Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    går alltid i fella der! Bare fordi jeg aldri har sett skiva brukt i alle årene jeg har trålet byens platebutikker- og antikvariater, betyr det helt åpenbart ikke at den ikke er å få på nettet, nei....

Endpoint Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    38
    Det blir nok tidlig på meg i dag...
    Har akkurat kost meg gjennom
    404C2B6C-D7F0-4C1E-AC21-4C3494AE9BF4.jpg
    C24C8744-85DB-4B96-A8D5-CF745B3F6B20.jpg

Men nå er det akkurat satt på Tape, så da blir det slik i et par timer.
    FA5F4A51-7293-41ED-9191-1E1D340C3E33.jpg

Dessuten så har kona lagt seg og jeg har en 21 åring i fanget.
    61C22390-CB1D-4FEC-BBCD-4556D16C5BD3.jpg

Har også et par tapes i bestilling via Drøbak Studer eksport som jeg gleder meg stort til å få...

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    deilig å spille hele album i slengen uten knitring og dårligere lyd desto lenger inn du kommer :cool:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Har også et par tapes i bestilling via Drøbak Studer eksport som jeg gleder meg stort til å få...[/QUOTE]

ble shippet i dag....

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.658
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hyggelig å lese at både den ene og den andre nyter både musikk og annet - med, eller uten bremsene på:)

For egen del er jeg nå midt opp i en situasjon som vil ha betydelig innvirkning på mine fremtidige muligheter til holde på med Hi-Fi og nyte musikk. Deler av utstyret og musikken pakkes i disse dager ned i emballasjen.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.647
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hyggelig å lese at både den ene og den andre nyter både musikk og annet - med, eller uten bremsene på:)

For egen del er jeg nå midt opp i en situasjon som vil ha betydelig innvirkning på mine fremtidige muligheter til holde på med Hi-Fi og nyte musikk. Deler av utstyret og musikken pakkes i disse dager ned i emballasjen.
    Huff, da! :(

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen

Det hørtes illevarslende ut, ptb. Jeg krysser fingrene og håper situasjonen din lander der den skal.... og at det gis lassevis med muligheter til å nyte musikken og anlegget fremover.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.038
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Det høres ikke bra ut,ptb :(

O

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.658
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Takk for omtanken. Litt bevisst ordla jeg meg litt tvetydig - og det er nok langt fra så ille som det kunne virke:)

Saken er at vi etter ca 1 1/2 år med "boligjakt" fikk tilslag på en leilighet i forrige uke, hvilket ble ytterligere formalisert med kontraktsskriving nå i ettermiddag.
    Årsaken til at mye greier nå er pakket ned - og tildels stuet bort, er at vi har lagt huset ut for salg og skal ha visning til helgen.

Kjenner en god bit uro i kroppen mht at markedet er noe tregere nå, enn for et drøyt halvår siden. Vi er jo på sett og vis "avhengige" av å få solgt det vi har til en akseptabel pris - så her krysses både fingre, tær, armer og ben:eek:.

Om alt går etter planen, så er vi på flyttefot rett over årsskiftet. Mao ikke så alt for langt frem i tid, og deler av utstyret som nå er pakket ned kan like godt stå emballert til vi flytter.

Så til det som vil ha betydelig innvirkning på mine fremtidige muligheter med Hi-Fi og musikk:
    Leiligheten vi flytter til er, med sine 98kvm, forholdsvis romslig (i hvertfall for 2 personer) og er over 2 plan. I det som er en loftsetasje er det, i tillegg til 2 soverom, ei loftsstue. Ikke gedigen, men tilstrekkelig til at det vil bli et rom der lyd får en viss prioritet. Så, selv med rommets fysiske begrensinger og noen andre små kompromiss vil jeg ha vesentlig bedre forutsetninger for å få bedre lyttefasiliteter der, enn i dagens stue med dens større kompromiss. Ikke minst så slipper vi nå å "sloss" om å bruke stua:).

Samtidig vil det settes opp et anlegg nr 2 i stua i første etg, som skal være deacent nok til å nyte musikk der også, men da noe lavere prioritet i forhold til rommets øvrige funksjoner. Har et par med VA Mozart Grand stående og en Naim Uniti Star på vei inn som pr. dato er tenkt plassert der. Begge må kunne ansees å ha høy WAF. En av platespillerne vil nok også få plass der.
    Men, det kan hende at det blir omrokkeringer på hvilke høyttalere som havner hvor. Kanskje SF´ne fungerer bedre i stua nede og VA´ne bedre i loftsstua. Kanskje en av de må byttes til noe helt annet. Vet ikke slikt før det er testet.

I tillegg vil (selvfølgelig:) ) ett av soverommene i loftsetasjen være mitt hobbyrom, der tanken er å ha et lite anlegg i tillegg til head-fi løsningene.

Så, med unntak av uroen rundt salg osv er nok situasjonen av mer positiv karakter enn mitt forrige innlegg kunne gi inntrykk av.

Det blir nok mer "drodling" rundt dette etterhvert, men da i min egen tråd:cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.647
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, da, ptb. Blir bra, dette!:)

Og godt at det ikke er noe ugnuss!

• Liker
    Reaksjoner: ptb

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Puh!
    Godt det kun var snakk om midlertidig nedpakking på grunn av nytt bosted!

Jeg harfortsatt med å spille gamle helter i dag. Noen av dem på Japan-press, som må kunne sies å være av en helt annen kvalitet enn det vi tilbys her til lands.
    Den hyperaktive Moog-synth-pioneren Thomas Dolbys "The flat earth"fra 1984 er så hinsides tyst og dynamisk at den vanlige svenske pressen jeg hadde fra før låter som et støyete kassettopptak fra en sliten orginal i forhold.

Det samme er tilfelle med klassikeren "Music from Big Pink" av The Band (men med cover og tre låter av Dylan!). Nesten ufattelig tyst, og mye renere, åpnere og mer dynamisk enn min utgamle Canada-pressing.

De kan jaggu presse plater i den oppadgående sols land!

Fantastisk fine skiver er det uansett.

Unknown-4.jpeg

images.jpeg

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Little Feat bestilt...:cool:
    hadde forresten vinyl originalen hjemme, men den hadde jeg glemt...:rolleyes:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Fort gjort å bli glemsom når samlingen teller noen hyllemetre, Leif.
    Den orginalen får du sikkert solgt til en eller annen sjel her inne som ikke var påmeldt da den kom ut. Jævlig stas med Safety master av WFC!!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    selger ALDRI plater..hender jeg gir bort noen, men selger ikke
    gammelt prinsipp fra studietiden i Sthlm, slik at ikke platesamlingen skulle ende opp som likviditetsbuffer....:rolleyes:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det forstår jeg godt. Jeg har solgt noen få,gitt bort noen og var farlig nær å selge hele samlingen etter skilsmissen for mange år siden. Jeg er veldig glad jeg ikke gjorde det, kan du si..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    eneste vinyl jeg kjøper på fast basis, er hver gang Mosaic gir ut noen nyutgivelser ...
    de bare MÅ jeg ha...

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.406
    Torget vurderinger
    10
    selger ALDRI plater..hender jeg gir bort noen, men selger ikke
    gammelt prinsipp fra studietiden i Sthlm, slik at ikke platesamlingen skulle ende opp som likviditetsbuffer....:rolleyes:
    Fint. For jeg hadde ikke planer om å betale.

• Liker
    Reaksjoner: LMC

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    uvanlig kvikk i dag? :D
    du har uansett ikke plass til å ta imot 15m gratis engang...:cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det lå hele to CD-er med Little Feat (som jeg ikke har!) i de bunkene med sølvskiver jeg fikk i går. Tror jeg må tilby donor noen kroner, for det er så utrolig mye god musikk vi gutta fikk dele. :D

little feat bunke.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hei T
    takk for igår
    sedvanlig hyggelig og avslappende
    må gratulere deg med skikkelig fin vinylsnurre og godt integrerte subber
    utrolig hvor mye bedre den spilte etter en runde med microfiberkluten på sliden!
    kjente strax igjen den lettflytende luftige uanstrengte signaturen av en god luftLAGRET tangential arm
    folk som sier disse ikke kan gjengi tight dypbass, vet simpelthen ikke hva de snakker om
    de har vel trolig bare hørt armer som flyter på en løs luftpute
    ellers må jeg si at den nye Technics SP10 på Høstpuls gjorde et godt visuelt inntrykk....lyden av den samlede SL1000 2018 versjonen blir derimot det avgjørende
    mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hei, Leif!
    Selv takk, det var usedvanlig hyggelig og avslappet, akkurat som det pleier å være.
    Takk for gode ord, jeg synes det låter virkelig bra nå med både mer fundament og en platespiller jeg er helt ekstremt fornøyd med. Klart mer lettflytende og friere enn før. Det skal eksperimenteres litt med høyttalerplassering i dag, hadde jeg tenkt. Så får vi høre om det kan tunes til enda et knepp eller to.
    Ellers var det nesten sjokkerende hvor mye en ren armslede hadde å si, ja! Microfiberkluten blir liggende ved stereobenken, for å si det sånn...
    Høstpuls var småkaotisk og proppfullt av folk og utstyr, men den nye Technicsen var vel rosinen i pølsa, ja. Selv om jeg må innrømme at den ikke er min kopp med te...

Takk for veldig hyggelig lørdag og ekstremt god napoleonskake til lunchkaffen!

Sist redigert:

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Blir i godt humør av tråden din Impulse. Besøk av likesinnede er noe av det beste med denne hobbyen. En utveksler erfaringer og lærer noe nytt rett som det er.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Tusen takk skal du ha, musicman! Det er hyggelig å høre.
    Du har helt rett i at besøk , lytting og erfaringsutveksling er noe av det aller fineste med denne hobbyen. Som i går formiddag, for eksempel. Ikke bare var det veldig hyggelig, men jeg opplevde virkelig viktigheten av å holde armsleden på Bergmann Magne støvfri.
    Som du sier; man lærer noe nytt rett som det er. :)

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det kan se ut som om husets førstedame er blitt påvirket av å utsettes for god lyd de siste årene. Her om dagen meldte hun at en av kollegene hadde kjøpt seg et skrekkelig dårlig anlegg hun ikke holdt ut å høre på. "Det låt som om alt var pakket inn i vatt" var den megetsigende forklaringen. I dag påpekte hun at bilstereoen ikke låt allverdens, og borte hos en av de gamle venninnene, som insisterer på at de små, men gode høyttalerne må stå på gulvet ved siden av sofaen, fikk jeg høre at de hørtes ut som om vokalisten brukte en ropert inni en telefonboks. Det er relativt åpenbart at hun har lært seg å skille mellom god og dårlig lyd, selv om hun mener at jeg har gjort henne håpløst kresen....8)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.197
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Fick snappat upp den som tänkt. Glädjer mig!

Vis vedlegget 463194
    Gratulerer med den best tenkelige utgaven av et av historiens aller beste live-album! (Så lenge vi ikke snakker safety master tape, selvsagt!) Har du fått lyttet litt på WFC enda, cross?
    Tack tack. Nej helgen har varit fullbokad och med några dagar i Dubai i förkant har det helt enkelt inte varit tid. Ännu, men väder och en titt i kalendern gör att jag har troen på en relativt snarlig lytt!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Med ny og grenseløst bra platespiller i hus har jeg jo bare lyst til å svi av en uanstendig mengde sedler på mer vinyl, men gudene skal vite at det baller på seg med utgifter som gjør at det begrenser seg. Bil på verksted på grunn av uvettig kjøring av like uvettig familiemedlem som lånte bilen, to nye vinduer til huset, utgifter til fibernettutbygging i nabolaget, en termostatstyring til gulvvarmen som tok kvelden en kald natt, og avslutningsvis service på en analog Leica. Det er så stas, atte!

Jeg avreagerer med et stemningsbilde fra landets fineste landsby, som også er et grenseløst fantastisk sted å bo. Det er høst her også, som man ser.

IMG_1644.jpg

Sist redigert:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.774
    Sted
    Bartistan
    Er det ikke det ene så er det det andre, sa kjerringa og blødde neseblod.

Den brua sendte tankene rett hit...

Trikken.JPG

... som forøvrig bare ligger noen få hundre meter unna SkrangleCasa :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn