterende kabinett ville fjerne hengekøyen, men 45Hz resonansen peaken ville blitt 6dB høyere.

Det er mulig at en parralell kobling over den ekstra elementet med en spole i serie med en motstand i serie med en kondensator - tunet til 45 Hz med passende Q verdi ville ha dempet resonansen nok til å få flat respons...

EDIT: det ekstra elementet må ha Zobel filter, og hvis det er oppbrytning oppover kanskje et sugefilter for å dempe oppbrytningene..

EDIT2: det er også mulig at en demping av hornet vil kunne flytte resonansen nok nedover i frekvens slik at det eksisterende kabinettet kan få linjær respons uten pukkel og flytte -3dB nedover kanskje 10Hz med et ekstra element i tillegg til at hengekøyen blir borte...

EDIT3: det ekstra elementet kan med fordel ha en resonans frekvens som ligger 10Hz lavere enn normal elementet.

EDIT4: det ekstra elementet kan kanskje med fordel monteres på toppen av kabinettet og spille oppover ;D

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Oblivion skrev:
    At H6 måler som den gjør beror på at baffelstep lager en fallende respons, og at H6 ikke har baffelstep kompensasjon og horn/bassrefleks port resonansen gir peaken rundt 45Hz..

Hadde hornet vært laget lengre slik at resonansen ble flyttet ned til 25 - 30Hz og et 6,5"/8" element til hadde blitt montert og koblet med en spole direkte til den eksisterende 6,5" ville det ekstra elementet kompensert for baffelstep og flat respons ned til 20 - 25Hz hadde blitt resultatet.

Et ekstra element med den samme koblingen i eksisterende kabinett ville fjerne hengekøyen, men 45Hz resonansen peaken ville blitt 6dB høyere.

Det er mulig at en parralell kobling over den ekstra elementet med en spole i serie med en motstand i serie med en kondensator - tunet til 45 Hz med passende Q verdi ville ha dempet resonansen nok til å få flat respons...

EDIT: det ekstra elementet må ha Zobel filter, og hvis det er oppbrytning oppover kanskje et sugefilter for å dempe oppbrytningene..

EDIT2: det er også mulig at en demping av hornet vil kunne flytte resonansen nok nedover i frekvens slik at det eksisterende kabinettet kan få linjær respons uten pukkel og flytte -3dB nedover kanskje 10Hz med et ekstra element i tillegg til at hengekøyen blir borte...

EDIT3: det ekstra elementet kan med fordel ha en resonans frekvens som ligger 10Hz lavere enn normal elementet.

EDIT4: det ekstra elementet kan kanskje med fordel monteres på toppen av kabinettet og spille oppover ;D
    Jeg har tegninger/det er blitt laget tegninger med med et lengre horn.
    Tanken er, som du sier, å sette det på toppen. Da får en fordel med rundstråleprinsippet i tillegg.
    Morsomt at du og Norbert har tenkte mye det samme.
    En kan jo dra disse tankene lengre i forhold til en 2/3 H2 klone. To basser i den også? I H2 er hornet dratt ganske langt oppover. Mangler bare 10cm før det "bunner" i toppen.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Andreas skrev:
    Haavard skrev:
    Er du fornøyd?

Håvard
    Joda, klonene spiller musikk de og jeg kjenner meg igjen i mange av beskrivelsene som er lagt ut her. Opplever at det er store forskjeller mellom hvilke komponenter som står foran i kjeden, man hører lett forskjell på dacer og amper med klonene. Det er moro for en som meg som bygger selv og stadig gjør endringer i selvbygde boksene mine. Det er også moro når folk er innom og blir lett salig i blikket når de får høre hva som kommer ut av selvbygget, for så lenge som man ikke er vant til svært gode anlegg kan H6 imponere med et stort lydbilde og god bass i et ikke altfor stort rom. Hos meg spiller ikke de ikke med denne fysiske bassen som store høytalerkonstruksjoner med kraftige transistoramper kan spille, men det savner man ikke med gode naboer vegg i vegg på begge sider av rekkehuset. Neste forsterker jeg har planer om å teste hos meg er en PrimaLuna II som er innom huset.

65finger: Stol på ørene dine og ta det som en leksjon i at koblingen mlm rom og HT er nokså viktig for sluttresultatet ;).
    H6 vil nok aldri, som du skriver, spille med det fysiske og imponerende store lydbildet som større høyttalere. Mer er det ikke å si om det. Med denne høyttaleren, som andre, setter man pris på utvalgte egenskaper. Jeg er vel forelsket i mellomtonen tror jeg.

Håvard

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Det er en gjenganger at ("små") høyttalere som er kjent for bassgjengivelse og dynamiske egenskaper har et dempet grunntoneområde. Det er vel også helt vanlig i de fleste bakladede horn, og konstruksjoner ellers med høy følsomhet?
    Putt inn en eq og flat ut responsen, så tipper jeg de fleste H6-klone-tilhengerne ville bli misfornøyd og legge skylda på et eq ødelegger lyden.
    Psykoakustikk er ikke lett å forstå, og sammen med ørets (lytterens) alder og rommets bidrag, har vi gode grunner for å diskutere hvordan en høyttaler spiller "til evig tid" heldigvis! ;D

En paddeflat respons med avrulling i begge ender høres fort mye kjedeligere ut.
    En jevn stigning nedover i frekvens (evnt kun i bassen), høres for de fleste mer riktig ut (les mindre kjedelig)
    Mens denne varianten ofte oppfattes som "morsommest".

Grunntoneområdet for stemmer ligger ved 130-260hz, så det er fort gjort at ting går galt her også.

O

Oblivion

Gjest
    norcad skrev:
    Det er en gjenganger at ("små") høyttalere som er kjent for bassgjengivelse og dynamiske egenskaper har et dempet grunntoneområde. Det er vel også helt vanlig i de fleste bakladede horn, og konstruksjoner ellers med høy følsomhet?
    Putt inn en eq og flat ut responsen, så tipper jeg de fleste H6-klone-tilhengerne ville bli misfornøyd og legge skylda på et eq ødelegger lyden.
    Psykoakustikk er ikke lett å forstå, og sammen med ørets (lytterens) alder og rommets bidrag, har vi gode grunner for å diskutere hvordan en høyttaler spiller "til evig tid" heldigvis! ;D

En paddeflat respons med avrulling i begge ender høres fort mye kjedeligere ut.
    En jevn stigning nedover i frekvens (evnt kun i bassen), høres for de fleste mer riktig ut (les mindre kjedelig)
    Mens denne varianten ofte oppfattes som "morsommest".

Grunntoneområdet for stemmer ligger ved 130-260hz, så det er fort gjort at ting går galt her også.
    Tja... Jeg har faktisk laget en versjon med 2 stk. 6,5" og domediskant i wave-guide.
    Ikke som en klone av H6 som jeg ikke hadde hørt om engang, men jeg prøvde med en 6,5" først og fikk en lignende respons som H6 før jeg monterte 6,5" nummer to.
    Det ble faktisk en meget god høyttaler og det var kun brukt tilgjengelige Seas elementer.
    Dette settet fikk en av mine døtre som ikke ligger etter dere hifi-dudes i lydkvalitet :eek:
    Når jeg har hørt H6 og H2 nå i ettertid ville jeg ikke tro at dette settet spiller noe dårliger,
    men så er det brukt ren sølvkabling og mundorfs beste komponenter og eik limtre..
    Det eneste som er dårlig er høyttalerterminalene...
    Jeg brukte Eichman som er ubruklige mekanisk, ikke strammer de ordentlig og de brekker for et godt ord..

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.905
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke noe problem med eichmann jeg. Bedre lyd enn wbt har de også når jeg testet. Men er ikke like robuste. Ankepunktet er gjengene. Behandle de fint og de responderer med glimrende lyd.

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Foreslår at kassemålene justeres etter elementvalg på neste impulse prosjekt :)

Hvorfor ikke en H2 klone med litt justerte kassemål for å passe Oblivions elementer perfekt?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tror ikke man behøver å justere kassemålene for at Oblivionelementene skal passe, for å si det sånn. Etter å ha levd med netopp de elementene i etpar H2 siden før jul, kan jeg vanskelig tenke meg at det finnes noen vettug grnn til å bruke noe annet heller. ;D ;D

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    impulse skrev:
    Tror ikke man behøver å justere kassemålene for at Oblivionelementene skal passe, for å si det sånn. Etter å ha levd med netopp de elementene i etpar H2 siden før jul, kan jeg vanskelig tenke meg at det finnes noen vettug grnn til å bruke noe annet heller. ;D ;D
    Tiltdredes på det mest bestemte ;)

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    impulse skrev:
    Da synes jeg det bør være det mest opplagte neste klone prosjektet, kloner som likner mest mulig på like dine "H2O", men Haavard bestemmer selv selvsagt.

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Oblivion skrev:
    Tja... Jeg har faktisk laget en versjon med 2 stk. 6,5" og domediskant i wave-guide.
    Ikke som en klone av H6 som jeg ikke hadde hørt om engang, men jeg prøvde med en 6,5" først og fikk en lignende respons som H6 før jeg monterte 6,5" nummer to.
    Det ble faktisk en meget god høyttaler og det var kun brukt tilgjengelige Seas elementer.
    Dette settet fikk en av mine døtre som ikke ligger etter dere hifi-dudes i lydkvalitet :eek:
    Når jeg har hørt H6 og H2 nå i ettertid ville jeg ikke tro at dette settet spiller noe dårliger,
    men så er det brukt ren sølvkabling og mundorfs beste komponenter og eik limtre..
    Det eneste som er dårlig er høyttalerterminalene...
    Jeg brukte Eichman som er ubruklige mekanisk, ikke strammer de ordentlig og de brekker for et godt ord..
    Selv ville jeg gjerne sett en form for BSC i disse klonene, men vet godt at Haavard verken vil ha flere elementer eller flere komponenter i delefilteret.

Når det gjelder Eichmann får jeg ikke blitt mer enig med deg.

For de som ønsker et sett Eichmann Cable Pod doble terminaler i sine kloner, er det bare å ta kontakt. Jeg selger med glede et par!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    ØivindJ skrev:
    impulse skrev:
    Da synes jeg det bør være det mest opplagte neste klone prosjektet, kloner som likner mest mulig på like dine "H2O", men Haavard bestemmer selv selvsagt.
    Det tror jeg Haavard er helt enig med deg i, problemet er vel bare å få tak i tegninger. Det er nærmest, for ikke å si helt umulig. Han får ikke lov til å slakte mine, det er helt sikkert. ;D

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    ØivindJ skrev:
    impulse skrev:
    Det tror jeg Haavard er helt enig med deg i, problemet er vel bare å få tak i tegninger. Det er nærmest, for ikke å si helt umulig. Han får ikke lov til å slakte mine, det er helt sikkert. ;D
    Tegninger er på plass. Klonet hornet til Andreas her om dagen.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Men har du tegninger på alt, eller bare basshornet?
    BAre basshornet. Det er det jeg trenger i første omgang.
    Som jeg har sagt tidligere, 2/3 H2. ;D
    Trenger jeg mellomtonehornet så er det rimleig lett å måle, så du behøver ikke å være redd for at jeg skal herpe sine lenger.

Håvard

O

Oblivion

Gjest
    Haavard skrev:
    impulse skrev:
    Trenger jeg mellomtonehornet så er det rimleig lett å måle, så du behøver ikke å være redd for at jeg skal herpe sine lenger.

Håvard
    Håvard!

Basshornet i H2 er konstruert for å brukes opp til 500Hz...
    Mellomtonehornet fra 500Hz og opp dit du skal dele mot diskanten...

Enten bør du designe hornet for det du skal bruke det til og det/de elementene du skal bruke det med eller så bør du klone hele H2 konseptet...

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Oblivion skrev:
    Haavard skrev:
    impulse skrev:

Håvard
    Håvard!

Basshornet i H2 er konstruert for å brukes opp til 500Hz...
    Mellomtonehornet fra 500Hz og opp dit du skal dele mot diskanten...

Enten bør du designe hornet for det du skal bruke det til og det/de elementene du skal bruke det med eller så bør du klone hele H2 konseptet...
    Du er inne på noe, men jeg vil høre ltt med mannen i Ungarn om det ikke lar seg gjøre å bruke hornet i H2 på samme måte som i H6. Der deles det på en høyere frekvens.

Håvard

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Antall liker
    3
    Sted
    Halden
    Da begynner ting å bli ferdig her. Litt lodding igjen i helga, så blir det kanskje lyd her også :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn