- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 397
LC Audio Frontline 97.
![](http://img120.imageshack.us/img120/1564/hpim0849mediumvc7.jpg)
Hva er det du savner?hvilken er det der?
var ikke mye kondis i ONE
![]()
En GamuT DI 150?Den værste er da denne af alle.
![]()
![]()
pris 60000dkr
Grøss...Den værste er da denne af alle.
pris 60000dkr
Bytt ut Solen-kondisene, de er bedre i et delefilter, eller et sted med mere strøm/spenning.Slenger inn non bilder av en DIY pre amp og en oppgradert PsAudio HCA-2.
Pre ampen er bygget etter skjema for BOZ, den har i tilleg en Embla pre one som volumkontroll. Den er koblet inn før pre ampen. Den spiller helt supert, veldig stort og luftig lydbilde, nøytral i klangen.
![]()
PS AUDIO HCA-2, den er oppgradert av Geir Fredriksen i Trondheim. Den har fått vesentlig større kondis bank og non andre nye kondiser. Meget bedre kontroll i bassen og noe bedre detaljert og luftig i toppen. En anelse varme i klangen, ikke nokk etter min smak da. Men det lar seg vel fixe sikkert.
En GamuT DI 150?
Kaldloddinger er dårlig håndtverk, uansett!Til ettertanke: (de som er sjokert av bildene)
En anden skæg ting er den udprægede anvendelse af et af GamuTs ældgamle principper nemlig total kontrol over strømmenes veje. Allerede GamuTs oprindelige ejer Ole Lund Christensen hyldede princippet om, at ikke bare signalvejen skulle være under fuld kontrol, det samme skulle de stærkere strømme. Det har givet mange indretningsarkitekter grå hår i hovedet at se sære lodninger midt på ledninger osv, men faktum er, at mange forkromede løsninger med strømskinner og andet visuelt gejl rent faktisk laver turbulens i strømmen.
Det er derfor rart at se, at selv om GamuT har skiftet ejer og trukket andre konstruktørkræfter med ind i processen, er disse gamle dyder blevet hængende. Som den gamle ejer sagde: Dont change a winner ! Det er også stadig enkelt-transistor topologien, der anvendes. En væsentlig årsag til GamuT store lydmæssige fordele er manglende på parallelle transistorer.
Her kan du lese om lodding. http://no.wikipedia.org/wiki/LoddeboltKaldlodding?
Er det så dårlig at de til og med har glemt å skru på loddebolten?
Kanskje de har slått ledingene på plass.....
Men burde de ikke da også sørge for å mette loddepunktene med tinn, samtidig som de burde feste kablene og holde dem i litt avstand fra hverandre? Når alle kablene ligger løst kan jo to ellers like enheter låte forskjellig.Til ettertanke: (de som er sjokert av bildene)
En anden skæg ting er den udprægede anvendelse af et af GamuTs ældgamle principper nemlig total kontrol over strømmenes veje. Allerede GamuTs oprindelige ejer Ole Lund Christensen hyldede princippet om, at ikke bare signalvejen skulle være under fuld kontrol, det samme skulle de stærkere strømme. Det har givet mange indretningsarkitekter grå hår i hovedet at se sære lodninger midt på ledninger osv, men faktum er, at mange forkromede løsninger med strømskinner og andet visuelt gejl rent faktisk laver turbulens i strømmen.
Det er derfor rart at se, at selv om GamuT har skiftet ejer og trukket andre konstruktørkræfter med ind i processen, er disse gamle dyder blevet hængende. Som den gamle ejer sagde: Dont change a winner ! Det er også stadig enkelt-transistor topologien, der anvendes. En væsentlig årsag til GamuT store lydmæssige fordele er manglende på parallelle transistorer.
Den ser ut som en dårlig prototype. Hadde noen i produksjonen her levert fra seg noe slikt, tror jeg verksmesteren hadde fått foruroligende høyt blodtrykk!Men burde de ikke da også sørge for å mette loddepunktene med tinn, samtidig som de burde feste kablene og holde dem i litt avstand fra hverandre? Når alle kablene ligger løst kan jo to ellers like enheter låte forskjellig.
Vel..-GamuT har blitt klonet, og MosFet mesteren Nelson Pass så på skjema, og uttalte noe i retning at han hadde sett mer intelligent oppkobling av et utgangstrinn...kanhende de tror på kontroll av elektronene, men de bør se å få kontroll over delene de bruker, og måten de settes sammen også.Til ettertanke: (de som er sjokert av bildene)
Det er en choke mest sansynlig brukt til å filtrere glødestrømmen.Hva slags dings er den runde "snella" som ligger nede til høyre mlm de blå elektrolyttene og en gul hovland cap på det nederste bildet i Fosses preamp?
For å si det slik, den KNUSER en Audio Aero Prima, den slår en NAD m5, den slår en Wadia 830 ganske så godt, tror du skal høre før du snakker jeg!Jeg er nesten mer sjokkert over Cayin-bildene. 6 stykk OPA604 pluss rør!Hva er vitsen? Prøver de å rote til lyden mest mulig? Hvis den spilleren låter bra så er det et under. :
![]()
Når vi snakker om antall komponenter i alle fall.For å si det slik, den KNUSER en Audio Aero Prima, den slår en NAD m5, den slår en Wadia 830 ganske så godt(...)
Leser ikke såntno'. Hvis jeg skal ha dopapir kjøper jeg det heller på rull.Kanskje du også skal lese testen i fidelity og div andre steder også?
Skulle ønske du kunne hørt den her hos meg, men du sier du ikke har hørt den, og TROR at den ikke kan låte noe bra, det kan du vel ikke si? Kanskje du burde teste den i et oppsett hvor den virkelig fungerer, som her hos meg?Når vi snakker om antall komponenter i alle fall.
Leser ikke såntno'. Hvis jeg skal ha dopapir kjøper jeg det heller på rull.
Hey, ikke ta det så tungt. Den er sikkert fryktelig bra. Det er ikke forbudt å like den selv om ikke jeg gjør det.