God kveld (eller natt, som det egentlig er nuh) alle utmerkede herrer (og hifigirl, som jo er "en av gutta")
Her har det skjedd litt siden jeg var innom! Takk for helgehilsner for snart en uke siden, for tilstedeværelse og for betraktninger om hvor kostbart det er for dem som måtte velge å følge noen musikktips! Takk til Donnerwetter som endelig er tilbake, og frister en slags "hybeltilværelse" med et eget hjørne i denne tråden. Slik en berikelse kan man jo bare applaudere!
Apropos, er det noen som har kjøpt seg Kristian Torgalsens kanondebut enda?! Mannen hadde releasekonsert i kveld, og der skulle jeg selvfølgelig vært.
Jeg skulle vært innom Opeth en tur også, og jeg skulle vært innom her. Men formen har vært kjip, det har vært travelt med allverdens greier, og fokuset har ligget andre steder.Og jeg har ligget på sofaen med Te, chili, pelspledd og fjernkontroll. Når jeg er så tett i hue på grunn av forkjølelse (Don´t even try, Gentlemen!)at anlegget ikke låter som det skal engang, er det stusselig å tilbringe dagen på sofaen. Jeg fant i det minste ut hvor mye hjernedødt trash det går på televisjonsapparatet en helt vanlig formiddag i november. Det er mye!
Ellers er det en mollstemt dag i heimen, som det blir når noen man har etslags forhold til, går bort. Det blir brått vinter i sjelen.
Antonio Carluccio, den joviale mesterkokken som gjorde England til sitt hjemland og vår kulinariske virkelighet og matforståelse rikere, gikk ut av tiden i dag og sitter ved det store middagsbordet i himmelen.
Han har vært en helt her i huset i årevis, og var ganske retningsgivende når det kommer til mitt lidenskapelige forhold til særlig Italia og italiensk mat.
Riposare in pace, Signore Carluccio.
Grazie mille.
A Tavola !