G
Gasolin
Gjest
Hei
Jeg sparer til en platespiller og forsterker.
Er så smått på vei ut på lytterunder og hadde vært fint med litt innspill med på veien da jeg ikke har hatt en platespiller før.
Musikksmak er fortrinsvis rock og metal samt Pink Floyd.
Anlegget skal stå i den ene enden på langsiden av et rom på 24 kvm (6×4m).
Pga. tinnitus har jeg kjøpt Dynaudio Excite x34 som i påvente av forsterker spiller på en Cambridge 551r receiver.
Jeg ønsker som mange andre best mulig lyd ift. budsjettet og musiksmak. Viktig at komponenter matcher samt ikke blir skarpe eller lyse i toppen og medfører lyttetretthet. Også pga. tinnitus.
Jeg har sett på Rega rp3 med Ortofon 2m bronze og regner med det er et fint sted å starte men er det det mtp. musikksmak, høyttalere etc? Har lest at Ortofon kan bli lyse i klangen men har det noe på seg?
Budsjett for platespiller er ca. 8000kr og forsterker ca. 15000kr.
Er som nevnt helt "grønn" ift. platespillere så setter pris på alle innspill
Noe dere ønsker å anbefale og hvorfor?
Mvh.
René
Jeg sparer til en platespiller og forsterker.
Er så smått på vei ut på lytterunder og hadde vært fint med litt innspill med på veien da jeg ikke har hatt en platespiller før.
Musikksmak er fortrinsvis rock og metal samt Pink Floyd.
Anlegget skal stå i den ene enden på langsiden av et rom på 24 kvm (6×4m).
Pga. tinnitus har jeg kjøpt Dynaudio Excite x34 som i påvente av forsterker spiller på en Cambridge 551r receiver.
Jeg ønsker som mange andre best mulig lyd ift. budsjettet og musiksmak. Viktig at komponenter matcher samt ikke blir skarpe eller lyse i toppen og medfører lyttetretthet. Også pga. tinnitus.
Jeg har sett på Rega rp3 med Ortofon 2m bronze og regner med det er et fint sted å starte men er det det mtp. musikksmak, høyttalere etc? Har lest at Ortofon kan bli lyse i klangen men har det noe på seg?
Budsjett for platespiller er ca. 8000kr og forsterker ca. 15000kr.
Er som nevnt helt "grønn" ift. platespillere så setter pris på alle innspill
Noe dere ønsker å anbefale og hvorfor?
Mvh.
René