Eller motsatt:hel skrev:Det heter vel serie når man kobler motstander ved siden av hverandre og paralell når de er etter hverandre.
Vedlegg
-
1.4 KB Visninger: 519
Eller motsatt:hel skrev:Det heter vel serie når man kobler motstander ved siden av hverandre og paralell når de er etter hverandre.
Grattis med vel gjennomført!hel skrev:
Mine H6 kloner er nå for øyeblikket på notodden hos datteren min.Så det blir litt vanskelig og høre på de.freddie77 skrev:Har faktisk fått med meg det - men har ikke hørt eller sett dem. Kanskje jeg burde søke audiens...
- reduseres verdien som på parallel koplede motstander.Nå man kobler kondensatorer etter hverandre?? Hva skjer da?
Isbjørn har du glemtHaavard skrev:Oppdatere skrytelista.
Om noen er glemt så si ifra. Jeg prøver å holde meg oppdatert på hvam som har bygd.
1 H6 (Eneste par med Oblivion kabling)
2 Elel2000 (65finger sine som Clintern kjøpte og solgte)
3 Erik Fransson (Mine første sterkt oppusset)
4 Jereon
5 Karl S
6 Andreas
7 Nikko03 - dattera har stjælt hans
8 Lydfreak
9 hel
10 mw.k - ikke ferdige
11 H.R - spiller visstnok
12 Rabbit
13 Rjukan 3 - status ukjent
14 ØivindJ - kasser nesten ferdige
15 Aspstein - er i gang
16 Solbin - er i gang
17 Håvard L - Kasser er ferdige for de har jeg laget
18 Lydfreak sin kompis
19 Roberten
20 Tofter
21 Mats - mitt siste par. Leveres i august
22 Bperu
Håvard
Regnet du på det Nikko?Nikko03 skrev:Klonene spiller veldig bra de. Engasjerende rett og slett
jeg brukte 1,5ohm i serie og 5ohm i paralell det synes jeg fungerte fint her hos meg
Det er R1 som skaper dempingen og R2 som opprettholder impedansen (sånn i utgangspunktet).hel skrev:Regnet du på det Nikko?
Jeg får ikke verdiene dine til å stemme. Har du brukt 6 ohm?
Med 1,5 ohm i serie så skal parallell motstanden være 18 ohm og det vil gi 2,5 db demping.
Med 5 ohm parallelt så skal serie motstanden være 3,2 ohm og det gir 6,8 db demping.
BTW, er det noen som vet konsekvensen av å endre verdiene på enten R1 eller R2 på denne måten?
Det jeg uansett er sikker på er at de H6ne jeg hørte hos deg Håvard trengte mer demping.
Solbin solgte vell sine elementer til meg.Haavard skrev:Oppdatere skrytelista.
Om noen er glemt så si ifra. Jeg prøver å holde meg oppdatert på hvam som har bygd.
1 H6 (Eneste par med Oblivion kabling)
2 Elel2000 (65finger sine som Clintern kjøpte og solgte)
3 Erik Fransson (Mine første sterkt oppusset)
4 Jereon
5 Karl S
6 Andreas
7 Nikko03 - dattera har stjælt hans
8 Lydfreak
9 hel
10 mw.k - ikke ferdige
11 H.R - spiller visstnok
12 Rabbit
13 Rjukan 3 - status ukjent
14 ØivindJ - kasser nesten ferdige
15 Aspstein - er i gang
16 Solbin - er i gang
17 Håvard L - Kasser er ferdige for de har jeg laget
18 Lydfreak sin kompis
19 Roberten
20 Tofter
21 Mats - mitt siste par. Leveres i august
22 Bperu
23 Isbjørn
Håvard
Jajamen. Side 118 (Link)Haavard skrev:Takk Isbjørn.
Ikke meningen. Har du lagt ut bilder av dine?
Håvard
Hva med å gi dem til meg?H.R skrev:Her er jaggu meg enda et par H6. bildet er tatt når de var nesten helt ferdige - manglet bare noen bein.
Her koblet til et par 845 amper og det må jeg si låt veldig tøft!
I ettertid er det kommet på noen provisoriske bein men det gadd jeg ikke ta bilde av.
Disse ble bygget for å gis bort til en trengende.
sorry - du er ikke trengende nok ;DSleiven skrev:Hva med å gi dem til meg?H.R skrev:Her er jaggu meg enda et par H6. bildet er tatt når de var nesten helt ferdige - manglet bare noen bein.
Her koblet til et par 845 amper og det må jeg si låt veldig tøft!
I ettertid er det kommet på noen provisoriske bein men det gadd jeg ikke ta bilde av.
Disse ble bygget for å gis bort til en trengende.
Sleiven
Filteret er etter oppskriften bortsett fra L-paden som er som følger:tofter skrev:Hvilke verdier endte du på i delefilteret da?
Jeg har demontert filteret her for litt eksperimentering, låter litt skarpt.. Mulig det skyldes forsterkeren (Rimelig transistor forsterker).