Trenger heller ikke være mer komplisert enn at selger faktisk ikke helt har bestemt seg for å selge.
Omtrent som når jeg stiller spørsmål til en selger. Jeg har heller ikke helt bestemt meg for å kjøpe.
Det som følger er utslagsgivende for videre framdrift i saken.
Appropo å selge noe på finn.
Hadde en opplevelse i fjor.
Produkt ligger ute på Finn av og på i ett års tid til alt for høy pris (etter min mening). Når noe legges ut alt for høyt i pris igjen og igjen tar jeg ikke kontakt med lavt/reelt bud da selger ikke kommer til å godta det uansett.
Men så ble prisen satt ned til det jeg mener er helt i øvre grense for hva det er verdt (pga alder osv).
Tok kontakt med selger og sa jeg tar den til prisen som er oppgitt. Skrev også at jeg kom til å hente (biltur på en 8-9t tur retur), når passer det?
Svaret forbauset meg: jeg må avklare med kona om jeg kan selge...... hun er så glad i lyden osv. Altså etter over ett år til salgs må salget avklares med kona.......
Kunne ikke få svar før om noen dager. Her var det med andre ord håp om budrunde pga "lav" pris i selgers øyne.
Etter en drøy ukes tid tok jeg på nytt kontakt med selger. Nei, de ville ikke selge nå, men om de skulle selge, skulle de kun selge til meg osv. osv.
Det hadde med andre ord ikke vært flere interesserte og ønsket pris på en selges annonse med oppgitt pris var ikke nådd!
Etter en måneds tid ble den lagt ut for salg igjen til samme pris som jeg hadde akseptert. Siden da (påska i fjor) har den ligget ute noen ganger men endt i utgått annonse alle ganger......
Ja jeg blir irritert når noen legger ut noe for salg uten at de ønsker å selge.