liker slike enkle oversiktelige design.Naim Nait 3:
![]()
Jeg bygde en slik for omlag 2 år siden. Viste den fram på Hortensmessa i fjor. Kan love at den ser endra bedre ut i virkeligheten. Bruker EML 45 Solid Plate i min, og får dermed litt mer punch enn med TJ Mesh plate. NOS 45 låter faktisk dårligere enn nye 45 rør.. etter min smak.Hei Sleiven.
Ikke for å rote det til for deg, men har du vurdert denne:
![]()
http://www.jacmusic.com/Yamamoto/html/Amps/A08/kit-version.htm
ca 1480-1900.
Theo
Dette var virkelig noe av det verste jeg kan minnes å ha sett... for alt jeg vet kan det jo låte bra, men jøje meg som det ser ut der inni. Hvem har laget dette?Hand made in Japan
jeg sier ikke mere ;D
![]()
mch
Sleiven
Det har trolig gått bra,men..................Strøm må den også ha.
![]()
Det er vel ikke HiFi dette?Hand made in Japan
jeg sier ikke mere ;D
![]()
mch
Sleiven
ja! istendenfor å lage et nytt hull i chassis, festet jordforbindelsen til toride bolten.Det har trolig gått bra,men..................
Ser at du har en jordforbindelse (?) fra den gjennomgående bolten i toroide trafoen. Dersom bolten er skrudd fast i chassis og jordingen også har forbindelse til chassis, blir det KORTSLUTNING!
Bolten kan godt ha forbindelse til chassis i den ene enden. Men den andre må være fri. Dersom begge ender er forbundet (til chassis eller noe annet), blir dette som en vikling på trafoen med EN turn. Kortslutning altså.ja! istendenfor å lage et nytt hull i chassis, festet jordforbindelsen til toride bolten.
Noe galt i det?! mener du at toridebolter ikke skal ha kontakt til chassis eller?!
mvh Øystein
De grønne fra Plessey er filterkondensatorer til BIAS. Det er en liten smultring på hver av høyttalerledningene. På hvert par altså. EMI filter. Nesten "bannord" for enkelte vil jeg tro. De runde metalldingsene er to RIFA elektrolytter til filter av høyspenningen.OT: sprsm til Audiomix: Hvor i kretsen står de grønne "pleassey" kondisene, hvor i kretsen bruker du feritter og hva er de runde metalldingsene på høyre side bak ved strøminntaket.
Fett! Har du designet det selv, eller kjøpt som et kit? Hvor har du fått tak i det?Modifisert AWd3 2706/tda1543 usb dac. Bygget av meg.
![]()
Den dacen burde jo hatt en egen tråd..Fett! Har du designet det selv, eller kjøpt som et kit? Hvor har du fått tak i det?
Fet tråd forresten...
Det var jammen meg ryddig og ordentlig ;DBidrar med "interiørbilder" fra et par DIY prosjekter:
![]()
![]()
Det er et kit fra audioworkshop i hk. Jeg har modifisert det litt med endel andre komponenter og seprarat strømforsyning. Men noe design har jeg ikke laget.Fett! Har du designet det selv, eller kjøpt som et kit? Hvor har du fått tak i det?
Fet tråd forresten...
Det hadde vært moro..OivindJ :
Det eksisterer en tråd om tilsvarende en ellerannenplass startet av LMC. Men om det er ønskelig kan jeg alltids lage en tråd om "min" dac.
Meget pent, men jeg tar ikke akkurat bølgen for svære, stygge kinesiske Swellong-kondensatorer!Ryddig og bra hos Prima Luna også:
![]()
Det koster ikke noe ekstra å gjøre det på den ryddige måten!
Stygge kondensatorer? Den var ny!Meget pent, men jeg tar ikke akkurat bølgen for svære, stygge kinesiske Swellong-kondensatorer!
;D
Dette var virkelig noe av det verste jeg kan minnes å ha sett... for alt jeg vet kan det jo låte bra, men jøje meg som det ser ut der inni. Hvem har laget dette?
Mvh Vidar P