Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er sagt nye om viktigheten av å komme seg ut og møte folk. Det stemmer såvisst! Halvannen time med skravling og kaffe med crosswind på Stockfleths i Ski i dag var akkurat det som skulle til for at dagen ble ekstra hyggelig. Vi fikk av naturlige grunner ikke hørt på plater, men vi tar’n igjen!
    Takk for praten, cross!

U

utgatt25555

Gjest
    Herlig jazz konsert i Gbg idag, jammen var de ikke Norske også....

Fikk med meg både vinyl & cd hjem, etter en hyggelig prat med trommisen, han skulle spille med Nils Petter Molvär om et par dager, fantastisk dyktig fyr!!

mvh

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.211
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det er sagt nye om viktigheten av å komme seg ut og møte folk. Det stemmer såvisst! Halvannen time med skravling og kaffe med crosswind på Stockfleths i Ski i dag var akkurat det som skulle til for at dagen ble ekstra hyggelig. Vi fikk av naturlige grunner ikke hørt på plater, men vi tar’n igjen!
    Takk for praten, cross!
    Tack för en väldigt trevlig fika impulse. Nästa gång snurrar vi plater!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hyggelig å registrere at du er innom HFS igjen.
    Kanskje det bidrar til å tenne en liten glød som så smått kan blusse opp.
    :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Vi får se, ptb. Jeg håper det kan bidra til å få opp motivasjonen. Det hadde jammen gjort seg.:)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.689
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    du kan jo begynne med å ta med blokkene dine til Drøbak så du får lyd
    Mvh
    Leif i gjestehavna i Son ??????

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, nå må du få orden på blokkene før jeg kommer over igjen om ikke så lenge. Trist med Fidelity, men alt har jo en ende, og pølsen har to. Pølser liker vil jo, takk for pølsefatet sist gang jeg stakk innom. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er nok ikke gjort i en håndvending det der, baluba. Men planer og avtale er der. Det får ta den tiden det tar. Jeg har mer enn nok å styre med om dagen likevel, selv om jeg gjerne skulle hatt en back-up-forsterker her nå. Utfordringen er at H2 responderer ugunstig på en del forsterkere. Det bør helst være rør og klasse A, aller helst set. Og da sier det seg selv at å holde seg med en amp til fort blir kostende litt. Selv om Olive Naim og 47-labs-kloner også har funka...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Synd med Fidelity, ja. Det blir et tomrom, det er det ingen tvil om. Så får vi se om det lar seg fylle på noen måte. Jeg får i det minste mer tid til å spille plater.
    Hva pølser angår har du helt rett.Det kan være strålende mat, særlig om sommeren. Pølsefesten med de utmerkede herrer baluba, vinagunner og 65finger, (samt husets beboere selvsagt) i fjor var helt avsindig hyggelig. Vi går for reprise i år!

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det gjør vi garantert. Mulig jeg er borte fra kontinentet store deler av sommeren, men i august er det jo Arendalsuken så da må jeg i alle fall østover. Og så kommer jeg jo to ganger til på våren/forsommeren. :cool:

Det er forresten nødvendig å pønske ut en reserve å ha stående i et kott. Min lille EL84-sak viser seg å være en veritabel super-reserve. Hva med noe slikt? De rørene har mer SET-aktig sound enn noen andre tilsvarende, inkludert 6L6. Ok, sistnevnte har endel mellomtonemagi å by på. Og Olive Naim er jo gøy å eie uansett. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Så er det jaggu august igjen, og jeg registrerer at jeg ikke har vært her inne på en himla lang stund. Ikke har interessen vært så avsindig tilstede heller. Totusenogatten har så langt ikke vært mye å flagge for, selv om det er ting som tyder på at akkurat det er i ferd med å snu. Og når sinnets munterhet så smått melder sin ankomst igjen, er det på sin plass å ta noen grep for å revitalisere både seg selv og interessene. Og kanskje etpar andre ting.
    At HiFi kjennes rimelig sekundært til tider er jo egentlig et sunnhetstegn. Da har man et liv. Så kunne man jo håpe på at livet roer ned på sitrondistribusjonen noe, men da er det jo egentlig bare å be om salt og tequila.
    Noen ganger må man gå radikalt til verks. Jeg har vært inne på tanken om en nedgradering eller utskiftning, men juryen er fremdeles på gangen når det kommer til akkurat det.
    Om det hadde eksistert noe litt mer kompakt som kunne gi meg den samme opplevelsen av fremførelse mer enn innspilt musikk som alltid har vært det jeg har siktet mot, hadde jeg kjøpt den riggen.
    Men det gjør det nok ikke.

En sinnsykt glodhet uke i Stockholm og en kort ferie på den svenske landsbygda er over, og den infernalske temperaturen ser ut til å roe seg. Det er gråvær i landsbyen! Endelig!
    Og apropos å gå radikalt til verks for å endre på ting; vi har brukt sommeren til å selge den fantastisk fine, svenske stasjonsvogna vi har hatt de siste årene. Batteribil er innkjøpt og hentes fredag.
    Blir det ikke radikale endringer av sånt, så vet pokker ikke jeg!

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med ny bil! Gjelder å være gjennomført. Nå er det bare å bytte det forsterkerrælet du bruker, og bytte til en amp med batteridrift ;)

M

MusicBear

Gjest
    Så er det jaggu august igjen, og jeg registrerer at jeg ikke har vært her inne på en himla lang stund. Ikke har interessen vært så avsindig tilstede heller. Totusenogatten har så langt ikke vært mye å flagge for, selv om det er ting som tyder på at akkurat det er i ferd med å snu. Og når sinnets munterhet så smått melder sin ankomst igjen, er det på sin plass å ta noen grep for å revitalisere både seg selv og interessene. Og kanskje etpar andre ting.
    At HiFi kjennes rimelig sekundært til tider er jo egentlig et sunnhetstegn. Da har man et liv. Så kunne man jo håpe på at livet roer ned på sitrondistribusjonen noe, men da er det jo egentlig bare å be om salt og tequila.
    Noen ganger må man gå radikalt til verks. Jeg har vært inne på tanken om en nedgradering eller utskiftning, men juryen er fremdeles på gangen når det kommer til akkurat det.
    En kort ferie på den svenske landsbygda er over, og den infernalske temperaturen ser ut til å roe seg. Det er gråvær i landsbyen! Endelig!
    Og apropos å gå radikalt til verks for å endre på ting; vi har brukt sommeren til å selge den fantastisk fine, svenske stasjonsvogna vi har hatt de siste årene. Batteribil er innkjøpt og hentes fredag.
    Blir det ikke radikale endringer av sånt, så vet pokker ikke jeg!
    Batteribil. Hmmm. Batterier, dette prøvde jo Holfi i sin tid... Jo visst, spilte det bra, forresten.

OK, jeg da, Trond? Som bidrar til et varmere klima med sommer uten krav til boblejakke i bagasjen, med min en 6.2 liter V8 bensin under panseret.

Sist redigert av en moderator:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Batteriamp? Skjer ikke, Tom! Det får da være måte på å være radikal!

Takk, forresten!:)

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.888
    Velkommen tilbake! Har ikke skjedd så mye siden du var her sist :) Dustete kabelkrangling og "ingen hører forskjell på noe" osv ad infinitum.

Spennende med forandringer. Skjer endel hos meg også. Magicoene er solgt og BigMacene er inne til service, før de også skal selges. Har et skikkelig vintage superHighEnd forsterkersett på hånden, når 2kw er solgt. Spennende tider.

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Velkommen tilbake impulse. Batteribil ja, ting er i endring. Sitrondistribusjon var et artig ordspill, men dog så sant til tider.. Med status som eldste generasjon gjør en seg noen tanker, forgjenglighet er et ord som dukker opp. Heldigvis er det mye før det, de små gleder. Som at du er tilbake her. Ha en god dag impulse :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.689
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    welcome back...har subba forbi noen ggr til kafeen, men tomt hver gang...
    har du fiksa 300B ampene da?...ellers blir det vel svært lite lyd?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Takk skal dere ha alle sammen, karer.
    Det har vært litt vel mye oppoverbakke her, og da blir det som har med hifi å gjøre mindre vesentlig, selv om jeg vet at et velfungerende anlegg funker som en industripakning antidepressiva for min del. Så jeg burde jo ha strukket meg et stykke og fått levert monoblokken på service. Men sånn ble det ikke. Grisekjip helse og en urovekkende rekke dødsfall både i familie og vennekrets er tung materie å kjempe seg igjennom, rett og slett.
    Da blir mye annet noe det er lett å glemme. Sånn er det bare.

Så jeg skal ringe mannen med loddebolten og få svingt innom Drøbak snart. Det er høyst nødvendig, faktisk.
    Jeg er spent på vintageprosjektet, Kim! Tar gjerne en tur oppom om ikke så lenge.
    At det ikke har skjedd så mye her siden jeg ramla innom jevnlig sist, er ikke så overraskende, desverre. Ikke hva de lange trådene alltid synes å handle om heller. Det er vel grunnen til at jeg ikke har savnet HFS i noen særlig grad. Folkene, ja (og dere vet hvem dere er..) men gnålet, kabelkranglingen og forskjellsfornekterne? Ikke faen. Men jeg er nå her likevel.

Takk skal du ha, HC. Det ble mye sitroner, ja. Ikke er jeg sååå glad i tequila heller. Men nå er det snart høysesong, og jeg har noen prosjekter å gå igang med. Sånt hjelper.

Neste gang dere rusler forbi er vi sikkert her, Leif. :) Kafeen har blitt et enda bedre sted å være siden de nye eierne tok over, faktisk. En helt annen meny, andre åpningstider, middag, skjenkerett, hyggelige priser, gode kaker, ølkraner og en kreativ kokk. Kan ikke bli stort bedre!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    images-2.jpeg

Asiatisk, elektrisk mini fra helgen av. Det blir litt av en overgang.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Ikke her heller, men den er faktisk betraktelig kulere i virkeligheten. Dessuten tilnærmet null i driftskostnader (i alle fall de første årene!) i forhold til en tilårskommen 95 Vector. Det ble relativt utslagsgivende.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kia Soul? Var pen i sølvgrå. Er det det du har bestilt? Gratulerer med ny bil, og velkommen tilbake. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Kia Soul, ja. Hvit metallic med lyseblått tak. Det var det, svart/rød eller mørk antrasittgrå som kunne leveres relativt raskt. Jeg burde vel bytte ut bildet med ett som er helt representativt.
    Takker, Dazed!

Sist redigert:
    M

MusicBear

Gjest
    Vis vedlegget 503522

Asiatisk, elektrisk mini fra helgen av. Det blir litt av en overgang.
    Grattis, Trond! Og fin farge.

Har den ølstativ bakerst? Går den under klasse D drift eller A/AB avhengig av gasspådrag? Kan den tunes med rør? Skifte motstander for bedre akslerasjon? Husk at batteriet i den i virkeligheten er en kjeeeeeeempekondiss og at fet nettkabel er et must for dynamikk under ladingen :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis med ny doning!
    en bil for den nye verdenen, tenker fruen er happy nå.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.676
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med hva du selv engang kalte for "rullator", kompis;D.
    Gir min egen 9-5 et par år til, før det blir noe mer enn batteridrevet pre på meg (også).

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    9901789kia-sould-EV-barbie-blue.jpg

Takker, Bjørn og Le. Fruen er happy som bare det. Hele dette EL-prosjektet ("Ella") er hennes ide, etter at hun begynte å fokusere på hvor mye vi brukte i bensin pr. år. Det var ikke småtteri. Fargevalget var også hennes førstevalg, og som dere ser av overstående bilde har den ganske høy waf.....:cool:
    Jeg kan styre meg for turbin-felgene, ellers kan jeg faktisk forstå at den har fått designpriser. Det er litt sånn elsk/hat. Men jeg liker´n. At mekaniker`n som har skrudd Saab for oss i noen år mener det er noe av det best sammenskrudde og slitesterke som kan kjøpes, hjalp ytterligere. "De går jo faen ikke i filler!" som han uttrykte det. 7 års garanti og tre års serviceavtale var heller ikke ille. Jøsses, jeg er blitt praktisk!!

Denne kan nok ikke oppgraderes med mye, Bjørn. Ikke bedre kabler heller. 8)
    Det er snakk om den største utstyrspakka, så vi har nok det vi trenger. Jeg var rimelig fordomsfull på prøveturen, men ble faktisk overbevist. En kul, velbygd og morsom bil. Ikke allverden av ponnier, (119) men dreiemoment fra første sekund hjelper en hel del...

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Grattis med hva du selv engang kalte for "rullator", kompis;D.
    Gir min egen 9-5 et par år til, før det blir noe mer enn batteridrevet pre på meg (også).
    Joda, jeg skal innrømme at jeg kalte en liten EL-bil for elektrisk rullator, Gunner. Men jeg ble faktisk rimelig overbevist. Selv setene er gode!

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.888
    Blir nok en helt annen kjøreopplevelse med Oblivion tennplugger :)

Si forøvrig fra, hvis du vet om noen som er interessert i et Oblivion nettfilter. 3 uttak (jeg har 2 stk). Tunge som helvete, funker som bare det - ja, du har jo hørt dem. Kom aldri i produksjon - ble for dyre (det vet jeg alt om :).

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hehehehe. Helt sikkert! Eller en ladekabel !Og det skulle ikke forundre meg om han har noen i roteskuffen heller...

Jeg skal si ifra! Bruker et sånt selv, så joda, jeg kjenner det godt..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Når vi snakker om å ha bruk for noe; jeg leter etter en Pass/First Watt Aleph J, så om noen har er det bare å skrike ut. Evt sende PM om skriking er litt i overkant.

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    879
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    Godt med liv i denne tråden igjen , vi har muligens vært like fraværende begge to fra forumet.......At 2018 har lugga litt for noen og enhver kan bekreftes. Håper formen din er på vei opp?
    Gratulere med ny skyss , vi har bare minnene og en kopp igjen fra 9-5’ne :)

Fortsatt god sommer

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hei, Fredrik! Hyggelig å se deg her igjen! Ja, vi har visst vært frafalne en stund begge to! Formen er stigende, heldigvis. Joda, kan bekrefte at lugging er noe jeg vet litt om. Det kjennes rart å ha kasta ut Saab’en, men det er nye tider. Jeg ønsker meg en uten tak!
    Fortsatt god sommer, kompis!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Godt å registrere at du er "aktivt" tilbake igjen - og gratulerer med ny vogn:)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Tusen takk skal du ha, ptb! Jeg satser på å være litt mer aktiv utover høsten, ja. Det er jo tross alt høysesong!;)
    Og takk igjen! Nyvogna innfrir , den! Her sees forøvrig husets førstedame etter at bilen hadde vært hjemme i et snaut kvarter...
    Rimelig godt fornøyd!

IMG_1926.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn