Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Akkurat den har jeg liggende, faktisk! Eller rettere, lånt bort og ikke fått igjen enda, så den ligger hos noen andre...
    Strålende musikk er det uansett. ;)

Jo, det kan være greit å tenke seg om etpar ganger til når alt faktisk funker så bra. Men om det er mer pulver du føler at du trenger, hva med å prøve et kraftigere rørtrinn?

M

musicus

Gjest
    impulse skrev:
    Akkurat den har jeg liggende, faktisk! Eller rettere, lånt bort og ikke fått igjen enda, så den ligger hos noen andre...
    Strålende musikk er det uansett. ;)

Jo, det kan være greit å tenke seg om etpar ganger til når alt faktisk funker så bra. Men om det er mer pulver du føler at du trenger, hva med å prøve et kraftigere rørtrinn?
    Vel, trenger og trenger, har lyst på er vel nærmere sannheten ;D

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.566
    Torget vurderinger
    24
    impulse skrev:
    Det med urovekkende rolig må jeg brått gå tilbake på. Nå er jo endelig vinylen i hus, og så begynner muligens forsterkeren å bråke. Er det ikke forbanna typisk!! ??? Det smeller ganske kraftig i den ene høyttaleren gjentatte ganger ved oppstart. Noe sånt har jeg ikke vært borti tidligere, men det tyder vel på at noe synger på siste verset et eller annet sted....
    Morn! Ikke god morgen...

Dette er audiogudens straff for at du er slik en gearslut, og driver med anmeldelser... Kjent fenomen. Er det pre/power? Vet ikke enda? Byttet melkeflasker i det seneste? Vurdert transistor 8) 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nei, ikke en heeelt god morgen, Broder Sluket. Man skal tydeligvis ikke kødde med audiogudene.
    Det ligger nok i den ene monoblokken, tror jeg. Jeg har ikke byttet rør i det siste, bør kanskje jobbe litt med den saken. Krysser fingrene for at det ikke er utgangsrørene, som er helt umulige å få tak i. WE har vel enten lagt med produksjonen for en tid, eller gitt seg helt. Da blir det i tilfelle ut å shoppe 300B- rør som kan måle seg, og det er fanken ikke lett å finne. Transistor? Ikke bann!
    Har tilgode å finne en jeg kunne tenke meg. Jeg er Klasse A SET-mann på min hals.

Gearslut?? JEG?? ::)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.566
    Torget vurderinger
    24
    Vi får tro det bare er en bagatell. Enkelt å feilsøke på en slik forsterker heldigvis, og vedlikeholdet er også kurant - banke rust av rørsokler, ny blymønje, feie opp glødeskall, bytte transformatorolje osv.

Så er lørda'n din belagt!!

Tror jeg tar meg en tur til Fjeldberg og bunkrer litt nyskåret røkelaks, noen kamskjell og kanskje en hummer ekstra til skalldyrsuppen.. :D :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehehehe. Ja, ikke sant! ;D

Det gode er at lyden ikke er degradert, Da får jeg håpe det er en baggis.

Lykke til med din kulinariske ferd! Tror det er på tide at vi hiver oss utpå med en riktig kulinaria-aften snart! ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    likeretter-røret! om du har og det tror jeg
    GZ34 eller 37 Mullard NOS

mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Apropos gearslut; Joda, jeg får vel tilfredsstilt endel nysgjerrighet med hensyn til nytt utstyr gjennom å skrive om det. Mye morsomt innom her, og ikke minst hos Knut.
    Samtidig er jeg helt ekstremt fornøyd med det jeg har. Jeg har preampen jeg skal ha. Kanskje trenger jeg et ekstra riaatrinn for ytterligere fleksibilitet når jeg anmelder platespillere, men vi får se. Effekttrinnene mine har varig oppholdstillatelse. Digitalriggen låter kanon og er fredet for lang tid. Den store APL-converteren har jeg ikke råd til, serlv om gudene skal vite at jeg gjerne skulle hatt den i hus. Platespilleren trenger jeg vel ikke si så mye mer om, den er den beste vinylriggen jeg kan tenke meg.Den skal snart få noe nytt å stå på og bedre powekabel til PSU, det er alt. Det kommer et selvbyggprosjekt etterhvert, men det haster ikke.Det blir uansett spiller nummer to. Koetsuen er min endelige pickup, særlig i kombo med WB ACT.
    Høyttalerne trenger kanskje litt indre TLC i form av bedre delefilterkomponenter og internkabling, men det er et prosjekt for året. Sånt skal man forresten være litt forsiktig med, det kan forrykke balansen i et godt produkt, men høyttalerne mine er jo ikke akkurat nye, så litt "smøring og oljeskift" har de nok godt av.

Joda, jeg kunne tenke meg å gi meg ikast med et par Nagaoka-horn ala Broder Sluket, men det er et langt lerret å bleke. Jeg bruker myyyye tid på hifi som det allerede er, særlig på grunn av Fidelity. Noen ganger er det deilig å slippe ned skuldrene. Sånn som nå. Hva jeg skal bruke tida til, nå som alt er så bra? Enkelt. Kutte ut utstyrsnevrosene helt og kjøpe musikk. ;) Det er sikkert mye som er bedre enn det jeg sitter med. Sånn vil det alltid være, uansett hva man eier. Men det koster altfor mye penger.

Gearslut? Hehehe, Akkurat. ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    LMC skrev:
    likeretter-røret! om du har og det tror jeg
    GZ34 eller 37 Mullard NOS

mvh
    Leif
    Takker! GZ 34, ja. Mullard NOS. Helt korrekt, O´rørorakel.

Jeg har et sett National Union liggende også, skal sette inn dem. ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    om det er bare en kanal som lager faen, kan du jo bare bytte GZ34 plass og se om det følger røret
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.566
    Torget vurderinger
    24
    Leifegutten oppe allerede!!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det skal sjekkes ut, ja. ;D

Godt med muligheter for fjerndiagnose når ampene begynner å bråke på en ellers god lørdag! Takk igjen, Leif. ;D

O

Oblivion

Gjest
    impulse skrev:
    Koetsuen er min endelige pickup
    Da tror jeg du kvalifiserer til å få lånt min vintage Koetsu og sjekket om Sugano himself gjorde en skikkelig jobb.
    Selv om jeg personlig synes mine vintage SPU spiller bedre med mitt oppsett så har jeg i løpet av de siste 30 år faktisk ikke koblet Koetsu tilbake i riggen og sjekket om den fortsatt holder mål :eek:

Du kunne ha lånt en vintage SPU gold for å få prøvd den også, men den har ikke vært spillt på etter at den fikk ny nål og nålarm så den må spilles inn før en vet hva den er god for.
    Den SPUen som står i riggen nå blir ikke rørt fordi jeg brukte enormt med tid før jeg fikk den justert optimalt og før jeg får fjernstyrt VTA justering så blir ingenting rørt.

Jeg regner med at du og alle andre som spiller vinyl har det samme "problemet" som jeg har eller at dere har det uten å ha oppdaget det:
    VTA stemmer KUN for LP plater som er like tykke.
    Når jeg justerer VTA optimalt for en 180 gram plate så må jeg justere på nytt for optimal VTA når jeg spiller en normal tynn plate...
    Når jeg får fjernstyrt VTA kan jeg justere fra lytteposisjon og jeg kan lagre justerings data for forskjellige LP kvaliteter slik at det bare blir finjustering med fjernkontrollen fra LP til LP....

Med 30 år i skuffen må nok Koetsuen også få seg endel timer før den våkner igjen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det høres veldig spennende ut, Raymond! Jeg takker ærbødigst for muligheten. :) Tredve år i skuffen er ikke akkurat småtteri, så den trenger nok noen runder da, ja. At Sugano visste hva han gjorde, er det virkelig ingen tvil om. Jeg har i alle fall aldri hørt på maken. Riktignok loader jeg litt amderledes enn det folk flest gjør, men det gir en nærmest perfekt balanse hos meg.

Klassisk SPU kunne vært spennende det også, bevares., men svart bakelitthus med SME-innfesting funker nok ikke helt hos meg enda. I alle fall ikke på Wilson-Benesch-riggen.
    Fast headshell gjør det litt vanskelig, men vent til prosjektspilleren min er oppe og går, da snakker vi SME-fatning. ;D
    VTA er en stadig tilbakevendende utfordring, du har rett i det. Jeg orker ikke optimalisere for hver eneste tykkelse, det er livet for kort til. Hadde jeg hatt fjernstyrt justeringsmulighet, derimot...

Det kan bli for mange variabler, rett og slett.

Du må stikke innom neste gang du er opå disse kanter! Veldig lenge siden sist. Det finnes mange kaffesorter her du ikke har snakt, og jeg har veranda du kan ta en sigg eller to på... ;D

Her følger et litye stemningsbilde av Urushi i ACT-armen. En avsindig musikalsk kombinasjon. Akkurat nå synger Dylan for full hals her. Mer levende har han i alle fall aldri vært i mitt lytterom.

Vedlegg

O

Oblivion

Gjest
    impulse skrev:
    Det høres veldig spennende ut, Raymond! Jeg takker ærbødigst for muligheten. :) Tredve år i skuffen er ikke akkurat småtteri, så den trenger nok noen runder da, ja. At Sugano visste hva han gjorde, er det virkelig ingen tvil om. Jeg har i alle fall aldri hørt på maken. Riktignok loader jeg litt amderledes enn det folk flest gjør, men det gir en nærmest perfekt balanse hos meg.

Klassisk SPU kunne vært spennende det også, bevares., men svart bakelitthus med SME-innfesting funker nok ikke helt hos meg enda. I alle fall ikke på Wilson-Benesch-riggen.
    Fast headshell gjør det litt vanskelig, men vent til prosjektspilleren min er oppe og går, da snakker vi SME-fatning. ;D
    VTA er en stadig tilbakevendende utfordring, du har rett i det. Jeg orker ikke optimalisere for hver eneste tykkelse, det er livet for kort til. Hadde jeg hatt fjernstyrt justeringsmulighet, derimot...

Du må stikke innom neste gang du er opå disse kanter! Veldig lenge siden sist. Det finnes mange kaffesorter her du ikke har snakt, og jeg har veranda du kan ta en sigg eller to på... ;D

Her følger et litye stemningsbilde av Urushi i ACT-armen. En avsindig musikalsk kombinasjon. Akkurat nå synger Dylan for full hals her. Mer levende har han i alle fall aldri vært i mitt lytterom.
    Hmmm.... Har vedlagt et bilde av SPU golden med ny nålarm og nål...
    Det burde ikke være vanskelig å få montert den i armen din :)

Har også ubrukt SPU i det originale svarte SME huset, men den tas ikke i bruk med det første..

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Se der, ja...En ribba SPU! ;D Den funker nok som pokker i en ACT-arm! ;D ;D Burde jo forstått nærmest intuitivt at du ikke er tilfreds med ting i sin opprinnelige og ofte suboptimale form. Way to go! ;D

Jeg prøver den veldig gjerne om anledningen skulle by seg!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Legg forøvrig merke til FoQ-matta på ACT. Litt mer kledelig enn tøffelfilten på Circle, og mye, mye ,myyyye bedre.

O

Oblivion

Gjest
    impulse skrev:
    Se der, ja...En ribba SPU! ;D Den funker nok som pokker i en ACT-arm! ;D ;D Burde jo forstått nærmest intuitivt at du ikke er tilfreds med ting i sin opprinnelige og ofte suboptimale form. Way to go! ;D

Jeg prøver den veldig gjerne om anledningen skulle by seg!
    Jeg legger ved et bilde av en vintage SPU i 1959 designet.
    På den så må en legge inn avstands stykker fordi den ikke var tiltenkt noe annet enn SME adapteren..

Jeg tror den SPU gold på bildet (i tidligere innlegg) er en jubileums modell fra Ortofon i 1980, kjøpt i 1982...

Opprinnelig mente jeg at jeg hadde SPU gold i den eldre utførelsen og jeg hadde laget (CNC) adaptere for å montere dem uten SME huset..

Jeg vet jeg lånte bort adaptere som de som lånte senere ikke kunne huske de hadde lånt eller lignende...

Begynner å misstenke at jeg også "lånte" bort en eller flere virkelig vintage SPU gold fordi adapteret ikke trengs med 1980 jubileums utgaven og da hadde jeg ikke trengt å lage adaptere heller....

Vedlegg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    pengesluk skrev:
    Leifegutten oppe allerede!!
    jada
    nå skal jeg ut med bikkja
    kom rett fra Posten og henting av 350Hz Marchandfiltre til basstårna for rasshøltest ;D
    etterpå skal jeg se om jeg ikke får meg en kaffe og en X/O og fortsetter på dualmono BIII
    ingen nappa, så da bygger jeg de sjæl
    BII spiller forøvrig forrykende godt etter en liten mod på regulatorene
    mvh
    Leif

er det ikke noe lokale ressurser i Oslo Akershusområdet som kan låne noen GZ34 til Impulse da?
    om det er likeretterrøret da?
    jeg har bare GZ32 og 37

HALOLS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Antall liker
    134
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Oblivion skrev:
    impulse skrev:

Hmmm.... Har vedlagt et bilde av SPU golden med ny nålarm og nål...
    Det burde ikke være vanskelig å få montert den i armen din :)

Har også ubrukt SPU i det originale svarte SME huset, men den tas ikke i bruk med det første..
    Hmm, nå er vel ikke dette egentlig en SPU gold, men en MC-20 Super. Den er jo forsåvidt løselig basert på SPU, men like fullt ingen SPU.
    Denne ble forøvrig reissued i fjor, men har fått forsvinnende lite oppmerksomhet.

O

Oblivion

Gjest
    HALOLS skrev:
    Hmm, nå er vel ikke dette egentlig en SPU gold, men en MC-20 Super. Den er jo forsåvidt løselig basert på SPU, men like fullt ingen SPU.
    Denne ble forøvrig reissued i fjor, men har fått forsvinnende lite oppmerksomhet.
    Hva mener du ?
    At det IKKE er en ekte SPU gold ?

Det er 4 år siden den ble pakket ned og sendt til re-tipping og jeg åpnet esken først i dag.
    Begynte å lure litt om jeg husket riktig fordi jeg mente at chassiet var likt med de andre SPU jeg har,
    men er usikker på om 1980 SPU Gold jubileums modellen var slik eller om jeg faktisk har fått feil pickup tilbake fra re-tipping..

EDIT: Har spurt om en annen SPU gold eier her på HFS kan ta en titt på den han har for å sjekke om den er lik min eller ikke...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Oj! Det ville jo vært jævlig kjipt! Ortofon har rota med sånt før også, de...
    Jeg har altfor liten erfaring med "nakne" SPU-modeller til å mene så mye uansett. Håper du finner ut av det, R.

Ellers, som LMC var inne på, om noen har GZ 34 å låne bort noen dager, hadde det vært veldig stas. :)

HALOLS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Antall liker
    134
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er helt garantert ikke en SPU gold. Om du "kler av" en SPU gold, så vil den se ut som en SPU Royal N med sort farge der Royal N er blå. Altså som du nevner, mer lik en vanlig SPU.
    I hvert fall er det slik min egen SPU gold ser ut.
    Kjedelig om noen har bytta om er det uansett...

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Her har det skjedd ting i mitt fravær, gitt :eek:
    Vel mr. Impulse, det er bare å stålsette seg for et besøk når alt er på G igjen ;D
    Er dessverre tom for hjemmelagde lyttekarameller(og karamellprodusenten tviholder på limited production), så der må du nok vente til jul :-\

O

Oblivion

Gjest
    HALOLS skrev:
    Ja, det er helt garantert ikke en SPU gold. Om du "kler av" en SPU gold, så vil den se ut som en SPU Royal N med sort farge der Royal N er blå. Altså som du nevner, mer lik en vanlig SPU.
    I hvert fall er det slik min egen SPU gold ser ut.
    Kjedelig om noen har bytta om er det uansett...
    Sjekket litt...
    Min SPU Gold som var den første "Gold" utgaven kom i 1980 og jeg kjøpte den i 1982.
    Den ble levert i mahogny boks med inngravert serienummer og gull håndtak etc..
    Den har sølv spoler og sølv tilkoblinger.

I 1989 kom SPU Gold Reference som har kobber spoler etc...

Min 1980 modell har Benz nål og nålarm slik at den skulle ha fått med seg forbedringene Gold Reference fikk med nålarm og nål...

Hvilken årgang og modell av SPU Gold er det du refererer til ?

EDIT: Har sendt en forespørsel til Ortofon for å få identifisert hvilken pickup dette egentlig er...

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Meiner å huske at Toonz brukte gz33 i dine amper Impulse,pga god kapasitet på siste kondis før røyret,som tåler heile 2oo uf(cap input type)
    Men til test kan vel både gz34,5u4g,5u4gb,gz37 +evnt enda fleire.

trur nesten du Trond skreiv røyrtypen på ein av sidene der du har avbildet forst,var det sylvania et eller annet?

Det står vel betegnelse på røyret,har eg oversett den infoen i ett innlegg idag?

Håper det kun er ein slik bagatell som et gåent likeretterøyr.

Mvh.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, samlanes!

I følge mine notater fra dengang da, er det GZ 34, men jeg har tatt feil før. Får ringe mannen og høre. ;D

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Da meddeles det herfra at rørgløden skimrer vakkert i stuen, og Thelonious Monk's "Straight,No Chaser" sørger for at nevnte rørglød ikke bare er til pynt 8)

Ha en fortreffelig aften :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er godt å høre! Du var inne på at det har skjedd et og annet siden du var innom sist, og det skal gudene vite at det har. Du er hjertelig velkommen innom, lyttekarameller eller ikke! ;D

Monk var en kul fyr, og "Straight, no chaser" er ikke noe dårlig fonogram! ;)

En fortreffelig aften til deg også!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takket være alle disse skriverier over et visst Japansk pu merke fikk meg til å legge inn et bud på pu'en under.. Så får vi se...

Vedlegg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Selger sier at denne er av den eldre garde. Den har snurret 350 timer så værste innspillingen burde være over... ::)...Ikke sikkert den egner seg på WT, kan bli litt lite attack med den kanskje...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    HCS skrev:
    Selger sier at denne er av den eldre garde. Den har snurret 350 timer så værste innspillingen burde være over... ::)...Ikke sikkert den egner seg på WT, kan bli litt lite attack med den kanskje...
    Det blir ikke lite attack med en Koetsu, men den er tung. Pickuphus i stein.Det kan bli vanskelig å utbalansere. Spørsmålet er jo om den passer riaatrinnet ditt. Dessuten er jo en utspenning på 0.3 ikke allverden, så du kan få trøbbel med gain.
    Spør selger om serienummer, da finner du fort ut hvor gammel den er.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skal skjekke serienummer...Ellers klør fingrene etter en
    Te Kaitora Ru fra DV...Men der og er det lite utsignal... En får vurdere litt... Men DV liker seg i WT armer har jeg inntrykk av... Forøvrig en skarp/høy pris hos Snapa på Amadeus... :-X

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hvorfor skal du sikte såpass høyt, da? Er det ikke bedre å få seg en rimeligere pickup å gå seg til med, og heller oppgradere? WT tåler gode elementer, men sjekk ut hva riaa kan ta. Den nye utgaven av DV20x H er så safe som det går an. Spiller glimrende i armen, låter så mye dyrere enn man har noen rett til å vente seg, og har utgangsspenning i massevis. Klart bedre enn den gamle modellen , og et funn til prisen.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    impulse skrev:
    Hvorfor skal du sikte såpass høyt, da? Er det ikke bedre å få seg en rimeligere pickup å gå seg til med, og heller oppgradere? WT tåler gode elementer, men sjekk ut hva riaa kan ta.

Har en billig en som jeg går til med...ATC.. Funker helt fint det...Men , som alltid i denne hobbyen, så vil en videre...Og skal en gå alle trinnene blir en fattig...Bedre å ta heisen oppover enn å krabbe trappeene hele veien... :-\

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    HCS skrev:
    impulse skrev:
    Hvorfor skal du sikte såpass høyt, da? Er det ikke bedre å få seg en rimeligere pickup å gå seg til med, og heller oppgradere? WT tåler gode elementer, men sjekk ut hva riaa kan ta.

Har en billig en som jeg går til med...ATC.. Funker helt fint det...Men , som alltid i denne hobbyen, så vil en videre...Og skal en gå alle trinnene blir en fattig...Bedre å ta heisen oppover enn å krabbe trappeene hele veien... :-\
    Jo, men går man noen av trinnene, får man erfaring. Avstanden fra en lurvete ADC, som forøvrig er laget til lettvektsarmer, til en Kaitora Rua er som avstanden fra en Lada Niva til en Ferrari F50, og de færreste ville tatt det strekket i et skritt...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sant nok, en får ta tiden til hjelp...Og kose seg underveis... :)..Og hvem pokker vil ha en blingo-automobil når en har en "understatment-flyjager-inspirert-one-in-all-solution"... Ihvertfall her til lands.. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn