J
Jim.I.Hendriksen
Gjest
Lister er alltid interessant, denne også, siden 2001....31 drept i terrorangrep, 150.000 drept av skytev?pen i USA - NRK Verden - Utenriksnyheter og -dokumentarer
Nå skrev han jihadangrep, og det er noe annet enn kriger og borgerkriger. Majoriteten av de som er blitt drept av terrorangrep er muslimer selv, noe som indikerer at her er det fraksjoner og interne maktkamper som driver mye av angrepene.Hei.Dette er også feil...En eneste sak? Det har vært over 27.000 tilsvarende jihadangrep globalt siden 9/11/01, med tilsvarende eller flere antall ofre.
Dette blir vel fort et spørsmål om hvordan man tolker tallene. Tar man med alle tilfeller av vold utført i Allahs navn (som
krigshandlinger utført mot sivile - i de utallige krigene som foregår i muslimske land) kommer man vel fort opp i slike tall.
Er man noe mer nøktern og ser på det vi tradisjonelt kaller terroristangrep, er heller ikke listen spesielt kort eller beskjeden
(jeg prøvde å lime inn listen her på HFS, men til det var den alt for lang) :
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks
mvh
Gunnar Brekke
Enig, og Nurays kronikk i BT i går var også verdt å lese.Hatet mot Hege
Ojda, også i PK-media, da gitt. Forøvrig en artikkel som er nødvendig, Storhaug er en av dem som får voldsomme trusler, også fra "gode nordmenn".
Honkey
Jeg har armbåndsuret på høyre hånd. Er jeg da en muslimsk terrorist?Koranen oppfordrer muslimer til å kle seg annerledes enn de vantro, og gutta i IS tarDe følger Muhammed ved å bære armbåndsuret på høyre og ikke venstre arm. Solur?
den helt ut, bla. ved å bære klokken på høyre hånd. Ikke mer komplisert enn det...
Samma skitpropaganda i svensk media:VG med flott artikkel om syriaflyktningene Sherihan og Hannan. Kom hit som kvoteflyktninger for ett år siden.
Syria-flyktningene Sherihan og Hannans guide til Norge - Flyktningkrisen i Europa - VG
Hei.Nå skrev han jihadangrep, og det er noe annet enn kriger og borgerkriger. Majoriteten av de som er blitt drept av terrorangrep
er muslimer selv, noe som indikerer at her er det fraksjoner og interne maktkamper som driver mye av angrepene.
Det finnes en rekke terroristangrep som ikke er muslimske (se under fanen Terrorists attacks):
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_battles_and_other_violent_events_by_death_toll
Har jeg sagt noe annet? Jeg skrev at det er en rekke terroranslag som ikke er muslimske, og det er korrekt.Hei.Nå skrev han jihadangrep, og det er noe annet enn kriger og borgerkriger. Majoriteten av de som er blitt drept av terrorangrep
er muslimer selv, noe som indikerer at her er det fraksjoner og interne maktkamper som driver mye av angrepene.
Det finnes en rekke terroristangrep som ikke er muslimske (se under fanen Terrorists attacks):
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_battles_and_other_violent_events_by_death_toll
Har du i det hele tatt lest listen du refererer til?
66% av terrorangrepene på din liste er utført av det som betegnes som Islamister eller Jihadister. (Ut fra dødstallene - en ennå høyere %).
Tar man med kategoriene Tchezenske seperatister, Palestinske seperatister og Ukjente (ut fra terrormål) stiger prosentsatsen fra 66% til
76 % av listen (som sannsynligvis er ukomplett da det listes flere (nyere) terrorhandlinger på min liste)...
Så ja, alle terrorangrep er ikke utført av muslimer, men det er vel ikke tvil om hvem som er verstingene i klassen? Det som er ennå mer
skremmende er at antallet muslimske terrorangrep er sterkt stigende, mens terrorangrep utført av andre grupperinger er stabilt eller
synkende (med lite aktivitet fra grupper som Irer (IRA), Baskere, Tamiler og Kurdere de siste årene).
mvh
Gunnar Brekke
https://www.frieord.no/innenriks/fire-utlendinger-domt-for-grov-vold-og-ran-av-norske-ungdommer/Ingen reaksjoner
Hverken ordfører i Oslo, Fabian Stang fra Høyre, Rune Berglund Steen fra den statsstøttede meningsorganisasjonen Antirasistisk senter, eller talspersonene for noen politiske ungdomspartier har gått ut og fordømt det rasistiske overfallet.
Norske medier har heller ikke dekket saken og snakket om det faktum at åtte ikke-etnisk norske personer angrep fire norske personer med grov vold.
Da en utenlandsk ungdom ble utsatt for vold av en norsk gutt i Namsos i juli, gikk imidlertid hele den norske pressen, samt en større mengde ideelle og politiske partier sammen mot rasisme og vold
De som står bak den venstrevridde media løp vel rundt på 70 tallet og ropte om væpnet opprør, det er ikke viktig hvem som står bak men hva de skriver, jeg kan ikke se at Frieord juger.Sukk...
Vet du hvem som står bak frieord.no?
Og hvis du og frieord hadde kunnskap om amerikansk politikk ville dere visst at det er en smule problematisk å overføre norsk høyre-venstreakse til conservativ/liberal-aksen.
Hvem skal gi oss balansert og nøytral kunnskap? Media og talspersoner som ikke er skolert innen Islam? Tråden handler om ISLAMISTER, det vil si fundamentalister med bokstavtro tolkning, og ingen andre.Hvis du ønsket å vite mer om jøder, hadde du da brukt nazister som kilde? Hvis du ønsket å vite mer verdens opprinnelse, hadde du da brukt religiøse miljøer som kilde?Hadde du tatt deg tid til å se videosnutten "what the west needs to know about islam", så blir det bekreftet veldig mye. F.eks et kapittel om at nye kapitler kansellerer gamle hvis de er motstridende.Hvis du hadde tatt deg tid til å lese litt om dette feltet som du påstår så mye om, så ville du skjønt at dette er en smule mer komplekst.
Koranen, Hadithene, tolkningstradisjonene osv er veldig sprikende og motsetningsfulle. Jeg kan ikke spesielt mye, men jeg skjønner i det minste at tolkningsrommet er stort.
2.106. (Though they would exploit the abrogation of some rules of secondary degree to challenge your authority, the truth is that) We do not abrogate any verse or omit it (leaving it to be forgotten) but We bring one better than it or the like of it (more suited to the time and conditions in the course of perfecting the Religion and completing Our favor upon you). Do you not know (and surely you do know) that God has full power over everything?
Spekulasjoner om fundamentalistene egentlig har Koranen på sin side når de utfører sine handlinger har vært omdiskutert, men jeg begynner å bli mer og mer sikker på at fundamentalistene har rett.
Du må da skjønne at disse videosnuttene har en klar agenda,og ikke er ute etter å gi deg balansert og nøytral kunnskap.
Hvis jeg starter et nettsted hvor jeg kun omtaler ugjerninger begått av rødhårete menn så lyver jeg ikke, men du må vel være enig i at jeg da stigmatiserer alle rødhårete menn? Frieord føyer seg pent inn i rekken av organisasjoner/miljøer som stigmatiserer menneskegrupper.De som står bak den venstrevridde media løp vel rundt på 70 tallet og ropte om væpnet opprør, det er ikke viktig hvem som står bak men hva de skriver, jeg kan ikke se at Frieord juger.Sukk...
Vet du hvem som står bak frieord.no?
Og hvis du og frieord hadde kunnskap om amerikansk politikk ville dere visst at det er en smule problematisk å overføre norsk høyre-venstreakse til conservativ/liberal-aksen.
Det finnes mye forskningsmateriale om islam og islamisme. Hvis du virkelig er interessert i å heve kunnskapsnivået kan du f.eks. gå til fagfellevurderte artikler og publikasjoner av anerkjente forskere. Unni Vikan er vel en av norges fremste på området.Hvem skal gi oss balansert og nøytral kunnskap? Media og talspersoner som ikke er skolert innen Islam? Tråden handler om ISLAMISTER, det vil si fundamentalister med bokstavtro tolkning, og ingen andre.Hvis du ønsket å vite mer om jøder, hadde du da brukt nazister som kilde? Hvis du ønsket å vite mer verdens opprinnelse, hadde du da brukt religiøse miljøer som kilde?Hadde du tatt deg tid til å se videosnutten "what the west needs to know about islam", så blir det bekreftet veldig mye. F.eks et kapittel om at nye kapitler kansellerer gamle hvis de er motstridende.Hvis du hadde tatt deg tid til å lese litt om dette feltet som du påstår så mye om, så ville du skjønt at dette er en smule mer komplekst.
Koranen, Hadithene, tolkningstradisjonene osv er veldig sprikende og motsetningsfulle. Jeg kan ikke spesielt mye, men jeg skjønner i det minste at tolkningsrommet er stort.
2.106. (Though they would exploit the abrogation of some rules of secondary degree to challenge your authority, the truth is that) We do not abrogate any verse or omit it (leaving it to be forgotten) but We bring one better than it or the like of it (more suited to the time and conditions in the course of perfecting the Religion and completing Our favor upon you). Do you not know (and surely you do know) that God has full power over everything?
Spekulasjoner om fundamentalistene egentlig har Koranen på sin side når de utfører sine handlinger har vært omdiskutert, men jeg begynner å bli mer og mer sikker på at fundamentalistene har rett.
Du må da skjønne at disse videosnuttene har en klar agenda,og ikke er ute etter å gi deg balansert og nøytral kunnskap.
Hvorfor tror du disse ex-muslimene har en agenda? Tror du ikke politikere og media også har en agenda når de uttaler seg om Islam?
Så du mener at det er feil å advare kvinner og å reise en debatt om kulturforskjeller mht seksualitet? Det er bedre å skyve det under teppet og ikke snakke om det?Unni Wikan.
Hun ble vel herostratisk berømt i 2001 da hun påsto at norske kvinner selv måtte bære ansvar for at de ble voldtatt av muslimske menn.
Mener norske jenter frister til sex - Innenriks - Dagbladet.no
Da får hun være så mye professor hun vil for meg. Fysj!
B
I følge eksperter så følger islamistene instrukser inne Islam, som beskrevet i skriftene. Ekspertene bekrefter det de sier ved å henvise til kapitteler i skriftene. Hva mer trenger du som bevis? Hva mener du det kan forskes på?Det finnes mye forskningsmateriale om islam og islamisme. Hvis du virkelig er interessert i å heve kunnskapsnivået kan du f.eks. gå til fagfellevurderte artikler og publikasjoner av anerkjente forskere. Unni Vikan er vel en av norges fremste på området.Hvem skal gi oss balansert og nøytral kunnskap? Media og talspersoner som ikke er skolert innen Islam? Tråden handler om ISLAMISTER, det vil si fundamentalister med bokstavtro tolkning, og ingen andre.Hvis du ønsket å vite mer om jøder, hadde du da brukt nazister som kilde? Hvis du ønsket å vite mer verdens opprinnelse, hadde du da brukt religiøse miljøer som kilde?
Hvorfor tror du disse ex-muslimene har en agenda? Tror du ikke politikere og media også har en agenda når de uttaler seg om Islam?
Jeg har redigert posten en del.Så du mener at det er feil å advare kvinner og å reise en debatt om kulturforskjeller mht seksualitet? Det er bedre å skyve det under teppet og ikke snakke om det?Unni Wikan.
Hun ble vel herostratisk berømt i 2001 da hun påsto at norske kvinner selv måtte bære ansvar for at de ble voldtatt av muslimske menn.
B
Det er ingen som sier at islamistene ikke finner grunnlag for sine handlinger i ulike religiøse skrifter/passasjer. Men den korrekte tolkningen av islam er det ingen som kan påberope seg. Det er mange ulike tradisjoner og praksiser.I følge eksperter så følger islamistene instrukser inne Islam, som beskrevet i skriftene. Ekspertene bekrefter det de sier ved å henvise til kapitteler i skriftene. Hva mer trenger du som bevis? Hva mener du det kan forskes på?Det finnes mye forskningsmateriale om islam og islamisme. Hvis du virkelig er interessert i å heve kunnskapsnivået kan du f.eks. gå til fagfellevurderte artikler og publikasjoner av anerkjente forskere. Unni Vikan er vel en av norges fremste på området.Hvem skal gi oss balansert og nøytral kunnskap? Media og talspersoner som ikke er skolert innen Islam? Tråden handler om ISLAMISTER, det vil si fundamentalister med bokstavtro tolkning, og ingen andre.Hvis du ønsket å vite mer om jøder, hadde du da brukt nazister som kilde? Hvis du ønsket å vite mer verdens opprinnelse, hadde du da brukt religiøse miljøer som kilde?
