Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk, Finger´n. Vi trengte et bilde av verdens beste utgangsrør nå. ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Til finger`n..... ;D ;D

Porsche har aldri vært flaue i fargevalg. ;)

Vedlegg

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ......å jaggu finnes det orange bunn i eskene til WE og.....lucky you finger`n. ;D
    Nok en grunn til deg for å hanke inn 300B amp. 8)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    får sende en mail til BorderPatrol Gary, Orange amp takk!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    Hovlanden trives med slike?
    Ja, Hovlanden elsker rett og slett Telefunken TFK Smooth Plates..... ;D

Få deg en 300B-amp, finger´n. Du vet du trenger en. Innerst inne. ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    Altså. Jeg har ikke for vane å være den som tar til motmæle mot overflod og begeistringsoverdoser, men jeg føler det er på sin plass å si at min erfaring fra Stallen er at det eneste Fingern trenger er en platespiller og tyve lag med blymatter opp mot naboen. Således stiller jeg meg skeptisk til ethvert kjøpepress som ikke innbefatter vinyl, rom, moped eller snodige farkoster med fire hjul. Eventuelt en innhegning og en drøss med gjess så han kan produsere sin egen foie gras, det hadde virkelig vært noe.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Altså. Jeg har ikke for vane å være den som tar til motmæle mot overflod og begeistringsoverdoser, men jeg føler det er på sin plass å si at min erfaring fra Stallen er at det eneste Fingern trenger er en platespiller og tyve lag med blymatter opp mot naboen. Således stiller jeg meg skeptisk til ethvert kjøpepress som ikke innbefatter vinyl, rom, moped eller snodige farkoster med fire hjul. Eventuelt en innhegning og en drøss med gjess så han kan produsere sin egen foie gras, det hadde virkelig vært noe.
    solgte scooteren for knappe 3 år siden angrer som en hund. Vinylspiller kommer, impulse vender tommlen ned for laserPU han tar feil så jeg må bite i det sure stifthelvete :mad:. Gjess!!! superide. Skal stampes med for slik at leveren blir fet og god.

Vedlegg

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei Trond.

Her var det mange råflotte biler,spesiellt svak for tysk når me snakker sportsbil.(men Miuraen er også heilt nydelig,totalt tidlaust design.)

Mitt første bilblad eg husker, leste eg i 1985,14år gammal.Bladet heitte vel kun bil.
    Der testa Knut Moberg ein kvit 911sc,sikkert den med 2,7liters og 231hk.
    Det satte varige men i minnet,nesten heilt hjernevaska på 911 etter det.
    Min bror hadde 930Turbo i ca 2år(importbil med motorproblemer)Den blei fiksa,og eg fikk i oppdrag å godkjenne baksetesikkerhetsselar på biltilsynet i bergen,totalt 2,5timar kjøring.Heilt villt på alle måtar.

Så over til hifi:
    Som du skriv i tråden til Borgenvik,er tilpassning på alle måter alfa (romeo)omega.

Jeg har altså fått installert tent klokke og ps i denon dvd 3930,det blei også fjernet ein ladelytt i signalveien,til filmkondis.
    Det vart lett hørbart bedre.Dette har eg ikkje gjort sjøl.
    I dacen har eg skifta utgkondis til 4,7uf auricap+fjerning av 2stk ladelytter på linjekort/signal.
    Har også skifta internkabel mellom print og utgang,litt mange ting samtidig,men lett reverserbart om det blir nødvendig.
    Har ikkje 100% oversikt,da kondiser/kabel spilles inn samtidig,men fjerning av dei 2lyttene gjorde noko positivt, meir organisk.
    Har også laget nytt underlag,sponplater/glassplater og bitumen,kun testing.

Du har jo påpeikt følsomheten ,spesiellt an dacer meir enn ein gang før,det begynner eg sjøl å begripe også etterkvart.
    Totalt sett har mine forandringer utgjort utruleg store forandringer,langt meir organisk først og fremst,men også dynamikk og størrelse på lydbilde har bedret seg hørbart.

Bare noen 300b amper som mangler nå,hmm.

Mvh.

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    1
    God kvæld Trondsen ;)

Tenkte komme med en kort lytterapport i og med at du kommer en tur innom i morgen :D

Har nå spilt et par hundre timer på de nye spiderløse elementene fra Fagernes guruen, og nå begynner det virkelig å ligne noe som parkere de gamle elementene. Det flyter nå så lett å herlig og med en homogenitet og autoritet som er helt slående ;D Gled deg:)))
    This is fun fun fun.

Hilsen en veldig fornøyd Amademus.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.634
    Torget vurderinger
    10
    Beklager at jeg bryter inn med OT men det var så fristende ;)
    Jeg trodde denne tråden bare skulle handle om horn og rør??
    Vel vel, det er andre ting som gir den "ekte" feelingen som nettopp horn og rør.
    I 2005 hadde jeg denne og det var akkurat den samme gode følelsen som, ja nettopp horn og rør 8)

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Oj, her har det skjedd ting siden sist! samlanes, det høres ut som om du går skikkelig grundig tilverks når du utfører drivverkskirurgien din. Denons drev funker jo veldig godt til AN-konvertere fra før, så jeg gleder meg til lytterapport når alt er gått seg til. :)

godt å høre at elementene dine svarer til forventningene og vel så det, Andreas. Dine er jo hakket råere enn mine også, kanskje det blir nok en elementoppgradering på meg etterhvert også? ;D

Det var pokker til bil, hel! Riktig farge, Fuchs-felger og uten det forbannede picknickbordet alle på død og liv skulle feste på bakluka. Særdeles vakkert! ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå er det lenge siden jeg har anbefalt plater her, så jeg måker likegodt til med en i dag. Beethoven nok engang, pianokonsert nummer 2 og 3, her med magiske Martha Argerich og Mahler Chamber Orchestra med Argerichs gamle kompis Claudio Abbado ved taktstokken. En av de aller fineste klassiske platene jeg har, et liveopptak på Deutsche Grammophon som er så lekent og lysende spilt at det er en ren nytelse fra første til siste takt. Noen ganger er musikk så mesterlig spilt at det blir noe lysende, ekstremt følsomt og veldig gripende ved hvert enkelt anslag. Publikum går helt av hengslene her, og med rette. Dette er pur magi. Lyden er svært god, men det som er eksepsjonerlt her, er nærværet, musikaliteten og dent totalt telepatiske samspillet. Kan disse to konsertene i det hele tatt gjøres bedre? Jeg tror ikke det! Anbefales på det aller varmeste.

Kan kjøpes hos Aktiv Klassisk.

Vedlegg

M

musicus

Gjest
    impulse skrev:
    Nå er det lenge siden jeg har anbefalt plater her, så jeg måker likegodt til med en i dag. Beethoven nok engang, pianokonsert nummer 2 og 3, her med magiske Martha Argerich og Mahler Chamber Orchestra med Argerichs gamle kompis Claudio Abbado ved taktstokken. En av de aller fineste klassiske platene jeg har, et liveopptak på Deutsche Grammophon som er så lekent og lysende spilt at det er en ren nytelse fra første til siste takt. Noen ganger er musikk så mesterlig spilt at det blir noe lysende, ekstremt følsomt og veldig gripende ved hvert enkelt anslag. Publikum går helt av hengslene her, og med rette. Dette er pur magi. Lyden er svært god, men det som er eksepsjonerlt her, er nærværet, musikaliteten og dent totalt telepatiske samspillet. Kan disse to konsertene i det hele tatt gjøres bedre? Jeg tror ikke det! Anbefales på det aller varmeste.
    Du verden, her sammenfaller det igjen, denne innspillingen henter jeg frem fra tid til annen selv og nyter ;) ;D ...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er det jeg alltid har sagt, musicus. Du har utsøkt smak. ;D

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    1
    godt å høre at elementene dine svarer til forventningene og vel så det, Andreas. Dine er jo hakket råere enn mine også, kanskje det blir nok en elementoppgradering på meg etterhvert også? ;D

Ja det er vel ikke umulig du må oppgraderer til H2 Oto.
    Du får ta deg en tur snart, så skal jeg stå på med innspilling så lenge. Måtte ned i kjelleren og hente opp bassen istad også ;)

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    Beklager at jeg bryter inn med OT men det var så fristende ;)
    Jeg trodde denne tråden bare skulle handle om horn og rør??
    Vel vel, det er andre ting som gir den "ekte" feelingen som nettopp horn og rør.
    I 2005 hadde jeg denne og det var akkurat den samme gode følelsen som, ja nettopp horn og rør 8)

Nice car hel ;D

M

musicus

Gjest
    Selv lar jeg meg underholde av Johannes Brahms´s Cello sonater med de nu eldre Herrene Rostropovich-Serkin :)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Veldig vakker plate det også, musicus. Du bærer ditt nick med rette.
    Her i huset, like før far skal igang med italiensk pizza til husets tolvåring, er det Angela Hewitts tolkninger av Bachs veltempererte klaver som klinger ut i stua. Nyinnspillingen som ble gjort til Bach-turneen i 2008, som forøvrig åpnet i Oslo. Vakkert, vakkert, vakkert."This is no mechanical journey through the cycle of keys. This is life itself!" som kritikeren i "The Observer" sa det. Jeg liker Hewitt nesten like godt som jeg liker gamle Alfred Brendel, forresten. Dermed der det umulig å holde tråden Hewittfri også, Valentino! ;)

Vedlegg

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Det var pokker til bil, hel! Riktig farge, Fuchs-felger og uten det forbannede picknickbordet alle på død og liv skulle feste på bakluka. Særdeles vakkert! ;D
    Jeg har mest sans for det rene looket uten anderumpe eller andre spoilere bak jeg og. ;)
    Flott bil hel......bare fanger`ne som trekker en smule ned....synes jeg da...veier alt for mye gjør de og. 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Følger deg der, Birger. Som mange av de aller hyggeligste karene her inne har også du usvikelig smak når det kommer til "The finer things in life." Jeg hever en svett Lag mot taket og spiller Dylan etter (såvidt) å ha gjennomlevd MGP med min kjære datter, noe som nærmest var etslags musikalsk avdrag på skjærsilden. Skål!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.432
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tråden er på side huskerikke, og det er første gang Angela nevnes? Too many vehicles 'round here...

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    Too many vehicles ? Fillern, jeg som hadde tenkt til å dele minner om min første sommer med sertifikat og fri tilgang til ´66 Porsche. Den gang ei, sørlendingen i eksil har talt.

Etter at Fingern var innom forrige helg og dumpet x antall gigabyte med musikk ned på platelageret har jeg vært tungt inne på Lislevand. Det kan jeg fort bli vant til.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Er du alldeles forrykt, Valentino? ;) Selvfølgelig er magiske Angela nevnt før! Jeg har da anbefalt hennes Goldbergvariasjoner tidligere i tråden, må vite! ;) Dessuten kastet jeg meg frampå i siste utgave av bladet jeg skriver for og anbefalte to av hennes tidligere utgivelser under overskriften "Audiofil støy? Neppe!"

Jasså, Roberten, så Finger´n har hekta deg på Lislevand? Da er veien kort til hans hærfører Jordi Savall og resten av det assorterte korps som har gitt oss så mye ørefryd i form av rytmisk popmusikk fra 1500-tallet, skulle jeg tro...

Tilgang til 66´Porsche i ung alder, sier du? Heldig mann med forståelsesfull far, skulle jeg mene... ;D

Forøvrig er det min mening at det slett ikke er for mange kjøretøy i tråden..

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.432
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I stand corrected, og skjønner at jeg nok en gang må gå den tunge gang til Canossa (dvs. Narvesen) for adekvat lese.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    You most certainly do, Sir! Ellers kan det jo være langt bedre for helsen å sørge for at postmannen bringer adekvat lese åtte ganger i året. Denne gjenstridige kulden kan jo gjøre en ekskursjon til nærmeste Narvesenfilial til en kald og pinefull affære. Vel bor du på Stange, hvor jordene strekker seg så langt øyet kan se, men det er vel likevel kortere til postkassen, skulle jeg tro. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    impulse skrev:
    Jasså, Roberten, så Finger´n har hekta deg på Lislevand? Da er veien kort til hans hærfører Jordi Savall og resten av det assorterte korps som har gitt oss så mye ørefryd i form av rytmisk popmusikk fra 1500-tallet, skulle jeg tro...

Tilgang til 66´Porsche i ung alder, sier du? Heldig mann med forståelsesfull far, skulle jeg mene... ;D
    Jøss da, hook, line and sink, som det heter. Med hud og hår er vel en annen passende beskrivelse. Jordi Savall var også med Lislevand på vandringen over på harddisken min, men så langt har jeg ikke kommet enda. Skjønner at jeg har mer å glede meg til :)
    Så absolutt heldig, og forståelsen til far strakk seg også så langt at han var fullt klar over at knappe 100 hestekrefter i en gammel bil ga mer følelse av fart enn faktisk fart, så slapp jeg å tro at jeg var Evil Knievel reinkarnert. Sikkert en fordel det.

Neste gang vi er under samme tak skal vi høre på denne

det er jeg ganske sikker på at du kommer til å få utbytte av.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har nok litt i vente da,ja... dessuten gis det nok muligheter til å høre det laget live under neste års kammermusikkfestival.... ;)

Den skiva gleder jeg meg til! Mener jeg har sett deg omtale den i panegyriske ordelag her inne før, nemlig... :)
    Ellers blir vel "neste gang" her oppe i den snøkledde skogkanten, mener jeg bestemt...

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    Hoi, det er noe jeg ser frem til ! Hadde et par kanonopplevelser på kammermusikkfestivalen i fjor, så om det kan gjentas vil det være smått fantastisk. Og denne gangen skal jeg være såpass forberedt at jeg har billetter god tid i forveien.

Jeg er veldig enig i at neste gang bør være i skogkanten på Verket :) Særlig siden det vil gi meg sjansen til å bla i vinylhyllene dine, ser for meg at det er en dannelsesreise som vil gjøre godt for sjelen :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hyggelig at du har opplevd god ting der! Jeg går rundt i svart piké og sliter for festivalen hvert år, så biletter i god tid skal nok kunne la seg gjøre. ;D Det samme gjelder tilgang til vinylhyllene ved neste lytteseanse, forøvrig.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    Ah, nå dobbeltgleder jeg meg, både til kammermusikkfestivalen, og til utflukt til Verket ;D
    Heldig er man som støter på godtfolk med både smak og hjerterom !

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I dag er det en "ikke-dag" på hifisiden her oppe i skogkanten. Etter å ha hatt min forkjølelsessyke datter residerende på sofaen noen dager, og ellers følt meg litt småklein, ble det ganske tydelig at jeg har blitt smittet. Og hvor har svineriet satt seg? På ørene! Det er som å ha en liten kopp over hvert øre, og endel lyder gjør faktisk vondt å høre. Ganske skremmende når man har den jobben man har.....men det går over, heldigvis.

O

Oblivion

Gjest
    impulse skrev:
    følt meg litt småklein, ble det ganske tydelig at jeg har blitt smittet. Og hvor har svineriet satt seg? På ørene! Det er som å ha en liten kopp over hvert øre, og endel lyder gjør faktislk vondt å høre. Ganske skremmende når man har den jobben man har.....men det går over, heldigvis.
    Det er straffen for å ikke ha tatt nok D vitaminer det :eek:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nesespray hjelper også mot tette øreganger.

D vitaminer tar man ikke - man lar kroppen produsere dem selv, f.eks med en liten sydentur. 8)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    på tide å komme seg ut av sykdomståken impulse!!!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    uffa.
    god bedring, impulse.