Man skal ikke undervurdere innbildningens kraft.....
Kan du være så vennlig å omtale hans høyhet med fullt navn!Vi fÅr g00gle Onkel Zap han vet.....
Man skal heller ikke undervurdere dedikerte lytteres evne til å høre forskjeller i nyanser på musikk som er veldig godt kjent.Man skal ikke undervurdere innbildningens kraft.....
Enig.Man skal heller ikke undervurdere dedikerte lytteres evne til å høre forskjeller i nyanser på musikk som er veldig godt kjent.Man skal ikke undervurdere innbildningens kraft.....
Skulle gjerne sagt at jeg ikke merket forskjell på innspilling av produkter, det er bare det at jeg hører forskjell.
Hvis ikke hadde sagt: det er ingen forskjell på nytt og innspilt.
Ingen formening på forhånd om det eller det er riktig, bare basert på erfaringer.
Jeg er enig at hvis du har en bestemt holdning til dette på forhånd så farges lytteopplevelsen av det.
Det gjelder nok også de som mener innspilling ikke har noe for seg.
De vil nekte for det, fordi i følge de er det bare folk som hører forskjell på innspilling av utstyr som innbilder seg ting.
For min del har jeg konkludert med at noe trenger lang innspilling og noe kan låte bra nesten rett ut av boksen.
Halvt år?Kjøpte en ny Bryston 4B3 for en tid tilbake. Når jeg fikk den syntes jeg ikke det låt veldig bra sammelignet med andre forsterkere jeg har. Fikk en veldig hard bass samtidig som lyden var veldig innelukket. Må si at jeg etter å ha hatt den 2-3 måneder så er jeg av en annen oppfatning. Fabrikken sier at den låter best etter et halvt år. Låter utrolig bra i dag. Luftig og rent samtidig med en flott definert bass.
Hear hear - inntill et visst punkt ihvertfall. Alt kan ikke måles og resten er subjektivtDisneyversjonen:
De søte små atomene må bli kjent med hverandre. Når alle har blitt gode venner og drar lasset sammen, lyder det mye bedre![]()
Lækstrømne I elektrolytter ændrer sig med tilspilning. Men det bør ikke tage mere end få dage. Desuden kan nye lodninger skulle have nogle dage for at udligne stress i materialet.Pickups og høyttalere er mekaniske svingesystemer som gjerne kan trenge noen timer for oppmyking av oppheng. 300 og 1000 timer er ren hifisvada som mye annet... Det meste annet av "innbrenning" og innspilling er rett og slett myter og tøv, - som om "forsterkeratomene" må bli kjent med hverandre, liksom, for å kunne arbeide i lag..... At lydbildet kan endre seg når man bytter ut noe, er greit nok, men deretter er nok det som "endrer" seg, tilvenning til et nytt lydbilde.... et velkjent psykologisk faktum....
Selv om du og visse andre ikke er i stand til å høre forskjell så trenger du vel ikke å komme med slike dumme kommentarer?Halvt år?
Trenger man så lang tid på å venne seg til lyden, så kan den ikke være bra.
Så er vi tæt på enige. Jeg tror på 3-4 døgn.Jeg har endret mening, elektronikk trenger innspillingstid, vi snakker ikke om måneder eller år, men noen timer må man regne med. 100 timer kan være en tommelfingerregel. Jeg leste en interessant artikkel som forklarte dette fornuftig, men jeg greier ikke å finne den igjen.
Må si at av de forsterkerne som har trengt mest oppvarming her i huset, så er det SS klasse A. Rett etter kommer rørforsterkere.Innspeling og oppvarming er to ulike ting. Eg har inntrykk av at effektforsterkarar treng ganske lite av begge slag. Rørbaserte konstruksjonar er eit unntak.
Jeg er enig med deg ett stykke på vei.Selv om du og visse andre ikke er i stand til å høre forskjell så trenger du vel ikke å komme med slike dumme kommentarer?
De 100 timer er sikkert for at teste, og ikke for at til/indspille. Der er meget elektronik, der testes på denne mådeJeg tok denne diskusjonstråden opp igjen da jeg synes den er interessant.
Fint også når den blir holdt på et hyggelig nivå og ikke med skit kasting fordi man er uenig. Noe det er altfor mye av her på forumet forresten.
Har holdt på med hi-fi i mange år og har hatt en mengde anlegg opp gjennom årene og særlig når det gjelder nye høyttalere og forsterkere merker jeg stor forskjell.
Vet at Bryston ikke slipper forsterkere ut på markedet før disse har fått en innbrenningstid på minst 100 timer. At lydbildet kan forandre seg også etter det er vel ikke utenkelig?