Aurora
Æresmedlem
Salt knoke er helt greit i lys lapskaus.. eller en røkt knoke og en pose salt fåre eller lammekjøtt... kommer litt an på hvor stor porsjon man lager..
Eg høyrer du vil ha dyrare transport?Trailersjåfører som snegler seg oppover bakkene, - som forsåvidt er forståelig, for deretter å trø på alt hva remmer og tøy kan holde i nedoverbakker, slik at det er skvatt umulig å komme forbi før neste høydeparti....
Bobilturister, - aka Blomstertellere, som lunter avgårde i 60-65 i 80-90 soner, og 30-40 i lavere fartsområder....
I dag Eltel Networks. Det er ikke mulig å levere så dårlig kundeservice uten at man bevisst går inn for det.Kundeservice
Så høyeste tillate hastighet for lastebiler skal være hva enn de klarer å holde oppover?Nei - det heter ansvarlig transport.... og et forsvarlig trafikkbilde.
At det går tregt i oppoverbakke er forståelig, - noe jeg også skrev og du sikkert forsto... det er oppførselen på flatmark og særlig i nedoverbakke som tildels er kritikkverdig. Det gjelder forsåvidt også alle andre som kjører som om "det er min vei".......Så høyeste tillate hastighet for lastebiler skal være hva enn de klarer å holde oppover?
Du har tydeligvis ikke hørt om veitrafikklovens §3.Hehe, er det kritikkverdig at de ikke slipper deg forbi? Dakar. Sjåfører har også et liv, de vil levere varene sine og hjem. Når det er flatt og nedover vil man selvsagt ligge på sperra.
Gjør folk virkelig det? I såfall burde onkel/tante politi sett det og tatt lappen fra de umiddelbart.Elbiler som skal "slipstreame" for å spare strøm. Ikke gøy å ha en to tonns batteribil 5 m fra hekken i 80 eller på motorvei i 100 km/t. En "bremsetest" får de fort på andre tanker.
Her i Trøndelag er de innfødte vel så ille som de eventuelt ukjente. Maks tre biler over på grønt lys, fordi det visstnok er umulig å tenke seg til at andre enn deg selv gjerne vil komme seg over. Kommer det en sving på på motorvei- 600 meter fram, har det selvsagt ingen hensikt å ligge i 90 i tiden før denne uhyre farlige svingen. Midt i rundkjøring er det selvsagt helt påkrevet og nærmest stanse, for deretter å akselerere som en potetsekk i oppoverbakke. Null til 67 går unna i lynets hastighet- trenger knapt 700- 800 meter for å oppnå denne overlydshastigheten. Før neste sving påkrever bremsing- I 90- sone. Med midtdeler.Nå er det faktisk mye vanskeligere å orientere seg når man er ukjent enn når man bare vet hvor man skal... å lese kart eller GPS samtidig som man kjører er heller ikke helt greit. Jeg har forøvrig sjøl kjørt feil nord for Nice og havna nesten i Monaco før jeg kom av og fikk snudd, og fra nordøst i Spania og inn i Frankrike sendte GPS-en oss på en 3-4 mil rundtur i ingenmannsland, mens det viste seg at vi kunne kjørt ei knapp mil rett fram på den hovedveien vi lå på....
Neppe, de klarer jo ikke engang å koble telefonen til handsfree funksjonen i bilen. Senest i går så jeg en Porsche Taycan der sjåføren holdt telefonen til øret. Hvor jævla vanskelig kan det være?Gjør folk virkelig det? I såfall burde onkel/tante politi sett det og tatt lappen fra de umiddelbart.
Ellers tror jeg at mange fler folk i nyere biler bruker adaptiv cruisecontrol. Burde vært påbudt å bruke.
Irriterer meg at straffen for å bruke mob tlf mens man kjører ikke er på mer enn usle 7400,- + 3 prikker. Skulle vært det samme som for promillekjøring. Minst.Neppe, de klarer jo ikke engang å koble telefonen til handsfree funksjonen i bilen. Senest i går så jeg en Porsche Taycan der sjåføren holdt telefonen til øret. Hvor jævla vanskelig kan det være?
Dette har jeg også undret meg over, veldig mange med relativt nye biler holder telefonen opp til øret. Selv med min 16 år gamle bil, med sikkert over 20 år gammel teknologi, går dette automatisk etter førstegangs sammenkobling.Neppe, de klarer jo ikke engang å koble telefonen til handsfree funksjonen i bilen. Senest i går så jeg en Porsche Taycan der sjåføren holdt telefonen til øret. Hvor jævla vanskelig kan det være?