Nei, men du er kanskje ikke veldig begavet når du poster et slikt innlegg...Jeg har armbåndsuret på høyre hånd. Er jeg da en muslimsk terrorist?Koranen oppfordrer muslimer til å kle seg annerledes enn de vantro, og gutta i IS tarDe følger Muhammed ved å bære armbåndsuret på høyre og ikke venstre arm. Solur?
den helt ut, bla. ved å bære klokken på høyre hånd. Ikke mer komplisert enn det...
Du burde ha redigert din første setning også, for den er feil.Jeg har redigert posten en del.Så du mener at det er feil å advare kvinner og å reise en debatt om kulturforskjeller mht seksualitet? Det er bedre å skyve det under teppet og ikke snakke om det?Unni Wikan.
B
Nei, det er ikke feil å advare kvinner, men det er totalt galt å underhånden akseptere at forholdene er slik. Det er rett å påpeke forskjellene, og å nådeløst slå ned på slik avvikende kultur- og religionsbasert opptreden.
B
Helt utrolig...Det er ingen som sier at islamistene ikke finner grunnlag for sine handlinger i ulike religiøse skrifter/passasjer. Men den korrekte tolkningen av islam er det ingen som kan påberope seg. Det er mange ulike tradisjoner og praksiser.I følge eksperter så følger islamistene instrukser inne Islam, som beskrevet i skriftene. Ekspertene bekrefter det de sier ved å henvise til kapitteler i skriftene. Hva mer trenger du som bevis? Hva mener du det kan forskes på?Det finnes mye forskningsmateriale om islam og islamisme. Hvis du virkelig er interessert i å heve kunnskapsnivået kan du f.eks. gå til fagfellevurderte artikler og publikasjoner av anerkjente forskere. Unni Vikan er vel en av norges fremste på området.
Hva er utrolig?Helt utrolig...Det er ingen som sier at islamistene ikke finner grunnlag for sine handlinger i ulike religiøse skrifter/passasjer. Men den korrekte tolkningen av islam er det ingen som kan påberope seg. Det er mange ulike tradisjoner og praksiser.I følge eksperter så følger islamistene instrukser inne Islam, som beskrevet i skriftene. Ekspertene bekrefter det de sier ved å henvise til kapitteler i skriftene. Hva mer trenger du som bevis? Hva mener du det kan forskes på?Det finnes mye forskningsmateriale om islam og islamisme. Hvis du virkelig er interessert i å heve kunnskapsnivået kan du f.eks. gå til fagfellevurderte artikler og publikasjoner av anerkjente forskere. Unni Vikan er vel en av norges fremste på området.
Jeg skrev ansvar, ikke ansvaret.Du burde ha redigert din første setning også, for den er feil.Jeg har redigert posten en del.Så du mener at det er feil å advare kvinner og å reise en debatt om kulturforskjeller mht seksualitet? Det er bedre å skyve det under teppet og ikke snakke om det?Unni Wikan.
B
Nei, det er ikke feil å advare kvinner, men det er totalt galt å underhånden akseptere at forholdene er slik. Det er rett å påpeke forskjellene, og å nådeløst slå ned på slik avvikende kultur- og religionsbasert opptreden.
B
Det er da ingen som aksepterer voldtekt eller kulturforskjeller på dette området?
Kony og LRA har jo også vist til gammeltestamentlige kilder for deres overgrep.Det er ingen som sier at islamistene ikke finner grunnlag for sine handlinger i ulike religiøse skrifter/passasjer. Men den korrekte tolkningen av islam er det ingen som kan påberope seg. Det er mange ulike tradisjoner og praksiser.I følge eksperter så følger islamistene instrukser inne Islam, som beskrevet i skriftene. Ekspertene bekrefter det de sier ved å henvise til kapitteler i skriftene. Hva mer trenger du som bevis? Hva mener du det kan forskes på?Det finnes mye forskningsmateriale om islam og islamisme. Hvis du virkelig er interessert i å heve kunnskapsnivået kan du f.eks. gå til fagfellevurderte artikler og publikasjoner av anerkjente forskere. Unni Vikan er vel en av norges fremste på området.
Hørte du hva Obama sa i videoen jeg postet? Dette er almenn oppfatning blant vestlige ledere. Uttrykket "Nothing to do with Islam" har ikke oppstått uten grunn.Hva er utrolig?Helt utrolig...Det er ingen som sier at islamistene ikke finner grunnlag for sine handlinger i ulike religiøse skrifter/passasjer. Men den korrekte tolkningen av islam er det ingen som kan påberope seg. Det er mange ulike tradisjoner og praksiser.
Hun sier de er naive og mangler kunnskap, og derfor havner i uønskede situasjoner. Wikan mener jo ikke at kvinnene har et moralskt ansvar når de blir voldtatt.Jeg skrev ansvar, ikke ansvaret.Du burde ha redigert din første setning også, for den er feil.Jeg har redigert posten en del.
B
Det er da ingen som aksepterer voldtekt eller kulturforskjeller på dette området?
Videre skrev jeg underhånden, altså ikke uttrykt/ tacit.
B
Jeg hørte hva Blair, Bush, Obama, Rice sa. Hva tror du de mener?Hørte du hva Obama sa i videoen jeg postet? Dette er almenn oppfatning blant vestlige ledere. Uttrykket "Nothing to do with Islam" har ikke oppstått uten grunn.Hva er utrolig?Helt utrolig...Det er ingen som sier at islamistene ikke finner grunnlag for sine handlinger i ulike religiøse skrifter/passasjer. Men den korrekte tolkningen av islam er det ingen som kan påberope seg. Det er mange ulike tradisjoner og praksiser.
Hvorfor sier de ikke hva de mener? Gjelder forøvrig mye annet også. Hvor mange tolkninger finnes det innen regulering for salg av alkohol? Hvor mange tolkninger finnes det innen Sharia Lovgivning?Jeg hørte hva Blair, Bush, Obama, Rice sa. Hva tror du de mener?Hørte du hva Obama sa i videoen jeg postet? Dette er almenn oppfatning blant vestlige ledere. Uttrykket "Nothing to do with Islam" har ikke oppstått uten grunn.Hva er utrolig?
De mener selvsagt at islamistene TOLKER feil. Dette handler om ulike tolkninger av disse skriftene.
Professor Unni Wikan:Du burde ha redigert din første setning også, for den er feil.Jeg har redigert posten en del.Så du mener at det er feil å advare kvinner og å reise en debatt om kulturforskjeller mht seksualitet? Det er bedre å skyve det under teppet og ikke snakke om det?Unni Wikan.
B
B
Er ikke sofisme gøy?Hun sier de er naive og mangler kunnskap, og derfor havner i uønskede situasjoner. Wikan mener jo ikke at kvinnene har et moralskt ansvar når de blir voldtatt.Jeg skrev ansvar, ikke ansvaret.Du burde ha redigert din første setning også, for den er feil.Jeg har redigert posten en del.
B
B
Så underhånden aksept-setningen var ikke myntet på noen? Det var en løsrevet oppfatning?
Hva er grunnlaget for å si at de tolker feil? Hva kjennetegner de som tolker riktig? At det intet alvorlig er å kritisere? Immuniseringsstrategi er navnet på slikt.Jeg hørte hva Blair, Bush, Obama, Rice sa. Hva tror du de mener?Hørte du hva Obama sa i videoen jeg postet? Dette er almenn oppfatning blant vestlige ledere. Uttrykket "Nothing to do with Islam" har ikke oppstått uten grunn.Hva er utrolig?
De mener selvsagt at islamistene TOLKER feil. Dette handler om ulike tolkninger av disse skriftene.
Så du tolker henne som at hun synes det er greit at de tar med seg slike holdninger. Jeg tolker det i betydningen at man må regne med at de tar med seg slike holdninger, altså en faktaopplysning.Professor Unni Wikan:Du burde ha redigert din første setning også, for den er feil.Jeg har redigert posten en del.
B
" De fleste steder mener man at det er kvinnen som har skylden for voldtekten. Og det er rimelig at innvandrere tar med seg slike holdninger når de flytter hit til landet, sier professoren, som selv har levd mange år i muslimske land"
Da er det jo ikke rart at de tar for seg. Særlig når norske kvinner "inviterer"... Fy f***
1. Virket rimelig å anta iom at du bruker begreper som "fysj". Men greit nok."Er ikke sofisme gøy?Hun sier de er naive og mangler kunnskap, og derfor havner i uønskede situasjoner. Wikan mener jo ikke at kvinnene har et moralskt ansvar når de blir voldtatt.Jeg skrev ansvar, ikke ansvaret.
B
Så underhånden aksept-setningen var ikke myntet på noen? Det var en løsrevet oppfatning?
1. Moralsk ansvar? Kan ikke se at jeg har tillagt henne en mening om jentenes moralske ansvar. Flere former for ansvar... Uaktsomt og ubevisst ansvar er likefullt ansvar.
2. "Underhånden aksept" synes å være dekkende for all holdning/ opptreden som ikke umiddelbart og med full kraft viser avsky og vilje til rettslige og kulturelle skritt mot enhver handling som kommer innunder det vi diskuterer her; for vår kultur avskyelige handlinger og holdninger (og slett ikke rettet mot Wikan). Se eks https://en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal .
B
..................., mens når "patriotene" skyter barn, da er det psykologi, våpenlovgiving, etc, etc. Og ikke amerikanerne. Selvsagt er årsakssammenhengene mangfoldige. Som med mange kriminelle handlinger og terror ellers.
På lik linje med at de fleste amerikanere er ålreite folk som er godt integrerte, er også de fleste muslimer det.
Honkey
Så bra at presten ble arrestert. Nå handler denne tråden om islam/islamister, ikke skytegale prester. Hvor mange slike hendelser finner man i den kristne verden sammenlignet med f.eks dødstrusler for konverter innen islam? Og hva har denne prestens gjerninger med kristen lære å gjøre?Amerikansk prest truet 8-åring med pistol
En prest fra New Jersey i USA truet en åtte år gammel gutt med pistol fordi han heiet på «feil» amerikansk fotballag, skriver NBC.
Ifølge gutten skal presten ha siktet på ham med skytevåpenet og sagt at han skulle skyte ham.
Hendelsen fant sted i september i kirken som presten har tilhørighet til. Fredag denne uken ble presten arrestert.
Det kan også ha en annen forklaring....
Engelsk avis: – Åtte av spillerne på kvinnelandslaget er menn - Kvinnefotball - VG
Tror mange her blåser i dine tolkninger....Så du tolker henne som at hun synes det er greit at de tar med seg slike holdninger. Jeg tolker det i betydningen at man må regne med at de tar med seg slike holdninger, altså en faktaopplysning.Professor Unni Wikan:Du burde ha redigert din første setning også, for den er feil.Jeg har redigert posten en del.
B
" De fleste steder mener man at det er kvinnen som har skylden for voldtekten. Og det er rimelig at innvandrere tar med seg slike holdninger når de flytter hit til landet, sier professoren, som selv har levd mange år i muslimske land"
Da er det jo ikke rart at de tar for seg. Særlig når norske kvinner "inviterer"... Fy f***
Vet ikke å ikke bryr jeg meg heller. Det var bare en kommentar til innlegget før. I mellomtiden så får du holde på, jeg liker underholdningen som kommer ut av fordommer.Så bra at presten ble arrestert. Nå handler denne tråden om islam/islamister, ikke skytegale prester. Hvor mange slike hendelser finner man i den kristne verden sammenlignet med f.eks dødstrusler for konverter innen islam? Og hva har denne prestens gjerninger med kristen lære å gjøre?Amerikansk prest truet 8-åring med pistol
En prest fra New Jersey i USA truet en åtte år gammel gutt med pistol fordi han heiet på «feil» amerikansk fotballag, skriver NBC.
Ifølge gutten skal presten ha siktet på ham med skytevåpenet og sagt at han skulle skyte ham.
Hendelsen fant sted i september i kirken som presten har tilhørighet til. Fredag denne uken ble presten arrestert.