Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det er min oppfatning at holdninger, språkbruk og tone over tid har sklidd ut og passert en grense på HFS. Grensen går, som ellers i samfunnet, ved direkte påstander om løgn mot bedre vitende og korrupsjon. Påstandene om korrupsjon hos Fidelity-skribenter dukker stadig opp - og har gjort det en stund nå. Det er derfor typisk at impulse usaklig anklages for grumsete motiver når han iht. regelverket reagerer på løgn-anklagene mot Oblivion.

Nå, det at åpenbare usakligheter og personangrep får passere over tid, er et sykdomstegn. Her trengs en redaksjonell innsats som rydder opp i gjeldende praksis, ellers er jeg redd HFS ganske snart kan befinne seg i en etisk sett usmakelig posisjon.

Dette hevder jeg ikke i moralsk indignasjon eller affekt, men i moderat bekymring for at et engang - og til tider fremdeles - givende nettsted skal henfalle til et plumpt og lukket rom. Det ville i så fall være heller uinteressant.

R

rico

Gjest
    Nå, det at åpenbare usakligheter og personangrep får passere over tid, er et sykdomstegn. Her trengs en redaksjonell innsats som rydder opp i gjeldende praksis, ellers er jeg redd HFS ganske snart kan befinne seg i en etisk sett usmakelig posisjon.
    Er ikke dette et tegn i samfunnet generelt? Er ikke ordbruken i det offentlige, i politikken, på arbeidsplasser, samfunnet generelt klart styggere nå en før? Man tar oftere mannen enn ballen. Hvis man hadde lest aviser eller hørt debatter som er 15-20 år gamle så kanskje vi hadde fått oss en overraskelse, selvfølgelig kunne det gå hett for seg men påstander som gikk direkte på person var ikke på denne måten hvis man går tilbake i tid.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er ikke dette et tegn i samfunnet generelt? Er ikke ordbruken i det offentlige, i politikken, på arbeidsplasser, samfunnet generelt klart styggere nå en før? Man tar oftere mannen enn ballen. Hvis man hadde lest aviser eller hørt debatter som er 15-20 år gamle så kanskje vi hadde fått oss en overraskelse, selvfølgelig kunne det gå hett for seg men påstander som gikk direkte på person var ikke på denne måten hvis man går tilbake i tid.
    Om dette er en tendens i samfunnet generellt har jeg ikke noe tall matriale eller rene fakta som jeg kan si hverken eller. Men det jeg kan si at om så er tilfelle, at trenden er at mannen "tas" mer enn ballen, burde en ikke nettopp da være en gentelman ?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    de få gangene jeg har spilt fotball - det er ikke mange - så har jeg alltid gått etter mannen fremfor ballen. De sparker jo bare ballen bort der jeg kommer rasende og pesende som en sinna okse. Man stopper da ikke i angrepet :) Glemte å si at de få gangene jeg har spilt fotball har jeg også merksnodig nok blitt utvist.

Synes dog at de svært negative trådene kommer oftere og oftere en før, kan være jeg har glemt de gamle oppgulpstrådene, men nå virker det som at den ene erstattes av en ny når tråden blir stengt. Innholdet er jo det samme stort sett, deltagerene de samme og innholdet blir vridd om til å bli det samme. En teori kan jo være at man har det så gudfaderlig nitrist livet at man må bare få det ut et eller annet sted.....who knows.

R

rico

Gjest
    Om dette er en tendens i samfunnet generellt har jeg ikke noe tall matriale eller rene fakta som jeg kan si hverken eller. Men det jeg kan si at om så er tilfelle, at trenden er at mannen "tas" mer enn ballen, burde en ikke nettopp da være en gentelman ?
    Jo det burde man.

Jeg satte som du ser spørsmåltegn bak men synes at det generelt er en mer aggresiv tone mellom folk nå enn det var før, kanskje jeg ikke er med i tiden men jeg trives ikke lenger like godt med "hverdagsdiskusjoner", synes som sagt folk ganske raskt tyr til personkarakteristikker i stede for å holde seg til tema, det blir litt "ja men du da", "ja og du da.." osv.. Og enda lettere blir det kanskje når man er trygt plassert bak et nick på et forum.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.328
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo som nevnt før brukerne som bestemmer innholdet, men det hadde vært ønskelig med en bedre tone og en hyggeligere fremtoning av diverse påstander.

Det er som alltid undertegnede som ender opp med skylden for det brukerne skriver, og det er tydelig at vi må bli ennå strengere for oppnå et triveligere nettsamfunn.

Kanskje vi skal se nærmere på evnt. aktiviteter som kan skape litt bedre stemning. Det er jo snart jul...

Mvh
    Høvdingen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Se her, ja! Her kom det plutselig noen reaksjoner. Jeg var et øyeblikk redd for at jeg ikke hadde mange med meg i troppen på dette korstoget, men det kan se ut som om jeg tok feil. Det må jeg si er gledelig. Dessuten skaper det temperatur.
    Det hadde jo vært for jævlig om Kabelskeptikerduskalfaenikketrodedduhører-tråder er det eneste som evner å engasjere folk nå om dagen.
    Det er det visst ikke.

Takk.

Hyggelig at vi tross alt er enige, Høvding. Det er betryggende. Jeg var litt bekymret der en stund. Om du leser deg opp litt og luker litt i de aller mest grumsete bedene, kan vi jo ta den gløggen etterpå.;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Skal det bli noe får vi ordne sjøl.
    Husk at all gløgg smaker likt :rolleyes:

/jan

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    3
    Jepp gløgg er fine saker. Litt (mye) 96 blanda med varmt vørterøl gjør susen.Sånt blir det stemmning av :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Etter å ha fått repeterende overdoser med ski, Swix, trange skistøvler, bakglatte ski, sludd, sprengkulde og annet faenskap hver eneste forbannede vinterhelg i barndommen, grunnet en far som langt over middels ivrig når det kom til alt som hadde med ski å gjøre,og følgelig antok at vi var genetisk forhåndsprogrammerte til å elske de hælv...s plankene, har jeg følgende dyptfølte kommentar:

Enhver skitur er en dårlig skitur.

Sist redigert:

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha fått repeterende overdoser med ski, Swix, trange skistøvler, bakglatte ski, sludd, sprengkulde og annet faenskap hver eneste forbannede vinterhelg i barndommen, grunnet en far som langt over middels ivrig når det kom til alt som hadde med si å gjøre,og følgelig antok at vi var genetisk forhåndsprogrammerte til å elske de hælv...s plankene, har jeg følgende dyptfølte kommentar:

Enhver skitur er en dårlig skitur.
    Garantert derfor noen av oss sverger til en vin skvett og god musikk som rekreasjon ja :) :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skitur er bare skit med "ur" på enden! Bli hjemme i stedet! ;)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Høres bra ut med julegløgg og fredspipe mellom Høvdingen og Impulse. :)
    Bra dere fikk klarnet opp i missforståelser. Jeg er helt enig med Impulse at det bør være veldig høy terskel på hva av slike kommentarer som får stå, spesielt når regelbruddknappen blir trykket.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Regelbruddknappen skal vel bare påkalle moderatorenes oppmerksomhet, så at den blir trykket MÅ ikke bli nærmest ensbetydende med at innlegg blir slettet.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Skal vi se om jeg har fått med meg hovedtrekkene her: Vi dæljer løs på hverandre og etterpå tar vi en gløgg. De som har lyst, altså.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du er vel inne på noe der, awe. Sånn rent bortsett fra at dæljinga ikke var resultatløs. Poenget med alt sammen var å sette ned foten å påpeke at dette ikke holder på et sivilisert nettsted. Det viste seg at jeg ikke var alene om å mene det jeg mente, og høvdingen var enig, bare han fikk tenkt seg om. Slett ikke dårlig. Etterlever han denne rørende konsensusen, er det "Mission accomplished. I motsatt fall må jeg vel bare dælje litt mer.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er godt de gjør skikkelig arbeid med noe av den fineste musikken jeg vet om, Minutten.;)

