Nå har det ikke skjedd så mye i tåden på en stund, men i går var det enslags merkedag det bør rapporteres om. En relativt impulsivt besøk av LMC førte til innlodding av gitterchoker fra Lundahl i monoblokkene. Jeg har fått høre litt om hvordan det skal bedre klangfarger, men jeg var ikke helt forberedt på hvor mye det var snakk om. Oppløsning, utklingning, klang og ro ble markant forbedret, og det er plutselig enda mer nærvær og fundament. Lyden er mer lettflytende og uanstrengt, og totalt sett er nok dette en av de største og gledeligste oppgraderingene på veldig lenge. De som enda ikke har forsøkt med gitterchoker i rørampene sine, bør definitivt kjenne sin besøkelsestid, for dette var uhyre bra. Det låter mer live enn noen gang, og det er jo det det skal!
Tusen takk, Leif.
Og jammen ramla ikke kollega Anders innom på lørdagskvelden for en lytt og litt pasta også. En virkelig superhyggelig lørdag i musikkens tegn. Sånne dager vil jeg gjerne ha flere av. Tror jeg må begynne å stuntinvitere alliansebrødrene utover.

Det kickstartet i alle fall musikkgleden igjen etter noen uker på sparebluss.
Nå er det søndagsformiddag, og Micha Maisky og Martha Argerich spiller Beethovens sonater for cello og piano. Bedre har det aldri spilt her i huset. Så mye er sikkert!
Og jaggu fikk min tidligere omtalte stamrestaurant Lokk fem stjerner i gårsdagens utgave av Magasinet! Ikke en dag for tidlig. Robinson og Fredag har utmerket smak, altså. Hvilken dag!