Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Jaggu! Fant litt bortgjemt gubbejazz her. Rem Blues og Backward Country Boy Blues med lauget Ellington/Mingus/Roach. Begge fra Money Jungle. Sløyere blir det bare ikke, rause mengder svingolje påfylt knær og ankler!
    :cool:
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det skal bli en fest å besøke chez impulse. Hva kunne være hyggeligere etter oppussing og giftermål? Joda, noen gir seg aldri. Jeg tar med forventning kontakt når støvet legger seg.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du er alltid velkommen, og det er lenge siden sist, så jeg skulle mene det er på tide. Men selvsagt, støvet må jo legge seg. Gifte seg, sier du? Skal du gifte deg?
    Da er det åpenbart bare å gratulere!!
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Det er det, Endpoint! Her er det godt å være :)
    Det er bare så trist at tråder som denne er i slikt ufattelig mindretall her på sentralen.
    På meg virker det som om mange tror at deltagelse her på forumet må innbefatte deltagelse i 500 meter hersketeknikk og kabelmasturbasjonsdebatt.
    Begeret med edder og galle går liksom aldri tomt, og man undres om det faktisk lyttes til musikk hos enkelte...
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Veldig hyggelig med gode kommentarer, karer. Det er inspirerende på dager da jeg synes hfs er blitt en forskjellsfornektende front som jeg lurer på om jeg orker å utsette meg for lenger.
    Men denne fredagen er ikke sånn.
    Det er hyggelig å innta morgenkaffen med fine folk i tråden, et ytterligere finslepent anlegg som venter nede og strålende musikk på soveromsanlegget.

    En fredagsanbefaling sånn rett fra hofta;
    Debutant Kristian Torgalsens nydelige og helt ekstremt gjennomførte "Infinity on my mind" !

    Han backes av et stjernelag av norske krem-musikere, deriblant verdens cooleste norske tangentmann, David Wallumrød. Her snakker vi silkeføre i øregangene!
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Etter en runde med førstedamens favorittsangerinne om dagen, Adele,og da hennes "25", føler jeg for å introdusere et audiofilt nyord. Dette er det absolutt motsatte av høyoppløst lyd.
    Det er høyhåpløs lyd.
    Absolutt ingen Adele fan men mener du at denne versjonen er elendig og: https://tracks.technics.com/GB/search?p=&q=Adele eller er dere på et sidespor?
    Jeg har ikke hørt hd-sporene på Technics-siden, WayAhead.Dermed mener jeg ingenting om dem. Skal sjekkes ut ved første anledning.
    Kommentaren min var basert på lyden på CD-platen vi har i huset. Den er ganske undermåls.
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    En fredagsanbefaling sånn rett fra hofta;
    Debutant Kristian Torgalsens nydelige og helt ekstremt gjennomførte "Infinity on my mind" !

    Han backes av et stjernelag av norske krem-musikere, deriblant verdens cooleste norske tangentmann, David Wallumrød. Her snakker vi silkeføre i øregangene!
    Hørtes rimelig strålende ut ved en liten lytt via YouTube og verdens antagelig dårligste headset her på jobb :)
    Kun tilgjengelig på vinyl eller strømmetjenester? Har ikke funnet den på sølv... (jada, jada; jeg vet det anses som en klar mangel å ikke inneha platespiller i et møblert hjem :) Men der er det innenriksministeriet og dempekatten som setter begrensninger...)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Visst er det en klar mangel å ikke ha platespiller, men noen ganger lar det seg bare ikke gjøre. Så vidt jeg vet, skal denne plata også ut på sølvskive, men jeg skal høre med "informerte kilder"!
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Ha en fortreffelig helg Impulse :) vi ses kanskje på Søndag om planen holder stikk ?
    Her lyttes det til Radio etter og ha vasket det gamle kjøleskapet som en hyggelig dame henter i kveld. Planen er å spille igjenom Uria Heep platene i kveld sammen med noen øl ;)

    O
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    En strålende helg til deg også, Ove. Planen er søndag, ja.
    Heep funker også uten øl. Jeg tror jeg har "Wonderworld" stående et sted....
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En strålende helg til deg også, Ove. Planen er søndag, ja.
    Heep funker også uten øl. Jeg tror jeg har "Wonderworld" stående et sted....
    Tror jeg også skal prøve å finne frem Live 1973-plata i kveld. :) ...Med øl. ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Visst er det det! Her spilles Bo Kaspers "Centrum" fra tjue år tilbake mens det lages Tex-Mex...
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    853
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    @evo , god konsert var det også

    @Lmc , spilleren er god den. Et av mine bedre bruktkjøp faktisk !
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    4.375
    Sted
    Bartistan
    En fredagsanbefaling sånn rett fra hofta;
    Debutant Kristian Torgalsens nydelige og helt ekstremt gjennomførte "Infinity on my mind" !

    Han backes av et stjernelag av norske krem-musikere, deriblant verdens cooleste norske tangentmann, David Wallumrød. Her snakker vi silkeføre i øregangene!
    Det ble lørdag før jeg rakk fredagsanbefalingen, men, fra en vrenggitarf*en, dÆven til digg orgelbrus
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    Den låter nok fett uansett, ptb. Dessuten hører den jo hjemme i ethvert møblert musikkelskerhjem.
    Lytter til den her på jobb gjennom Heed DAC / Trafomatic Experience Head One / Focal Elear fra Spotify. Liten tvil om kvalitetene her. Aner du om denne finnes på SACD?

    Håkon

    Duke Ellington-Blues In Orbit-Hybrid Stereo SACD|Acoustic Sounds
    Tusen takk, men det var da som f... Ble jo en del skiver til samtidig... :)
    Nu vel, da er de nok snart på vei over dammen.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    P1040040.jpg


    Da er de her. Før man vet ordet av det har 4 enkle "sølv"-plater bragt en utgift på rundt 1400,- når de endelig er innenfor husets vegger. Det er deres feil, alt sammen.
    :cool:

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Om noen lurte; det er mandag...
    Om jeg var i tvil forsvant den umiddelbart når;
    -mail kom fra Platekompaniet om forsinkelse på begge samlingene som er bestilt
    -mail kom fra CDON om at live-skiva med UFO er forsinket
    -Det fortsatt ikke er noen EL-34 på vei i posten til meg
    -Det er gigakø hjemover fordi noen har funnet det formålstjenlig å plassere en betongbil gjennom midtdeleren på E6.

    Da mangler det bare at kattfaen har forgrepet seg på lasagne'n ;)

    Eneste lyspunktet er at det er på mandager det er lengst til neste mandag..

    God aften!
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Et lite plaster på tirsdagen...
    CDON fikk ut finger'n, Platekompaniet og rørleverandør; not so much :mad:

    Hjelper litt med denne, kjenner jeg
    Ten new.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    God kveld (eller natt, som det egentlig er nuh) alle utmerkede herrer (og hifigirl, som jo er "en av gutta")
    Her har det skjedd litt siden jeg var innom! Takk for helgehilsner for snart en uke siden, for tilstedeværelse og for betraktninger om hvor kostbart det er for dem som måtte velge å følge noen musikktips! Takk til Donnerwetter som endelig er tilbake, og frister en slags "hybeltilværelse" med et eget hjørne i denne tråden. Slik en berikelse kan man jo bare applaudere!
    Apropos, er det noen som har kjøpt seg Kristian Torgalsens kanondebut enda?! Mannen hadde releasekonsert i kveld, og der skulle jeg selvfølgelig vært.
    Jeg skulle vært innom Opeth en tur også, og jeg skulle vært innom her. Men formen har vært kjip, det har vært travelt med allverdens greier, og fokuset har ligget andre steder.Og jeg har ligget på sofaen med Te, chili, pelspledd og fjernkontroll. Når jeg er så tett i hue på grunn av forkjølelse (Don´t even try, Gentlemen!)at anlegget ikke låter som det skal engang, er det stusselig å tilbringe dagen på sofaen. Jeg fant i det minste ut hvor mye hjernedødt trash det går på televisjonsapparatet en helt vanlig formiddag i november. Det er mye!


    Ellers er det en mollstemt dag i heimen, som det blir når noen man har etslags forhold til, går bort. Det blir brått vinter i sjelen.
    Antonio Carluccio, den joviale mesterkokken som gjorde England til sitt hjemland og vår kulinariske virkelighet og matforståelse rikere, gikk ut av tiden i dag og sitter ved det store middagsbordet i himmelen.
    Han har vært en helt her i huset i årevis, og var ganske retningsgivende når det kommer til mitt lidenskapelige forhold til særlig Italia og italiensk mat.

    Riposare in pace, Signore Carluccio.
    Grazie mille.

    A Tavola !

     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det takkes hjertelig fra sofaen.
    Når det likevel er drittvær, finnes det værre steder å tilbringe torsdagen. Dylan og en kopp ingefærte er en relativt safe starter, så får jeg se når jeg sparker igang skikkelig med Opeths forslag om grappa. Det virker sikkert, men det er litt tidlig enda.
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Grappa er noe av det aller beste som ikke virker mot forkjølelse ;) Drikken har dog en utmerket påvirkning på sinnets munterhet, forutsatt inntatt i fornuftige mengder :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn