Takk. Og takk for sist du også. Jeg koser meg ja. Og takk igjen for gode råd på vinylfronten og for at du og Haavard sprer det glade budskap om Impulse-horn. Kjempehyggelig å være på Hortenmessa men enda hyggeligere å komme hjem. Utrolig hvor god lyd man kan få med hjelp fra kompentente mennsker og egne ti tommeltotter.impulse skrev:Gratulerer, HEL. Og takk for sist! Det begynner å bli et kresent oppsett, dette her! ;D
Jada masa ;D som sagt er rommet fullt av verktøy og jeg er mer opptatt av rødvin, Freia fruktnøtt og Sarah McLachlan. Her kommer et elendig iPad bilde av hvordan det ser ut akkurat nå:Nikko03 skrev:Grattis HEL H6 klonen er en virkelig spilleglad høytaler
Og bilder av hærligheten blir aldri feil
Men ingen har vel fjernkontroll tenker jeg, men på den annen side er det ikke noe problem å bygge disse om.tofter skrev:Takk for tips, det er under vurdering nå.
Men vil mitt akustiske senter være mellom diskant og bass/melomtone?pengesluk skrev:Jeg plasserer alltid det akustiske senter sånn ca. 100 cm. over gulv - det er ca. 10 cm. høyere enn rett i ørehøyde fra lyttestolen. Det er selvsagt min personlige preferanse, jeg liker ikke å se ned på utøverne, heller litt hevet og da fungerer nevnte opplegg perfekt. Av en eller annen merkelig grunn så er det også slik at når jeg vipper ryggen på lyttestolen bakover for en helaften (vel, 70 min.++ da...) hvor jeg bare lar musikken flyte, så virker det som hodets naturlige gyrofunksjon flytter lydbildet tilsvarende oppover slik at jeg fortsatt "ser" lyden rett foran øynene (som normalt er lukket i dennetype seanse) Meget besnærende og ønskverdig, lurer på hva det kommer av, skulle gjerne hatt en teknisk forklaring på fenomenet.
Spennende Håvard! Hva er forskjellen ift. mkI?Haavard skrev:H6 mkII kasser er bygd.
Fått en spesiallaget konstruksjon fra Norbert i Ungarn.tofter skrev:Spennende Håvard! Hva er forskjellen ift. mkI?Haavard skrev:H6 mkII kasser er bygd.
Øret bør plasseres så det er akkurat like langt fra akustisk senter på diskant som på bass. Så hvis elementene er montert på en plan flate vil akustisk senter på bassen ligge bak senter på diskanten og du må plassere diskanten høyere enn ørehøyde for at lyden fra elementene skal nå øret ditt samtidig.Haavard skrev:H6 mkII kasser er bygd.
Disse er 110 cm høye. Lurer egentlig på hva som er ideell plassering av elementer på baffel.
Skal diskant treffe ørekavringen? I min nye sofa, som en sitter noe høyere i enn forrige, så er mitt øre plassert mellom 95-100 cm fra gulvet. Nærmere 100 enn 95. Bør diskanten senter plasseres i samme høyde på baffel?
Håvard
Alt er relativtHEL skrev:Og deter litt langt med tr Vestby-Lena bare for litt borring ...