Hei, Dazed. Klart det går an! Da jeg var på Ringstrøm, indikerte han at den gikk for litt over 2000,- med pose. Det er jo det som er greia. Pose eller ikke.
    Etter at jeg hadde vært der, la de ut på Facebook at de hadde fått inn skiva, og etter responsen å dømme, er det folk der ute som kan tenke seg å gi 4000......

Til salgs i VG+ for €100 i Litauen nå. Tilsynelatende med pose:

http://www.discogs.com/buy/Vinyl/Popol-Vuh-Quiche-Maya/82234425?ev=wh

Et tips for de som vil ha. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.002
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En frusterende dag må deles. Hvorfor her? Kanskje for det lesing av tråden gir meg god stemning. Har akkurat vært å kjøpt noen cder, og finner nå roen med Ivar Kleive og rødvin. Må jo ha blitt påvirket av tråden når jeg kjøper Kleive (selv om jeg ikke husker å ha lest om ham her) :)

Dagens frustrasjon gjelder min første kontakt med hva jeg tror er blant de mest anerkjente Hifi butikker i Oslo. Tok kontakt for å forhøre meg om et nettfilter jeg vurderer å kjøpe og som de er forhandler av. Etter raskt å gi meg et meget fordelaktig tilbud på nettfilteret, gikk han over til å spørre meg om hva som står i oppsettet mitt og total pris for oppsettet. Deretter konkluderte han raskt med at nettfilteret jeg hadde forhørt meg om var for dårlig, og at jeg burde sende en mail til ham hvor jeg redegjorde for alle komponentene mine, så skulle han sende meg et tilbud på et passende nettfilter. Forsovet et greit tilbud. Det som var verre var at han deretter begynte å snakke om hvor dårlig høyttalerne mine egentlig var, samt mitt straks behov for ny kilde og forsterker. Jeg måtte komme innom å høre den og den høyttaleren med den og den kilden som endelig ville gi meg skikkelig lyd. Hans monolog medførte behov for å puste gjennom nesen å fortsette i et toneleie som passer seg for mennesker fra noenlunde møblerte hjem. Vedkommende har selvfølgelig mye mer peiling på Hifi enn hva jeg har eller kommer til å få, men det gikk tydelig frem av samtalen at han hadde sin klare formening og preferanser om hvordan lyd skal være. Hva gir denne mannen retten til å stille seg til dommer ovenfor meg om hvilken lyd jeg skal like, og det uten en gang å spørre meg om hvilken musikktype(r) jeg spiller på oppsettet mitt! Hvordan i alle dager kan den mannen fortelle meg at oppsettet mitt leverer dårlig lyd. Det er mulig han har rett, men det vet han da vel faen meg ikke før han har vært hjemme hos meg å hørt hvordan denne comboen spiller sammen. Hadde han tatt seg bryet til det, eller heller spurt (siden jeg bor i Bergen) hadde han sett/eller hørt at mine største utfordringer ligger i for liten avstand mellom høyttalerne og selve rommet (da jeg er familiemann og har oppsettet i stuen).

Det som egentlig gjør meg forbannet, er ikke forsøket på å gjøre meg til kunde som skal bruke en bøtte penger hos ham for å snu opp ned på oppsettet mitt. Det er nå en gang det han lever av. Det som provoserer meg er at han forsøker å selge utstyr gjennom å fortelle meg hvor dårlig mine egne ting låter! Den tilnærmingen er bare for dum, og minner om en annen kar her i Bergen som bruker samme tilnærmingen. Hele greien blir bare for dum når han i tillegg skal kunne uttale seg skråsikkert om dette over telefon uten å ha hørt lyden eller sett rommet det spiller i. Videre lar jeg meg provosere over mennesker som har fasiten på hva som er god lyd for andre. Hva faen vet han om min smak og hvordan lyden fortolkes i mitt hode!

Godt med en liten utluftning :) og nå tilbake til rødvinen. Kjenner at jeg nå er klar igjen for litt av min "egen" musikk, og går derfor videre med Thåstrøm. Ah det var bedre :)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    jaja. JEg ga nå bort mitt mint condition eksemplar av denne til janr. Synes det er greiere slik. Der VET jeg at den blir spilt - og det er jo det viktigste

Det er godt de gjør skikkelig arbeid med noe av den fineste musikken jeg vet om, Minutten.;)

Hei, Dazed. Klart det går an! Da jeg var på Ringstrøm, indikerte han at den gikk for litt over 2000,- med pose. Det er jo det som er greia. Pose eller ikke.
    Etter at jeg hadde vært der, la de ut på Facebook at de hadde fått inn skiva, og etter responsen å dømme, er det folk der ute som kan tenke seg å gi 4000......

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jaja. JEg ga nå bort mitt mint condition eksemplar av denne til janr. Synes det er greiere slik. Der VET jeg at den blir spilt - og det er jo det viktigste

Med pose?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

Med pose?
    med pose og klyper. mindre enn 4 kjente eks i verden

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det var litt av en historie, TOMZ. Jeg kan vel bare innrømme at jeg har vært borti noen lignende tildragelser selv, og det er det nok mange som har. "Alt annet enn det vi forhandler låter dritt"-holdningen er desverre tilstede fremdeles,her og der.

Leter du etter gamle Vuh-skiver, Dazed? Det var jo en særdeles hyggelig pris på den der. Gitt at den er støken og så videre.

HR, du er en særs godhjerta sjel. Det vet jo vi som kjenner deg. Å gi bort et eks av den skiva, setter deg nesten i enslags audiofil "Moder Theresa"-klasse. JanR er en heldig mann!

God fredag, alle sammen!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Man spiller musikk, samler ikke. Har det ingen interesse så får det jaggu gå videre til nestemann, og janr vet jeg har hang til musikk jeg ikke liker.
    Sånn er det nå bare med den saken.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Leter du etter gamle Vuh-skiver, Dazed? Det var jo en særdeles hyggelig pris på den der. Gitt at den er støken og så videre.
    Neida. Vi diskuterte den her da du solgte din, og så oppdaget jeg den der og tenkte at dette var stedet å poste tipset bare. :)

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Jeg tror det er tid for en liten Brubeck- marathon i heimen nå i kveld, til minne om den gamle mester.
    Heldigvis vil musikken leve videre:)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hjertens enig, Donner. Han døde dagen før han ville blitt nittito. Det må jo sies å være en anstendig alder, i det minste.

Måtte han hvile i fred.
    Han sitter sikkert på en sky og jammer med Paul Desmond allerede.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Brubeck; en intelligent og likandes musiker. Hadde han vært sort ville ikke hans berømte "Take Five" hett nettopp dette, men antageligvis "Gimme Five!" :cool: ;);)

RIP du perfekte akkompagnatør til Desmond's sarte tone. Sluket weeps for you.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    "He made a whole career out of playing with time" skal det ha blitt sagt om mannen. Jeg husker fremdeles første gang jeg hørte "Take Five" og "Blue rondo ala turk". Musikksalen på Fagerborg, august 1979. Rytmeforståelsen ble liksom ikke helt den samme etterpå.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Genial musiker med legendariske komposisjoner, særegenheter og soloer.
    Har en samleboks med kvartetten, blir hørt på i lange strekk av gangen. Enig at det er en helt spesiell timeforståelse i hele den gruppen. Man får følelsen av at det er så lett så lett og det var det kanskje for de også.:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn