Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    At du ikke greier å holde fingrene fra tastaturet er faktisk en av grunnene til at jeg fortsatt henger her inne, Kim.
    Så fortsett med det, er du grei..!

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    879
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    Hei, Frikken! Nydelig oppsett og glimrende plate!
    Jo takk, alt er vel i det røde huset, nå blir det definitivt mer hifi-fokus framover også. Gøteborg-messe til helgen, regner med å ta den turen. Vi får se.

Ellers synes jeg hfs er triste greier om dagen. Det er blitt et kabel-ekkokammer.
    Når det er sagt kan det jo sies mye om ekkokamre, men de har om ikke annet jævlig god akustikk til formålet....
    Takk for gode ord om mitt enkle oppsett :) Godt at det går mot mer hifi fokus hos deg. Gtb messe hadde jeg glemt i farta og dermed har jeg takket ja til jobbing neste helg....

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Gøteborgmessa var ganske strålende den, Fredrik. Du skulle vært der!
    Dessuten er det jo en alldeles nydelig by på mange måter.
    Og nå i helgen var det Horten som var stedet. Søndagen var dagen jeg hadde mest tid, selv om det er mye enklere nå som jeg bor rett over fjorden.
    Mye fint, som vanlig mange hyggelige kjente og ukjente, for ikke å snakke om at muligheten jeg fikk til å hilse på folk jeg har pratet med her inne i årevis, men aldri sett i levende live, endelig bød seg.
    Så Karmana, det var jaggu på tide! Hyggelig også! Det var jo ingen overraskelse akkurat.

Men å fotografere på en sånn messe er noe for seg selv. Før har jeg brukt tunge speilreflekskameraer, små digitale Leica, litt større Leica, en helt analog M3.. og alt har vært preget av kompromisser.
    I går fant jeg ut hva jeg måtte gjøre med saken, selv om det ikke blir brukt i messesammenheng før på nyåret. Digitalt fullformat, kompakt, bygget som en stridsvogn, optikk i superultraklassen, lysstyrke, oppløsning og dynamikkområde av en annen verden. Så da røyk sparepengene, gitt....

images-3.jpeg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    har du kjøpt deg et rx1r2, impulse?
    i så fall må jeg gratulere, veldig misunnelig og lettere hoderystende (pga prisen).

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Demobrukt RX 1R, Le. Så prisen var ikke fullt så hoderystende. Trenger ikke aller seneste utgave.
    Men takk!

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    et drømmekamera som jeg har siklet på selv en stund.
    trenger i grunnen å oppgradere litt på den fronten, siden jeg nå tar frilansoppdrag ved siden av filmmagasinet.
    gratulerer atter en gang.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hyggelig å se deg på messe impulse. Spent på omtalen av det hele siden du fikk akkreditering som en journalist. Blir artig å lese.

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    879
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    At Gøteborg er en fin by kan vi være enig om. Horten messa ble offeret for en tur til Cote d’Azur i år :) Brukt og antikk markedet i Nice bød på noen flotte vinyl kjøp! Dog ingen røverkjøp , priser fra 10-40 € for fin vinyl.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Senhøsten er her, det biter litt når jeg stikker hue utenfor døra, og da melder interessen seg igjen. Uansett hvor laber den har vært så langt i år. Når nettene blir lange og kulda setter inn, er det gløden fra rør det tys til her i huset.
    Og nå har det til alt overmål kommet en ny kilde i hus.
    Det skal snart strømmes og spilles fra harddisk i stova.
    En av sentralens virkelige gentlemen har latt meg overta sin forrige streamer mot et i denne sammenhengen høyst beskjedent vederlag, og den har en god del terrabyte med den nevnte herrens digitale platesamling på. Snakk om godkjøp!
    Det dreier seg selvfølgelig om en meget kresen musikksamling også. Noe annet skulle tatt seg ut.
    Nå må det innhentes litt kabler og ordnes litt, så blir hovedriggen i landsbyen brått hakket mer digital.
    Og som om ikke den manøveren er radikal nok til meg å være, kommer det jaggu mer nytt i løpet av neste uke.
    Det er spennende tider!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Da er det bekreftet at nok en boks av betydelig viktighet og størrelse sendes fra et annet sted i landet og i retning landsbyen kommende mandag. Det gjelder bare å finne ut hvem man skal tiltro fraktoppdraget. Posten utgår nok med høye kneløft, jeg ønsker nemlig å være sikker på at den ankommer i uskadet og operativ stand...
    Noen tips?

Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.711
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Høsten har alltid føltes god hos meg. Mørke kvelder, gode klær, konsentrasjon, ro, musikk, nytelse.
    Fint å se impulse påskrudd igjen. Jeg følger.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Veldig hyggelig å se deg her inne, ottone.
    Og jeg registrerer at vi har ganske sammenfallende opplevelser når det kommer til høsten. Uten at det egentlig var overraskende.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.479
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Da er det bekreftet at nok en boks av betydelig viktighet og størrelse sendes fra et annet sted i landet og i retning landsbyen kommende mandag. Det gjelder bare å finne ut hvem man skal tiltro fraktoppdraget. Posten utgår nok med høye kneløft, jeg ønsker nemlig å være sikker på at den ankommer i uskadet og operativ stand...
    Noen tips?
    Nimber er kanskje noe?

O

Sst

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Antall liker
    471
    Takk for sist. Morsomt å se at du er tilbake på kjøret, Trond. Alltid spennende og lærerike betraktninger fra Hølen.

mvh Steinar

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hei, Steinar!
    Takk for sist og takk for gode ord.
    Tilbake på kjøret, ja...det er morsomt igjen. Heldigvis.
    Veldig hyggelig at du stikker innom tråden, forresten. Fortsett med det!

Sist redigert:

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Artig med høst og nye strabaser. Godt å se att lysten og nevrosene atter har kommet til Hør'n :)

Hvordan går det med streamingen?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    300b-ampene har fått midlertidig avløsning, Leif. Rør det også. Så kan T bruke den tiden han trenger, og jeg kan få tak i de siste National Union vt 229-rørene.
    Nevrosene er tilbake, Dyret. Vanlige folk har hverdagsnevroser, vi her inne har hifi-nevroser. Og de kommer som regel med høsten!
    Streamingen har jeg ikke begynt å mekke med enda. Spør meg til uka!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Har ikke blitt bygd på særlig her, nei.. og lydrom i garasjen er nok utelukket. Så høyttalerpar nummer to er nok ikke førstevalget..

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.883
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Godt å registrere at årstiden ihvertfall sporer til litt revitalisering av HiFi interessen igjen.
    Driver selv å prøver å få til det nå som hytte- oc MC sesongen er på hell:)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spent på hva du finner på nå.
    Hva slags amp er inne fra reservebenken?

Forøvrig godt å ha deg tilbake på banen :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Jeg er nok ute av grøfta nå, ptb. Det var en lang prosess, men sånn er det noen ganger.
    Høsten virker alltid revitaliserende for min del. Dessuten hjelper det med messer, hyggelige folk her inne og gamle venner i miljøet.

Takk for det, BangBang! Det er noe nytt på vei inn, men jeg nøyer meg med å legge ut et bilde eller to når det ankommer. En gang i neste uke eller så..

Trivelig å se deg her som alltid, Rolfozzy. Stkk innom oftere!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Nå skjer det ting. Den nyanskaffede ampen lastes på en bil i morgen og er på vei mot landsbyen. Det blir spennende å høre hva den gjør med totalen her. Ikke minst er det bra å være såpass godt forspent at det ikke lenger er et problem om en av forsterkerne må på smøring og oljeskift...

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.093
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Nå skjer det ting. Den nyanskaffede ampen lastes på en bil i morgen og er på vei mot landsbyen. Det blir spennende å høre hva den gjør med totalen her. Ikke minst er det bra å være såpass godt forspent at det ikke lenger er et problem om en av forsterkerne må på smøring og oljeskift...
    Lastes på bil, høres jo litt dramatisk ut.......

vehicleloadingcrane3_002.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hehe. Fullt så dramatisk er det ikke, det var nok ikke ordbokas mest presise beskrivelse heller. «Nå befinner den seg på en bil» er vel dekkende. Uansett, den ankommer snart. Og bilder kommer.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.676
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tja, den er jo svær og sikkert tung også, så "lastes på bil" er ikke så halvgæli, i min (ord)bok.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Etter en god pause fra HFS, er denne tråden absolutt et sted å gå. Og det er liv! Gratulerer med innkommende forsterkninger som jeg allerede gleder meg til å lese mer om. Det er nå engang slik at tenkende, skriveføre hifi-betraktninger står høyt i kurs hos denne leseren, uavhengig av skiftende vær og vind.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn