Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er vel uansett ikke mye som når det strømfiltret opp til sokkelesten en gang.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er egentlig forskjell på Oblivion nettfilter og Celius nettfilter da ? ;)

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.949
    Celius tror jeg var "serieprodusert", i den grad man kan bruke et slikt uttrykk :)

Jeg har tre spesialbygde filtre, som Raymond C. har bygget til meg. Ett treveis til hver kanal (mine effektforsterkere består av tre bokser pr kanal, som skal ha strøm). I tillegg et 6-veis, til streamer/dac, preamp osv.

Forsterkerfiltrene blir foret av to dedikerte 20A linjer, det midterste filtret av en dedikert 16A kurs. Strømkabler inn og ut er Oblivion med Neutrik proffstikk inn i filtrene.

Låter fantastisk!

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.170
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Stille i en del tråder her nå, gitt.
    Var en tur på Lokk, som ble anbefalt av trådstarter etter en kjapp telefonsamtale og som er omtalt noen ganger her i tråden.
    Spiste dagens 3 retter, som smakte fortreffelig. Lokk kan absolutt anbefales, hyggelig betjening, kjempegod mat og til en akseptabel pris for en som ikke er spesielt mye på urbane restauranter.
    Avsluttet Oslobesøket med en konsert på Rockefeller med Joe Satriani. For de som liker intstrumental tøff gitarrock så er dette noe av det absolutt beste. Mannen er et fyrverkeri uten like, og han runder 60 om et par år. Teknikk, hurtighet og til tider svært vanskelige og imponerende fingerkombinasjoner ser ut som en lek. Han briljerte stort. Det synes og høres at han er en av de desidert beste i verden.
    Litt høyt lydnivå, men et par øreplugger som lar øra hvile litt innimellom hjelper godt.

En trivelig og varm onsdagskveld i hovedstaden som frister til gjentagelse.
    Lokk er plottet inn i hukommelsen som det stedet som blir besøkt på neste tur.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.626
    Sted
    Bergstaden
    WTF? Hvis jeg visste at Satriani skulle spille i Oslo ville jeg kanskje tatt turen. Så ham live på 90-tallet en gang tror jeg, på The Extremist turneen med Adrian Legg som oppvarming. Sistnevnte kusket rundt i en sliten gammel Volvo stasjonsvogn som turnebuss husker jeg vi så, når han stod utenfor Sentrum Scene og pakket greiene sine selv etter konserten. Uansett, kan skrive under på at Satriani er verdt å se live, den eneste med mer gitarsirkus på menyen enn ham må vel være Steve Vai.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.140
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Hej Trond

Sista numret av Aftenposten K kom i posten idag med en helsideannons om Oslo kammermusikfestival. Är det något man inte bör missa enligt dig? Vet inte exakt vad jag kan få med mig, jobbar litt smådumma tider (dag/kväll/helg etc), men hoppas få med mig eventuella guldkorn :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, Cross! Beklager den helt håpløse responstiden, men det har vært en litt i overkant hektisk (og varm!) sommer med både flytting, et helvete av et bilkjøp som har tryna helt og påført et betydelig tap,, familiegreier og mye sånt som flytter fokuset vekk fra hifi og musikk, og over på andre ting som livet også består av. Så da har jeg ikke akkurat hengt så mye her inne heller, og det ble selvfølgelig dørgende stille i tråden. Nå er sommeren på hell, og etter en times eksponering for et oppegående anlegg i går, må jeg jo si jeg våkna litt igjen. Så får vi se om det betyr mer HFS eller ikke, juryen er fremdeles usikker på akkurat den der. Ikke har jeg skrevet noe heller, det hr vært helt tørke hva inspirasjonen angår. Men det kommer seg.

Jeg håper du fikk med deg litt av Kammermusikkfestivalen, selv uten mine anbefalinger. Det var en strålende festival i år også, selv om jeg ikke fikk med meg så mye som jeg pleier, av de samme årsakene som nevnt over.

Sist redigert:

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    Hei!
    Går mot kjøligere tider og da passer det godt med rør og skikkelig kaffe!
    Blir det bil?

Mvh.
    Stein Arne

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, Stein Arne! :)
    Visst gjør det det, og kjøligere tider passer mye bedre for rør, digre kaffekopper og lange lyttekvelder. Du er hjertelig velkommen som alltid. Nå gjenstår det bare å finne ut om jeg skal rigge opp anlegget i Follo først som sist. Ikke helt avgjort enda.
    Bil blir det. Nocturne-blå metallic 95 Vector Estate. Som du vet. Tusen takk for hjelpen!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.140
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Hei, Cross! Beklager den helt håpløse responstiden, men det har vært en litt i overkant hektisk (og varm!) sommer med både flytting, et helvete av et bilkjøp som har tryna helt og påført et betydelig tap,, familiegreier og mye sånt som flytter fokuset vekk fra hifi og musikk, og over på andre ting som livet også består av. Så da har jeg ikke akkurat hengt så mye her inne heller, og det ble selvfølgelig dørgende stille i tråden. Nå er sommeren på hell, og etter en times eksponering for et oppegående anlegg i går, må jeg jo si jeg våkna litt igjen. Så får vi se om det betyr mer HFS eller ikke, juryen er fremdeles usikker på akkurat den der.

Jeg håper du fikk med deg litt av Kammermusikkfestivalen, selv uten mine anbefalinger. Det var en strålende festival i år også, selv om jeg ikke fikk med meg så mye som jeg pleier, av de samme årsakene som nevnt over.
    Hej Impulse,

flott att se dig tillbaka i tråden och hoppas för allt i världen inte juryn kommer till en fällande mot fortsatt deltagande på HFS! Du behövs här inne.

Det blev dessvärre ingen kammarfestival på mig heller av den hopplösa anledning att min sambo och jag glömde förlänga hennes reducerade stilling, med den konsekvens att vi hela augusti jobbat 100% båda två (något som för de flesta är oproblematiskt om du jobbar mån-fre 09-16, men vi är båda i turnus-jobb och två små barn hemma) och augusti har således gått till jobb, ta hand om barnen när sambon jobbade och lägga barnvaktskabal på övriga dagar. Kommer starkare tillbaka nästa år!

Tråkigt att höra om bilköp som går på trynet, men spännande med ny bolig! Har du flyttat till Follo? (Såg svar till SAL)

Annars har sommaren gått till inköp av SME 20/2 så hösten får gärna komma för min del. Ska på pickup-jakt och gläder mig stort!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Synd når jobben stjeler all tida, Cross. Men det kommer en ny festival allerede til neste år. Dessuten et lass med strålende konserter fremover. Heldigvis.

Ja, å kjøpe en bil som på papiret er strøken, men som bilforhandleren har prestert å ødelegge fordi de setter en ufaglært til å skru på den, er ikke morsomt. Men jeg håper det ordner seg.
    Jo, du kan si jeg har flyttet til Follo. Til et veteranhus fra 1842 i Hølen, som er en av landets få landsbyer. Ikke lange turen fra Moss, så det er bare etpar busstopp fra å ligge i Østfold, faktisk.

Takk for oppmuntringen, og gratulerer med strålende platespiller!

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Synd når jobben stjeler all tida, Cross. Men det kommer en ny festival allerede til neste år. Dessuten et lass med strålende konserter fremover. Heldigvis.

Ja, å kjøpe en bil som på papiret er strøken, men som bilforhandleren har prestert å ødelegge fordi de setter en ufaglært til å skru på den, er ikke morsomt. Men jeg håper det ordner seg.
    Jo, du kan si jeg har flyttet til Follo. Til et veteranhus fra 1842 i Hølen, som er en av landets få landsbyer. Ikke lange turen fra Moss, så det er bare etpar busstopp fra å ligge i Østfold, faktisk.

Takk for oppmuntringen, og gratulerer med strålende platespiller!
    Men det går buss andre veien også?

http://www.hifisentralen.no/forumet/hornalliansen/75000-hornalliansen-skravlings.html

:cool:

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jøsses, Vermin. Der ser jeg jo hva jeg går glipp av når jeg ikke henger her inne! 13. skal jeg på fest, desverre....men joda, det går buss andre veien også. Og tog, ikke minst.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Fint å se et av de bedre tastaturer i utfoldelse igjen. Gledelig, rett og slett. I den anledning vil jeg slå på tromme og meddele at også jeg gir meg hornhøyttalere i vold. Så nå kan vi la høsten komme.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.341
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er fint å se deg tilbake her igjen, impulse.
    Livet går litt i bølger for de fleste av oss, det inkluderer også hifi og musikk.
    Hølen er et virkelig fint gammelt sted, med veteranhus der skulle hobby og fritid være sikret i overskuelig framtid. Lykke til med livet der!

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.247
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Fint å se et av de bedre tastaturer i utfoldelse igjen. Gledelig, rett og slett. I den anledning vil jeg slå på tromme og meddele at også jeg gir meg hornhøyttalere i vold. Så nå kan vi la høsten komme.
    Venligst opplys oss ;)

Håvard

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se at du er tilbake impulse. Og godt å se at det blir en blå Saab på deg :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.244
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har du flyttet til Hølen?
    nesten nabo :cool:
    i gamle dager gikk lasteskutene opp fra Son til Hølen......ganske rart å tenke på
    mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk, alle sammen. Hyggelig at du er her og melder overgang til horn, awe. Gledelig nyhet. Bastanis er morsomme saker, det.

Og så lenge alle hederskara fremdeles henger rundt her, blir jeg nok kikkende innom, jeg også. Jeg har savna dere, når sant skal sies.
    Hølen er et fantastisk hyggelig sted like før Son, med klassisk landsbystemning og fantastisk fine hus. For de av dere som har småbarn, er "Karsten og Petra"-filmen delvis spilt inn her. Huset deres er egentlig kunst-og bokkafeen. Hølen har landsbystatus, som et av få steder i landet, og regnes som litt av en kunstnerkoloni. Høvdingen selv er Tor Åge Bringsværd, som bor rett oppi gata her. Da jeg var her for aller første gang, kjentes det nesten som å rulle inn i et av de klassiske småstedene fra "Mord og mysterier". Den assosiasjonen har avtatt litt, heldigvis.
    Huset er fra 1842, og totalrenovert for tolv år siden. Helt perfekt, rett og slett. Dessuten har jeg masse slekt i Son (og Leif bor jo i Drøbak!) så det kunne ikke passet bedre. Når dette dukket opp, var det bare å snu seg fort. Og sånn ble det, gitt...

Sånn ser huset ut, forresten.

47_248733769_xl.jpg

47_870656826_thumb.jpg

Sist redigert:

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Venligst opplys oss ;)

Håvard
    Jeg begynner i enkleste enkelhet med Bastanis Little Big Fun, men hvis en skal skjele til hornentusiaster her på bruket, er det sannelig ikke godt å vite hvor det kan ende. Feiga ut og bestilte kasse i bjørkefiner hos møbelsnekker i dag, og må nok smøre meg med tålmodighet. Resten er på plass.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med fint bosted. Landsbyer er ikke å forakte, det vet vi fra adskillige kulturnasjoner!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med fint bosted. Landsbyer er ikke å forakte, det vet vi fra adskillige kulturnasjoner!
    Tusen takk, awe. Denne landsbyen er i alle fall helt fantastisk. Jeg skal si ifra når anlegget står hr, så er det bare å komme innom.;D

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.633
    Torget vurderinger
    10
    Fantastisk pent hus. Sjarm og sjel. Var på semi-unplugged Finn Kalvik & Kajsa Stina konsert på kulpa for 10 år siden. Kommunen burde sendt noen med gressklipper dit nå :rolleyes:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.244
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja litt skjærgårdsaktig småsøtt
    hva er grunnflaten? 70-80kvm?
    så du er ikke inne ennå?
    mvh
    Leif

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Hei,
    har deg fortsatt på mobilen....
    Må innrømme at jeg først leste Mølen (øya midt i Oslofjorden mellom Horten og Hurum), og tenkte du var blitt eremitt. Men Hølen høres jo atskillig mer sosialt ut.

Uansett lykke til, og lov at du blir litt mer aktiv på forumet fremover!
    mvh
    Harald

PS PD 350'n går så det koster.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.140
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Idylliskt! Och Karsten & Petra vet jag allt om... En favorit här i huset ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Stemmer det, HEL, du er jo rett borti høgget her, du også! :) Huset er et eventyr, og sjel og historie sitter i veggene. Her har stedets møller bodd, det har vært garveri, lensmannen i Son bodde her i en årrekke, og nå er det vår tur. Du får stikke bortom når riggen er på plass!

Det er litt skjærgårdsaktig, ikke sant Leif? Grunnflaten er på ca 70. Nede er det entré, et lite bibliotek,WC, romslig kjøkken og stor stue. Oppe er det bad, vaskerom, og to større og to små soverom. Dessuten er det garasje, ett mål tomt med gammel hage, 70 kvm terrasse og nesten like mye sjel som inne. Bare kikk på det lille hagebildet under det store av huset! Jeg er inne, men anlegget er ikke flytta enda. Vi må flytte noen bokhyller, kjøpe ny benk å ha anlegget på som finner nåde hos innenriksministeren, og ominnrede litt. Når det sitter, kommer elektronikken. Det blir forresten alliansetreff her straks greiene er på plass...;)

Hyggelig at du titter innom, Grammofon. Og godt å høre at vinylklenodiet fremdeles spinner. Det har blitt noen avsindige priser på de spillerne etterhvert, så jeg regner med at du passer på den du har! Han som kjøpte min er rimelig ekstatisk, han også.

Jeg regner i alle fall med at jeg kommer til å være her litt mer enn tilfelle har vært de siste tolv, fjorten ukene. Ikke at det skal så mye til, men høsten er nå engang høysesong for å tenke i to kanaler...

Fint at du er på innsida av barnekulturen, Cross. Det er viktig for en god far, som kjent. :)

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det kjipe med å flytte ut riggen hit, er at jeg må oppgradere det jeg misliker aller mest å bytte ut. Benken!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, Baard! Stikk innom neste gang du kjører i retning Vestby! Det hender jo. :) Benker er til for å byttes, det har du jo rett i, men de er ofte både jævlig stygge og jævlig dyre. Dessuten hart jeg vært ute for etpar stykker som har bidratt lydmessig på en lite ønskelig måte. Så å bytte benken har elementer av audiofil russisk rulett i seg, og det er ikke en sport jeg setter særlig pris på...

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vurderer å bygge meg benk. Enda min er stor nok vil jeg gjerne ha mer plass over rørene. Kanskje du vil overta min Audio magic benk impulse?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kanskje det, du! Audio Magic er bra greier. Hvilken finish snakker vi om?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn