xerxes
Æresmedlem
Hvilket beviser at GT vesentlig smartere enn svært mange menn.
Ikke enig i alt hun sier og gjør, men mye av kritikken er kvalifisert tøv.
Hvilket beviser at GT vesentlig smartere enn svært mange menn.
Da slipper du i det minste å irritere deg over de som kjører 11 under i venstrefeltet kl 2 på natta. Opplevde det senest i natt.Det er iriterende at i min del av landet ikke finnes venstrefelt...
Ja, det er bedre å anmelde hvis man har bildebevis og noen oppfører seg uansvarlig og viser hensynsløs atferd. Man kan også ringe inn og varsle hvis det er noen gæerninger på veien som er til fare for andre.Det er enda verre å leke politi slik som du beskriver her
mvh
IKEA er hobbyen min.Hvis du har vært på IKEA Slependen/Furuset noenoghundre ganger burde du kanskje vurdere en hobby (hvis du ikke jobber der da)?
Musikk og hifi er morsomt…
Bare passe på at man ikke bruker nødnummeret 112, det har skjedd.Ja, det er bedre å anmelde hvis man har bildebevis og noen oppfører seg uansvarlig og viser hensynsløs atferd. Man kan også ringe inn og varsle hvis det er noen gæerninger på veien som er til fare for andre.
For all del, hvis det virkelig er sinker og ikke bare noen som kjører vanlig og ikke flytter seg fort nok for Deres Majestets og vognen Deres, så anmeld i vei.Da vil mange sinker bli anmeldt, siden de viser hensynsløs òg egoistisk atferd, samt hemmer trafikkflyten. Spesielt de som innbiller seg at de har politimyndighet.
Det er nettopp den holdningen der som skaper farlige situasjoner i trafikken.For all del, hvis det virkelig er sinker og ikke bare noen som kjører vanlig og ikke flytter seg fort nok for Deres Majestets og vognen Deres, så anmeld i vei.
Irriterernde at du ikke klarer å lese hva jeg skriver. Kanskje det er sprøytetåka som hemmer synet ditt?Det er nettopp den holdningen der som skaper farlige situasjoner i trafikken.
"Jeg kjører slik jeg vil, under fartsgrensen, i hvilket felt jeg SELV bestemmer, gasser gjerne på når DU vil forbi, somler av prinsipp med å skifte felt, er politi".
Skulle vært sprøyta mot sånt.
"Deres Majestet og vognen Deres".Irriterernde at du ikke klarer å lese hva jeg skriver. Kanskje det er sprøytetåka som hemmer synet ditt?
Kanskje det bare er viljen til å forstå du har litt i vondt i da."Deres Majestet og vognen Deres".
Leser utmerket godt, takk.
Tror nok ikke det. Majestet og vognen Deres sa det meste, og er en ganske vanlig oppfatning sinkene har. Og som de også oppfører seg etter.Kanskje det bare er viljen til å forstå du har litt i vondt i da.
Nå er nok ikke jeg noen sinke i trafikken, men har generelt lite til overs for de som føler seg hevet over regler og normer og setter seg selv foran andre. Særlig når det står liv og helse på spill.Tror nok ikke det. Majestet og vognen Deres sa det meste, og er en ganske vanlig oppfatning sinkene har. Og som de også oppfører seg etter.
Der er vi enige. De som insisterer på å kjøre under fartsgrensen må skjerpe seg. De skaper svært mange farlige situasjonerNå er nok ikke jeg noen sinke i trafikken, men har generelt lite til overs for de som føler seg hevet over regler og normer og setter seg selv foran andre. Særlig når det står liv og helse på spill.
Men det gjør de som tror de kan presse seg fram overalt også. Jeg liker ikke å bli presset.Der er vi enige. De som insisterer på å kjøre under fartsgrensen må skjerpe seg. De skaper svært mange farlige situasjoner
Tull og tøys, det er de som insisterer på å kjøre over fartsgrensen som utgjør fare.Der er vi enige. De som insisterer på å kjøre under fartsgrensen må skjerpe seg. De skaper svært mange farlige situasjoner
Dersom du ligger under fartsgrensen, somler med å øke farten ved høyere grense, somler med å skifte fil, legger inn "sikkerhetsmargin" i forhold til fartsgrensen- enda speedometer viser inntil 10% for mye, omtrent stopper i rundkjøring, hindrer de som faktisk ligger på den reelle grensen å komme forbi osv må du nesten bare finne deg i å bli "presset".Men det gjør de som tror de kan presse seg fram overalt også. Jeg liker ikke å bli presset.
Langt flere ligger under grensen, og skaper med det irritasjon òg de hindrer trafikkflyten- noe som vil skape farlige situasjoner.Tull og tøys, det er de som insisterer på å kjøre over fartsgrensen som utgjør fare.
Og du gjør aldri noe av dette går jeg ut i fra?Dersom du ligger under fartsgrensen, somler med å øke farten ved høyere grense, somler med å skifte fil, legger inn "sikkerhetsmargin" i forhold til fartsgrensen- enda speedometer viser inntil 10% for mye, omtrent stopper i rundkjøring, hindrer de som faktisk ligger på den reelle grensen å komme forbi osv må du nesten bare finne deg i å bli "presset".
Hvis man er så utrygg i trafikken, eller har så dårlig bil at man stadig må ligge under fartsgrensa så er det vel på tide og vurdere gjerne å ta kollektivt.
Fartsgrensene i Norge er så lave at det er ikke mange føreforhold som gjør det uforsvarlig å ligge i fartsgrensa som et minimum.
Unntaket er boligområder og fjellveier der jeg ikke fatter hvordan man kan sette 80 i fartsgrense når veien er så dårlig at knapt 40 går ann
Dårlig sikt, glatt, mørke i sommerhalvåret?
Dårlig sikt
Mørke
Regn
Is
Ikke uvanlig der jeg kjører.
Dessuten så er ikke alle gudebegavede sjåfører.
Det må du, Lars Erik og jeg leve med, eller legge kjøringa deres til en lukket bane.
yes, fjerner du mørket så er vi enige.
Dårlig sikt
Mørke
Regn
Is
Ikke uvanlig der jeg kjører.
Dessuten så er ikke alle gudebegavede sjåfører.
Det må du, Lars Erik og jeg leve med, eller legge kjøringa deres til en lukket bane.
Når jeg kjører i tilnærmet fartsgrense, etter mitt speedometer, så gir jeg beng i de bak som sitter med kalkulator og finregner på diverse parameter for å holde nøyaktig hastighet.Dårlig sikt, glatt, mørke i sommerhalvåret?
Kjør for all del under fartsgrensen, men slipp andre forbi. Det er poenget. Nekter man det, eller mangler evne til å se i bakspeilet får man sannelig bare finne seg i å bli presset.
Nettopp, gir "beng". Egentlig; " jeg bestemmer at MIN fart er den riktige her, så da blir det slik- NEMLIG!"Når jeg kjører i tilnærmet fartsgrense, etter mitt speedometer, så gir jeg beng i de bak som sitter med kalkulator og finregner på diverse parameter for å holde nøyaktig hastighet.
De fleste, om ikke alle, nyere biler har svært nøyaktige speedometer.
Nei, det er DU som bestemmer at DIN fart er riktig der du ligge oppå koffertlokket på bilen min og presser meg til å kjøre fortere. NEMLIG.Nettopp, gir "beng". Egentlig; " jeg bestemmer at MIN fart er den riktige her, så da blir det slik- NEMLIG!"
OiNei, det er DU som bestemmer at DIN fart er riktig der du ligge oppå koffertlokket på bilen min og presser meg til å kjøre fortere. NEMLIG.
Jeg gjør ingen av de tingene der, så det finner jeg meg fuckings ikke i, i det hele tatt.Dersom du ligger under fartsgrensen, somler med å øke farten ved høyere grense, somler med å skifte fil, legger inn "sikkerhetsmargin" i forhold til fartsgrensen- enda speedometer viser inntil 10% for mye, omtrent stopper i rundkjøring, hindrer de som faktisk ligger på den reelle grensen å komme forbi osv må du nesten bare finne deg i å bli "presset".
Så lenge du ikke gjør noe av det jeg nevnte, stiller saken seg anderledes.Jeg gjør ingen av de tingene der, så det finner jeg meg fuckings ikke i, i det hele tatt.
Enig i det siste. Men det gjelder begge parter; både de som har all verdens tid òg de som vil fra A til B i dagSelv om jeg heller ikke er noe fan av å ligge bak folk som kjører sakte, og ikke vil aksellerere o.s.v. kan det allikevel være gode og helt legitime grunner til at noen kjører sakte, og sågar under fartsgrensen noen ganger. Det viktigste i trafikken er å vise hensyn, og å forstå at det handler om samhandling. Man er ikke alene.
Joda, enig der også. Så lenge det faktisk innbefatter at sinker også gjør det. Jevn trafikkflyt er viktig å ta innover seg.Det gjelder alle som ferdes i trafikken. Også de som har det travelt, og de som ikke har det.
Han hadde sikkert lyst til å dra forbi, og vise finger'n i det han passerte, men Hiace med tilhenger kjører ikke forbi stort om det allerede går i 110.Eksempel på idiot i trafikken. Jeg lå i fartsgrensa på tofeltsvei, 80 km/t. En varebil kommer opp bak og legger seg helt inntil meg. Jeg tipper lett på bremsen for å signalisere at han burde holde avstand. Flere ganger. En gang prøver han også å kjøre forbi på dobbel gul sperrelinje, men avbryter pga møtende trailer. Ser da at han også har tilhenger bak Hiace’en sin. Kommer så til 4-felts vei med 110 grense. Legger meg i 110 i høyre fil. Da ligger gjøken fortsatt helt oppi ræva mi, men tydeligvis uten å ha sjangs til å kjøre forbi. 10 meter bak meg, i 110, med henger. Fin oppførsel? Trygg kjøring? Lovlig?
Jeg satt klar med fingern i tilfelle han skulle komme opp på sida. I stedet fikk han en "hyggelig" telefon fra meg.Han hadde sikkert lyst til å dra forbi, og vise finger'n i det han passerte, men Hiace med tilhenger kjører ikke forbi stort om det allerede går i 110.