I og for seg, men dynamikken er ikke så stor, for å si det sånn. Så det funker.LMC skrev:cembalo ?
under tvil om ikke noen hamrer løs på det! imo :
cembalo er vel også et slaginstrument og fortjener den dynamikken det er i stand til å "utvikle"
mvh
Leif
Hehehehe. Du er inne på noe der. ;Dmesut skrev:hehegh, powerpoint burde vite bedre enn å komme drassende meg elektrofjøl til hornalliansen.
Nå blir cembalo stort sett traktert av halvskeive skumlinger iført parykk og pudret sett med never, som danser drømmende over det alderstegne elfenben...mens utøveren med et verdensfjernt blikk drømmer seg tilbake til de tider da det var god kotyme for "menn" å iføre seg feminine tekstiler og solid med sminkeLMC skrev:cembalo ?
under tvil om ikke noen hamrer løs på det! imo :
cembalo er vel også et slaginstrument og fortjener den dynamikken det er i stand til å "utvikle"
mvh
Leif
Overspenning ? ;DLMC skrev:I m p u l s i v e elektrostater ;D
Ja, da har du pissa på feil maurtue!!mesut skrev:hehegh, powerpoint burde vite bedre enn å komme drassende med elektrofjøl til hornalliansen.
Maurtue? består Hornalliansen av m.... Nei, forresten. Det var ingenting! Glem det. ;Dpengesluk skrev:Ja, da har du pissa på feil maurtue!!mesut skrev:hehegh, powerpoint burde vite bedre enn å komme drassende med elektrofjøl til hornalliansen.
Dette er ikke Papplyd Sluket, men gladpackfolie lydpengesluk skrev:Elektrostater er fine til cembalo og kvinnfolk som er granne i målet. Holly Cole f.eks. Din favoritt.
Min intensjon var overhode ikke å pisse på noens maurtue, men simpelten belyse andre erfaringer og preferanser i Impuls sin anleggstråd.pengesluk skrev:Ja, da har du pissa på feil maurtue!!mesut skrev:hehegh, powerpoint burde vite bedre enn å komme drassende med elektrofjøl til hornalliansen.
Det vet jeg Impulse, og elektrostater er IKKE lyset, veien og livet i etthvert hensende, ei heller horn i mine ører.impulse skrev:Power, det er betimelig å minne deg på at du snakker med hornfolk her.Elektrtostater er fint det, og som før nevnt, ESL63 er en utmerket høyttaler som jeg ikke har noen problemer med å begripe at folk lar seg fascineres av. Jeg har jo gjort det sjøl,mann. Dynamisk sett får den derimot så grasate mengder grisebank av et godt hornsystem at det blir "a whole different ballgame". Sånn er det bare.
Jeg mistenker at de fleste av alliansebroder Slukets innsigelser finnes akkurat der.
Powerpoint skrev:Min intensjon var overhode ikke å pisse på noens maurtue, men simpelten belyse andre erfaringer og preferanser i Impuls sin anleggstråd.pengesluk skrev:Ja, da har du pissa på feil maurtue!!mesut skrev:hehegh, powerpoint burde vite bedre enn å komme drassende med elektrofjøl til hornalliansen.
Således mener jeg i all beskjedenhet at Impule IKKE har samme erfaringsgrunnlag som meg, men han foretrekker rør og horn tross tidligere erfaringer med elektrostater. Hvilket er aldeles greit for min del. Det jeg hang meg opp i var og er den bastante kategoriseringen av høyttalere fra Impuls side.
Jeg mente ikke å komme syklende inn i konversasjonen på punkterte hjul for markere revir, noe som tydeligvis er påkrevet for andre å gjøre etter mine innlegg.
Skal jeg da forstå det slik at enhver tråd som inneholder et snev av hønn er å betrakte som "Hornalliansens" domene?
Mao er Hornarrogansen et faktum?
Da tror jeg opptil flere i arrogansen kunne trenge å gå og pisse i en sikringsboks ASAP.
Navn ikke nevnt, og ingen glemt 8)
Da trekker jeg meg ærbødigst tilbake for og pudre nese og hender før jeg ifører meg mine blondegevanter, samt parykk![]()
Ja. Og til sånne som meg. Bass på 195/96. Kirkeorgel er forresten fett på ESL63. Hammondorgel og.pengesluk skrev:Elektrostater er fine til cembalo og kvinnfolk som er granne i målet.
Av og til blir man litt trøtt av all den "godlynte" møkkspredningen som skal foregå til enhver tid.impulse skrev:Jeg synes det er helt strålende at du belyser andre veier å gå i tråden min jeg, Power. Virkelig! Ikke minst fordi jeg vet etter å ha fulgt deg her inne og snakket med der IRL at vi deler mange preferanser, både hva musikk og elektronikk angår. Og selvfølgelig har vi alle både forskjellig erfaringsgrunnlag og forskjellige preferanser som følge av dette.Jeg kjenner mine hornfrender såpass godt at jeg vet at reaksjonene er et uttrykk for godlynt småknuffing, og disse gutta er så langt fra sekterister og elitister som det er mulig å tenke seg. På tross av tydeligheten rundt egne preferanser , er det netopp takhøyde og godlynt kjekling som preger tonen, noe som sikkert er tydelig både i denne tråden og andre hvor vi ferdes. Så når jeg poengterer at det er hornfolk du snakker med, er det i lys av akkurat det. "Hornarrogansen" er en merkelapp vi tidvis har brukt selvironisk og kun slik, selv om jeg har lagt merke til at enkelte på sentralen har tatt begrepet på fullt alvor.Det sier i tilfellet langt mer om dem. Det håper jeg virkelig ikke du gjør !
Peace, som det heter på nynorsk.
cash 63 skrev:Roer ner med litt vinyl nytt, stakk inom Ringstrøms og der fanns jaggu et fint ex av Blue Valentine
og når man endå handlar musikk fra trasiga sjeler så åkte J. Thunders med også.
Powerpoint skrev:PEACE gutta 8)
Jadu Impulse Dette va noe annet en Swordft og raindogs inget feil med disse, men kan bli litt vel mye Frelsis in Orleans :impulse skrev:cash 63 skrev:Roer ner med litt vinyl nytt, stakk inom Ringstrøms og der fanns jaggu et fint ex av Blue Valentine
og når man endå handlar musikk fra trasiga sjeler så åkte J. Thunders med også.
Heey! Se der! Spill "Romeo is bleeding", "Wrong side of the road" og "29$" fra "Blue Valentine" og fortell meg hva du synes, Cash!![]()
Tar dette som et tips til kveldens musikkopplevelse og takker for denimpulse skrev:Siden Tom har vært oppe i tråden de siste dagene, og kanskje særlig "Blue Valentine" som Cash var så heldig å få tak i i dag, satte jeg akkurat på debuten til dama som kan sees på coveret til gamle Toms mesterlige utgivelse fra 1978. Det er en av de modneste og mest løfterike debutene jeg vet om, og hun har ikke skuffet meg en eneste gang siden, om jeg velger å se bort fra en katastrofe av en konsert i Arendal Kulturhus for noen år siden.
Akkurat denne skiva kom det året jeg begynte på gymnaset, og den har en tidløs kvalitet over seg som gjør at den virker like frisk og vital i dag, selv om opphavskvinnen slett ikke an sies å være det...
Hvilken lyd! For en spilleglede! Og hvilke musikere! Dr. John, Steve Gadd, Randy Newman, Neil Larsen, Tom Scott, Victor Feldman, Willie Weeks, Jeff Porcaro....