Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.876
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Den eneste effektiviteten de får ut av det er at vi som ønsker å klage/ snakke med noen til slutt blir så irritert at vi slenger på røret, banner selskapet ned i det heiteste og gir opp hele saken. Kanskje det er det de satser på?

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.644
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er vel liten tvil om at det er nettopp det som er hovedhensikten... det regnes som bortkastet arbeidstid å svare på spørsmål fra knder og allmuen generelt.. klager fra kunder bør helst overses hvis ovverhodet mulig...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bergstaden
    Ja, "effektivt" som sagt. Noen selskaper har gjort seg tilnærmet helt utilgjengelig for kunder og publikum, som f.eks. de som drifter bomringen rundt Oslo.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.495
    Sted
    Holmestrand
    Den eneste effektiviteten de får ut av det er at vi som ønsker å klage/ snakke med noen til slutt blir så irritert at vi slenger på røret, banner selskapet ned i det heiteste og gir opp hele saken. Kanskje det er det de satser på?
    Det er vel liten tvil om at det er nettopp det som er hovedhensikten... det regnes som bortkastet arbeidstid å svare på spørsmål fra knder og allmuen generelt.. klager fra kunder bør helst overses hvis ovverhodet mulig...
    Jeg hadde bare noen få uker på meg i ny jobb.
    Jeg tråkket uforvarende skikkelig i baret med vår største kunde, og ble oppmerksom på dette da de sendte meg en rasende epost, hvor de ikke la fingrene i mellom i sin beskrivelse av meg, min manglende kompetanse og mer eller mindre sa opp avtalen med oss.
    Og de hadde rett, ikke mhp kompetanse, men jeg hadde håndtert dette dårlig.

Min nye sjef som jeg ikke kjente særlig godt virket ikke som verdens mest forståelsesfulle type, men saken måtte håndteres.
    Jeg sjekket at han var på kontoret, videresendte eposten, hentet kaffe og gikk inn og forklarte situasjonen uten pynte på saken.
    Han leste gjennom eposten, med en rynke mellom øynene, og da han var ferdig så tilbød jeg meg å gå på dagen.
    Han vinket meg ned i en stol, og sa følgende:
    "En klage er en gave, Frank!"
    Han ringte så opp kunden og fortalte at jeg akkurat hadde orientert ham om situasjonen,
    uten på noe vis å kaste meg under bussen.
    Han inviterte så kunden til et møte, noe de avslo av praktiske grunner, men vi kunne komme til dem noen dager senere.
    Kort fortalt så endte det med at avtalen ble utvidet, og jeg ble på et eller annet mystisk vis forgylt.

SÅ jeg skjønner ikke at leverandører av varer og tjenester later til å ikke ville prate med kundene sine.

Sist redigert:

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.876
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det kan ha noe å gjøre med at
    - Det private kundegrunnlaget her i landet er begrenset, og det fører til tilnærmet leveransemonopol
    - Med dertilhørende arroganse og likegyldighet; kunden kommer jo krypende tilbake lell/ eller i tilfelle Posten med reelt monopol på visse områder
    - I Postens tilfelle har det jo vært nevnt mange ganger at de har blitt vridd fra offentlig infrastruktur til profittkrevende firma med personellkonsekvensene slikt fører med.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.262
    Når streamingselskapene bytter thumbnail for filmer. Og man starter filmen og oppdager at man allerede har sett den og nå må man manuelt slette den fra påbegynte filmer.

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.135
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jepp, min.
    Det er ingen vinduer inn til varerommet. Hadde det vært det, så hadde de gått videre. Den var tom baki.
    Så nå må jeg enten få tak i ei ny dør, eller skjære ut skaden, skjære til en passende platebit & sveise inn. Samt sliping, grunning og lakkering av døra.
    Uansett blir det masse pes jeg egentlig ikke har tid til nå på våren.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.509
    Sted
    Oslo
    Jepp, min.
    Det er ingen vinduer inn til varerommet. Hadde det vært det, så hadde de gått videre. Den var tom baki.
    Så nå må jeg enten få tak i ei ny dør, eller skjære ut skaden, skjære til en passende platebit & sveise inn. Samt sliping, grunning og lakkering av døra.
    Uansett blir det masse pes jeg egentlig ikke har tid til nå på våren.
    Medfølelse med deg, jeg hadde vært mere eitrandes forbanna enn irritert.
    Var en sak for litt siden om en håndverker i Tønsberg som var utsatt for det samme, og frastjålet verktøy for 40k.
    Sikkert samme banden.
    Mener forøvrig at østeuropeiske kjeltringer som tas her, skal få sin utmålte straff og sone i hjemlandet i et av de hyggelige fengslene i Romania, Bulgaria eller hvor de nå kommer fra.
    Om du må blåse ut litt steam på Duc'en din, ikke bli tatt i kontroll, hjelper lite på irritasjons nivået.

Sist redigert:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.973
    Sted
    Sunnmøre
    Engelsk uttale av gamalgreske omgrep som forvanskar etymologien. Særleg heli-copter og au-topsy. Dei burde sagt helico-ter og auto-sy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn