Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Fikk med meg den der i går. Jeg kan ikke bruke sånn shampo. Hater å få såpe i øya, nemlig. ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Apropos Gabriel, nå blir det mulig å kjøpe en ekstremt limitert multiformatboksversjon av "Scratch my back". Hør bare : LP-versjonen på rød vinyl, dobbel CD med en drøss bonusspor, t-skjorte, nummerert kunsttrykk av coveret, 24 bit/96Khz-versjon på minnepinne osv...alt i en gedigen boks. Opplaget er på 500eks. Prisen er bagatellmessige 317 USD. inkl. frakt til steinrøysa. Har jeg lyst på en? You bet. Har jeg råd? Ikke nå, nei. Om jeg synes det er litt overkill? Joda, tanken har slått meg....

Vedlegg

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Impulse!

Til en slik pris og i et dertil begrenset opplag, våger en ikke å bruke t-skjorten. Da er kanskje litt av vitsen borte? Forøvrig en fin og underholdende tråd du har.

mvh Elektron

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, Elektron. Jeg tror jaggu ikke jeg ville brukt den jeg heller. Eller spilt vinylen! Og ettersom jeg ikke er satt opp med ekstreme samlergener fra naturens side, tror jeg det for holde med CD - og vinylversjon her i huset. ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kost meg litt med denne unge damen på anlegget idag....Dette er noe jeg ser frem til å spille mer av når anlegget er komplett... :)...Er ikke bare gamle gubber som duger ;)

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Se der, ja! Vilde Frang er en fantastisk fiolinist. Det sier vel sitt att selveste Mutter har tatt henne under vingen,. Jeg hørte henne spille Bach og Beethoven i slottskirken på Akershus i forbindelse med kammermusikkfestivalen for tre år siden, det var helt uforglemmelig, rett og slett. På denne debutskiva spiller hun forresten Kammermusikkfestivalgeneral Tellefsens glansnummer, Sibelius´ fiolinkonsert. Vakkert så det holder!

Nå er sommeren kommet, så her i huset skjer det lite på hifi-siden. Jeg har riktignok noen testobjekter stående, men de må nok vente litt. Pollensesongen er i aller høyeste grad i gang, og i år er det visst ørene det går mest ut over. Jeg går rundt med en jævlig slitsom konkyliefølelse om dagen, hører i grunnen ikke så mye i det hele tatt, og kan plutselig levende forestille meg hva mennesker med Tinnitus gjennomgår. Dette kan ikke anbefales!

Men nå skal jeg ikke klage mer. Ha en god og sommerlig helg, alle sammen!

Og HCS, man "koser da ikke med unge damer anlegget"? Har du ikke eget rom i huset for sånt?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Allergisesongen kan så definitivt ødelegge litt for hifi moroa ja.
    Kan vel nesten ikke ønske deg regnvær heller, ja ja alt som går over :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    impulse skrev:
    Og HCS, man "koser da ikke med unge damer anlegget"? Har du ikke eget rom i huset for sånt?
    ...ups.... Var såklart MED jeg anlegget....I bakgrunnen altså... Kom deg i form så du kan ta deg en tur igjen snart...hadde vært trivelig det :)

Dagens sitat fra Jeremy Clarkson: «This is a Renault Espace, probably the best of the people carriers. Not that that's much to shout about. That's like saying 'Oh good, I've got syphilis, the best of the sexually transmitted diseases!»......... ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dette begynner å bli en tråd som beveger seg ytterst elegant mellom forskjellige topics. Nå er også franske minibusser og seksuelt overførbare sykdommer kommet på lista! ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg trodde aldri jeg skulle komme til å prise sommerrregnet, men det betyr at pollenallergihelvete begynner å slippe taket, konkyliefølelsen er borte, og jeg hører igjen! Pure bliss! ;D ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.254
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    he-he.DET kan jo back-fire slik at du får lyst på nye HT, nå som du hører igjen? ;D
    mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehehehe.... så jævlig til backfireing ha jeg ikke tro på,LMC. ;D Jeg får begynne med å flytte sofaen noen cm framover, tror jeg.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    232
    Torget vurderinger
    4
    Siden man er OT, Trond. Kan på det varmeste anbefale et allergivaksineringsprogram. Da blir man gradvis immun mot de allergenene man er hypersensitiv for. Kontakt fastlege og hiv deg på fra høsten, så skal du se neste sommer blir annerledes. Jeg startet i september og er i mitt første av fire år med vedlikeholdssprøyter hver åttende uke, og det funker som bare det. Man opplever litt tett tryne, ører osv i starten, men det er verdt det.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, Magnus ! Det vaksineprogrammet skal definitivt gjennomføres til høsten, ja. De siste ukene har vært ganske kjipe, og de siste dagene har jeg ikke hørt en pøkk. Ikke akkurat festlig. Oppsiden er at jeg sparer rør! ;)

Hyggelig at du frekventerer litt her inne, forresten, selv om du er blitt Naimist. ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Vitamin D3 i store doser 10000ue. nesten kurert etter 2 år med regelmessig D-vit tilskudd

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    232
    Torget vurderinger
    4
    En hyggelig tråd er en hyggelig tråd, Naim eller ei ;)

impulse skrev:
    Takker, Magnus ! Det vaksineprogrammet skal definitivt gjennomføres til høsten, ja. De siste ukene har vært ganske kjipe, og de siste dagene har jeg ikke hørt en pøkk. Ikke akkurat festlig. Oppsiden er at jeg sparer rør! ;)

Hyggelig at du frekventerer litt her inne, forresten, selv om du er blitt Naimist. ;D

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.356
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Stått opp fra de døve, impulse?

Gjenoppfrisking av verdsatte tråder er utbredt i ferien, så jeg slenger meg like gjerne på trenden.

Gode tråder inneholder gjerne nyttig info om forskjellige ting, og allegri-tipsene her appellerer også til meg.
    Felles lidelse ved snørr og kløe gjennom år gir et slags løft, selv om jeg heldigvis aldri har merket effekter på hørselen.
    Naimister eller ikke, rør og horn eller transistor, elektrostat eller likkiste, vinyl eller digitalt, jeg er en sleiping med føtter i alle leirer og pendler lykkelig fra anlegg til anlegg alt etter dagsform og musikkstil. Da kan jeg ikke krangle seriøst med noen på HFS, selv ikke i kabeldebatter klarer jeg å velge skyttergrav.

Uansett,
    Keep up the good work
    og ha en fortreffelig sommer!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:

Sparer rør ja , har ikke du western og gamle dobbelt-trioder ? de holder jo nærmest en mannsalder , selv for en svært aktiv skribent som deg , Trond....

fin tråd ,og lykke til med pollen-krigen , slett ikke moro , sliter selv med øya , fordelen er at jeg trenger ikke se så godt for å lytte....Så har jeg kjøpt Naim r-com fjernbetjenings-remote , og den har lys på bevegelse , selv om lyset er grønt, kan jeg varmt anbefale denne til pollen-alergikere , med øyeproblematikk ;D

Mvh Espen

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.633
    Torget vurderinger
    10
    Da fikk jeg Peter Gabriel fra Elusive Disc i posten. Kjøpte 200 gram i dobbelvinyl sammen med Patricia Barber Verse 45 rpm og en Sinatra mofi. kr 1500,- inkl toll. Huff.

Peter Gabriel platen er veldig bra. Gåsehudfaktoren er tilstede. Vakker musikk rett og slett. Tar gjerne i mot flere tips ;)

Vedlegg

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.633
    Torget vurderinger
    10
    Beklager bildekvaliteten. Har en bag med Nikon D300 og 3-4 kremlinser liggende på naborommet men jeg er så lat. Bruker iphone ::)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    i likhet med deg , har jeg stor sans for Naim, Espen. Ellers har du rett, Western Electric og endel klassiske dobbelttrioder tåler "mileage" så det holder, men det kjennes ikke så halvgæli å spare litt på dem innimellom heller, særlig nå som det er så jævlig med backorder på WE.

Glimrende bilde, hel. Selv om det er tatt med iPhone! Med et sånt kamera på den andre siden av veggen kunne du vel løfa på fua, men du har nå likevel fanget en av mine definitive favorittskiver og en av mine favorittspillere, så jeg skal jaggu ikke klage! ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisan Trond
    Har sendt deg en PM - 2 stk faktisk.... :)

Fredd

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, Fredd! Jeg så det, og nå har du vel fått svar også, tror jeg. Det ble ingen Moldefestivaltur på meg i år. Jeg må være hjemme og jobbe med festival her i byen i stedet. Men jeg fikk i alle fall med meg en fantastisk musikalsk, varm, trist, og tragiskvakker film på NRK 2 akkurat nå. "Jon&Jimmy" om musikken, vennskapet og prøvelsene i forholdet mellom Jon Larsen og Jimmy Rosenberg...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Trond.....we er køddent å få tak i , men overseas finnes de fortsatt , hvis man handler såpass anstendige rør på Nett.

Jeg har aldri prøvd bedre 300b rør , og jeg har forsøkt noen par-.

Naim er , enkelt , fint laget og spiller veldig bra , dermed er det på topp 3 lista mi på tarnsistor-basert utstyr som er prøvd i heimen , jeg har ikke lagt ørene til alt av slike forsterkere der ute , men med Naim supernait fikk jeg gofot når jeg lyttet , ved lån.

Man kan jo tre nedi noen andre billigrør på sommern selvsagt for å forsikre seg at levetiden blir enda lengere , og at we er i goform til vinterns harde lytteøkter....

selv koser jeg meg med ny pu , riaa ( som nå har kommet) og deilige Maconi kt-66 rør somlåter ( unnskyld utrykket ( helvetes bra i Quicksilver-hornmono)

God sommer tross ruskevær

Hilsen Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, Eros! Hyggelig at du stikker innom!

Her har det ikke skjedd mye på en stund, nei... Sommer, allergi, sykdom i familien, intensiv festivaljobbing og endel annet tjafs har stått i veien for anlegg, lytting, HFS og musikk i det siste, men nå er det jo høst, ny deadline og messetid, så hvem vet? Kanskje entusiasmen kommer tilbake. Akkurat nå er den bortreist, men i alle fall ikke hjemløs.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det har du helt rett i ! Derfor kommer det noen ord i et nært forestående nummer av verdens beste norskspråklige Hi-Fi-og musikkmagasin! ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, Fredd. :) Joda, er ikke dau, bare litt uinspirert. Men det kommer seg nok.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    3
    mye snadder på benken der i gården :)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem