Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ah. Akkurat. ESL 63. Ikke din kopp med te. I know. Og jeg ville aldri byttet ut mine med elektrostater, bare for å presisere litt her. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Elektrostater er fine til cembalo og kvinnfolk som er granne i målet. Holly Cole f.eks. Din favoritt.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    cembalo ?
    under tvil om ikke noen hamrer løs på det! imo ::)
    cembalo er vel også et slaginstrument og fortjener den dynamikken det er i stand til å "utvikle"
    mvh
    Leif

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehegh, powerpoint burde vite bedre enn å komme drassende med elektrofjøl til hornalliansen.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    LMC skrev:
    cembalo ?
    cembalo er vel også et slaginstrument og fortjener den dynamikken det er i stand til å "utvikle"
    mvh
    Leif
    I og for seg, men dynamikken er ikke så stor, for å si det sånn. Så det funker.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    dobbelt Gunnebo-gjerde med folie i midten og 3KV !
    hva venter du deg? ::)
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    LMC skrev:
    cembalo ?
    mvh
    Leif
    Nå blir cembalo stort sett traktert av halvskeive skumlinger iført parykk og pudret sett med never, som danser drømmende over det alderstegne elfenben...mens utøveren med et verdensfjernt blikk drømmer seg tilbake til de tider da det var god kotyme for "menn" å iføre seg feminine tekstiler og solid med sminke :eek: :eek: Alternativt "Idol", som det vel heter i dag..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    mesut skrev:
    hehegh, powerpoint burde vite bedre enn å komme drassende med elektrofjøl til hornalliansen.
    Ja, da har du pissa på feil maurtue!!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ikke skyld på cembaloet om det ikke spruter dynamikk
    mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Sluket, det finnes en mann som spiller cembalo på en noe mer hetrofil måte enn det du antyder, og det er den eminente og meget hyggelige Ketil Haugsand, som sikkert kommer oppom til neste festival fra sitt tilhold i Tyskland. Jeg har aldri orka cembalo selv, men en halvtime i Gamle Aker Kirke i fjor sommer med Trio Mediæval og Haugsand overbeviste meg faktisk. Cembaloens Django Reinhardt, spør du meg. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    En halvtime skal vi nok holde ut!!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    mesut skrev:
    Maurtue? består Hornalliansen av m.... Nei, forresten. Det var ingenting! Glem det. ;D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.259
    pengesluk skrev:
    Elektrostater er fine til cembalo og kvinnfolk som er granne i målet. Holly Cole f.eks. Din favoritt.
    Dette er ikke Papplyd Sluket, men gladpackfolie lyd ;) skjerpings.
    Det burde du vite som er i besittelse av en "cand.alt" grad
    Du har tydeligvis ikke lyttet til musikk via elektrostater på lenge.
    Ikke at det er noe krav, meeeeeen.....skal man uttale seg eplekjekt og skråsikkert så er kanskje på tide og oppdatere lydgjengivelsesarkivet?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Power, det er betimelig å minne deg på at du snakker med hornfolk her. ;) Elektrtostater er fint det, og som før nevnt, ESL63 er en utmerket høyttaler som jeg ikke har noen problemer med å begripe at folk lar seg fascineres av. Jeg har jo gjort det sjøl,mann. Dynamisk sett får den derimot så grasate mengder grisebank av et godt hornsystem at det blir "a whole different ballgame". Sånn er det bare. ;) Jeg mistenker at de fleste av alliansebroder Slukets innsigelser finnes akkurat der.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.259
    pengesluk skrev:
    mesut skrev:
    Min intensjon var overhode ikke å pisse på noens maurtue, men simpelten belyse andre erfaringer og preferanser i Impuls sin anleggstråd.
    Således mener jeg i all beskjedenhet at Impule IKKE har samme erfaringsgrunnlag som meg, men han foretrekker rør og horn tross tidligere erfaringer med elektrostater. Hvilket er aldeles greit for min del. Det jeg hang meg opp i var og er den bastante kategoriseringen av høyttalere fra Impuls side.
    Jeg mente ikke å komme syklende inn i konversasjonen på punkterte hjul for markere revir, noe som tydeligvis er påkrevet for andre å gjøre etter mine innlegg.
    Skal jeg da forstå det slik at enhver tråd som inneholder et snev av hønn er å betrakte som "Hornalliansens" domene?
    Mao er Hornarrogansen et faktum?
    Da tror jeg opptil flere i arrogansen kunne trenge å gå og pisse i en sikringsboks ASAP.
    Navn ikke nevnt, og ingen glemt 8)
    Da trekker jeg meg ærbødigst tilbake for og pudre nese og hender før jeg ifører meg mine blondegevanter, samt parykk :p

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.259
    impulse skrev:
    Power, det er betimelig å minne deg på at du snakker med hornfolk her. ;) Elektrtostater er fint det, og som før nevnt, ESL63 er en utmerket høyttaler som jeg ikke har noen problemer med å begripe at folk lar seg fascineres av. Jeg har jo gjort det sjøl,mann. Dynamisk sett får den derimot så grasate mengder grisebank av et godt hornsystem at det blir "a whole different ballgame". Sånn er det bare. ;) Jeg mistenker at de fleste av alliansebroder Slukets innsigelser finnes akkurat der.
    Det vet jeg Impulse, og elektrostater er IKKE lyset, veien og livet i etthvert hensende, ei heller horn i mine ører.
    Og siden du nå selv poengterer at jeg snakker med hornfolk så legger jeg ballen død for min del.
    Sekterisme og fanatisme kan man hygge seg med "off-topic", og ikke i tråder med hornfolk.
    "Point taken"

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg synes det er helt strålende at du belyser andre veier å gå i tråden min jeg, Power. Virkelig! Ikke minst fordi jeg vet etter å ha fulgt deg her inne og snakket med der IRL at vi deler mange preferanser, både hva musikk og elektronikk angår. Og selvfølgelig har vi alle både forskjellig erfaringsgrunnlag og forskjellige preferanser som følge av dette.Jeg kjenner mine hornfrender såpass godt at jeg vet at reaksjonene er et uttrykk for godlynt småknuffing, og disse gutta er så langt fra sekterister og elitister som det er mulig å tenke seg. På tross av tydeligheten rundt egne preferanser , er det netopp takhøyde og godlynt kjekling som preger tonen, noe som sikkert er tydelig både i denne tråden og andre hvor vi ferdes. Så når jeg poengterer at det er hornfolk du snakker med, er det i lys av akkurat det. "Hornarrogansen" er en merkelapp vi tidvis har brukt selvironisk og kun slik, selv om jeg har lagt merke til at enkelte på sentralen har tatt begrepet på fullt alvor.Det sier i tilfellet langt mer om dem. Det håper jeg virkelig ikke du gjør !

Peace, som det heter på nynorsk.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Powerpoint skrev:
    pengesluk skrev:
    mesut skrev:
    Min intensjon var overhode ikke å pisse på noens maurtue, men simpelten belyse andre erfaringer og preferanser i Impuls sin anleggstråd.
    Således mener jeg i all beskjedenhet at Impule IKKE har samme erfaringsgrunnlag som meg, men han foretrekker rør og horn tross tidligere erfaringer med elektrostater. Hvilket er aldeles greit for min del. Det jeg hang meg opp i var og er den bastante kategoriseringen av høyttalere fra Impuls side.
    Jeg mente ikke å komme syklende inn i konversasjonen på punkterte hjul for markere revir, noe som tydeligvis er påkrevet for andre å gjøre etter mine innlegg.
    Skal jeg da forstå det slik at enhver tråd som inneholder et snev av hønn er å betrakte som "Hornalliansens" domene?
    Mao er Hornarrogansen et faktum?
    Da tror jeg opptil flere i arrogansen kunne trenge å gå og pisse i en sikringsboks ASAP.
    Navn ikke nevnt, og ingen glemt 8)
    Da trekker jeg meg ærbødigst tilbake for og pudre nese og hender før jeg ifører meg mine blondegevanter, samt parykk :p

det var da faen som du tar ting på alvor, power.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    32.051
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Roer ner med litt vinyl nytt, stakk inom Ringstrøms og der fanns jaggu et fint ex av Blue Valentine :D
    og når man endå handlar musikk fra trasiga sjeler så åkte J. Thunders med også.

Vedlegg

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.303
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Elektrostater er fine til cembalo og kvinnfolk som er granne i målet.
    Ja. Og til sånne som meg. Bass på 195/96. Kirkeorgel er forresten fett på ESL63. Hammondorgel og.
    :D
    Jeg bare måtte innpå litt, det ble så gøy her.

-apropos cembalo:
    Kjetil Haugsand er sterk, anbefaler hans Goldberg-variasjoner.
    Og det finnes en plate i Harmonia Mundi sin jubileumsboks med to cembalo cembali som herjer vilt.
    Noe av det tøffeste jeg har på plate. Anbefaler å skru opp så mye man tør.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.259
    impulse skrev:
    Jeg synes det er helt strålende at du belyser andre veier å gå i tråden min jeg, Power. Virkelig! Ikke minst fordi jeg vet etter å ha fulgt deg her inne og snakket med der IRL at vi deler mange preferanser, både hva musikk og elektronikk angår. Og selvfølgelig har vi alle både forskjellig erfaringsgrunnlag og forskjellige preferanser som følge av dette.Jeg kjenner mine hornfrender såpass godt at jeg vet at reaksjonene er et uttrykk for godlynt småknuffing, og disse gutta er så langt fra sekterister og elitister som det er mulig å tenke seg. På tross av tydeligheten rundt egne preferanser , er det netopp takhøyde og godlynt kjekling som preger tonen, noe som sikkert er tydelig både i denne tråden og andre hvor vi ferdes. Så når jeg poengterer at det er hornfolk du snakker med, er det i lys av akkurat det. "Hornarrogansen" er en merkelapp vi tidvis har brukt selvironisk og kun slik, selv om jeg har lagt merke til at enkelte på sentralen har tatt begrepet på fullt alvor.Det sier i tilfellet langt mer om dem. Det håper jeg virkelig ikke du gjør !

Peace, som det heter på nynorsk.
    Av og til blir man litt trøtt av all den "godlynte" møkkspredningen som skal foregå til enhver tid.
    Men se det er mitt problem ;)

Nå ser jeg i QUAD-elskernes tråd at Sluket faktisk mer enn liker elektrostater, og går med en hemmelig drøm og eie et sett ESL-2905.
    Dette begrunner han med elektrostatenes homogenitet, åpne gjengivelse og evne til og spille all slags musikk tilnærmet uproblematisk.
    Og akkurat dette er min grunn til å beholde mine rslende gladpackpaneler, vel vitende og inneforstått med deres klare begrensninger.

Godeste Mesut, kanskje jeg begynner å bli voksen ;D NEPPE!!!
    Jeg er nok litt smått utslitt etter fjoråret, og driver febrilsk og lader batteriene.

Det hadde vært en sann lisè gutter (Impulse, Pengesluk, LMC og Mesut) om dere tok turen til Munchen.
    4 dager med moro, godlynt skitkasting, latter, øl og mat gir fornyet energi.

PEACE gutta 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    cash 63 skrev:
    Roer ner med litt vinyl nytt, stakk inom Ringstrøms og der fanns jaggu et fint ex av Blue Valentine :D

Heey! Se der! Spill "Romeo is bleeding", "Wrong side of the road" og "29$" fra "Blue Valentine" og fortell meg hva du synes, Cash! ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Powerpoint skrev:
    PEACE gutta 8)

peace?
    men.... det har jo aldri vært noen krig. ;D

pssst! munchen frister voldsomt.... kræsjer kanskje med cannes, jeg skal sjekke.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Akkurat nå sitter jeg her og fredagsfryder meg med en vinylskive fra det herrens år 1992. Bjørnstad, Paus, Hamsun.
    En bauta av en utgivelse som forandret mitt forhold til Hamsun totalt. Bjørnstad har laget musikken og spiller tangenter, Paus står ikke overraskende for vokalen. Ellers er Jon Eberson, Sveinung Hovensjø, Nipe Nyren og Pål Thowsen med. Norsk førstedivisjon, med andre ord. Tekstene er fra Hamsuns diktsamling "Det vilde kor" fra 1904. Sterkt, fargerikt og ganske erotisk. Mye subtilt omtalt puling, for å si det sånn. Men mannen var jo poet, må vite. Virkelig noe å lete etter neste gang et antikvariat besøkes. Skal jeg trekke for noe i det hele tatt trekke for noe,må det være fascinasjonen for datidens synther, som kan virke litt utdaterte i dag.

Coveret er laget av norsk grafisk designs bestefar, Bruno Oldani. Det er nesten verdt hele skiva alene, for oss som liker sånt. eller hva sier du, Brasse? ;)

Dette var en av de platene jeg spilte aller mest i utgivelsesåret. Den gangen hadde jeg Linn LP 12/ Stax UA7/Stax CPY- ECP 1 kondensatorpickup, Electrocompaniet 25 watter med skranglete preamp fra de samme gutta og Magnepan MG2b med aktiv transmisjonslinjesub fra Seas. . Jøsses, så uendelig mye bedre den skiva låter i dag! :)

Når jeg tenker meg om, kan jeg nok ha nevnt denne før, men pokker heller. Det fortjener de tre herrene.

Vedlegg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    32.051
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    cash 63 skrev:

Heey! Se der! Spill "Romeo is bleeding", "Wrong side of the road" og "29$" fra "Blue Valentine" og fortell meg hva du synes, Cash! ;)
    Jadu Impulse Dette va noe annet en Swordft og raindogs inget feil med disse, men kan bli litt vel mye Frelsis in Orleans ::)
    Dette er coolt avslappet og rått! som første intrykk er hele plattan veldigt bra :D men spår som Christmas card from a hooker in Minneapolise og 29$ som blev ett favoritt spår direkt.
    Og tre siste på B-side, med en fabelaktig Røst demonstration i siste sporet Blue valentine.
    Den har itilleg ett veldigt god lyd! pressen er en tysk Asylum nm , morro når man kjøper nått fra Ringstrøm så er det kvalitet på
    varorna :) knepp tyst.
    Lytter en gang til, God helg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Cooleste skiva Tom noen gang har laget! Og den tyske pressingen er den beste av dem alle sammen, så du har vært jævlig heldig, mann! ;) Gratulerer og god helg!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Siden Tom har vært oppe i tråden de siste dagene, og kanskje særlig "Blue Valentine" som Cash var så heldig å få tak i i dag, satte jeg akkurat på debuten til dama som kan sees på coveret til gamle Toms mesterlige utgivelse fra 1978. Det er en av de modneste og mest løfterike debutene jeg vet om, og hun har ikke skuffet meg en eneste gang siden, om jeg velger å se bort fra en katastrofe av en konsert i Arendal Kulturhus for noen år siden. Vel, jeg har alltid hatt en soft spot for Rickie, The Dutchess of Coolsville, så jeg tilgir henne nesten hva som helst, men akkurat den kvelden holdt det hardt. Hun er tidvis litt for glad i åreføde, desverre.

Akkurat denne skiva kom det året jeg begynte på gymnaset, og den har en tidløs kvalitet over seg som gjør at den virker like frisk og vital i dag, selv om opphavskvinnen slett ikke an sies å være det...

Hvilken lyd! For noen låter! For en spilleglede! Og hvilke musikere! Dr. John, Steve Gadd, Randy Newman, Neil Larsen, Tom Scott, Victor Feldman, Willie Weeks, Jeff Porcaro....

Vedlegg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.732
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hmmmm, Blue Valentine altså - det er notert!
    Tom Venter er dessverre OGSÅ en av artistene jeg ikke har et godt nok overblikk over. :(

/ Morten

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg bistår gjerne og etter beste evne slik at det manglende overblikket kan utbedres, Morten. Det kan du nemlig ikke være foruten, er jeg redd. ;D

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    impulse skrev:
    Siden Tom har vært oppe i tråden de siste dagene, og kanskje særlig "Blue Valentine" som Cash var så heldig å få tak i i dag, satte jeg akkurat på debuten til dama som kan sees på coveret til gamle Toms mesterlige utgivelse fra 1978. Det er en av de modneste og mest løfterike debutene jeg vet om, og hun har ikke skuffet meg en eneste gang siden, om jeg velger å se bort fra en katastrofe av en konsert i Arendal Kulturhus for noen år siden.
    Akkurat denne skiva kom det året jeg begynte på gymnaset, og den har en tidløs kvalitet over seg som gjør at den virker like frisk og vital i dag, selv om opphavskvinnen slett ikke an sies å være det...

Hvilken lyd! For en spilleglede! Og hvilke musikere! Dr. John, Steve Gadd, Randy Newman, Neil Larsen, Tom Scott, Victor Feldman, Willie Weeks, Jeff Porcaro....
    Tar dette som et tips til kveldens musikkopplevelse og takker for den :) Lenge siden den fikk snurre på platesnurreren her, i kveld må være en glimrende kveld for nettopp det :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Bare hyggelig det, kwil. Det er en utmerket kveld for akkurat den plata! :)

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.513
    Torget vurderinger
    5
    Måtte sjekke diskografien til Rickie Lee Jones, fant ut at jeg mangler tre av hennes fjorten utgivelser. Blir nødt til å sjekke ut disse...
    Leste et interessant intervju med henne i fjor (sannsynligvis i Uncut) der hun blant annet snakker om tiden med Tom Waits.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn