Skjønner ikke dette, man skal jo gå politisk korrekt, skal man ikke ?Hvorfor skal folk absolutt gå på høyre side?
Ikke nok med det, de går gjerne med en hund på sin høyre side også.
Da er det ikke lett å holde til venstre som gående.
Skjønner ikke dette, man skal jo gå politisk korrekt, skal man ikke ?Hvorfor skal folk absolutt gå på høyre side?
Ikke nok med det, de går gjerne med en hund på sin høyre side også.
Da er det ikke lett å holde til venstre som gående.
Ikke fortell Haaland det, Skoda kommer også med paraply!Haaland har kjøpt seg en RR til x antall mill. kroner. Det er nå en ting. Men det morsomme er at det følger med en paraply til 10000 kr, ifølge nettavisen. Gjemt i et hulrom i bakdøra.
Lurer på hva som reelt koster 10000. Hulrommet eller paraplyen? Kan sikkert få denne bilen levert uten paraply hvis kunden ønsker det, men prisen tror jeg vil bli den samme. Så denne paraplyen er vel i realiteten "gratis"?
Han ene hadde jo tross alt en TESLA da!Merker jeg blir irritert bare av å lese om denne episoden. Misvisende å kalle dette en Fleksnes-episode, for her var det ikke sånn at begge hadde like langt å rygge.
![]()
Fastlåst «Fleksnes»-episode på trang bro
Da Grzegorz Zielonka (41) var kommet nesten over broen kom det en Tesla inn fra andre siden. Ingen ville vike og der ble de stående – for full musikk.www.vg.no
Amcar/Tesla-folket er ute på råning vet du!Ha
Han ene hadde jo tross alt en TESLA da!
Kanskje det burde vært en egen tråd for oss som irriterer oss over TeslaTusslere?
Litt uavhengig av hva slags bil de kjørte så var den ene iallfall en selvrettferdig idiot av proporsjoner. Man kjører jo ikke inn på brua når den andre bilen nesten er over, selv om man har forkjørsrett.Ha
Han ene hadde jo tross alt en TESLA da!
Kanskje det burde vært en egen tråd for oss som irriterer oss over TeslaTusslere?
Det er kanskje et interessant spørsmål. Tror du journalisten bare var ute etter å fyre opp under fordommer og spre ondsinnet sladder om Tesla-eiere? Eller var det rett og slett bare helt på trynet uspiselig oppførsel?Hadde det blitt avisoppslag dersom noldusen hadde kjørt en Toyota? Tror ikke det....
At det var en Tesla involvert var bar krydder for å få publisert historien. Idioter finner man bak rattet på alle typer biler, men Buss,Tesla og kanskje AUDI og BMW piffer opp historien selv om slike hendelser sikkert forekommer både titt og ofte.Det er kanskje et interessant spørsmål. Tror du journalisten bare var ute etter å fyre opp under fordommer og spre ondsinnet sladder om Tesla-eiere? Eller var det rett og slett bare helt på trynet uspiselig oppførsel?
Ikke like mye scwung.........over broen kom det en KIA inn..........
Jeg brydde meg helt ærlig ikke om at det var en Tesla med en gang når jeg leste, men må jo innrømme at det ga meg et eller annet nivå av confirmation bias når jeg så det.At det var en Tesla involvert var bar krydder for å få publisert historien. Idioter finner man bak rattet på alle typer biler, men Buss,Tesla og kanskje AUDI og BMW piffer opp historien selv om slike hendelser sikkert forekommer både titt og ofte.
Ikke like mye scwung....
På den annen side, alltid like morsomt å lese om nolduser som tror de eier verden.![]()
Det skjer støtt og stadig, men ikke bare på landeveien egentlig. Småveier som er litt smale og kanskje dårlig brøytet om vinteren, og sjåfører i nye, store biler som ligger mer eller mindre midt i veien er en konstant gjenganger nesten overalt.Smale broer er jo en ting, på smale bygdeveier møter jeg sånn ca hvert år en som kommer mitt i veien og blir liggende der og kollisjon unngås fordi jeg kjører halve bilen min ut på grass eller ut i snøfonna, bare flaks at det ikke går verre OG det er aldri en tesla jeg møter når det skjer![]()
Det er nok blitt sånn ja, men handler det om redsel for å komme for nær skulderen eller er det mer her kommer jeg -holdningen ?Det skjer støtt og stadig, men ikke bare på landeveien egentlig. Småveier som er litt smale og kanskje dårlig brøytet om vinteren, og sjåfører i nye, store biler som ligger mer eller mindre midt i veien er en konstant gjenganger nesten overalt.
Mitt inntrykk er at mange ikke kjenner bilen sin og ikke helt vet hvor den begynner og slutter. Syns man ser det mange ganger på hvordan folk i store SUV'er velger spor gjennom svinger o.l. Kanskje en kombinasjon av begge deler også noen ganger? Noen føler seg utvilsomt entiteld og skal presse seg fram overalt også, enten de har rett eller ikke. Men hvis jeg ser en ung kvinne bak rattet på en stor el-bil som sitter og titter litt engstelig over rattet så tenker jeg ikke at hun ligger langt inn mot midten for å være kjip.Det er nok blitt sånn ja, men handler det om redsel for å komme for nær skulderen eller er det mer her kommer jeg -holdningen ?
Nei. Det er nettopp det som er poenget.Det er jo normalt å holde til høyre når man går
Jeg mente selvsagt de andre noenogfemtiåringene som kjører Audi. De som er arrogante, ikke noen her inne.Peugoten ser ut til å være temmelig tett på rekkverket på sin side, Teslaen har god margin til den hvite linja. Og kun noen ytterst få meter å rygge. At det
der i det hele tatt skulle være noe å diskutere forstår jeg ikke.
Men så er jeg noen-og-femti og kjører Audi da.![]()
Og det gir ikke «forkjørsretten» deg rett til heller.Litt uavhengig av hva slags bil de kjørte så var den ene iallfall en selvrettferdig idiot av proporsjoner. Man kjører jo ikke inn på brua når den andre bilen nesten er over, selv om man har forkjørsrett.![]()
Ja, virker som noen har misforstått noe helt fundamentalt rundt det der med forkjørsrett egentlig. Kanskje litt som at noen tror forkjørsrett er det samme som påkjørsrett eller noe. Veitrafikklovens § 3 om å opptre aktsomt og hensynsfullt gjelder vel selv om noen egentlig har vikeplikt.Og det gir ikke «forkjørsretten» deg rett til heller.
Jeg lærte vel egentlig at det het vikeplikt, ikke forkjørsrett ( ikke for samme trafikant da).
Å gå på venstre side på "vanlig vei" er en selvfølge da det åpner for kommunikasjon med biler (du får de imot det på "din" side av veien).Nei. Det er nettopp det som er poenget.
Når man kjører så holder man til høyre.
« Trygg trafikk anbefaler venstregåing
Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler) §18 og 19 opplyser om hvordan fotgjengere skal forholde seg i trafikken, og hvordan syklister skal oppføre seg. «En gang- og sykkelvei er en egen vei, tydelig atskilt fra kjørebanen. Som gående skal man gå på venstre side og syklende skal holde til høyre.» Trygg Trafikk er klar på at de anbefaler venstregåing på alle veier.»
I trafikken er det annerledes, men går du på fortau, sti, i trapper etc holder man til høyreNei. Det er nettopp det som er poenget.
Når man kjører så holder man til høyre.
« Trygg trafikk anbefaler venstregåing
Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler) §18 og 19 opplyser om hvordan fotgjengere skal forholde seg i trafikken, og hvordan syklister skal oppføre seg. «En gang- og sykkelvei er en egen vei, tydelig atskilt fra kjørebanen. Som gående skal man gå på venstre side og syklende skal holde til høyre.» Trygg Trafikk er klar på at de anbefaler venstregåing på alle veier.»
Ser den. Jeg gjør av og til det samme. Men er det smalt så er det gjerne like greit for føreren å ha sin venstre side fri for å kunne legge seg helt ut på den sida føreren ser best.Å gå på venstre side på "vanlig vei" er en selvfølge da det åpner for kommunikasjon med biler (du får de imot det på "din" side av veien).
Men på smale veier må jeg innrømme at jeg går til venstre når biler kommer bakfra, men til høyre når biler kommer forfra. Dette for å være på sjåførens side av kjøretøyet som gjør det "lettere" for sjåføren å holde god nok avstand.
Altså, de jeg kjenner som "Amcar folk" avskyr Tesla mere enn de fleste andre! Bare så det er sagt!Amcar/Tesla-folket er ute på råning vet du!
Bor som regel i Sigøynerleir bak en bensinstasjon og blir ladefeite.....
Mvh.
SAL
Mvh
Du kan faktisk ikke forvente mere fra en "bussemann"!Det er kanskje et interessant spørsmål. Tror du journalisten bare var ute etter å fyre opp under fordommer og spre ondsinnet sladder om Tesla-eiere? Eller var det rett og slett bare helt på trynet uspiselig oppførsel?
Sist jeg hørte om noe lignende var en episode på den gamle Mjøndalsbrua som havnet i lokalavisene fordi bussen som hadde forkjørsrett gjorde eksakt samme greia, kjørte ut på brua selv om det kom en annen bil i mot som var nesten helt over.
Vis vedlegget 914373
![]()
Bussen kjørte inn like før bilen var over: Ble stående i 20 minutter
Ny «Fleksnes»-episode på Mjøndalsbrua endte med at bilføreren måtte rygge tilbake over hele brua tirsdag kveld.www.drm24.no
Tror ( uten å vite ) at det er et forsøk på å fortelle mulige kjøpere at "jeg behøver ikke selge, så kom ikke her og diskutere prisen!Vurderes solgt annonser - når man har kommet dit at man har lagt annonse ut på Finn, er kanskje vurderingen unnagjort eller? Skal det liksom være et
forsøk på å skjerme seg mot bud og sikre den prisen man vil ha, eller hva er tankegangen?
Når man legger ut en til salgs annonse er objektet til salgs, vurdere kan man gjøre i forkant.
Trenger heller ikke være mer komplisert enn at selger faktisk ikke helt har bestemt seg for å selge.Tror ( uten å vite ) at det er et forsøk på å fortelle mulige kjøpere at "jeg behøver ikke selge, så kom ikke her og diskutere prisen!
Jeg tolker det derimot slik: "Jeg MÅ selge, men forsøker fortvilt å få så mye penger ut av dette at jeg ikke må selge noe annet også!"
Så da gir jeg så lavt bud at vedkommende kommer tilbake med et motbud. Gir man et skambud vil ikke selger høre av seg, og det er ikke smart. Så lavt som mulig uten at selger blir fornærmet er det som virker.
Hvis bussemannen har førerkort regner jeg med at de også besitter et sett kognitive evner som vil klare å skille rett fra galt. Man må vel fortsatt ha førerkort for å kjøre buss?Du kan faktisk ikke forvente mere fra en "bussemann"!
Helt klart enig!Altså, de jeg kjenner som "Amcar folk" avskyr Tesla mere enn de fleste andre! Bare så det er sagt!
Haha, passform som en godt brukt bilcross bil.Helt klart enig!
Men at eierne av Tesla har fått seg en Amcar har gått de hus forbi, ræva kvalitet, bilen med flest feil og passform som en godt brukt bilcrossbil.
Husdyr kan rømme bilen uten at noe sto åpent.......
Mvh.
SAL
Appropo å selge noe på finn.Trenger heller ikke være mer komplisert enn at selger faktisk ikke helt har bestemt seg for å selge.
Omtrent som når jeg stiller spørsmål til en selger. Jeg har heller ikke helt bestemt meg for å kjøpe.
Det som følger er utslagsgivende for videre framdrift i saken.![]()
Tja, eg har no vori bussemann i 10 år då eg var yngre. Kan jo vera det er ei overrasking at me ikkje alle er undermålarar med IQ under 130Du kan faktisk ikke forvente mere fra en "bussemann"!