Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.615
    Sted
    Smurfeland
    Jeg kan prøvde den knappen, hvis jeg ikke biter i det sure eplet og leser bruksanvisningen først. Men helt ærlig syns jeg vaskemaskiner og lignende ting skulle være så intuitivt og enkelt å bruke at det ikke skulle være nødvendig. 🙂

Det som kanskje irriterer meg mest er at all ny forbrukerelektronikk skal være så avansert og smart. 🧐

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.258
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Om jeg har problemer med å sovne når jeg våkner midt på natta så plukker jeg fram pakningsvedlegg/bruksanvisning på medisiner. Det er sovemedisin det !, til jeg leste vedlegget til Voltaren som jeg hadde brukt litt etter en smell i ryggen. Der stor det under bivirkninger " Mindre vanlige bivirkninger som forekommer mellom 1 av 100 og 1 av 1000 er: Hjerteinfarkt, Hjertesvikt, Hjertebank, Brystsmerter.

Da fikk jeg ikke sove - er det mulig ?

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.901
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    I min søken etter irritasjon og pleie av denne som før- pensjonist, har jeg merket meg den høylytte diskusjon som omhandler sangen "Alle fugler".
    Her er det mye å ta tak i. Verre enn "Vesle Noa". For det første nekter jeg å tro at alle fugler er små.
    Alle fugler er et grønnvasket og dypt unøyaktig verk, som burde omskrives for å reflektere virkeligheten bedre.
    "Kommer nå tilbake"– en grov generalisering! Ikke alle fugler kommer tilbake. Mange av dem blir faktisk igjen i varmere strøk, og enkelte dør på veien. Dessuten er det flere fugler som aldri forlater Norge i det hele tatt. Har de ikke hørt om pingviner, struts, meiser, ravner og duer? Hvorfor blir ikke de inkludert? Rasisme!
    Hvordan kan man finne på å formidle at lerka faktisk jubler? Dette er en typisk menneskelig Disney-projeksjon på dyreatferd. For alt jeg vet, kan den syte over matmangel, territorieproblemer, sjalusi eller lunefulle katter i nærheten.
    "Her er sol og glede" ???? Hvor da, i Bergen?

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.760
    I min søken etter irritasjon og pleie av denne som før- pensjonist, har jeg merket meg den høylytte diskusjon som omhandler sangen "Alle fugler".
    Her er det mye å ta tak i. Verre enn "Vesle Noa". For det første nekter jeg å tro at alle fugler er små.
    Alle fugler er et grønnvasket og dypt unøyaktig verk, som burde omskrives for å reflektere virkeligheten bedre.
    "Kommer nå tilbake"– en grov generalisering! Ikke alle fugler kommer tilbake. Mange av dem blir faktisk igjen i varmere strøk, og enkelte dør på veien. Dessuten er det flere fugler som aldri forlater Norge i det hele tatt. Har de ikke hørt om pingviner, struts, meiser, ravner og duer? Hvorfor blir ikke de inkludert? Rasisme!
    Hvordan kan man finne på å formidle at lerka faktisk jubler? Dette er en typisk menneskelig Disney-projeksjon på dyreatferd. For alt jeg vet, kan den syte over matmangel, territorieproblemer, sjalusi eller lunefulle katter i nærheten.
    "Her er sol og glede" ???? Hvor da, i Bergen?
    Og du snakker om mangel på inkludering? Du nevnte ikke måkene!!!!!!!

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.608
    I min søken etter irritasjon og pleie av denne som før- pensjonist
    Det virker for meg at du skal få nok gjøre som pensjonist. 😅 Mitt eget bidrag til selve diskusjonen om fugler store eller små vil jeg gjerne påpeke at dem også driter på biler. Spesielt ser det ut som den vet akkurat når man har vasket den. Derfor er det lett for mange av oss å misslike disse skapningene.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.266
    Sted
    Sunnmøre
    har jeg merket meg den høylytte diskusjon som omhandler sangen "Alle fugler".
    Har diverre ikkje fått med meg diskusjonen, der eg sannsynlegvis ville kasta meg inn.

Etter å ha gått gjennom den tyske originalen (alle desse har jo tysk original) slår det meg at den norske er full av nødformuleringar for å få melodien til å gå opp.

Men er du sikker på at det ikkje er «Alle fugler små, de er / kommet nå tilbake»? Uansett, eg held med Åge: «Og fuglan, somska vi svei, og alt skal bli …»

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.760
    Kjenner at jeg gleder meg til våren, og fuglesang. Kakofonien ved tiden rett etter soloppgang er magisk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn