Takker jeg håper det blir morro har prøvd å bruke erfaringen fra tidligere små tweaks, er mitt første bygg der jeg har tegna krets fra scratch så rimelig spent , men holdt meg så mye som mulig i henhold til original kit spesifikasjonene bare mer gjennomgående kvalitet og over speca på alt,& en god blanding av Nos deler og nyere mer moderne,tidligere var dacen full av Audio Note deler, men synes lyden ble for mye i en og samme retning, så det som starta karusellen på nytt.ok kult ser ut som gode saker da
Spennende sak, hva snakker vi av trafokapasitet her? 1600VA ringkjerner pr. kanal eller noe slikt? Kondensatorkapasitet?Adyton Cordis 3B
Så vidt jeg minnes er Forsell "The Statement" en pimpet versjon av Adyton Cordis 3B.Spennende sak, hva snakker vi av trafokapasitet her? 1600VA ringkjerner pr. kanal eller noe slikt? Kondensatorkapasitet?
Er det denne som tilsvarer Forsell "The Statement"?
Med antallet NEC 2987A på hver kanal der, så burde den være kapabel til opp mot 100A, sprekt.
Jeg så en slik (Adyton) i Bergen på en "minimesse" hos en forhandler nedpå Nøstet for himlanes mange år siden. Da var prisen 80 Kkr . Når Forsellutgaven dukket opp noe senere blei den avertert hos OHC til 30 000 $ - Da var dollaren ca 7,- Nok.Så vidt jeg minnes er Forsell "The Statement" en pimpet versjon av Adyton Cordis 3B.
Dvs. at kun chassie er forskjellig.
Dog var prisforskjellen ikke uvesentlig.
Jeg undrer om dem bytter kondesatorer i CD drivverkene de monterer i disse spillerne før de sender dem ut døren? Det er vel snart et par tiår siden de gikk ut av produksjon og NOS kondesatorerproblemer er kanskje ikke like attraktivt som NOS rør.Audio Note an5.1x cd spiller
Pris - tullete.
Er på min andre Signature mkII, låter fint den, dog er det litt »action» når den skrus på Min er alltid påskrudd. Less is more er vel tanken her…Får hvertfall meg til å tenke på at det jeg driver og sleper rundt på fra en annen norsk produsent er mye for penga, når jeg ser inni en Doxa.
Skal sies at jeg har eid en Doxa 70 Signature MK2. Den låt ganske "fett" i lyden minnes jeg. Solgte den fort. Husker også at det var litt bingo om det kom gnister ut av strømbryteren på baksiden ved påslag, og hvor mye "knuff" det ble i høyttalerne ved påslag Hadde nært bekjentskap av en mindre oppgradert variant av den jeg hadde(70SignMk2), og den oppførte seg helt likt.
Spennende J.KEF KM1
En av to forsterker til KEF KM1... 8xQuad 405 kanaler på hver side!!
Vis vedlegget 942279 Vis vedlegget 942277
Vis vedlegget 942280
Specifications
Frequency Response: 38 Hz - 23 kHz ±2 dB (-6 dB at 34 Hz and 25 kHz)
Directional Characteristics: Within 1.5 dB of reference axis response for ±7.5º vertically, to 20 kHz and for ±15º horizontally, to 8 kHz
Maximum Output: At least 120 dB each third octave from 60 Hz - 20 kHz free field from one system at 1metre, or 2 systems at 2 metres.
Thermal Volume Compression: Typically less than 0.5 dB at any frequency and at any level up to maximum output under normal programme conditions.
Distortion: Second and third harmonic less than 3.2% at 110 dB, less than 1% at 90 dB from 60Hz to 20kHz measured at 1m in anechoic conditions.
Input Impedance: 22 k Ω - floating
Input Sensitivity: Full output for nominal 0 dBm input (0.774V) adjustable in 3dB steps from - 21dBm to + 12dBm.
Signal-to-Noise Ratio: 105 dB
Driver complement:
LF 4 x 30 mm Bextrene direct radiator,
MF 2 x 110 mm polypropylene direct radiator,
HF 1 x 50 mm Mylar dome radiator.
Dimensions (H x W x D): 763 x 1315 x 665 mm; (30 x 51¾ x 26 1/8 in.)
Weight: 140kg (308 lbs)
8 x 12" , B3008 ti tommere burde smelle bra det eller var de 12 tommere, husker ikke helt i farten
Det er bare tristForesten her er det ekstremt viktig med ny dyr audiofil nett/strømkabel
Vis vedlegget 942346
Mat for de som er allergisk vedrørende dårlig tvinnede PN kabler som er i nærheten og berører signaler som går gjennom printerkabelen (flatkabel). Er nok bare styringssignaler inkludert volumkontroll.
sammenlignet med mye annet der oppe så syns jeg det ser ut som Koda stiller seg bra hva anngår byggekvalitet i det minste lyden kan jeg ikke uttale meg om, er heldigvis ikke i målgruppen hehetil 60000 euro burde det være skikkelige saker