Hyggelig at kara har fått seg 45rpm-vinyl i massevis...og at det funker like bra hos dere som her! Tror jeg må lete etter "So" og "Us", de mangler, og sånt kan man jo ikke ha noe av!
Skranglefant, Du Pre skal definitivt IKKE låte som om det er 12 kg støv noe sted. Jeg er enig i at Truls Mørk gjør en fin versjon, men her i gården er det Du Pre som gjelder.
Ellers kom jeg akkurat hjem etter årets messe. Som vanlig er det veldig morro å jobbe for Fidelity på messa, men i år var det ekstra med godord, interesse og entusiasme, også bøttevis fra kolleger. Det er er litt ekstra stas fordi det vitner om en større takhøyde enn det ofte er i andre bransjer, og jeg liker sånt. Takhøyde er undervurdert!
Etter en hyggelig kjøretur ned med ptb ble vi møtt med kø da vi ankom hotellet. Slett ikke dårlig! Kortversjonen (siden den lange og litt mer inngående blir å finne i blekka..) er som følger;
Bra med utstillere, men flere av bransjens tyngste, som Klubben, OHC, Electrocompaniet og Audiocompaniet hadde funnet andre steder å være. Det er trist at ikke bransjen kan enes om ett sted å presentere seg, men heller lager en fragmentert messeopplevelse med noe i hovedstaden og den årvisse messa i Horten. Jeg forstår motivene, men jeg applauderer dem slett ikke. Det bransjen trenger, er en felles front, ikke en fragmentert en. En bransjepersonlighet med baller, visjoner, tanker om hvordan bransjen skal møte fremtiden, vise hva vi har å by på for nye kjøpegrupper, tydeliggjøre at vi finnes, og ikke minst hva en investering i god lyd, selv for en familie som ikke teller en eller flere hifi-nerder, kan bety for livskvalitet, for evnen til å koble av og for ens følelsesapparat og helbred, etterlyses!
Finner ikke bransjen en måte å kommunisere sin relevans, nødvendighet, sin egenart, kompetanse og sitt tilbud på, er jeg redd det er game over på sikt. Det flokkes ikke akkurat til lytterommene, selv om jeg skal innrømme at jeg så to babyer på messa i dag. Det hører dog til unntakene. De fleste hadde grått hår.
Ok, det var kveldens filosofikvarter.
I mangel av en felles samling i Horten må det sies at det var ganske mye morsomt å se å høre i år. Stage Company, MSB, Triode Labs, PS Audio, Harbeth og Audio Insight var mine umiddelbare favoritter.
Det lekreste jeg fant, var noe jeg tror gikk de fleste hus forbi; Det aller største CD-drevet til CEC. Bedre enn det blir ikke avlesning av CD-plater. Og joda, jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har hatt det hjemme en stund.
Takk til alle lesere, forumfolk, hornalliansevenner og hyggelige lydnerder jeg traff i dag!
En stor takk til Terje, som orker, år etter år. Hortenmessa er ikke perfekt, men den er fordømt hyggelig!
En ekstra takk til alle som jobber på Hortens beste indiske restaurant! Dere kan virkelig lage mat!
Stjerne i boka til Audio Solution/Audio Insight, Audioaktøren, NAT, Endpoint, Mala, alle utstillere som ikke spilte "Keith, don´t go" eller annen utslitt audiofilstøy, og ikke minst alle som kjøpte inngangsbillett!