Du sier noe, musicus.
Aldri har vel munnhellet "Google er din venn" passet bedre.
Jeg minnes fra min ungdom at warner-album alltid hadde mye lavere lyd på CD enn alle andre selskaper. Little feat, fleetwood mac, neil young etc. Husker vi syntes det var litt irriterendeDet er bare å handle, Frikken! Får du ikke "Time loves a hero" på vinyl, låter faktisk CD´n grisefett også, bare så det er sagt.
Ikke et spor av "loudness wars"..
Den er et ekstremt godt eksempel på hvor bra CD faktisk kan låte.
"Den med tomaten" er "Waiting for Colombus", som i min bok er tidenes feteste livealbum.
Her har de også med seg Tower Of Power, samt den gamle Stones-gitaristen Mick Taylor på ett spor.
Vis vedlegget 433155
På toppen av alt er det fantastisk lyd på denne skiva..
Vis vedlegget 433105
/QUOTE]
Oi, svinger som faen, god musikk og fantastisk lyd. Fant frem denne i "rotekassa". Veldig fornøyd med oppdagelsen, takker!![]()
Ikke utelukkende negativt, altså!Den busemannens tryne kan skremme melken ut av en kopp cafe latte.![]()
Ha ha, magen min foretrekker at koffeinen til tider inntas i softvariant.Ikke utelukkende negativt, altså!Den busemannens tryne kan skremme melken ut av en kopp cafe latte.![]()
![]()
Jeg forstår at jeg må dykke ned i Rush-diskografien igjen, baluba. Det er et band jeg liksom aldri har fått helt fot for, men det må vel noen nye runder til. Kanskje de stiller i enslags "aldersbestemt klasse", som du sier.Svært mye, egentlig. Spesielt når vi oppdager band og typer musikk. Ta for eksempel Rush. Min 7 år eldre bror var svoren fan så jeg hadde jo hørt det mange ganger før, og det var da også årsaken til at jeg gikk til innkjøp av Moving Pictures når det albumet kom ut. Jeg vet at endel anmeldere mener at det også er det beste albumet deres, og det er det sterk dissens mot fra fans, men det har ingen relevans for meg siden det var det albumet som faktisk åpnet Rush skikkelig for meg etter å ha blitt eksponert for det i årevis uten å sette meg skikkelig ned å lytte. Derfor har det forblitt mitt favorittalbum.
Det har både pluss og minus. Jeg vemmes for tiden over spesielt kommersielle radiokanaler. Der er det min generasjon som har makta, og det er litt kvalmende å høre mine egne hylle vår egen generasjon og oppvekst uten å si det direkte, men gjennom musikkvalg. Det er som å være på et litt seriøst russetreff på midten av åttitallet. :-\
Tilsluttes. Sterkt album - og i min bok også deres beste....jeg gikk til innkjøp av Moving Pictures når det albumet kom ut. Jeg vet at endel anmeldere mener at det også er det beste albumet deres, og det er det sterk dissens mot fra fans, men det har ingen relevans for meg siden det var det albumet som faktisk åpnet Rush skikkelig for meg etter å ha blitt eksponert for det i årevis uten å sette meg skikkelig ned å lytte. Derfor har det forblitt mitt favorittalbum.
Det var bedre den tiden da "Husker du?" var et konsept for syttiåringer og enda eldre seere/lyttere. Nå påroper faenmeg femtiåringene en slik status, mens de egentlig burde følt seg unge nok til å dykke ned i musikk fra alle tider i musikkhistorien. Den navlebeskuende generasjon mener jeg det er et klart eksempel på. Litt over midten i livet skal man ikke la seg totalt overmanne av nostalgiske følelser og behov når man er satt til å underholde folket med prat og musikk.Jeg forstår at jeg må dykke ned i Rush-diskografien igjen, baluba. Det er et band jeg liksom aldri har fått helt fot for, men det må vel noen nye runder til. Kanskje de stiller i enslags "aldersbestemt klasse", som du sier.Svært mye, egentlig. Spesielt når vi oppdager band og typer musikk. Ta for eksempel Rush. Min 7 år eldre bror var svoren fan så jeg hadde jo hørt det mange ganger før, og det var da også årsaken til at jeg gikk til innkjøp av Moving Pictures når det albumet kom ut. Jeg vet at endel anmeldere mener at det også er det beste albumet deres, og det er det sterk dissens mot fra fans, men det har ingen relevans for meg siden det var det albumet som faktisk åpnet Rush skikkelig for meg etter å ha blitt eksponert for det i årevis uten å sette meg skikkelig ned å lytte. Derfor har det forblitt mitt favorittalbum.
Det har både pluss og minus. Jeg vemmes for tiden over spesielt kommersielle radiokanaler. Der er det min generasjon som har makta, og det er litt kvalmende å høre mine egne hylle vår egen generasjon og oppvekst uten å si det direkte, men gjennom musikkvalg. Det er som å være på et litt seriøst russetreff på midten av åttitallet. :-\
Kommersiell radio?
Don´t get me started!
Det er faen meg "Husker Du" for femtiåringer!
Enig ang. alder. Når man begynner å finne musikksmaken sin, beholder man favorittbandene. Jeg tror favorittene fra 16-20 års alder beholdes.Svært mye, egentlig. Spesielt når vi oppdager band og typer musikk. Ta for eksempel Rush. Min 7 år eldre bror var svoren fan så jeg hadde jo hørt det mange ganger før, og det var da også årsaken til at jeg gikk til innkjøp av Moving Pictures når det albumet kom ut. Jeg vet at endel anmeldere mener at det også er det beste albumet deres, og det er det sterk dissens mot fra fans, men det har ingen relevans for meg siden det var det albumet som faktisk åpnet Rush skikkelig for meg etter å ha blitt eksponert for det i årevis uten å sette meg skikkelig ned å lytte. Derfor har det forblitt mitt favorittalbum.