Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fanken, jeg må visst kickstarte tråden litt igjen her! Jeg ser vi runder to hundre sider snart. Hvem får en skive i posten for å skrive det "siste" innlegget, tro? Sist var det i alle fall LMC, men han er visst ikke så aktiv om dagen....:rolleyes:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Slett ikke ille på en onsdagsmorgen, tkr! ;) Nabolaget?

Ser du selger (eller har solgt?) den fine Micro´en din. Da skal det jaggu noe til for å toppe!

Edit; Og der leste jeg signaturen din, ja. SME 20/2, ja...Gratulerer!

Sist redigert:

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.170
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Enig! Cooleste funkgjengen ever! Her starta jeg med Rufus/Chakas "Stompin´at the Savoy" fra 1983. Dobbel liveskive. Den er til å våkne av, for å si det sånn...;)
    Måtte roe ned litt etterhvert, så da ble det ida Jenshus. Litt av en overgang.

Vis vedlegget 160456
    Se der du, denne må jeg på loftet og finne fram igjen.;)
    Husker dette som litt masete saker jeg da, men at side 4 var veldig fet. Kjøpte den da den kom i 83.
    /POB

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Hater Oslos når jeg ser slike bilder, tkr...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Nice.... Elsker å ligge på Sola Strand Hotell og høre havet slå inn over stranda... etter en times vassing i kaldt sjøvenn, en varm dusj og en bøtte med god sterk te....

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.170
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Nice.... Elsker å ligge på Sola Strand Hotell og høre havet slå inn over stranda... etter en times vassing i kaldt sjøvenn, en varm dusj og en bøtte med god sterk te....
    Bøtte?
    Litt beskjedent synes jeg, egen hydrant er det som skal til, men selvfølgelig ikke med te.
    DSC_1062rezise.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ok, fine bilder, og visst pokker ser det vått ut og så videre, men åssen hadde det vært med litt relevans da, karer?

M

musicus

Gjest
    Høst stormer i all ære, det blåser litt langs kysten her sør med, men da kommer dette så mye bedre til nytte og glede, nu er Bobo Stenson trio´s siste som smekter øre gangene. Sånn fra en WB entusiast til en annen, du skulle ha fått testet disse Vertexéne engang impulse, det låter ikke så gærnt detta til tross for at det er transistor som utgjør kraften, det har kommet på plass litt planter mm siden dette ble tatt... :cool:

L1010953.jpg

M

musicus

Gjest
    Tillater meg ett mer rettferdiggjørende bilde av disse nydelige skapningene, som også på mange måter ikke står tilbake for tidligere talere jeg har hatt hjemmom...

vertex-side-reduced.jpg

M

musicus

Gjest
    eller når enden er god osv...lenge siden jeg har sett en slik vakker ende i denne sammenheng iaf :cool:

VERTEX-03E.png

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.622
    Sted
    Fredrikstad
    Finnes det forresten flere versjoner av XX-2? Sett bilder med forskjellige kropper.

/Ruby:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    IN SOUP WE TRUST - Windows Internet Explorer_2012-10-17_13-32-52.jpg

- og ikke minst her!!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Sjekk høstmenyen! Er redd for at elgentrecoten er en mulig vinner - skal testes ut kanskje allerede på fredag.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vanvittig lekre høyttalere, Musicus! Kan godt tenke meg at de spiller fantastisk bra hos deg. Jeg hørte dem i Horten i fjor, og det gav i alle fall solide mengder mersmak. Nå har jo ikke jeg allverden av watt å drive høyttalere med, men jeg må få lyttet skikkelig til disse. Veldig hyggelig å se deg tilbake her, forresten! ;)

Ruby, jeg vet at øssfoll er et veldig trivelig hififylke. Det skjal dere jaggu ha, du, Lagga, Rolfozzy, Pixy, JanR og alle sammen. Men jeg holder likevel ikke pusten med hensyn til været deres, bortsett fra at jeg håper det er til å leve med. ;)
    Dyna XX2 er en fantastisk bra pickup, og min definitive favoritt i prisklassen. Tror det ligger en test ute på Fidelitysidene som jeg skrev for en god stund siden.

Det finnes en gammel MK1, men det er den svarte , matte MKII du skal ha.

Ti ekstrapoeng til deg, Sluket. DET kaller jeg relevans! Tror jeg må ringe Markus og høre om det er elg igjen. Jeg hadde faktisk også tenkt meg dit på Fredag! Skulle du ha sett ! ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Drit i poengene - send plata!!!
    ShineySmileysBlink.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Og fonogrampremien for å ha rundet tohundremerket MED høyst relevant inlegg går til Sluket. Jeg kommer tilbake til premiens spesifikke tittel etter å ha lett litt i de nyss ankomne kassene med vinyl.;)
    Elton_John_-_Captain_Fantastic_and_the_Brown_Dirt_Cowboy.jpg

Om du ikke har denne,(som med klar margin er Eltons beste utgivelse!) har du et strøkent, norskpresset eksemplar fra utgivelsesåret nå. For eksempel.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.727
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Slett ikke ille på en onsdagsmorgen, tkr! ;) Nabolaget?

Ser du selger (eller har solgt?) den fine Micro´en din. Da skal det jaggu noe til for å toppe!

Edit; Og der leste jeg signaturen din, ja. SME 20/2, ja...Gratulerer!
    Takktakk, ja, SME20/2 er bedre...

Det er bilder fra "det utvidede nabolagsbegrepet". Vi er fremdeles ute i havgapet, et sted som heter Førdesveten.

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er ikke bare øl´en som holder høy klasse der, Dazed. Hovedstadens klart beste mat til veldig hyggelige priser. Gourmetkvalitet, rett og slett. Noen av de beste matopplevelsene jeg har hatt de siste tjue årene har jeg hatt på Lokk. Ikke koster det mye heller. Så da vet du hvor du bør spise og drikke neste gang du er i hovedstaden.

Da har du den "as of now", Sluket. Mint eksemplar også. Som seg hør og bør.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hyre baggelig, Sluket! Du får ta deg en tur utover å hente skiva.

Ellers har det skjedd en liten sak i dag. Det ble plutselig liv i Wilson Benesch-tråden igjen, og jammen var ikke RBN innom og påpekte at han hadde et orginalt WB Triptych platespiller-rack han ville bli kvitt. For de som husker godt, høres det kanskje kjent ut. Jeg skulle nemlig overta det samme racket for en god stund siden, men på grunn av en misforståelse, trodde jeg det var solgt til en av kameratene hans i stedet. Det var det jaggu ikke, så nå blir det endelig triptych på meg! Dagen og platespilleren min smiler!
    wilsonbenesch.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Styggfint det racket der! But does it boogie??

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det håper jeg da faen ikke! Det skal stå helt stille, mann!

Som enhver kan se, er bildet tatt (og dermed lånt!) av nåværende eier. Det takkes!

PA031055 [800x600].jpg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Åja.. Sånn var det ja. Men jeg skjønner ikke helt hvor du skal sette det - OPPÅ dagens benk?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det sies fra pålitelig hold at det hører med blant de aller beste som er å få tak på. Så da er det jo bare å håpe. Gutta på WB bruker hue til mye mer enn å ha håret på, så jeg regner med at det er verdt penga, for å si det sånn.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Svar på det vi spør om!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dagens benk flyttes litt mot høyre, Triptych settes mellom benken og venstre høyttaler. :)
    Eller omvendt. Dog i samme tidsrom. ;)

Sist redigert:
    M

musicus

Gjest
    Hyre baggelig, Sluket! Du får ta deg en tur utover å hente skiva.

Ellers har det skjedd en liten sak i dag. Det ble plutselig liv i Wilson Benesch-tråden igjen, og jammen var ikke RBN innom og påpekte at han hadde et orginalt WB Triptych platespiller-rack han ville bli kvitt. For de som husker godt, høres det kanskje kjent ut. Jeg skulle nemlig overta det samme racket for en god stund siden, men på grunn av en misforståelse, trodde jeg det var solgt til en av kameratene hans i stedet. Det var det jaggu ikke, så nå blir det endelig triptych på meg! Dagen og platespilleren min smiler! Vis vedlegget 160813
    Hyggelig med slike dager, som nevnt i WB tråden kan jeg godt like de der orginale stativene de har, men sluket er inne på noe, noe å fundere over den dagen man evnt skaffer en sirkel til heimen, da vil man jo ha orginalt stativ med kan skjønne :cool:

mvh

M

musicus

Gjest
    Dagens benk flyttes litt mot høyre, Triptych settes mellom benken og venstre høyttaler. :)
    Litt sånn i etterpåklokskapens navn så hadde det kanskje passet mellom de to rackene som var innom på gjesteopptreden forleden ;)...

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn