Islam: what the west needs to know

Rocky

Medlem
Ble medlem
15.02.2007
Innlegg
10
Antall liker
0
En film om hvordan islam vokste fram, muhammeds liv, tankegangen til terrorister og islams godkjennelse av voldsbruk. Dette er en film jeg mener alle burde se for å forså hvorfor voldshandlinger blir gjort i islams navn.
Filmen kan ses her på video.google

http://video.google.com/videoplay?d...32&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0]

PS. jeg er på ingen måte rasistisk, men jeg mener at alle burde vite islams sanne budskap
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
Rocky skrev:
PS. jeg er på ingen måte rasistisk, men jeg mener at alle burde vite islams sanne budskap
Én av tolkningene av utgangspunktet for ekstreme retninger innen denne religionen, mener du vel.

Honkey
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Rocky skrev:
PS. jeg er på ingen måte rasistisk, men jeg mener at alle burde vite islams sanne budskap
Én av tolkningene av utgangspunktet for ekstreme retninger innen denne religionen, mener du vel.

Honkey
Hvordan kan man tolke bort konkrete påbud om steining for utroskap, og drap på frafalne?
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Hærlig. Send denne linken til SV.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Rocky skrev:
PS. jeg er på ingen måte rasistisk, men jeg mener at alle burde vite islams sanne budskap
Én av tolkningene av utgangspunktet for ekstreme retninger innen denne religionen, mener du vel.

Honkey
Hvordan kan man tolke bort konkrete påbud om steining for utroskap, og drap på frafalne?
På samme måte man i kristendommen har tolket bort de fleste av de voldsomste utslagene av denne kollektive galskap. Kom ikke her å si at du ikke kjenner til at det finnes moderate muslimer også. Men bare for å gjøre det klart fra start: Jeg gidder ikke enda en skyttergravskrig rundt dette temaet. Jeg synes religionsutøvelsen i denne verden er absurd.
Ergo er dette mitt siste inlegg i denne tråden allerede her og nå!

Honkey
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Rocky skrev:
PS. jeg er på ingen måte rasistisk, men jeg mener at alle burde vite islams sanne budskap
Én av tolkningene av utgangspunktet for ekstreme retninger innen denne religionen, mener du vel.

Honkey



Hvordan kan man tolke bort konkrete påbud om steining for utroskap, og drap på frafalne?
På samme måte man i kristendommen har tolket bort de fleste av de voldsomste utslagene av denne kollektive galskap. Kom ikke her å si at du ikke kjenner til at det finnes moderate muslimer også. Men bare for å gjøre det klart fra start: Jeg gidder ikke enda en skyttergravskrig rundt dette temaet. Jeg synes religionsutøvelsen i denne verden er absurd.
Ergo er dette mitt siste inlegg i denne tråden allerede her og nå!

Honkey
:-*

Peace and love! Religion forårsaker mye dritt ja.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Honkey-Chateau skrev:
Rocky skrev:
PS. jeg er på ingen måte rasistisk, men jeg mener at alle burde vite islams sanne budskap
Én av tolkningene av utgangspunktet for ekstreme retninger innen denne religionen, mener du vel.

Honkey
Selv de mest moderne (liberale) imamer klarer ikke snakke seg vekk fra dødsstraff for frafalne. Det er så enkelt at det ligger i dnne syke religionen at det er dødsstraff hvis du melder overgang til annen livsanskuelse.
 

Rocky

Medlem
Ble medlem
15.02.2007
Innlegg
10
Antall liker
0
På samme måte man i kristendommen har tolket bort de fleste av de voldsomste utslagene av denne kollektive galskap. Kom ikke her å si at du ikke kjenner til at det finnes moderate muslimer også. Men bare for å gjøre det klart fra start: Jeg gidder ikke enda en skyttergravskrig rundt dette temaet. Jeg synes religionsutøvelsen i denne verden er absurd.
Ergo er dette mitt siste inlegg i denne tråden allerede her og nå!

Honkey
Vis du ser filmen vil du forstå hvorfor islam ikke kan omtolkes slik som kristendommen.

1. Bibelen er en stor samling skrifter fra forskjellige tidsperioder som omhandler mange forskjellige profeters liv dermed kan man velge den åpenbaringen man vil når to strider mot hverandre. Koranen er derimot en diktert samtale mellom allah og muhammed gjennom engelen gabriel. Fordi koranen er allahs direkte ord til profeten og allah er allmektig og altvitende er koranen ufeilbarlig og gjelder for all tid. Dermed kan den ikke omtolkes eller endres.

2. Det er faktisk fredlige vers i koranen, men disse kommer fra muhammeds tidlige karriere som profet da han bodde i mecca. Det var ikke før han senere ble en rik krigsherre i medina de voldlige åpenbaringene hans startet. dette er relevant fordi det står i koranen at dersom to vers ser ut til å gi forskjellig budskap skal det siståpenbarte gjelde. Dette er forvirrende for oss vestlige da versene i koranen ikke er ordnet kronologisk, men etter lengde.

3. moderate muslimer er enten uvitende om sin egen tro eller er ikke eller så ignorerer de muhammeds budskap helt. Det er å islamisere hele verden ved å drepe de vantro. muhammed skal ifølge koranen ha hugget av hodene på 600-800 jøder og er den det perfekte forbildet for hvordan en muslim skal leve, det er derfor vi ser alle halshuggingene av vestlige reportere og turister i midtøsten i dag.

men se filmen den forklaret det hele mye fyldigere, nøyaktigere og overbevisende enn jeg ;)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.805
Antall liker
8.118
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
BBking skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Rocky skrev:
PS. jeg er på ingen måte rasistisk, men jeg mener at alle burde vite islams sanne budskap
Én av tolkningene av utgangspunktet for ekstreme retninger innen denne religionen, mener du vel.

Honkey
Selv de mest moderne (liberale) imamer klarer ikke snakke seg vekk fra dødsstraff for frafalne. Det er så enkelt at det ligger i dnne syke religionen at det er dødsstraff hvis du melder overgang til annen livsanskuelse.
Burde vel ikkje vere vanskelegare enn vekksnakkinga av 3.mosebok?
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Audiophile-Arve skrev:
BBking skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Rocky skrev:
PS. jeg er på ingen måte rasistisk, men jeg mener at alle burde vite islams sanne budskap
Én av tolkningene av utgangspunktet for ekstreme retninger innen denne religionen, mener du vel.

Honkey
Selv de mest moderne (liberale) imamer klarer ikke snakke seg vekk fra dødsstraff for frafalne. Det er så enkelt at det ligger i dnne syke religionen at det er dødsstraff hvis du melder overgang til annen livsanskuelse.
Burde vel ikkje vere vanskelegare enn vekksnakkinga av 3.mosebok?
Er det noe som blir praktisert i dag. Hvis ikke, hvor i ligger relevansen?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Er det noe som blir praktisert i dag. Hvis ikke, hvor i ligger relevansen?
Jepps milioner på millioner av amerikanere lever etter disse reglene, og tar hvert eneste ord av disse groteske skribleriene helt bokstavelig. De rotter seg sammen og utgjør en økonomisk og politisk maktfaktor som er svært dominerende på den amerikanske høyreside i politikken. De er like klin sprø som de verste militante islamistene eller ortodokse jødene.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Har vi ikke vært oppe i denne gata før mon tro?
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Man kan si mye om islam, og vår kjære venstreside er som vanlig villig til å tilgi det meste av brutalitet og undertrykkelse, (akkurat som da Stalin herjet som verst). Men, glem ikke at islam i dag er en minst like farlig ideologi som nazismen i 1930-åra.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Høvdingen skrev:
Har vi ikke vært oppe i denne gata før mon tro?
Det har vi kanskje, og slik vil det være.
Islam er den største trusselen mot verdensfreden, og det frie levesettet som vi kjenner det her i vesten. Derfor opptar det folk. Det nytter ikke å definere det bort.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.805
Antall liker
8.118
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
I dag vart det sagt på Dagsnytt litt om ei europeisk spørjeundersøking om kva nasjonar som vert oppfatta som dei største trugsmåla mot verdsfreden. Her kom USA på fyrste, og Kina på andreplass, framfor Iran og Irak.

Skal ein trekkje religiøse relasjonar her, ser vi at USA med sin anti-vitskaplege og bokstavtru gammaltestamentbaserte koservativkristendom i høgste grad bør fylgjast med på. Dernest er ateistisk-kommunistiske Kina nok den nasjonen som vil vere både mektigast og mest triggerhappy om ganske få år, når ein endeleg tek til å finne meir ugjendrivelege bevis for at eksisterande livsstilsideal trugar sivilsasjonen.

Nasjonane som er styrte av islam, har langt dårlegare potensiale til å utføre anna skadeverk enn terrorisme. Dei har for lite ressursar, spesielt mennesklege. Eg trur dette berre vil forsterke seg i framtida. Ein frigjer ikkje potensialet til innbyggjarane ved å undertrykkje (og slå i hel) store deler av folket...(så får vi sjå om utviklinga i USA og Kina vert annleis)

Når det gjeld forståing islam, er hadith vel så viktig som Koranen. Hadith brukast som argumentasjon om lag på same måte som Paulus og det gamle testamentet. Så sjølv "om den nye pakt" (eller Koranen) er det som tydelegvis er det som eigentleg burde gjelde, vert dette skriftlege synseriet brukt som argument for haldningar og handlingar som opplagt er destruktive og på kollisjonskurs med andre nasjonar så vel som generell fornuft...
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.805
Antall liker
8.118
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Fann forresten dette på www.konranen.no om Wabanisme:

”Mohamed ibn Abd al-Wahab hadde en drøm: Han drømte om å redusere islam til en kald liste over mekaniske regler, som skulle overholdes og håndheves med absolutt strenghet. Han beordret pisking og halshugging av muslimer for å ’rense og foredle’ deres tro, og han lot brenne ned hellige steder til muslimer fra med åndelig fleksible eller mystistisk-spirituelle retninger. Hans snedige trekk var likevel å gjøre en avtale med lederen for en bande ørkenbanditter fra det øde området Najd, en viss Mohammed Saud, og sverge ham lojalitet, hvis Saud ville bruke sin makt på å støtte utbredelsen av Wahabs ultrakonservative islam-tolkning. Den herskende Saud-familien og den wahabitiske doktrinens propagandister har senere vært knyttet sammen i et fastfrosset favntak.

Mer enn 200 år senere ble det oppdaget olje under disse banditters territorium, og milliarder av dollar begynte å strømme inn. Og tro mot den gamle avtale begynte huset Saud å bruke sitt sorte gull til å utbre Wahabs lære – ikke lenger bare i sitt eget sandfylte område, men over den ganske verden.

Ved å finansiere tusener av skoler og moskeer, og ved å lære opp imamer verden over i wahabismen, spredte deres åndelige faders reaksjonære forestillinger seg til hvert et kontinent.

Målbevisst er wahabitene i ferd med å undergrave andre, mindre rigide former for islam.

Azzedine Gaci, formann for det regionale muslimske råd i Lyon, Frankrike, forklarer: ’Når Saudi-Arabia gir deg 1 million euro med den ene hånden, gir de deg med den andre en liste over hva som må sies, og hva som ikke må sies.’

I et land som Sverige er nesten hver eneste islamske skole enten finansiert av saudiene eller får tilskudd fra dem.”

Og dette kan vi tenke over!
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.238
Antall liker
291
villov skrev:
Høvdingen skrev:
Har vi ikke vært oppe i denne gata før mon tro?
Det er nødt til å være slik. Menneskets verste fiende er frykten, så denne diskusjonen vil alltid foregå ettersom ting eskalerer i samfunnet.
"Frykten er mitt våpen."

Alistair Maclean

 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
oddgeir skrev:
Audiophile-Arve skrev:
BBking skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Rocky skrev:
PS. jeg er på ingen måte rasistisk, men jeg mener at alle burde vite islams sanne budskap
Én av tolkningene av utgangspunktet for ekstreme retninger innen denne religionen, mener du vel.

Honkey
Selv de mest moderne (liberale) imamer klarer ikke snakke seg vekk fra dødsstraff for frafalne. Det er så enkelt at det ligger i dnne syke religionen at det er dødsstraff hvis du melder overgang til annen livsanskuelse.
Burde vel ikkje vere vanskelegare enn vekksnakkinga av 3.mosebok?
Er det noe som blir praktisert i dag. Hvis ikke, hvor i ligger relevansen?

Ja, dødsstraffer for frafallenhet idømmes den dag i dag i Saudi-Arabia og de såkalte stammeområdene i Pakistan. Trolig også i Iran. Dommene har ofte blitt omgjort til livsvarig fengsel.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Dødsstraff for å omvende seg var vel også et av hovedargumentene for at afghanerne i Norge ikke kunne bli sendt hjem om det viste seg at de var blitt kristne.
Om ikke myndighetene direkte dømmer til døden for slikt kan man blir drept av andre muslimer.
Det kom jo frem for en tid tilbake at rundt 50 irakere hadde fått opphold på grunn av at de var homofile og.


Har du lest 3.mosebok Gjestemedlem? Vet du hva som står der? Tror ikke noen i dag verken prøver eller klarer å leve etter disse detaljerte og helt forskrudde levereglene.
De kristne lever ikke etter levereglene i det gamle testamentet, men etter det nye testamentet.
 
B

bendis

Gjest
troverdig dokumentar. begynner med at usa og de allierte prater om 911 LOL.
se å våkne opp flathuer
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
bendis skrev:
troverdig dokumentar. begynner med at usa og de allierte prater om 911 LOL.
se å våkne opp flathuer
Kan du utdype hva, etter din mening, vi "flathuer" ikke forstår?
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Jeg har ikke fått sett filmen enda, men merker meg at det er skremmende lett å stigmatisere her.

Å kalle all religiøs tro negativt, er fundamentalistisk anti-religiøsitet.


Det blir for meg også merkelig å se islam og kristendommen trukket med samme kam på grunn av 3. mosebok.

Det Gamle testamentet er jødenes hellige skrifter (noen av dem). Selv de mest rabiate av jødene praktiserer ikke lengre straffeutmålingen her. Også selve lovtekstene blir tolket. Det er for eksempel få som etterlever de intrikate lovtekstene knyttet til mugg på klær eller på bygninger...

I kristendommen settes det nye testamentet over det gamle.

Jesus avviser dødsstraff. At amerikanske erkekonservative "kristne" setter 3. mosebok over Jesu anvisning sier vel mest om dem.

Sharia er det islamske svaret på et godt samfunnssystem i dag, men det er også en gryende moderat islamsk bevegelse i noen land som går inn for en fortolkning av koranen. Det finnes også en rekke islamske land som ikke praktiserer sharia.


Å holde frem Bush som eksempel på alle kristne er like fordomsfullt som å hevde at alle muslimer tenker og handle som bin-Laden.
 
K

Khanate

Gjest
Er det mulig å diskutere hva Islam er uten å blande inn Kristendommen?

Om Islam er grusomt, sett fra godstolen hjemme i Norge, så hjelper det ikke om Kristendommen oppfordrer til like store grusomheter.

Islam versus kristenom debetten blir litt: "dere er drittsekker dere og, så de'så" argumentasjon.

Eller hva med SV varianten: "Vi er drittsekker vi og". De mener da naturligvis de andre nordmennene som ikke stemmer SV.

Finnes det grunnleggende forskjeller mellom Islamske samfunn og vårt eget samfunn?

Er det like mye bråk, lemlestelse og drap pr kapita i Norge som i Islamske land?

Utmerker Islam seg på en måte som kan være interessant å belyse?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
Det blir jo ganske dumt å diskutere islam som om resten av verden ikke eksisterer da...

Eller skal vi lage en tråd for hver religion, så kan de som hater skrive i den tråden som passer - uten motbør fra noen. Harmoni og lykke, men utrolig kjedelig...

Å sammenligne Norge med islamske land (dem er det mange av) blir som å skyte med hagle. Du treffer kanskje med et hagl og resten går til skogen...Du må nok ta for deg et og et land, men likevel blir det vanskelig.

Sikkert mest morro å plukke negative sensasjoner fra alle islamske land og så sammenligne med oss selv. Ja, vi er de gode... :p
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.536
Antall liker
9.981
Gjest skrev:
Sikkert mest morro å plukke negative sensasjoner fra alle islamske land og så sammenligne med oss selv. Ja, vi er de gode... :p
Våre blå media er flinke der. Det er lite å danne seg et bilde av islam på derfra. Det er nesten som om man skulle danne seg en mening om folkehelsen basert på samtaler på venteværelset hos legen.
 
S

Slubbert

Gjest
Vi har ikke blå media, det finnes ingen "blå" bevegelse i Norge, alt er avarter av sosialisme eller sosialdemokrati.

Her er et politisk kart:
 

Vedlegg

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
Gå til øyelegen, slubbert! Mange nyanser å se for den som har orden på synet!
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
Ja, når du bare ser rødt så er det på tide å bestille time!
 
K

Khanate

Gjest
Gjest skrev:
Det blir jo ganske dumt å diskutere islam som om resten av verden ikke eksisterer da...

Eller skal vi lage en tråd for hver religion, så kan de som hater skrive i den tråden som passer - uten motbør fra noen. Harmoni og lykke, men utrolig kjedelig...

Å sammenligne Norge med islamske land (dem er det mange av) blir som å skyte med hagle. Du treffer kanskje med et hagl og resten går til skogen...Du må nok ta for deg et og et land, men likevel blir det vanskelig.

Sikkert mest morro å plukke negative sensasjoner fra alle islamske land og så sammenligne med oss selv. Ja, vi er de gode... :p
Hva i all verden har dette med Islam å gjøre?
I en tråd er det vanligvis et tema.
Om alle debatantene babler iveg på sitt eget tema, så blir det ingen diskusjon.

Babelsk forvirring?

Vyrde Gjest; hva mener du om Islam?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
Min viten om islam er beskjeden, og jeg modererer mine utsagn deretter...
Jeg reagerer på de som kritiserer islam med utganspunkt i islamistiske terroranslag og andre medieoppslag fra islamske land. Jeg tror at de muslimene som er troende til å bli terrorister er få, og at de fleste av de 1 - 1,5 mrd muslimer ønsker å leve i fred som oss.
 
K

Khanate

Gjest
Gjest skrev:
Min viten om islam er beskjeden, og jeg modererer mine utsagn deretter...
Jeg reagerer på de som kritiserer islam med utganspunkt i islamistiske terroranslag og andre medieoppslag fra islamske land. Jeg tror at de muslimene som er troende til å bli terrorister er få, og at de fleste av de 1 - 1,5 mrd muslimer ønsker å leve i fred som oss.
Hm, du innrømmer at du vet fint lite om Islam, og du reagerer på kritikken mot Islam. Hvorfor? Dette henger ikke helt sammen.
 
K

Khanate

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Det er vel ingen her på sentralen med spesiell evne og lyst til å analysere religionen Islam noko vidare? Det beste vi kan klare er vel meir eller mindre dårleg kvalifisert synseri....
Det er mulig at mine evner er begrensede, men jeg har faktisk forsøkt å samle litt kunnskap om temaet.
Islam er en del av vår virkelighet. Stadig fler "nordmenn" tilhører denne religionen.
I lys av dette, hvorfor skulle ikke jeg ha lyst til analysere denne religionen?

Prøv å øke kvaliteten i innleggene dine Arve! Så skal jeg gjøre det samme med mine.

Det er vi som skaper kvalitet, eller det motsatte, i dette forumet.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Audiophile-Arve skrev:
Det er vel ingen her på sentralen med spesiell evne og lyst til å analysere religionen Islam noko vidare? Det beste vi kan klare er vel meir eller mindre dårleg kvalifisert synseri....
Opps, arrogant på morran Arve.

Nå må du se å komme deg til Portugal og få hvilt deg litt. 8)
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Nordmenns viten om islam kommer til å øke de nermeste årene .Man trenger ikke å legge ned noe spessielt arbeid for å finne det ut heller ;)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.805
Antall liker
8.118
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Khanate skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Det er vel ingen her på sentralen med spesiell evne og lyst til å analysere religionen Islam noko vidare? Det beste vi kan klare er vel meir eller mindre dårleg kvalifisert synseri....
1. Det er mulig at mine evner er begrensede, men jeg har faktisk forsøkt å samle litt kunnskap om temaet.
2. Islam er en del av vår virkelighet. Stadig fler "nordmenn" tilhører denne religionen.
3. I lys av dette, hvorfor skulle ikke jeg ha lyst til analysere denne religionen?

4. Prøv å øke kvaliteten i innleggene dine Arve! Så skal jeg gjøre det samme med mine.

5. Det er vi som skaper kvalitet, eller det motsatte, i dette forumet.
1. Jaja. Men kva baserast utsegnene med islamsk fokus seg på her på sentralen? Mediaoppslag om terrorisme og galningar med sjegg som spring rasande rundt i gatene for å kveike på flagg og ambassader, tykkjer eg. Dette er strengt tatt ikkje religionsutøving, eller kva?
2. Kor mange prosent trur du er muslimar her i landet?
3. Det er oftast ikkje lysta det er noko i vegen med.... :)
4. No nei! Eg satsar fyrst og framst på KVANTITET! (Det irriterar meg likevel at vi ikkje får godskrive offtopicpraten på hitlista)
5. Vi prøver alle så godt vi kan...og med dei intensjonar som måtte ligge der...
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.805
Antall liker
8.118
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Det er vel ingen her på sentralen med spesiell evne og lyst til å analysere religionen Islam noko vidare? Det beste vi kan klare er vel meir eller mindre dårleg kvalifisert synseri....
1. Opps, arrogant på morran Arve.

2. Nå må du se å komme deg til Portugal og få hvilt deg litt. 8)
1. Ikkje så ille, vel? Og klokka var faktisk 10 - det er vel ikkje morgon?
2. Eit glimrande poeng. Om tre dagar forlet eg denne jammerdal. Har bestilt 3 veker med regn her heime i mellomtida, slik at bøndene vert fornøgde, og mi 78 år gamle mor slepp å vatne så mykje.
 
Topp Bunn