Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Det er enda verre å leke politi slik som du beskriver her :(

mvh
    Ja, det er bedre å anmelde hvis man har bildebevis og noen oppfører seg uansvarlig og viser hensynsløs atferd. Man kan også ringe inn og varsle hvis det er noen gæerninger på veien som er til fare for andre.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da vil mange sinker bli anmeldt, siden de viser hensynsløs òg egoistisk atferd, samt hemmer trafikkflyten. Spesielt de som innbiller seg at de har politimyndighet.

• Liker
    Reaksjoner: SAL
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.347
    Ja, det er bedre å anmelde hvis man har bildebevis og noen oppfører seg uansvarlig og viser hensynsløs atferd. Man kan også ringe inn og varsle hvis det er noen gæerninger på veien som er til fare for andre.
    Bare passe på at man ikke bruker nødnummeret 112, det har skjedd.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Da vil mange sinker bli anmeldt, siden de viser hensynsløs òg egoistisk atferd, samt hemmer trafikkflyten. Spesielt de som innbiller seg at de har politimyndighet.
    For all del, hvis det virkelig er sinker og ikke bare noen som kjører vanlig og ikke flytter seg fort nok for Deres Majestets og vognen Deres, så anmeld i vei.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    For all del, hvis det virkelig er sinker og ikke bare noen som kjører vanlig og ikke flytter seg fort nok for Deres Majestets og vognen Deres, så anmeld i vei.
    Det er nettopp den holdningen der som skaper farlige situasjoner i trafikken.
    "Jeg kjører slik jeg vil, under fartsgrensen, i hvilket felt jeg SELV bestemmer, gasser gjerne på når DU vil forbi, somler av prinsipp med å skifte felt, er politi".

Skulle vært sprøyta mot sånt.

• Liker
    Reaksjoner: SAL

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Det er nettopp den holdningen der som skaper farlige situasjoner i trafikken.
    "Jeg kjører slik jeg vil, under fartsgrensen, i hvilket felt jeg SELV bestemmer, gasser gjerne på når DU vil forbi, somler av prinsipp med å skifte felt, er politi".

Skulle vært sprøyta mot sånt.
    Irriterernde at du ikke klarer å lese hva jeg skriver. Kanskje det er sprøytetåka som hemmer synet ditt?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje det bare er viljen til å forstå du har litt i vondt i da. :)
    Tror nok ikke det. Majestet og vognen Deres sa det meste, og er en ganske vanlig oppfatning sinkene har. Og som de også oppfører seg etter.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    90 kmt, to- felts med midtdeler. Hva skjer, så og si alltid? Joda, at en eller flere tullinger roer ned farten, siden midtdeler tydeligvis er svært farlig og truende. Den forventes muligens å angripe bilen. Når så 80- sone, uten midtdeler etterfølger dette, gasser de sannelig på og kjører fortere enn i 90- sona, som altså hadde denne uhyre farlige midtdeleren. Og forhindrer selvsagt at man kan komme forbi de.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Tror nok ikke det. Majestet og vognen Deres sa det meste, og er en ganske vanlig oppfatning sinkene har. Og som de også oppfører seg etter.
    Nå er nok ikke jeg noen sinke i trafikken, men har generelt lite til overs for de som føler seg hevet over regler og normer og setter seg selv foran andre. Særlig når det står liv og helse på spill.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå er nok ikke jeg noen sinke i trafikken, men har generelt lite til overs for de som føler seg hevet over regler og normer og setter seg selv foran andre. Særlig når det står liv og helse på spill.
    Der er vi enige. De som insisterer på å kjøre under fartsgrensen må skjerpe seg. De skaper svært mange farlige situasjoner

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Men det gjør de som tror de kan presse seg fram overalt også. Jeg liker ikke å bli presset.
    Dersom du ligger under fartsgrensen, somler med å øke farten ved høyere grense, somler med å skifte fil, legger inn "sikkerhetsmargin" i forhold til fartsgrensen- enda speedometer viser inntil 10% for mye, omtrent stopper i rundkjøring, hindrer de som faktisk ligger på den reelle grensen å komme forbi osv må du nesten bare finne deg i å bli "presset".

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.305
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvis man er så utrygg i trafikken, eller har så dårlig bil at man stadig må ligge under fartsgrensa så er det vel på tide og vurdere gjerne å ta kollektivt.
    Fartsgrensene i Norge er så lave at det er ikke mange føreforhold som gjør det uforsvarlig å ligge i fartsgrensa som et minimum.
    Unntaket er boligområder og fjellveier der jeg ikke fatter hvordan man kan sette 80 i fartsgrense når veien er så dårlig at knapt 40 går ann

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.431
    Sted
    Holmestrand
    Dersom du ligger under fartsgrensen, somler med å øke farten ved høyere grense, somler med å skifte fil, legger inn "sikkerhetsmargin" i forhold til fartsgrensen- enda speedometer viser inntil 10% for mye, omtrent stopper i rundkjøring, hindrer de som faktisk ligger på den reelle grensen å komme forbi osv må du nesten bare finne deg i å bli "presset".
    Og du gjør aldri noe av dette går jeg ut i fra?
    Senk skuldrene.
    Du kommer uansett fram.
    Kjører Holmestrand-Kongsberg når jeg er på kontoret.
    Ser disse du snakker om, ser de som tenker som deg.
    Selv er jeg noen ganger i første gruppe, noen ganger den andre.
    Når jeg kommer til Kongsberg tar jeg ofte igjen gruppe 2, andre ganger tar gruppe 1 igjen meg.
    Du sparer omtrent null og niks, men lager gjerne farlige situasjoner og et utrivelig miljø i trafikken.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.431
    Sted
    Holmestrand
    Hvis man er så utrygg i trafikken, eller har så dårlig bil at man stadig må ligge under fartsgrensa så er det vel på tide og vurdere gjerne å ta kollektivt.
    Fartsgrensene i Norge er så lave at det er ikke mange føreforhold som gjør det uforsvarlig å ligge i fartsgrensa som et minimum.
    Unntaket er boligområder og fjellveier der jeg ikke fatter hvordan man kan sette 80 i fartsgrense når veien er så dårlig at knapt 40 går ann
    😳
    Dårlig sikt
    Mørke
    Regn
    Is
    Ikke uvanlig der jeg kjører.
    Dessuten så er ikke alle gudebegavede sjåfører.
    Det må du, Lars Erik og jeg leve med, eller legge kjøringa deres til en lukket bane.
    🙂

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    😳
    Dårlig sikt
    Mørke
    Regn
    Is
    Det må du, Lars Erik og jeg leve med, eller legge kjøringa deres til en lukket bane.
    🙂
    Dårlig sikt, glatt, mørke i sommerhalvåret?

Kjør for all del under fartsgrensen, men slipp andre forbi. Det er poenget. Nekter man det, eller mangler evne til å se i bakspeilet får man sannelig bare finne seg i å bli presset.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.305
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    😳
    Dårlig sikt
    Mørke
    Regn
    Is
    🙂
    yes, fjerner du mørket så er vi enige.
    Man kjører etter forholda, men stort sett så er forholdene bra.
    Og ja, banekjøring er morsomt og lærerikt og skulle vært obligatorisk for alle sjåfører

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.454
    Dårlig sikt, glatt, mørke i sommerhalvåret?

Kjør for all del under fartsgrensen, men slipp andre forbi. Det er poenget. Nekter man det, eller mangler evne til å se i bakspeilet får man sannelig bare finne seg i å bli presset.
    Når jeg kjører i tilnærmet fartsgrense, etter mitt speedometer, så gir jeg beng i de bak som sitter med kalkulator og finregner på diverse parameter for å holde nøyaktig hastighet.
    De fleste, om ikke alle, nyere biler har svært nøyaktige speedometer.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Når jeg kjører i tilnærmet fartsgrense, etter mitt speedometer, så gir jeg beng i de bak som sitter med kalkulator og finregner på diverse parameter for å holde nøyaktig hastighet.
    De fleste, om ikke alle, nyere biler har svært nøyaktige speedometer.
    Nettopp, gir "beng". Egentlig; " jeg bestemmer at MIN fart er den riktige her, så da blir det slik- NEMLIG!"

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.454
    Nettopp, gir "beng". Egentlig; " jeg bestemmer at MIN fart er den riktige her, så da blir det slik- NEMLIG!"
    Nei, det er DU som bestemmer at DIN fart er riktig der du ligge oppå koffertlokket på bilen min og presser meg til å kjøre fortere. NEMLIG.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nei, det er DU som bestemmer at DIN fart er riktig der du ligge oppå koffertlokket på bilen min og presser meg til å kjøre fortere. NEMLIG.
    Oi 🤣

Pell deg til siden, og slipp folk som faktisk holder fartsgrensen forbi, så slipper du unna slik Me Too.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Jeg gjør ingen av de tingene der, så det finner jeg meg fuckings ikke i, i det hele tatt.

Allikevel er det nok av r***tapper som tror de er høyt hevet over alle andre og kan tyte seg fram som de vil uavhengig av andre mennesker som åpenbart bare er i veien i deres egosentriske lille narsissistiske drittsekkunivers.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg gjør ingen av de tingene der, så det finner jeg meg fuckings ikke i, i det hele tatt.
    Så lenge du ikke gjør noe av det jeg nevnte, stiller saken seg anderledes.

Poenget er å få fram at det er slett ikke kun de som kjører for fort i forhold til fartsgrensen som er problemet, selv om det stadig framstilles slik.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Selv om jeg heller ikke er noe fan av å ligge bak folk som kjører sakte, og ikke vil aksellerere o.s.v. kan det allikevel være gode og helt legitime grunner til at noen kjører sakte, og sågar under fartsgrensen noen ganger. Det viktigste i trafikken er å vise hensyn, og å forstå at det handler om samhandling. Man er ikke alene.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Selv om jeg heller ikke er noe fan av å ligge bak folk som kjører sakte, og ikke vil aksellerere o.s.v. kan det allikevel være gode og helt legitime grunner til at noen kjører sakte, og sågar under fartsgrensen noen ganger. Det viktigste i trafikken er å vise hensyn, og å forstå at det handler om samhandling. Man er ikke alene.
    Enig i det siste. Men det gjelder begge parter; både de som har all verdens tid òg de som vil fra A til B i dag 😎

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.500
    Sted
    Smurfeland
    Det gjelder alle som ferdes i trafikken. Også de som har det travelt, og de som ikke har det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det gjelder alle som ferdes i trafikken. Også de som har det travelt, og de som ikke har det.
    Joda, enig der også. Så lenge det faktisk innbefatter at sinker også gjør det. Jevn trafikkflyt er viktig å ta innover seg.

S

Syncrolux

Gjest
    Hvor er alle disse sinkene? Svært sjelden jeg når igjen trafikk jeg finner det nødvendig å kjøre forbi, bortsett fra mopeder, traktorer og sånt som ikke går fortere enn 50 km/t. Og jeg pleier alltid å ligge helt på kant med loven, dvs kjøre i, eller 1 km/t over fartsgrensen.

Fartsgrensen er maksimal tillatt hastighet så sant forholdene tillater det. Det er ikke en anbefaling, eller minimumshastighet.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.331
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Eksempel på idiot i trafikken. Jeg lå i fartsgrensa på tofeltsvei, 80 km/t. En varebil kommer opp bak og legger seg helt inntil meg. Jeg tipper lett på bremsen for å signalisere at han burde holde avstand. Flere ganger. En gang prøver han også å kjøre forbi på dobbel gul sperrelinje, men avbryter pga møtende trailer. Ser da at han også har tilhenger bak Hiace’en sin. Kommer så til 4-felts vei med 110 grense. Legger meg i 110 i høyre fil. Da ligger gjøken fortsatt helt oppi ræva mi, men tydeligvis uten å ha sjangs til å kjøre forbi. 10 meter bak meg, i 110, med henger. Fin oppførsel? Trygg kjøring? Lovlig?
    Han hadde sikkert lyst til å dra forbi, og vise finger'n i det han passerte, men Hiace med tilhenger kjører ikke forbi stort om det allerede går i 110. :sneaky:

S

Syncrolux

Gjest
    Han hadde sikkert lyst til å dra forbi, og vise finger'n i det han passerte, men Hiace med tilhenger kjører ikke forbi stort om det allerede går i 110. :sneaky:
    Jeg satt klar med fingern i tilfelle han skulle komme opp på sida. I stedet fikk han en "hyggelig" telefon fra meg. :cool:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.305
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Fartsgrensene er satt av bryåkrater og basert på dekk, understell og bremseteknologi fra 50 tallet.
    Har skjedd litt med utviklinga siden da, uten at det taes hensyn til

Tenker vi sier at fartsgrensa er veiledende, og det gjelder begge veier, noen ganger er det forsvarlig å kjøre i 50, noen ganger 150

S

Syncrolux

Gjest
    Ang fartsgrenser så synes jeg de mange plasser er feil.... dvs altfor høye.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn