Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Hei :)

Det er nok nå :cool:
    Ja, jeg vet, jeg vet...........det ble bare sånn, da jeg ville benytte de allerede innkjøpte Mundorf kondisene :cool:.
    Kom hjem for en time siden, og fikk loddet ferdig kort Nr. 2. Det er fullt i flussmiddel ennå, vasker det rent på jobben i morgen.

Vel slik blir det. Dette havner sammen med de tre trafoene i power-supply kabinettet. Regulatorkortene blir montert i pre-amp kabinettet.

IMG_2835.JPG

IMG_2836.JPG

Ja, jeg VET det er insane......dere trenger ikke fortelle meg det ;).
    Spenning på i morgen (med variotrafo). Takk til Roar M. som ga meg denne i gave ved forrige bygg :).

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.809
    Torget vurderinger
    1
    Beklager O.t. ...

Overkill?

Punt-gun2.jpg

There is no such thing ...

mvh
    KJ

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden

God illustrasjon det der. Er nok min verste overkill så langt.........
    Deilig å være DIY´r å kunne gjøre slikt.

@oks81

Du kjøpte vel bacon over grensa? Alt er bedre med bacon!! ;)
    Masse bacon...mmmmm.....Riktig, alt er bedre med nystekt sprø bacon ;)

Mvh.
    Johnny

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Insane or not...?

Jeg har nevnt det før, men power-supply vil få 2 uttak. Det ene til UGS Muse pre-ampen, det andre til en fremtidig MM/MC preamp som kommer i eget kabinett med shuntregulatorer. Her er strømtrekket mye høyere ! Så kanskje det ikke er så "insane" likevel ?
    Denne står på ønske-listen: All-FET Audio : Build Your Own Hi-End Audio Gears! Med følgende shuntregulator: All-FET Audio : Build Your Own Hi-End Audio Gears!

Disse to blir å finne på Power-supply kabinettes bakside fra dag 1 :

IMG_2849.JPG

Mvh.
    Johnny

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.062
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Teknisk sett svært gode kontakter som er brukt i årevis på MIL utstyr, - men klarer ikke å se om det er MS3102 serie med gjenger.... som er litt for fingjenget etter min smak. MS3112 serie er i prinsippet samme pluggtypen, men med bajonettlåsing. Vi har brukt svært mange av begge disse opp gjennom årene, men bruker nå konsekvent bajonettplugger, dersom vi ikke må være kompatible med annet utstyr.

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Sist redigert:

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    De kontaktene er nok solide greier! Skimter jeg grønnfargen? De tåler nok 20år dyppet i saltvann, kollisjon med en leopard 2, og skytes på med AG3 :)
    De fine gjengene er jo ganske greit for at det skal sitte godt!

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.062
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ingenting som feiler de kontaktene - tvert imot - bortsett fra fingjengene :) Blir bare mye skruing dersom det blir mye av-på for testing og fikling...
    Faktisk er disse to seriene å anbefale i stedet for mye annet, og passer også godt for rørtstyr, da det er høye spec's for spenning. De er slett ikke dyre heller i forhold til annet innen hifi - selv om dette er mil-spec.

ekstremsound

Banned
    Ble medlem
    10.06.2016
    Antall liker
    79

Det renner inn deler til det "sykeste" power-supply til en pre-amp....... ever? 12 stk. (til) Mundorf kondiser er på vei. Et kretskort (til) er på vei fra DiyAudio. Fikk deler i dag fra Mouser, ultra-rask levering :) . Ble bestilt Fredag kveld rundt 18 tiden, levert på døra i dag rundt 15.30 tiden ! Utrolig !
    Vel, slik ser det første kortet ut, så langt. Mangler 4 kondiser. + noen strapper og leds.

C-R-C : 44.000 uF - 27R - 44.000uF pr. rail (pr. kanal)

Vis vedlegget 397825

Skjema:

Vis vedlegget 397830

Input "snubbers" viser seg å være vanskelig å regne ut, så jeg utelater de inntil videre. Output snubbers er implementert, 1 ohm (R11 og R12) og 0,1uF ( C17 og C18 ).
    Bleeder resistorer: (R9 og R10): 3.6Kohm/3W (ikke kritiske) er implementert.

Mvh.
    Johnny
    Vil anbefaler at i stedet for modstandene så sæt en choke eks.v. en LL1673 fra Lundahl. du for bedre klang og mere rippel dæmpning.

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Å tune "klangen" i et power, overlater jeg til Drossel´s egne power-supply´s. Han er ekspert på slikt ;).
    Rippel er mer en nok undertrykt, slik det er nå. Rippel ligger på 10uV P-P !

Sist redigert:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    De kontaktene er nok solide greier! Skimter jeg grønnfargen? De tåler nok 20år dyppet i saltvann, kollisjon med en leopard 2, og skytes på med AG3 :)
    De fine gjengene er jo ganske greit for at det skal sitte godt!

Rett observert, de er "military green". De er godt utprøvd (av meg), og jeg liker de veldig godt.:)

Mvh.
    Johnny

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.062
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette er Mil-Spec plugger, serie MS3102, og finnes i mengder av pinnekombinasjoner, størrelser og strømrating, og produseres av mange fabrikanter. Har vært mer eller mindre standard på militært utstyr i flere titalls år. De er ikke spesielt glade i saltvann men med jevnlig rengjøring og vedlikehold ( rens og impregnering) tåler de mye. Har brukt nokså mange av disse opp gjennomårene, helt opp til 60-pin! Fingjengene er faktisk litt kronglete hvis de ter plugger som skal av/på ofte, derfor foretrekker jeg nå MS3112 serien med bajonettlås. Har egentlig ikke noe med latskap å gjøre, - de er rett og slett enklere i bruk når noe skal kobles opp/ned og flyttes på, - men er neppe noe problem for HiFi bruk. De aller fleste store leverandører ( Elfa, Farnell, RS, Mouser etc) fører begge serier. Når jeg skal være helt ærlig, så foretrekker jeg sveitsiske Lemo for kvalitet og rask tilkobling, men de er dyre, og et helv*** å lodde når det blir mange pinner.. :)

ekstremsound

Banned
    Ble medlem
    10.06.2016
    Antall liker
    79
    Å tune "klangen" i et power, overlater jeg til Drossel´s egne power-supply´s. Han er ekspert på slikt ;).
    Rippel er mer en nok undertrykt, slik det er nå. Rippel ligger på 10uV P-P !
    Du tror måske ikke modstande tuner klangen, en choke er en overordentlig effektiv måde at bekæmpe alt støj på ikke kun rippel, den er effektiv ved moderate og ikke for varierende strømtræk , samtidig virker choke'n som en regulering, ikke en god en, men tit tilstrækkeligt, så afhængig af kredsløbet som skal forsynes , kan elektronisk-regulering måske helt undgås, hvilket er endnu en stor fordel for lyden.
    Derudover giver choken et bedre "forvrængnings-mønster" i den tilbageværende rippel som typisk bliver noget der ligner en sinus.

En modstand er hverken en effektiv støjdæmper, eller en god regulator, og den "tuner" også lyden (alt tuner lyden, og er man klar over dette så kan man vælge det som tuner på den rigtige måde, og som samtidig er teknisk godt).

Og hvem har lært dig at være så fandens nedværdigende. når folk forsøge at kommer med gode råd.

Sist redigert:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Hei,
    Hvis jeg begynner å diskutere dette med deg nå, så vet jeg (av erfaring) at det hele vil spore fullstendig av "kortvarig". Det skjer dessverre i de fleste tråder du deltar i . Ikke det at jeg ikke har mot-argumenter, men det vil garantert spore av i denne byggetråden. Jeg har tatt mitt valg, men har notert meg dine argumenter med fordelene med chokes.

Og hvem har lært dig at være så fandens nedværdigende. når folk forsøge at kommer med gode råd.
    DEN sender jeg RETT TILBAKE ! Du kan jo selv lese, hva du tidligere har kommentert i denne tråd.

Også enig her de er lige til at lukke op og skide i, øhh.. måske det er ved at blive lige lovlig latrinært det hele.
    Håper diskusjonen stopper med dette ?

Sist redigert:

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.769
    Sted
    Kongsberg
    ekstremsound; Noen tror på tekniske fakta, noen tror på at "uforklarlige" ting har betydning.

Det man ønsker fra en strømforsyning er egentlig bare to ting, og jeg tror du er enig:
    1. Den skal ha minst mulig støy.
    2. Den skal være mest mulig "stiv" eller ha lav utangsimpedans. Altså at spenningen endrer seg minst mulig når det trekkes strøm i varierende grad

Det er flere kilder til støy:
    1. Egenstøy i regulator
    2. Innstrålt støy fra omgivelser
    3. Støy fra strømnettet som forplanter seg innover i kretsløpet

Egenstøy fra den beste regulator som er produsert pr. 2016 er 0,8uV RMS fra 20Hz-22kHz. Det finnes ingen bedre! Det tilsvarer egenstøyen fra en motstand på 2kOhm i samme frekvensområde. Skal man senere i kretsløpet inn med en 2kOhm motstand eller høyere et eller annet sted i signalveien er det altså ingen vits å ha lavere enn 0,8uV.
    Når Ine123 nå har filtrert ned til 10uV trenger regulatoren han bruker kun fjerne 22dB før man er nede på 0,8uV. Enhver regulator uansett konstruksjon demper 22dB. De beste demper faktisk over 80dB opp til 2MHz! Det er 1000 ganger bedre!
    Nå vet jeg ikke dataene på regulatoren til Ine123 men jeg vil tro den demper støy med laaaangt mer enn 22dB til langt opp i frekvens. Det er støygulvet som kommer til å dominere uansett. Du kunne lagt inn en choke på 100H og 2F med kondiser. Det hadde ikke hjulpet. Støygulvet domineres uansett av regulatorens egenstøy. Det eneste alternativer er som du sier: Ingen regulator... Man da kommer vi over på punkt 2.

2. Innstrålt støy kommer fra overalt rundt oss. Strømnettet generer magnetiske felt som det skal mye til å fjerne, og vi har også elektromagnetiske felt langt opp i frekvens fra alt mulig elektronisk utstyr.
    Hvordan tror du store choker og kondiser takler dette? Kanskje de plukker opp ett og annet? Skal man drive med slikt på man i hvert fall fall skjerme med tykke stålplater eventuelt mu-metal og i tillegg 1-2mm kobber.
    Jeg har ikke sett noen måledata på et slikt system og jeg vet ikke om noen har prøvd å lage det.

3. Støy fra strømnettet. En choke er fin for å dempe 50Hz rippel, men hva med 100kHz? Eller hva med 2MHZ? Det suser rett gjennom via parasittisk kapasitans i choken og den har ingen effekt ved disse frekvensene. Når man allerede er på 10uV ved 50Hz er det rett og slett ingen vits. Frekvenser over 100kHz dempes mye mer effektivt med andre metoder. (Skjermede Shaffner filtre og ferritter)

For å summere, så går det altså an å få ultralav støy og lav utgangsimpedans fra en C-L-C løsning hvis man bruker sinnsykt store verdier og man skjermer det hele. Men da har vi et annet problem. Vi får ikke en stabil spenning. Den vil variere med AC-spenningen i veggen. Det vil jo også bli svært dyrt og stort og tungt.
    Jeg skjønner bare ikke poenget når man får like gode resultater fra en enkel, liten og billig regulator.

Alt dette er under forutsetning av at vi er enige om de to første punktene. Lav støy og lav utgangsimpedans.
    Hvis man har tro på at andre ting spiller inn, så er man straks over i det "uforklarlige" og da melder jeg pass.

EDIT: Dette er en byggetråd. Vi fortsetter ikke denne diskusjonen her. Dette var bare mine betrakninger om design av en strømforyning.

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Hei Armand :)

Takk for dine betraktninger og anbefalinger, og som jeg også har valgt å følge. Jeg har dessverre ingen data ang. regulatorene. De er konstruert av Erno Borbely. Legger ut (igjen), mitt valg:

Regulator 1.jpg

Skjema:

regulator 2.JPG

Shaffner filter er innkjøpt, og blir montert.

Mvh.
    Johnny

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Aluminium U-profil ?

Da har jeg endelig fått tak i tegning til kjøleprofilen til UGS-modulene, samt justerings-prosedyre av modulene.

Slik skal de se ut:

Skjermbilde 3.JPG

Skjermbilde.JPG

Skjermbilde 2.JPG

Er derfor på jakt etter alu. U-profil, str. 15 x 15 x 15mm, 52mm lengde, godstykkelse 1,5mm. Ser at dette er standardvare hos grossistene i 6m lengder.
    Jeg trenger hele 2 stk. lengder a 52mm. Altså hele 104mm totalt. 6m blir derfor noe drøyt å handle inn ;) .

Noen som kan hjelpe ?

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Never mind posten over. Fant en lengde på 60cm på bukta (England) til en hundrings inkl. frakt.
    Problem solved :)
    Mvh.
    Johnny

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.798
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ellers har Bauhaus et ganske bra utvalg i profiler og rør. Ikke sikker på om eksakt den profilen finnes der, men jeg har blitt litt overrasket over hva de faktisk har.

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Hei Asbjørn :)

Ellers har Bauhaus et ganske bra utvalg i profiler og rør. Ikke sikker på om eksakt den profilen finnes der, men jeg har blitt litt overrasket over hva de faktisk har.
    Rart du nevner det, men jeg var faktisk inne på nettsiden deres i går kveld. De hadde dessverre ikke akkurat det jeg var ute etter, men de har faktisk en god del annet :)
    Verdt å huske på når man trenger noen "stumper" alu. Det jeg trengte er allerede på vei fra England :).

Mvh.
    Johnny

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei Asbjørn :)

Rart du nevner det, men jeg var faktisk inne på nettsiden deres i går kveld. De hadde dessverre ikke akkurat det jeg var ute etter, men de har faktisk en god del annet :)
    Verdt å huske på når man trenger noen "stumper" alu. Det jeg trengte er allerede på vei fra England :).

Mvh.
    Johnny
    Nettsidene deres er ikke representativ for hva de faktisk har. Bor ikke langt unna Liertoppen og rusler det både titt og ofte og kjenner meg ikke igjen på nettsidene deres.....

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Nå også med buffers

Franskmennene har endelig frigitt buffertrinnet :) . Alt ligger klart til disse modulene på pre-amp kortene. Det vil da se noe slik ut:

Skjermbilde.jpg

Selve buffertrinnet ser slik ut:

Skjermbilde.JPG

Skjema (kun positiv halvdel vist) :

SchémaBuffer.png

Som dere ser, så brukes det (også her) Toshiba dualfets. Disse er så inn i "hamperæva" vanskelig å få fatt på, dessuten dyre (hvis man skulle få være så heldig å få snusen på noen). Jeg spurte pent min mentor Roar Malmin om han kunne selge meg noen, da jeg vet at han sitter på et lite lager av disse.

Første svar: "Sadly, you can´t afford them ? "

3 sekunder senere, ny melding: "Og ikke blir jeg rik på selvbyggere. De går i posten i morgen"

Jeg må bare ta av meg hatten for denne mannen ! En utrolig snill og hjelpsom kar, for en DIY´r som meg.
    TUSEN TAKK ROAR ! :) Setter utrolig pris på dette :) :) :).

Franskmennene hadde heldigvis lagt ut gerberfilene til kortene. Kortene er nå bestilt fra GojGo i Kina.

Fordelene med buffertrinnet, oversatt fra Fransk>Engelsk med Google translate:

Seeing the work for this UGS Muse and the new implementation which allows to use two modules, he very kindly offers to realize the stack buffer has a simple basic 2SK389 having the same connection that the SKU module therefore directly connectable on UGS supporting downstream of the Muse.
    A solution should try to (very) good results: wink:

Mvh.
    Johnny

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Progress ?

Hei,:)

Franskmennene hadde heldigvis lagt ut gerberfilene til kortene. Kortene er nå bestilt fra GojGo i Kina.
    Det går unna i Kina, selv under helger. Disse er allerede postet:

imm_2016_09_25_12_44_14_593.jpg

Dualfets fra Roar M. har ankommet:

IMG_2850.JPG

Venter fortsatt på alu. U-profilene fra England, burde være her om et par dager.

Volumknapp m/ring: Fikk beskjed fra @Sluket at de går i dreiebenken i morgen :).

Har et møte med tegneren min i morgen kveld. Han har vært på ferie i 14 dgr., og håpet er at vi blir ferdig med tegningene til bakplatene ila. kommende uke.
    Da blir det bestilling av kabinettene fra Modu . :)

To sett til av powerpluggene er satt i bestilling.

Har mottatt prog.kabel til remoten av @Armand, og vi har allerede hatt en liten "session" med optimalisering. Snart i mål med denne.:)

Har også fått direkte e-mail kontakt med en av de franske opphavsmennene til denne pre-ampen. DET letter arbeidet fantastisk mye !

Mvh.
    Johnny

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.600
    Torget vurderinger
    23
    Herlig puslespill når en arbeider med såpass komplekse konstruksjoner. Blir sikkert reint kjedelig når den blir ferdig! Men da venter vel et annet prosjekt håper vi!

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Bakpanel ferdig tegnet

da var bak-panelet til pre-ampen ferdig tegnet. Noen små forandringer ang. tekstgravering kan komme ? Vi får se.....
    All tekst blir gravert og fylt med hvitt blekk. Platen blir etter-eloksert etter hulltagning.

Skjermbilde bakpanel pre-amp.jpg

Bak-panelet til Power-supply står for tur. Det blir mye enklere å tegne. Kun tre kontakter og en sikringsholder. :)

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Herlig puslespill når en arbeider med såpass komplekse konstruksjoner. Blir sikkert reint kjedelig når den blir ferdig! Men da venter vel et annet prosjekt håper vi!

Ja, dette er ganske komplekst. Men, det ser ut til å "gå seg til" etter hvert :). Skal bli deilig å bli ferdig med tegningene, slik at kabinettene kan bestilles.
    Blir ikke kjedelig når den blir ferdig, Borbely slutt-trinnet ligger å venter. Her har jeg det meste som trengs (inkl. aluen du skaffet meg :) ). Måtte bare la det stå på vent, da jeg måtte svi mens jernet fortsatt er varmt når det gjelder pre-ampen. Nytter ikke å komme med hundrede spm. når prosjektet har gått kaldt/er over ?

Dessuten: Pass Kl.A slutt-trinnene (det jobbes fortsatt i kulissene). Eller, hva partner ;) ?

Et alternativ til 2SK389 er LSK389 , ser ud til stadigvæk at være tilgængelig
    Tilgjengelig fra fabrikant,... ja. Kjenner ikke til noen underleverandør ? Må bestilles i x antall fra produsent, for at de i det hele tatt leverer ?
    Dessuten leveres de i et hus som passer veldig dårlig, når man skal ha felles kjøling for alle transistorer på kortet.

Finner ingen som har dette på lager... bare tvilsome kinasjapper....

Alle på bukta er FAKE !

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.600
    Torget vurderinger
    23
    Må være vondt å høre med til den kontingenten som knapt kan skifte en LED pære under kjøkkenoverskapet. De går glipp av mye skaperglede, håper di har andre ting som opptar de intenst. Ballett kanskje :D

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Må være vondt å høre med til den kontingenten som knapt kan skifte en LED pære under kjøkkenoverskapet. De går glipp av mye skaperglede, håper di har andre ting som opptar de intenst. Ballett kanskje :D
    Ulempen med skapergleden, er at man får så mange grå hår av det :D . Kona mente at det var tid med litt farge igjen, ved neste klipp ;).
    Hva vet vel jeg ? Hun får det som regel som hun vil...... Hmm, farge de få som er igjen ???

Mvh.
    Johnny

yngvejos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    1.318
    Da har du sluppet billig unna, hos meg falt alt av.
    Har ikke tenkt over det før du nevnte det nå, men jeg begynte å miste hår rundt samme tid som jeg begynte med diy og er idag skallet. :p

Diy er farlige greier!

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.062
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Har 10 stk 389 på lur, men de er dedikert til 2-3 stk Ono, og evt reservedeler. Trege meg så jo dette komme, men var for sein i avtrekket.....
    Går jo an å matche 170, som jeg har en del av, men må finne en god målemetode.. termisk kobling er egentlig ikke det største problemet.

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Joda, det får plass...

Siden jeg ikke er særlig god i sketchUp, så fikk jeg ta det på "gamlemåten" . Dro til blikkenslageren i morges, og fikk han til å bukke til en "dummy" av bunnen og bak-platen av kabinettet til powersupply. Vel, jeg hadde jo målt at det skulle være plass til alt, men det er lettere å plassere kontakter o.lign in real life .
    Vel, det blir god plass til alt :).

IMG_2860.JPG

IMG_2859.JPG

Ellers kom alu. fra England i dag, så nå kan jeg lage kjøleprofilene til UGS modulene. Nok å gjøre......

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.062
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Å skyte spurv med attombomber :) Nei - dette blir lekkert. Jeg vurderte tungt og lenge da jeg så UGS-Muse første gangen, - det er vel over ti år siden nå...
    men andre ting sto i veien, og gjør dessverre i stor grad fortsatt det. Får håpe vinteren kan føre til en endring i dette. Har fortsatt et par Ono å knote ferdig, samt en TD125 som skal renoveres.....
    Lykke til med oppløpssida!!

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden

Jeg vurderte tungt og lenge da jeg så UGS-Muse første gangen, - det er vel over ti år siden nå...
    Du så vel ikke Muse-volumchippen for ti år siden ? Den er vel nyere enn som så ? UGS moduler, ja.

Mvh.
    Johnny

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn