Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå er det mandag, det siste stoffet er levert, og jeg nyter morgenkaffen og nok en runde med Cristophe Coin og Vivaldis cellokonserter. Tenkte det kunne være på tide med nok en plateanbefaling, for en gangs skyld en plate jeg ikke anbefaler for dens musiklske innhold.Det er nemlig ikke allverden. På sitt værste er det en brekningsøvelse.
    Så hva er da poenget ?, spør du kanskje.
    Jo, denne platen sørger for at all den andre musikken du spiller, låter enda bedre. Vi snakker om skiva jeg fra tid til annen har omtalt som "pipehælvete". XLOs test-og innbrenningsplate, komplett med spor for sjekking av kanalbalanse, fase og en masse annet tjafs. Viktiigst i min bok er netopp sporene for demagnetisering av utstyret. To spor som er en prøvelse å høre på, og som garantert vil sende alle kjæledyr, kanskje med unntak av akvariefisk, ulende inn i et tilstøtende rom.
    Har du som meg et lass trafoer i oppsettet, har disse ekstremt godt av å avmagnetiseres. Det gjelder mye av den andre innmaten også. Etter et par ukers bruk begynner mellomtonen å låte litt trangere, toppen litt mer unyansert, bassen mindre gjennomsiktig og perspektivet litt grunnere. Det er ikke enormt mye, men klart hørbart. Om man ikke er betonghode, selvsagt.
    Etpar minutter med avmagnetisering hjelper på alt sammen, samtidig som det faktisk låter som om hele anlegget puster litt lettere.Musikken er mer i rommet. Det låter riktigere og roligere. Tror du meg ikke, er det bare å prøve. ;) Et av hovedstadens mest berømte opptaksstudioer ble presentert for ideen, og studioteknikerne holdt på å le seg skakke. Ikke at det er uvanlig når de utsettes for oss hifinevrotikere og remediene våre, men etter at skiva var kjørt noen ganger, er det nå fast rutine å demagnetisere før hvert opptak......
    Dette er i alle fall det viktigste og rimeligste tweaket jeg noengang har kjøpt. Det kostet ca 200,- i 1997, og er brukt utallige ganger siden. Aldri med større effekt enn nå, men det handler nok både om at kvaliteten på utstyret er hakket hvassere enn for tretten år siden, og at det er en del viklinger her som trenger å behandles litt....

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.176
    Torget vurderinger
    2
    Der ja. Nå kom jeg på at det er lenge siden spillern min har fått en runde med oppfriskning. Riktignok har jeg ikke 24 k gullversjon. Men den funker den jeg har også.

Blomsterkjell

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Antall liker
    1
    Den plata er verdt sin vekt i Diamanter.! 8)
    Har brent en versjon som inneholder kun de viktigste sporene..
    Det er forresten ikke bare dyr som flykter, her tas det en tur ut for en røyk mens helvete pågår ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Der ja. Nå kom jeg på at det er lenge siden spillern min har fått en runde med oppfriskning. Riktignok har jeg ikke 24 k gullversjon. Men den funker den jeg har også.
    Brenner du den til meg ?

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.176
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Brenner du den til meg ?

/jan
    Årnær seg det. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå som det er blitt avklart at Rolf også får sitt eksemplar av "pipehælvete", skal jeg returnere il musikken igjen. Pipetonene er vi ferdig med.
    Men Jan, jeg venter rapport når sporene er kjørt, hører du! ;)

I min grønne ungdom, dvs i tolvårsalderen eller deromkring, var det Beatles, Clapton, Queen og Elton John som var mine aller største helter. Men det var faktisk før jeg virkelig våknet.
    Året jeg fylte tretten kom nemlig Springsteen med sitt mesterverk. Born to run. Den skiva traff meg som et knyttneveslag med sine historier, sin energi og sine fantastiske, episke låter. Fremdeles er det en av de beste platene jeg har i samlingen.
    Etter et ubegripelig fantastisk gjenhør med Springsteens geni i form av en live-bootleg fra Winterland, tatt opp på min fødselsdag i 1978, (En av de fineste og klart mest overraskende fødselsdagspresangene jeg noensinne har fått!) er jeg tilbake som diehard Springsteenfan. Ikke at jeg noengang har vært noe annet, men jeg er utrolig glad i musikk, og jeg spiller mye forskjellig. Det finnes som kjent bare to typer musikk, god eller dårlig. Springsteen er kanskje den som ligger mitt hjerte nærmest.

I dag har to av mannens gigantiske titler gått noen timer. "Born to run", selvfølgelig, og skiva vi ventet på i årene etter, "Darkness on the edge of town" fra 1978. Fantastisk musikk full av energi, håp, desperasjon, bilder og stemning. Er det en stund siden du hørte platene som formet deg i ungdommen, er det kanskje på tide å sette dem på igjen?

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Brenner du den til meg ?

/jan
    Du har fått de viktigste sporene på mail Jan av selveste meg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    impulse skrev:
    Nå som det er blitt avklart at Rolf også får sitt eksemplar av "pipehælvete", skal jeg returnere il musikken igjen. Pipetonene er vi ferdig med.

I min grønne ungdom, dvs i tolvårsalderen eller deromkring, var det Beatles, Clapton, Queen og Elton John som var mine aller største helter. Men det var faktisk før jeg virkelig våknet.
    Året jeg fylte tretten kom nemlig Springsteen med sitt mesterverk. Born to run. Den skiva traff meg som et knyttneveslag med sine historier, sin energi og sine fantastiske, episke låter. Fremdeles er det en av de beste platene jeg har i samlingen.
    Etter et ubegripelig fantastisk gjenhør med Springsteens geni i form av en live-bootleg fra Winterland, tatt opp på min fødselsdag i 1978, (En av de fineste og klart mest overraskende fødselsdagspresang jeg noensinne har fått!) er jeg tilbake som diehard Springsteenfan. Ikke at jeg noengang har vært noe annet, men jeg er utrolig glad i musikk, og jeg er sspiller mye forskjellig. Det finnes som kjent bare to typer musikk, god eller dårlig.

I dag har to av mannens gigantiske titler gått noen timer. "Born to run", selvfølgelig, og skiva vi ventet på i årene etter, "Darkness on the edge of town" fra 1978. fantastisk musikk full v energi, håp, desperasjon, bilder og stemning. Er det en stund siden du hørte platene som formet deg i ungdommen, er det kanskje på tide å sette dem på igjen?
    Darkness on the edge of town er etter min oppfattning en av de beste albumene i historien.

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    Feiende flott Springsteen parti, impulse ! Herlig at du deler slikt med oss.
    Og jeg må beskjemmet innrømmet at jeg plutselig sitter med vannvittig dårlig samvittighet nå som jeg kom på at jeg lovet godeste Valentino en kopi av konserten du nevner. Her må det rev i seilene snarest mulig !

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Finger, vi er helt på linje her. Nok engang. Et av historiens beste album. I min bok er jo "Born....." også på den lista, i aller høyeste grad.

Hyggelig at du liker mine dyptfølte skriblerier om musikken som har vært med meg siden jeg gikk i kortbukser, Roberten. Det setter jeg pris på! Takk igjen for historiens i særklasse kuleste liveskive! ;D

Sikkert lurt å sende Valentino en også, så han ikke sitter oppe i åkerlandskapet sitt med langt fremskreden abstinens... ;)

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    Hei!
    Jarle Bernhoft, hans "Ceramic City Chronicles" snurrer i skuffen, dette er meget bra synes jeg!
    Takk for tips impulse!

Mvh.
    SAL

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hyggelig å høre, SAL. ;) Ingen bombe, egentlig. Den har det med å falle i smak, virker det som.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    impulse skrev:
    Hyggelig å høre, SAL. ;) Ingen bombe, egentlig. Den har det med å falle i smak, virker det som.
    Det har du rett i, lar den gå noen runder i kveld, blir ikke dårligere da! ;)
    Litt off topic: Førstkommende fredag skal jeg bremse motoren til en gammel bil jeg bygde i -00, har satt den opp på nytt. Bremset i -00 668hk/ 892nm, sugemotor! ;)

Mvh.
    SAL

Vedlegg

jonlam

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

Jeg følger med på anbefalelser som kommer fra deg/dere i det stille.

Haddy og John Coltrane plate er anskaffet. De få låtene jeg har hørt fra begge platene er veldig lovende. Jeg gleder meg til å høre resten. Takk for anbefalelsene.

Ellers hvilket musikksjange hører Rickie Lee Jones til?

Mvh. jonlam

impulse skrev:
    56fwb skrev:
    Hei Trond :)

Jeg fikk en plate i posten dag
    og har allerede spillt den 4 ganger
    denne
    N'Jie Haddy

Word of The Free

Jeg vil få lov til å anbefale denne for deg Trond for
    ...Denne dama har DET... :D

PS. Har skrevet 4 ord mere på min tråd.. ;D

Den skal anskaffes, Fredd! Takker! I tillegg til at hun kan synge, skriver hun som en gudinne også. Jeg har frydet meg så til de grader over hva hun bidrar med i Dagbladet at hun alltid har en ekstra stjene hos meg. :)

jonlam

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Ser også på tråden at det finnes en liten luke for fete biler. Er det noen her som har erfaringer med BMW 90 modell 800 serie? Hva slags feil kan ventes for slike biler? Pling gjerne erfaringene på tråden min, så slipper impulse mas.

Mvh. jonlam

jonlam

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hmm. Takk,

Ikke helt forventet. :)

Noen eksempler
    [/quote]

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Et lite eksempel på mye omtalte Jarle Bernhofts livegeni. Enjoy!

Hyggelig at du liker platene, Jonlam. Å finne en sjanger som passer til Rickie Lee Jones´musikk er som å finne bringebær på ripsbusker. Den dama er en musikalsk kameleon. Ser forresten at Finger´n har linket til gjennombruddslåta hennes, Chuck E´s in love. Ikke helt fersk, hun slapp den i det herrens år 1979. Den er på mange måter ganske representativ, men samtidig har hun gjort myr utenfor disse rammene også. Hun bør utforskes i all sin..eh.. mangesidighet.

BMWs 800-serie? Er du laga av penger, mann? ;) Vakker bil, men når noe begynner å gå galt der, er det best å ha et usedvanlig godt forhold til banken sin.....

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Og så til noe helt annet. Nå er det natt, jeg sitter her og leser igjennom Fidelity nr.44, som ankom redaktørens bolig i går, og dermed ikke kan ventes ute hos leserne riktig enda, men veldig snart. Søvnløs som jeg er har jeg jekket en Porter og leker at jeg jobber i radio. Så her, nok et genialt lite spor fra en fyr som er så altfor hemmelig.... ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Jeg leker radio igjen. Peter Gabriel fra "US"-turneen i 1992. Jeg så og hørte dette korpset i Spektrum i April det året, en uforglemmelig og sterk konsertopplevelse som fremdeles figurerer på min topp 3-liste. Legg merke til Manu Katché på trommer og trollmannen Tony Levin på bass.
    Min gamle helt Gabriel er forresten høyaktuell for tiden. Ikke bare har han bestemt seg for å dra med seg Ane Brun på turné, han er intervjuet i siste Mojo og har akkurat levert en fantastisk ny skive. Det er jaggu liv i sekstiåringen!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Snart er det helg, og her kommer en varm anbefaling til alle som har et nært forhold til klassisk sekstitalls-soul. Hos meg går det ofte i endel gamle godbiter fra Atlantic, Stax og Motown, og ingenting redder dagen som et gjenhør med Marvin Gaye, Otis Redding eller kanskje aller helst Sam Cooke.
    Det er mange som har prøvd å tjene litt på denne fantastiske arven, og det cooleste forsøket på gjenbruk var kanskje Alan Parkers sjarmerende "The Commitments" fra tidlig nittitall.
    Det kommer stadig skiver fra folk som vil vise verden hva som har inspirert dem, og de fleste av dem er omtrent så friske og spennende som solvarm melk.
    Det skorter som regel på innlevelse og forståelse, rett og slett. Noen får det heldigvis til, men lista ligger høyt. Jeg mener, du skal ha pokker til baller for i det hele tatt å tørre å gi deg i kast med Sam Cookes "A change is gonna come", en låt så fantastisk at jeg får gåsehud bare av å skrive tittelen..
    Her har vi en fyr som kommer unna med det så det holder, og bare det gir rett til evig respekt i min bok. Det dreier seg om den arrete kjempen Seal, som på sin siste utgivelse, selvforklarende nok kalt "Soul", leverer dyptfølte klassikere til både stjerner og ekeløv. Jeg har gjentatt til kjedsommelighet at jeg driter fullstendig i hvor på scenen en artist står, om jeg ikke begriper hvorfor han står der. Jeg har i alle fall ikke problemer med å forstå det her. Denne mannen har litt å melde. Det i seg selv er ikke hverdagskost i 2010...

Produksjon og arr av David Foster, blåserekke under ledelse av Jerry Hey, Dean Parks på gitarer.. vel, alle som har etpar skiver med vestkystens studiomafia vet jo at det ikke akkurat står på gutta i bakgrunnen heller. Likevel er det aldri i nærheten av å låte glatt. Heldigvis. Da ville den fått et kort liv her i huset.

Vedlegg

jonlam

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Morgen,

Enda en artistanbefaling som er en av favorittene i samlingen her hjemme. Endelig en fridag og her spilles det litt av hvert fra Coltrane til Tord Gustavsen Ensemble.

Jeg planla litt for tidlig med stasjonsvogn, tenkte derfor å bytte den ut til 800-serie til jeg det blir noen unger beregnet i hjemmeøkonomien. :D Dyr i drift visste jeg jo, men såpass dyrt i vedlikhold altså!?

Mvh. jonlam

impulse skrev:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Akkurat tilbake etter en kveldstur i platebutikken. Peter Gabriels "Scratch my back" og Manu Katchés "Third round" ble med hjem. Jeg driver å eksperimenterer litt med harddiskavspilling om dagen, så Gabriel ble rippet mens den siste ble lagt i spilleren. På papiret (eller coveret!) en spennende lineup; Katché på trommer, selvfølgelig. Jason Rebello på tangenter, Tore Brunborg på sax, Jacob Young på gitar, og ikke minst min gamle basshelt Pino Palladino på bass. Trompet og en ikke altfor hyppig vokal ivaretas av for meg ganske ubeskrevne Kami Lyle. En halvtime ut i herligheten må jeg si dette låter fantastisk bra, dvs det er musikalsk og lydmessig i toppklasse. Samspilt og vitalt som pokker. Jeg skal komme tilbake med mer, men uansett, dette er så bra at det er en fryd!

Så er det Gabriels tur. Og bare for å ha sagt det; Dette er urovekkende bra! Denne skiva er første del av et tosidig prosjekt. Her utforsker mannen sine evner som tolker av andres musikk, og har funnet fram til låter av Bowie, Randy Newman, Neil Young, Paul Simon, Radiohead, David Byrne/Brian Eno, Bon Iver, Lou Reed, Arcade Fire og The Magnetic Fields.Mange gamle helter her. Og hvilken tolker han er ! Dette treffer i alle fall meg rett i hjertet og magen. Nakent, sterkt, intenst og vibrerende. På noen av sporene høres han nesten ut som om han er på gråten. Han besøker gammel tematikk også..."After me comes the flood..."
    Her legger han jaggu ikke fingrene imellom. Jeg vet det er tidlig, og jeg er ikke lenger enn fem spor ut i skiva, men jeg setter en tusing på at dette kommer til å regnes som en av årets beste utgivelser når det engang skal oppsummerens. En av reglene ved inngangen til dette prosjektet var i følge Gabriel "No guitars and no drums!". Harde ord fra en gammal trommis, men jøss som dette funker. Nakne og ekstremt vakre arrangementer, kun med akustiske instrumenter, spilt av et ganske stort korps som for anledningen kaller seg "The London Scratch Orchestra". Gabriel selv synger kanskje bedre enn noen gang før. Intenst vakkert på enslags mørk, nesten illevarslende måte. Dette traff som få plater har gjort. Så bra er det. Jeg har gåsehud på størrelse med golfballer. Ikke gir det seg heller. Denne må enhver musikkelskende sjel ha, så enkelt kan det sies.
    Høydepunktet for meg er Lou Reeds "The power of the heart". Hjerteskjærende vakkert. Det er ikke mange som får til sånt lenger. Og synd er det..
    Og jaggu får vi lydnerdene vårt også! Det låter kanon. ;) Det er pokker ikke mange som ser ut til å få til det lenger heller.

De gamle er i sannhet eldst.

Den neste delen av dette prosjektet, som logisk nok heter "..and I´ll scratch yours", kommer senere i år. På den skiva tolker de artistene som har levert låter her, musikk av Gabriel. Jeg gleder meg allerede!

Edit. Nå har jeg spilt hele skiva. Dette er noe av det aller, aller fineste og sterkeste jeg har kjøpt av musikk på veldig mange år. Hadde jeg hatt råd, skulle jeg pokker ta meg kjøpt en til hver og en av dere. ;)

Vedlegg

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Vil anbefale Asio4all V2 dersom du ikke har Asio støtte i lydkortet på maskinen din. Selv om den kjører digitalt ut, er det ofte dårlig intern behandling av signalet. Asio avspilling via programmer som støtter det vil forbedre lyden endel.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker! Skal ta det med meg videre. Akkurat nå er jeg helt i begynnelsen av erfaringskurven, og det hele er brakt på bane av noe jeg skriver på. Early days yet, som det heter. Jeg bruker en to år gammel iMac. Resten av eventyret skal jeg skrive om i en herværende publikasjon som fra tid til annen beskjeftiger meg litt. Jeg sier ikke mer. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Peter Gabriels gåsehudversjon av The Magnetic Fields´"The book of love".

Om ståpelsen ikke dukker opp her, er det bare å slå opp på gulesider.no under "Nevrologer". Snarest!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.247
    Torget vurderinger
    11
    Den Peter Gabriel plata må jeg ha! Takk for musikktipsene Trond! :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, Rune! :) Hyggelig at du kikker innom! Den plata tror jeg du må ha, ja. ;D

JanOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det var stor gåsehudfaktor på denne. Plata vert handla idag.

Ellers takk for ein fin tråd. For å bruke nokre utenlandske uttrykk er "feelgood" og "gemütlich" to ord eg kjem på.

mvh
    Jan Ove

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Veldig hyggelig å høre, JanOve. Takker! Noe av poenget med en anleggstråd/blogg som denne er jo netopp feelgoodfaktoren, synes jeg. Dessuten liker jeg å kunne misjonere for litt god musikk innimellom, som du kanskje ser.... ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mye god musikk kjære Trond :)

Når du først nevner Peter G, en av mine favoritt låter fra den karen. Nesten pose og sekk, man liker jo Kate B også ;)

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God morgen, Jan. :) Veldig hyggelig at du synes det. Se her,ja... Dette er nok en gåsehudlåt fra den gamle art-rockeren. Det er virkelig i pose og sekk. Kate Bush i samme slengen, da blir det jo bare ikke bedre! ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    "Up" er også bra, Cash... men den har et helt annet uttrykk. Det lavmælte og intense i "Scratch.." gjør den i alle fall til min Gabriel-favoritt siden "Us", og det begynner jaggu å bli atten år siden den kom.

Ellers har alliansebroder Erland akkurat fortalt meg at dette mesterverket kommer på vinyl i april, så det er vel bare å ringe hoffleverandør Big Dipper og bestille. ;D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.312
    impulse skrev:
    De gamle er i sannhet eldst.

Edit. Nå har jeg spilt hele skiva. Dette er noe av det aller, aller fineste og sterkeste jeg har kjøpt av musikk på veldig mange år. Hadde jeg hatt råd, skulle jeg pokker ta meg kjøpt en til hver og en av dere. ;)
    Takk skal for tanken Impulse.
    Som deg har den godeste erke engel Grabriel en stor plass i mitt hjerte.
    Min første konsert med PG var på Kalvøya i 1987. Der skulle du ha vøri. Jeg får sånn "golfballgåsehudfølselse" som du beskriver av å tenke på den.
    Åpningslåten var Red Rain i det mørket falt på, så gikk jeg i transè i enogenhalvtime. Noen dager tidligere hadde jeg vært på U2 - Joshua Tree turnèen i Gøteborg.
    Kan man ha det bedre?
    Konserten i Spektrum i 1993 fra US turnèen satt som et skudd den også, og jeg satt ikke langt unna Manu Katchè.
    Det er gutten sin som kan spille trommer det.
    Du vet vel hva som sies om Tony Levin? "Master of low frequencie noise ;)"
    Hans bassgitarprosjekt "the Stick" på små 28 kg rev godt i sin tid. Flatt ned til 17 hz. Ikke det at datidens PA-rigger fikset det 8)
    For ikke å ta helt av her i beruselse over at Peter Gabriel endelig har kommet med noe knallsterkt igjen vil jeg bare istemme med deg at Lou Reed kuttet er særs enerverende.
    Min foreløpige favoritt så langt er spor 5 hvor han tolker David Byrne fra Talking Heads tiden.
    Da får jeg gåsehus da på steder som er unevnlig her inne.
    Kos deg videre Impulse.
    Jeg gleder meg til den godeste PG ser seg tid til å stikke innom vår lille avkrok igjen.
    Sist jeg så og hørte ham var atter på Kalvøya i et h...... regnvær i 1995 trur eg det var.
    Vi var 1500 stykker, og fikk i tillegg til David Rohdes, og Tony Levin nyte Billy Cobham på trommer.
    Ehhh...den satt.
    Men Neal Pearts trommesolo under Rush konserten i Spektrum i 2008....., men se det er en annen historie.

"Games without frontiers, war without fears! If looks could kill it probably will...."

JanOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Har nettopp lytta meg gjennom plata til Gabriel. Eg har ikkje hatt slik gåsehud av ei plate på mange år. Den nerven han har i stemma er heilt fantastisk!!!

PS
    Eg var og på Kalvøya i -87. Ein fantastisk konsert med den beste konsertlyden eg har opplevd.

mvh
    Jan Ove

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn