Krell Evo 302
Vedlegg
-
162.6 KB Visninger: 1.459
Å fyyy svarte. Det er kanskje den råeste spilleren jeg har sett. VRDS drivverk, ekte R-2R dac, diskret transistor I/V og buffer. Oh, lord, den må låte helt fantastisk. Eneste ankepunktet må være strømforsyningen, men det kan fikses. ;Dbambadoo skrev:Copland cda288x
PSU nærmest. DAC modul rett bak VRDS drivverket og servo, kontroller etc lengst borte.
Forøvrig en nydelig spiller. (24000 kr veiledende pris)
Ser den er moddet med klokke fra LC audio. Strømkabelen fra PS-brønn til PSU for klokke er vel strengt talt ikke helt sertifisert til formålet? ;Dbambadoo skrev:Copland cda288x
PSU nærmest. DAC modul rett bak VRDS drivverket og servo, kontroller etc lengst borte.
Forøvrig en nydelig spiller. (24000 kr veiledende pris)
Nærbilde av selve dac modulen der:
Er de internkablene av ic-typen man ser der de samme som ic-ene Hovland leverer?musicus skrev:HOVLAND HP200P
Har en Teac VRDS T1 transport som har akkurat samme drivverket. Der er det også et tannhjul som skaper problemer.bambadoo skrev:Ja den er bra. Solgte den til et annet forum medlem. Han har imidlertid fått litt problem med selve drivverket. Et tannhjul som ikke spinner skikkelig.
Jepp! det er deres Generation 3 ic kabel, den samme bruker jeg som ic med rca/xlr........Storebror skrev:Er de internkablene av ic-typen man ser der de samme som ic-ene Hovland leverer?musicus skrev:HOVLAND HP200P
R
wizard skrev:Edge G3 Integrert forsterker
62000,-for denne - Innmaten ser billig ut.
Lyngen skrev:wizard skrev:Edge G3 Integrert forsterker
62000,-for denne - Innmaten ser billig ut.
Tuller du ??
Øhh... ???....
Ikke bare ser den billig ut, men det ser ut som en DIY mann fra VkII har lagd den .
De kretskortene er hjemmemekk. De er etset og borret for hånd. De har hverken loddestopp eller silketrykk, slik ordentlige kretskort skal ha. Edge = kjøkkenbord-DIY. Det er mitt intrykk etter å ha sett denne innmaten.Valentino skrev:Merkelig at Edge ikke bruker gjennompletterte printkort.
Hva har dette å si i praksis (om noe) utover at det muligens blir ganske dyrt når tid er penger og amerikansk tid er enda mer penger?Rhesus skrev:De kretskortene er hjemmemekk. De er etset og borret for hånd. De har hverken loddestopp eller silketrykk, slik ordentlige kretskort skal ha. Edge = kjøkkenbord-DIY. Det er mitt intrykk etter å ha sett denne innmaten.
Må si at dette printet minner meg diverse print jeg laget selv for mange år siden.Rhesus skrev:De kretskortene er hjemmemekk. De er etset og borret for hånd. De har hverken loddestopp eller silketrykk, slik ordentlige kretskort skal ha. Edge = kjøkkenbord-DIY. Det er mitt intrykk etter å ha sett denne innmaten.
Det har egentlig ikke noe å si da silketrykk, loddestopp osv er der for å gjøre automatisert produksjon, logistikk osv mer effektivt. Imidlertid indikerer det produksjon i veldig små serier. Med tanke på hva prototypkort koster fra en seriøs kretskortprodusent undres jeg imidlertid på hvorfor de gidder.nb skrev:Hva har dette å si i praksis (om noe) utover at det muligens blir ganske dyrt når tid er penger og amerikansk tid er enda mer penger?
Hva snakker vi om i penger her sånn veldig ca ?Snickers-is skrev:Med tanke på hva prototypkort koster fra en seriøs kretskortprodusent undres jeg imidlertid på hvorfor de gidder.
Spørsmålet er vel kanskje hva indisk eller kinesisk tid koster?nb skrev:Hva har dette å si i praksis (om noe) utover at det muligens blir ganske dyrt når tid er penger og amerikansk tid er enda mer penger?Rhesus skrev:De kretskortene er hjemmemekk. De er etset og borret for hånd. De har hverken loddestopp eller silketrykk, slik ordentlige kretskort skal ha. Edge = kjøkkenbord-DIY. Det er mitt intrykk etter å ha sett denne innmaten.
Det burde det kanskje være, jeg tenkte om ting er "handmade in USA"KindOfBlue skrev:Spørsmålet er vel kanskje hva indisk eller kinesisk tid koster?
Hva er det? Kan ikke se bildet (brannveggen her regner jeg med)el_mariachi skrev:Ser ikke dette mildt sagt tvilsomt ut?
Eller "hand assembled"? Ikke for å henge ut Edge - det er fullt mulig å legge håndarbeid et annet sted, for å utnytte lavere lønninger, og så gjøre assembly av komponenter i påstått opprinnelsesland.nb skrev:Det burde det kanskje være, jeg tenkte om ting er "handmade in USA"KindOfBlue skrev:Spørsmålet er vel kanskje hva indisk eller kinesisk tid koster?