Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.474

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.818
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Konspirasjoner.. tja... Det er i alle fall et faktum at alt for mange saker blir henlagt omtrent i det øyeblikk de blir rapportert inn. Man kan jo lure på hva som er de egentlige årsakene, for det er vel ikke helt opplagt...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.727
    Sted
    Smurfeland
    Jeg irriterer meg en del over de kritthvite altfor skarpe LED-lysene på mange nyere biler som man får rett inn i sladrespeilet i vintermørket. Kjører man på landeveier uten noe særlig gatelys ser man nesten ingenting fordi lyset er så kraftig.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Helt vannvittig med henleggelse med utstyr verdt en million. Hvor er vi på vei?
    Det har vel blitt standard og årsaken til dette, ble det sagt, var at de ikke hadde gjerningsperson - Hææ ? Mao, skal du få vedkommende straffet så må du være etterforsker og løse saken først...

Håper spleisen skaffer dama en hengerlås !

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.720
    Sted
    Holmestrand
    Det har vel blitt standard og årsaken til dette, ble det sagt, var at de ikke hadde gjerningsperson - Hææ ? Mao, skal du få vedkommende straffet så må du være etterforsker og løse saken først...

Håper spleisen skaffer dama en hengerlås !
    Kjent gjerningsmann er nødvendigvis en garanti for straffeforfølgelse.

PS! Jeg har sporing på min tilhenger.
    Og den er stort sett tom.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    I min ungdom hadde vi innbrudd og de stjal noen luft gevær. Vi fikk besøk og de noterte... Et par uker senere kom de tilbake med at de viste hvem det var men saken var henlagt. Om vi ville at de skulle straffes måtte vi selv forfølge dette via rettsystemet...

budda

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    189
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg irriterer meg en del over de kritthvite altfor skarpe LED-lysene på mange nyere biler som man får rett inn i sladrespeilet i vintermørket. Kjører man på landeveier uten noe særlig gatelys ser man nesten ingenting fordi lyset er så kraftig.
    Bare å spide på litt 😎

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.727
    Sted
    Smurfeland
    🦧

Det er ikke alltid og overalt det passer seg å kjøre så veldig fort, og særlig når det er vinter og glatt og veien er svingete og dårlig. Det er steder det kjører ut mange folk hvert eneste år. Sikkert fordi de speeder opp litt og ikke er kyllinger.

Dette handler nok mest om at jeg kjører en liten bil, og at mange moderne SUV'er er høye og har altfor skarpe kjørelys, så det treffer rett inn i øyehøyde bakfra.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.474
    Om jeg kan komme et forslag? Lukke øynene og håpe på det beste. Har fungert godt fram til nå.

Forresten er det visnok ikke LED alt som blender. Blå laser benyttes til en prosess kalt fosforkonvertering. https://www.bilnorge.no/bilverden-bmw/laserlys-neste/186646

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.727
    Sted
    Smurfeland

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.474
    Patenttroll er et fenomen i USA for som tiden ødelegger innovasjon. Kort fortalt tillater patentkontoret i USA å ta ut patenter på ideer hvor man kun behøver vise til praktisk bruk. Men hvordan framstille produkter er uvesentlig. Man kan også ta ut patent på helt daglidagse ting mennesker utfører til det daglige. Som eksempel ringe med sin mobiltelefon.

Dette er blitt en egen "industri" med store selskaper på børsen som kun driver å saksøker oppstartselskaper og store innovatører innen alle bransjer. Dem eier et stort antall dustepatenter som demonstrert i vidoen nedenfor.

Apple kjemper i rettet mot et patent som ble tatt ut i 2010 som beskriver stegene man tar for å starte en trådløs samtale. Altså patentet ble tatt ut noen tiår etter at menneskeheten gjennomførte sine første trådløse samtaler. Dette er mulig fordi patentkontoret i USA kun leter i sitt arkiv for å se om et slikt patent er utstedet tidligere. Ikke på hvordan verden faktisk ser ut til å fungere.

budda

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    189
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Man kan kjøre så sakte man vil.Men om man ikke kjører ut til siden og slipper folk forbi er man like kriminell som om man kjører litt for fort !

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Man kan kjøre så sakte man vil.Men om man ikke kjører ut til siden og slipper folk forbi er man like kriminell som om man kjører litt for fort !
    Verre, fordi sinker skaper farlige situasjoner. Som feks at enkelte til slutt tar større sjanser for å komme forbi. Det er langt verre å ligge 15 kmt under, enn 10 over.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.727
    Sted
    Smurfeland
    Jeg ligger som regel i fartsgrensen eller litt over, så hvis noen har et problem med det føler jeg meg ikke spesielt kriminell av den grunn. Det er fortsatt nok av de som ligger rett bak og presser nesten samme hvor fort man kjører.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.727
    Sted
    Smurfeland
    Sitter på venterommet hos tannlegen og lurer på når det ble normalt å ha tv stående på sånn at man ikke har noe annet valg enn å høre på gnålet til Godmorgen Norge.

Og hvorfor må de prate i ett kjør uten pauser på innpust og utpust? Syns de kunne tatt seg en valium før sending, jeg. Og snakke litt mykere og saktere.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.833
    Sted
    Trondheim
    Oppførsel i trafikken er en gjenganger. I dag lå jeg bak en som kjørte 5 km/t under fartsgrensen. 4-felts vei så jeg la meg ut i venstre felt for å kjøre forbi mens jeg holdt fartsgrensen. Da gir han gass slik at jeg ikke kommer forbi uten å bryte fartsgrensen, så jeg legger meg bak ham igjen. Da bremser han opp til sine vante 5 km/t under fartsgrensen. Hvorfor gjør folk slikt?

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.759
    Torget vurderinger
    1
    I går ble jeg irritert igjen. Klistrelappen med "Hund i bil". Hva pokker er vitsen med denne meningsløse informasjonen? Hvilken relevans har denne informasjon for med-trafikkantene? Forstår det ikke....

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.933
    Sted
    Sunnmøre
    I går ble jeg irritert igjen. Klistrelappen med "Hund i bil". Hva pokker er vitsen med denne meningsløse informasjonen? Hvilken relevans har denne informasjon for med-trafikkantene? Forstår det ikke....
    Same med «barn i bil»: Oppfattar det som meir eit «statement» enn reell informasjon.

Dersom skilta skulle hatt ein funksjon (uvisst for meg kva for ein), burde dei minst vera på storleik med ein lære-L.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.535
    Sted
    Endor
    Har bare gode erfaringer med dem. Posten derimot - tror de transporterer med esel...
    Tror det kommer an på personene som leverer ... det er en fast person som leverer til mitt område og han syne så være fullstendig bortreist
    Neppe opplevd verre kundekontakt

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.727
    Sted
    Smurfeland
    Oppførsel i trafikken er en gjenganger. I dag lå jeg bak en som kjørte 5 km/t under fartsgrensen. 4-felts vei så jeg la meg ut i venstre felt for å kjøre forbi mens jeg holdt fartsgrensen. Da gir han gass slik at jeg ikke kommer forbi uten å bryte fartsgrensen, så jeg legger meg bak ham igjen. Da bremser han opp til sine vante 5 km/t under fartsgrensen. Hvorfor gjør folk slikt?
    Det skjer ofte at de som ligger 10 km under fartsgrensen der det er ett felt og midtdeler setter opp farten når det åpner seg ett ekstra felt til forbikjøring. Sikkert en psykologisk mekanisme som gjør at de ikke vil gi fra seg ledelsen eller noe sånt. En gang lå jeg side om side med en Audi som absolutt ikke ville la meg slippe forbi, selv om det var to felt. Jo fortere jeg kørte for å komme forbi, jo mer økte han farten. Sykt, og ikke minst farlig.

PeterDa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Antall liker
    451
    Sted
    Minhus
    Stor ego, lite empati og en dyr bil… oppskrift for mye rart i trafikken.
    Blinkelys er som regel mangelvare på ovennevnte bil.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.535
    Sted
    Endor
    Bussførere og trailersjåfører som "driter" i vikeplikten og raser inn i rundkjøringer rett foran deg.
    De har uansett så store kjøretøy at alt preller av på dem og alle andre må stoppe.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.474
    Min gamle tante lærte lærte meg at skal du inn kryss eller inn i rundkjøring hvor medtrafikanter nekter deg tilgang var det mest effektivt å sikte på de dyreste bilene.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.727
    Sted
    Smurfeland
    Hørtes trygt ut. 😅🫣 Men jeg syns å huske at veldig få prøvde å bryte vikeplikten når jeg kjørte en gammel fæl MB Vito i en kort periode.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.933
    Sted
    Sunnmøre
    Hørtes trygt ut. 😅🫣 Men jeg syns å huske at veldig få prøvde å bryte vikeplikten når jeg kjørte en gammel fæl MB Vito i en kort periode.
    Opplevde det same då eg køyrde ein gamal Vectra med bulkar og gaffateip. Nei, det har lite med meg å gjera: eg køyrer alltid som om eg har teologisk embetseksamen og praktikum.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn