Irriterende pris på torget- TA KONTAKT!!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.018
Antall liker
4.139
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Ok Erato. Da har jeg lettere for å forstå deg og du har mulig forstått hvorfor det ikke er en problemstilling for meg. Godt å få det ut av systemet.
God helg Erato!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.803
Antall liker
21.602
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Irriterer meg over at man irriterer seg såpass mye om noe som åpenbart ikke er noe stort å irritere seg over.
"Ta kontakt" er en fin buffer mot impulskjøp, men står ikke i vegen for å gå videre. Dersom det skremmer vekk potensiell konkurranse om produktet så er selger eneste taper på konseptet.

det som irriterer meg mest, er at jeg ikke blir irritert
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Irriterer meg over at man irriterer seg såpass mye om noe som åpenbart ikke er noe stort å irritere seg over.
"Ta kontakt" er en fin buffer mot impulskjøp, men står ikke i vegen for å gå videre. Dersom det skremmer vekk potensiell konkurranse om produktet så er selger eneste taper på konseptet.

det som irriterer meg mest, er at jeg ikke blir irritert
klart du blir irritert hvis du konser, Jeg er rasende
 

fredde72

Medlem
Ble medlem
24.03.2008
Innlegg
17
Antall liker
4
Ser iallefall ut til at det er endel selgere som har lest overskriften på dette innlegget og er litt enige i at pris selger. For i dag har det vært overraskende mye priser på de annonsene som har blitt lagt ut i dag. Faktisk priser på alle produkter i de kategoriene jeg er på jakt i ;) + en byttes da, det er greit ;) Fortsatt god kveld....
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.269
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Den ene gangen jeg prøvde meg på å ta kontakt på en slik annonse - på et produkt jeg verken visste alder eller hadde andre opplysninger på, ut over en følelse av at det kunne passe meg bra - og ba om prisantydning, fikk jeg beskjed om å fortelle hva jeg kunne tenke meg å betale, samt fortelle litt om anlegget mitt og mine preferanser slik at selgeren evt kunne sjekke om han hadde noe annet jeg kunne være interessert i. What the fuck - det er det mest uforskammede jeg har opplevd i mitt liv.
Irriterende, og ikke akkurat salgsfremmende, nei. Likevel må det jo sies at da har du heldigvis vært forskånet for veldig alvorlig uforskammethet opp gjennom livet! ;)

Selgere er selgere, på godt og vondt. Du støtte tydeligvis på en skikkelig kremmer.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.336
Antall liker
6.740
Jeg for min del synes det er greit å bo i et fritt land hvor folk selger hifi-komponenter sånn som de selv ønsker.
 

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
881
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
Den ene gangen jeg prøvde meg på å ta kontakt på en slik annonse - på et produkt jeg verken visste alder eller hadde andre opplysninger på, ut over en følelse av at det kunne passe meg bra - og ba om prisantydning, fikk jeg beskjed om å fortelle hva jeg kunne tenke meg å betale, samt fortelle litt om anlegget mitt og mine preferanser slik at selgeren evt kunne sjekke om han hadde noe annet jeg kunne være interessert i. What the fuck - det er det mest uforskammede jeg har opplevd i mitt liv.
Irriterende, og ikke akkurat salgsfremmende, nei. Likevel må det jo sies at da har du heldigvis vært forskånet for veldig alvorlig uforskammethet opp gjennom livet! ;)

Selgere er selgere, på godt og vondt. Du støtte tydeligvis på en skikkelig kremmer.
Enig.

Gange rundt grøten kan riktignok være slitsomt, men litt "fisking" – begge veier – må man vel kunne tåle…
Synes Ta Kontakt er helt greit sålenge man ikke ber om bud uten å antyde pris samtidig som man advarer mot "skambud"…

Undrer meg likevel mest over dem som annonserer med Ta Kontakt og paradoksalt nok aldri svarer!


mvh e
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.784
Antall liker
18.058
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Etter at denne tråden ble startet virker annonser med "ta kontakt" å ha økt betraktlig i omfang. Kanskje tilfeldig, men..
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Kanskje kontakt-annonser på bruktbørsen kunne være en ide?
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.855
Antall liker
9.287
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Har tatt konsekvensen av dette og satt pris på min nå.
Da slipper jeg att noen blir iriterte på min.
Tror ikke det hjelper men vi får se.
:)
Steinar.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.963
Antall liker
788
Kanskje kontakt-annonser på bruktbørsen kunne være en ide?
Meget mulig at jeg undervurderer det motsatte kjønn en smule, men jeg har liten tro på at Bruktbørsen er den første plassen de leter hvis det er på jakt etter noe slikt.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.843
Antall liker
10.311
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Kanskje kontakt-annonser på bruktbørsen kunne være en ide?
Meget mulig at jeg undervurderer det motsatte kjønn en smule, men jeg har liten tro på at Bruktbørsen er den første plassen de leter hvis det er på jakt etter noe slikt.
Det var du som nevnte motsatt kjønn.....:cool:
Det eneste menn og kvinner har felles er motsatt kjønn. Vet ikke hvem som først sa det, men det er godt sagt.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje kontakt-annonser på bruktbørsen kunne være en ide?

Meget mulig at jeg undervurderer det motsatte kjønn en smule, men jeg har liten tro på at Bruktbørsen er den første plassen de leter hvis det er på jakt etter noe slikt.
Kontaktsøkende hifientusiaster burde vel egentlig ta seg en kraftig hormonkur og litt reorientering, så hadde de vel fått mye større sjanse til å finne likesinnede partnere.

oaa.jpeg


Eller de kan starte litt forsiktig med New Age musikk, Justin Bieber og George Michael og se hvor ferden ender.

:rolleyes:
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.580
Antall liker
4.582
Torget vurderinger
10
Har de kontaktvansker? Kontakt oss...
 

IS

Medlem
Ble medlem
03.01.2012
Innlegg
24
Antall liker
2
Sted
Skien
Må si jeg er enig med trådstarter i at det er irriterende med "ta kontakt" - annonsene. Uten engang et utgangspunkt prismessig gidder iallefall ikke jeg å vurdere annonsen noe videre. Jeg tror de mister mange potesielle kjøpere på den måten.
Det gir et inntrykk av at de er usikre på om de vil selge, og jeg tenker at de er ute på markedet for å få tak i en kjøper som er spesielt interessert og derfor er villig til å betale i overkant av det komponentet er verd.
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Jeg tar ikke kontakt med "ta kontakt", fordi da regner jeg med at prisen er høyere enn hva jeg er villig å betale.

Har også sluttet å tilby salg på "Ønskes kjøpt" annonser, fordi det enten er no reply eller at kjøper egentlig ikke ønsker å kjøpe, men vil ha det (nesten) gratis.
 
M

MORNING STAR

Gjest
Er det Iggy Pop som er avbildet?

Kanskje kontakt-annonser på bruktbørsen kunne være en ide?

Meget mulig at jeg undervurderer det motsatte kjønn en smule, men jeg har liten tro på at Bruktbørsen er den første plassen de leter hvis det er på jakt etter noe slikt.
Kontaktsøkende hifientusiaster burde vel egentlig ta seg en kraftig hormonkur og litt reorientering, så hadde de vel fått mye større sjanse til å finne likesinnede partnere.

Vis vedlegget 165697

Eller de kan starte litt forsiktig med New Age musikk, Justin Bieber og George Michael og se hvor ferden ender.

:rolleyes:
 

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Innlegg
212
Antall liker
2
Jeg gidder ikke å lese annonser med pris "ta kontakt" og savner en boks for "hvis kun annonser med pris".
"Vis bare private annonser" er en annen knapp jeg savner!
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
675
Antall liker
166
Torget vurderinger
8
Personlig tolker jeg"ta kontakt"med at selger er åpen for litt lavere pris en hva han egentlig syntes produktet er verdt.
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
11.035
Antall liker
6.723
Sted
Holmestrand
Selv tar keg sjelden kontakt, uansett annonsens utforming.
Forrige helg gjorde jeg det. Ute og kjøpte et lite prosjekt. Antagelig ble det pratet mer enn handlet, noe jeg tror også selger satte pris på....? Mine venner er ikke interessert i hifi, og da benytte rjeg sjansen til å prate litt med likesinnede når jeg er ute og kjøpslår. Hvis det tar for lang tid så er det jo bar eå si: "Dessverre, men jeg har ikke tid til dette...."

De som irriterer seg over slike annonser kan jo bare hoppe videre til neste annonse som tilfredstiller kravene.
Jeg har selv annonsert i stilen ta kontakt. Ble kontaktet av en del av trådstarters menningsfeller. De var sure og uforskammede fordi jeg ikke hadde satt pris. Jeg ba om et forslag til pris ut i fra markedsteorien (verdien=det noen er villig til å betale), siden jeg ikke forventet å få all verden. Det fikk jeg beskjed om var useriøst.
Samme reaksjon fikk jeg da jeg ble bedt om å by på en brukt forsterker hos en herværende hifihandler. Jeg bød 1000 kr og ble høylytt hånet ovenfor andre tilstedeværende kunder (kamerater?).

Til sjuende og sist handler det hele om å senke skuldrene og framvise et minimum av folkeskikk. Hvis man da på toppen er i stand til å la vær å lage problemer ut av ingen ting så går det sikkert greit.
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
675
Antall liker
166
Torget vurderinger
8
Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg legger inn karakterer for kjøp og salg. Har kommet inn på siden der dette gjøres men der skjer det ingenting. Trykker jeg på selger knappen kommer det en pil i knappen jeg trykker på og på linja under står det ingen data. Vet att han som jeg kjøpte fra har lagt ut karakter og vill gjerne legge ut min. Har prøvd og få hjelp fra administrasjonen uten hell, og nå er tiden snart ute.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Ta kontakt da vel!
I stedet for å bable ivei her....
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
675
Antall liker
166
Torget vurderinger
8
Har tatt kontakt 2 ganger uten tilbakemelding. Derfor babler jeg her. Takk for hjelpen.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
værsågo, noe jeg kan gjøre?
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Nå som alle er blitt bloggere, og dermed må mene noe om alt og alle, ja da blir vel HFS sånn som den er idag.
Håper den bloggetrenden går over snart:).
Da kan vi igjen diskutere HIFI og musikk.... jeg gleder meg....
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Mine tanker går til den stakkars selgeren som kanskje ikke får solgt objektet sitt fordi potensielle interessenter der ute ikke liker måten annonsen er utformet på, og dermed lar være å ta kontakt.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.963
Antall liker
788
Mine tanker går til den stakkars selgeren som kanskje ikke får solgt objektet sitt fordi potensielle interessenter der ute ikke liker måten annonsen er utformet på, og dermed lar være å ta kontakt.
Ja, det er en hard og brutal verden der ute. Men jeg vil nå uansett mene at de fleste av disse stakkars selgene har en viss formening om hvilke pris de kunne tenke seg, så da ser jeg ikke helt hvorfor de ikke kan antyde prisen i annonsen. Hvis selgeren holder prisen tilbake for å se hva markedet er villig til å betale, kan det vel diskuteres om det er selger eller kjøper det er mest synd på. Det er vanskelig å være kjøper i et marked hvor prisene holdes mer eller mindre hemmelig.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Mine tanker går til den stakkars selgeren som kanskje ikke får solgt objektet sitt fordi potensielle interessenter der ute ikke liker måten annonsen er utformet på, og dermed lar være å ta kontakt.
Ja, det er en hard og brutal verden der ute. Men jeg vil nå uansett mene at de fleste av disse stakkars selgene har en viss formening om hvilke pris de kunne tenke seg, så da ser jeg ikke helt hvorfor de ikke kan antyde prisen i annonsen. Hvis selgeren holder prisen tilbake for å se hva markedet er villig til å betale, kan det vel diskuteres om det er selger eller kjøper det er mest synd på. Det er vanskelig å være kjøper i et marked hvor prisene holdes mer eller mindre hemmelig.
Joda, ser den. Men det er ikke bare pris som er nevnt i denne tråden. Også uttrykket "vurderes solgt" volder visst også besvær hos enkelte. For meg vil det viktigste være om salgsobjektet som sådan virker interessant. Er det dét, gir jeg beng i om objektet vurderes solgt aldri så mye, eller om prisantydning glimrer med sitt fravær. Det er gjort på no time å sende PM, epost, eller ta en telefon. Er jeg interessert, sluker jeg glatt disse kamelene.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Er vel helt normalt å kontakte selger for prisdiskusjon, forsendelse, varens stand osv...imo
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.004
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Hvorfor skal en ta kontakt for å få antydet pris? Jeg sitter der og ser det ene produkt etter det andre, og kjenner knapt nok kvarten av dem. Er det noe til 1000 eller 10000? Jeg blar raskt videre.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
google is your very best friend....
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
man vet vel somregel hva man leter etter omtrent, og har vel en ide om hva ting er verdt .. Burde hvertfall det.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.843
Antall liker
10.311
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det merkeligste er jo alle annonsene hvor det under pris står ta kontalt. Og så står prisen i selve teksten. Feks de 802 Diamnond som er til salgs nå.

I teksten står det

Ønsker 75.000

Disse selges kun om den rette kjøper melder seg!

Og den siste setningen er jo direkte obskur? Mener han en som har penger?
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Nei det er jo soleklart, han liker ikke skeive kjøpere.
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
"Disse selges kun om den rette kjøper melder seg!"

Med den setningen tror jeg selger kun ønsker henvendelser fra personer som er seriøst interessert i å kjøpe.

Det er nok av tullebukker som ikke er interessert i å kjøpe, men som alikevel tar kontakt med selgere for å få svar på all slags tullespørsmål.
 

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Innlegg
2.317
Antall liker
1.880
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
ta kontakt betyr ofte ny pris + litt til,det har eg følelsen av ofte.
 

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2012
Innlegg
308
Antall liker
54
Sted
Sandefjord
Ta kontakt, stod det - og jeg meldte min interesse - hørte ittno, og kikket tilbake på annonsen etter et par dager - "...har nå fått en heldig ny eier..." - jeg hadde forventet et svar, kanskje en budrunde eller noe, men...
 
Topp Bunn