Politikk, religion og samfunn Islamister i Norge, er de noe å bry om da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.537
    Jeg satt sammen med en gjeng gode, norske nordmenn for en stund siden. Diskusjonen dreie seg etterhvert inn på en ugjerning begått av muslimer. Et par stykker begynte å bli ivrige og ble enige om at en kule i pannen var passende straff. Da gikk jeg.
    Det hadde kanskje jeg også gjort, men hva er poenget? Hvilken religion/ideologi skal man knytte slike ytringer mot?
    Stupidismen?

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Professor Unni Wikan:

" De fleste steder mener man at det er kvinnen som har skylden for voldtekten. Og det er rimelig at innvandrere tar med seg slike holdninger når de flytter hit til landet, sier professoren, som selv har levd mange år i muslimske land"

Da er det jo ikke rart at de tar for seg. Særlig når norske kvinner "inviterer"... Fy f***
    Så du tolker henne som at hun synes det er greit at de tar med seg slike holdninger. Jeg tolker det i betydningen at man må regne med at de tar med seg slike holdninger, altså en faktaopplysning.
    Tror mange her blåser i dine tolkninger....
    Det tror jeg du har helt rett i.

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Hvor ble det av alle professorene, legene, vitenskapsmennene og advokatene som vi ble fortalt var blant syrerne som kommer til Norge?
    Media prøvde jo å innbille oss at dette var høyt utdannede folk som nærmest kunne prate flytende norsk før de krysset grensen til Norge. whoco5.gif

- Syrere har lavere utdanningsnivå enn forventet

Raaum sier det kan se ut til at syrerne har lavere utdanning enn mange flyktninggrupper som har kommet til Norge tidligere.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Sukk...

Vet du hvem som står bak frieord.no?

Og hvis du og frieord hadde kunnskap om amerikansk politikk ville dere visst at det er en smule problematisk å overføre norsk høyre-venstreakse til conservativ/liberal-aksen.
    De som står bak den venstrevridde media løp vel rundt på 70 tallet og ropte om væpnet opprør, det er ikke viktig hvem som står bak men hva de skriver, jeg kan ikke se at Frieord juger.
    Hvis jeg starter et nettsted hvor jeg kun omtaler ugjerninger begått av rødhårete menn så lyver jeg ikke, men du må vel være enig i at jeg da stigmatiserer alle rødhårete menn? Frieord føyer seg pent inn i rekken av organisasjoner/miljøer som stigmatiserer menneskegrupper.
    Litt rart at du mener at alle andre lyver, unntatt Frieord.
    Det er ikke noe annet enn at den råtne media skriver om alt som de hvite gjør mot innvandrere og nekter å skrive om hendelser hvis det skjer andre veien.
    Jeg hadde ikke lest Frieord hvis den råtne media hadde gjort den jobben de skulle ha gjort istedenfor å ha en politisk agenda.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.537
    Litt rart at du stoler mer på (ex)nynazzer enn (ex)venstreradikale. Saken er kanskje at de skriver det du ønsker de skal skrive?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Trondheim
    Hvor ble det av alle professorene, legene, vitenskapsmennene og advokatene som vi ble fortalt var blant syrerne som kommer til Norge?
    Media prøvde jo å innbille oss at dette var høyt utdannede folk som nærmest kunne prate flytende norsk før de krysset grensen til Norge. Vis vedlegget 341432

Raaum sier det kan se ut til at syrerne har lavere utdanning enn mange flyktninggrupper som har kommet til Norge tidligere.
    70% har ikke fullført det vi regner som folkeskolen, altså 7 år skolegang. NAV, here we come...

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.014
    Torget vurderinger
    1
    Media prøvde jo å innbille oss at dette var høyt utdannede folk som nærmest kunne prate flytende norsk før de krysset grensen til Norge. Vis vedlegget 341432

Joa men hvem tror på slikt lenger:confused: listen på hvilke fordeler vi skal oppnå med innvandring er jo begynt å bli lang og det meste ender opp i stikk motsatt retning.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    En eneste sak? Det har vært over 27.000 tilsvarende jihadangrep globalt siden 9/11/01, med tilsvarende eller flere antall ofre.
    Dette er også feil...
    Hei.

Dette blir vel fort et spørsmål om hvordan man tolker tallene. Tar man med alle tilfeller av vold utført i Allahs navn (som
    krigshandlinger utført mot sivile - i de utallige krigene som foregår i muslimske land) kommer man vel fort opp i slike tall.

Er man noe mer nøktern og ser på det vi tradisjonelt kaller terroristangrep, er heller ikke listen spesielt kort eller beskjeden
    (jeg prøvde å lime inn listen her på HFS, men til det var den alt for lang) :

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks

mvh
    Gunnar Brekke
    Når jeg ser en slik liste så klarer jeg ikke helt å la være å tenke på hvor heldige vi er her i landet som aldri har hatt et islamsk terror angrep, det må da være noe. Det er mye farligere i trafikken på vei til jobben. I tillegg så går også antall drap pr. år sakte nedover (utenom 2011) så det er da et hærlig land å bo i. :)

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.014
    Torget vurderinger
    1
    Enn så lenge……………

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Den kom fortere enn jeg trodde.:)

Men da er det ekstra viktig å sette pris på slik det er og kose oss mens vi kan før samfunnet går under.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.014
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt for det er ikke et alternativ å prøve å bevare et velfungerende samfunn

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Det går nok bra skal du se, den største faren er nok at man bekymrer på seg sykdom og lidelser.

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Litt rart at du stoler mer på (ex)nynazzer enn (ex)venstreradikale. Saken er kanskje at de skriver det du ønsker de skal skrive?
    Jeg synes det er viktigere av media å skrive om gruppevoldtekter av 12 og 14 gamle jenter enn at en som får juling uten noen alvorlige skader, men den media du ser på som den riktige nekter å skrive noe særlig om disse sakene og gjerningsmennene fikk kun samfunnstjeneste som straff, noe de ikke hadde gjort hvis den råtne media hadde gjort jobben sin.

Det er forresten du som nekter å lese frieord, jeg leser frieord og de andre avisene jeg ikke kan fordra.

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Det går nok bra skal du se, den største faren er nok at man bekymrer på seg sykdom og lidelser.
    En spådom til, hvorfor skal vi tro på det denne gangen når det er feilet omtrent alt annet som de positive til innvandringen har kommet med.
    Omtrent alt feilet? Hvor har det feilet så grusomt og hvem skal vi skylde på, mener du?
    Finnes det ikke noe postivt med innvandring fra andre land?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Selvsagt for det er ikke et alternativ å prøve å bevare et velfungerende samfunn
    Uten statistikk å vise til siden vi tok i mot de første fremmedkulturelle innvandrere på 70-tallet fortoner det seg som vi har en positiv korrelasjon mellom det å mene at landet har vært et sosialistisk PK-helvete helt siden krigens dager og at innvandring bare vil gjøre dette verre. Litt som når FrP prøver å fremstå som en forkjemper for å bevare landet slik det var før man fikk FrP.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    En spådom til, hvorfor skal vi tro på det denne gangen når det er feilet omtrent alt annet som de positive til innvandringen har kommet med.
    Omtrent alt feilet? Hvor har det feilet så grusomt og hvem skal vi skylde på, mener du?
    1. Det vil komme så få at det vil ikke merkes
    2. Vi må ha innvandring for å redde velferden
    3. Vi må ha arbeidsinnvandring
    4. Syrere er utdannet så det vil være en fortjeneste, rart at det ikke er noen som lurer på om det er syrere som kommer.
    5. Siste er at det vil gå bra.

D

Desillusjonert

Gjest
    4. Syrere er utdannet så det vil være en fortjeneste, rart at det ikke er noen som lurer på om det er syrere som kommer.
    Hva svarte du egentlig på nå?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Tror det er best å ikke vite...

D

Desillusjonert

Gjest
    Kritikk som fortjent

"For «HRS er ikke bare skrikende indignasjon og dystre spekulasjoner om islam, men også statistikk og rapporter om befolkningsutvikling, samfunnsøkonomi og integrasjon.» Det har han rett i. HRS fremmer viktige perspektiver og setter innvandringen og Islams utfordringer på dagsorden. Det trengs.

Men når vi skal vurdere Storhaugs motiver, HRS' bidrag i offentligheten og hvorvidt hennes kritikere har gode poenger, er ikke det å vise til rapporter og statistikk noen god metode, selv om de er uten faktafeil. Selv en ødelagt klokke viser riktig tid to ganger i døgnet.

Og skal du f.eks. vurdere en åpenbart rasistisk organisasjon som Vigrid, ville det ikke vært spesielt klargjørende å vise til at de framlegger rapporter og statistikk som støtter deres sak."

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Fortsatte bare på den posten jeg skrev om spådommene til de som har stått og jublet for denne innvandringen.

Jeg ser ikke noe positivt med den innvandringen vi har hatt til landet.

D

Desillusjonert

Gjest
    Fortsatte bare på den posten jeg skrev om spådommene til de som har stått og jublet for denne innvandringen.

Så igjen:

Du kan jo i det minste svare på dette?

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Så igjen:

Du kan jo i det minste svare på dette?
    Svaret er vel i postene hvis du klarer å forstå de.

D

Desillusjonert

Gjest
    Nei, svaret er ikke i postene. Det er derfor jeg spør. Jeg prøver bare å skjønne hva det er som har feilet så voldsomt og hvem vi skal skylde på?
    Ekstremister finnes i alle leire, så de kan vi vel strengt tatt ikke regne med her. Da er det mere interessant å diskutere hvorfor en del blir ekstreme.

Men temaet nå er, på hvilke områder har alt feilet med tanke på innvandring til Norge?
    Og når vi er i gang, hvem mener du vi kan skylde på for disse feilene?
    Mener du videre at vi ikke trenger flere mennesker i Norge?
    Isåfall, hvordan har du da tenkt å hjelpe de som trenger hjelp?

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    Kritikk som fortjent

"For «HRS er ikke bare skrikende indignasjon og dystre spekulasjoner om islam, men også statistikk og rapporter om befolkningsutvikling,
    samfunnsøkonomi og integrasjon.» Det har han rett i. HRS fremmer viktige perspektiver og setter innvandringen og Islams utfordringer
    på dagsorden. Det trengs.

Men når vi skal vurdere Storhaugs motiver, HRS' bidrag i offentligheten og hvorvidt hennes kritikere har gode poenger, er ikke det å vise
    til rapporter og statistikk noen god metode
    , selv om de er uten faktafeil. Selv en ødelagt klokke viser riktig tid to ganger i døgnet.

Og skal du f.eks. vurdere en åpenbart rasistisk organisasjon som Vigrid, ville det ikke vært spesielt klargjørende å vise til at de framlegger
    rapporter og statistikk som støtter deres sak."
    Merkelig logikk.
    Man ønsker tydligvis ikke at debatten skal bedrives på grunnlag av fakta? Tenke med hjertet, eller?

Artikkelforfatteren er - liksom en del aktører her på HFS - mer opptatt av å skyte budbringeren enn å
    forholde seg til det som faktisk sies. Alle som ikke er enig med den politisk korrekte majoritet (?), blir
    umiddelbart stemplet som rasister og islamofober, så alt de sier er høyreekstrem propaganda. Det er
    den eneste måten man vet om - der man kan unngå å diskutere sak...

Jeg er inderlig glad vi har slik "høyreekstrem propaganda" all den tid de etablerte mediene kun driver
    med sin venstreekstrem propaganda. Der den politiske korrektheten er opphøyet til noe som ligner mer
    og mer på en religion. Noe man kan tro på. Og alle som ikke er inne i PK-boblen, skal umiddelbart "steines".

Som f.eks:
    - Alle som er mot å ta inn utallige Syriaflyktninger er slemme.
    - FrP er slemme.
    - Russland er slemme.
    - Israel er slemme.
    - Osv. Osv.

Jeg syntes ikke det HRS og Dokument driver med har noe som helst med høyreekstremisme å gjøre,
    men snarere med sunn fornuft. Det man i gamle dager kalte bondevett. Folkeinformasjon. En motvekt
    mot den ensidige propagandaen som kjennetegner den (etablerte) fjerde statsmakt.

Ytringsfriheten er under angrep! Om dere ikke har fått det med dere...
    Charlie Hebdo har bestemt seg for å ikke trykke flere karikaturer av profeten. Angela Merkel er i
    samtaler med Facebook for å forby invandringskritiske røster. Kvinnlige norske muslimer som er kritiske
    til islam, velger å trekke seg fra debatten. Og de rødgrønne i Oslo beslutter umiddelbart å kutte støtten
    til til nettsteder som ikke hyller dagens innvandringspolitikk. Osv. Osv.

Er det virkelig noen som tror at "ignorance is bliss"? At vi ikke er bedre tjent med litt faktisk informasjon?

mvh
    Gunnar Brekke

D

Desillusjonert

Gjest
    Tja...ikke noe med høyreekstremisme å gjøre?

Dette er sporene Breivik har lagt igjen etter seg - nyheter - Dagbladet.no
    ER AKTIV I NETTDEBATTEN PÅ DOCUMENT.NO
    DRAR PÅ DOCUMENT.NO-MØTE

Avduket & avslørt?
    "Dette gjør selvsagt ikke document.no til Der Stürmer, men det er like fullt et problem når en aktør som document.no helt ignorerer farene ved å leke seg med så grove, stereotypiske virkemidler."

park8.png
    Verneverdig ytrings- eller kunstfrihet i følge Document?

Document på det jevne - Aftenposten
    "Stærk beskriver Document.no som «et av Norges viktigste medier». Det er å ta hardt i. Men document.no er en del av norsk medievirkelighet. På sitt beste, får vi håpe, kan Bjørn Stærks tekst om deres jubileumsblad bidra til at Rustads nettsted møter også den skarpe kritikken det fortjener."

Det kan vel være på sin plass å være ørlitt skeptisk også?

Sist redigert:

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Kritikk som fortjent

"For «HRS er ikke bare skrikende indignasjon og dystre spekulasjoner om islam, men også statistikk og rapporter om befolkningsutvikling,
    samfunnsøkonomi og integrasjon.» Det har han rett i. HRS fremmer viktige perspektiver og setter innvandringen og Islams utfordringer
    på dagsorden. Det trengs.

Men når vi skal vurdere Storhaugs motiver, HRS' bidrag i offentligheten og hvorvidt hennes kritikere har gode poenger, er ikke det å vise
    til rapporter og statistikk noen god metode
    , selv om de er uten faktafeil. Selv en ødelagt klokke viser riktig tid to ganger i døgnet.

Og skal du f.eks. vurdere en åpenbart rasistisk organisasjon som Vigrid, ville det ikke vært spesielt klargjørende å vise til at de framlegger
    rapporter og statistikk som støtter deres sak."
    Merkelig logikk.
    Man ønsker tydligvis ikke at debatten skal bedrives på grunnlag av fakta? Tenke med hjertet, eller?

Artikkelforfatteren er - liksom en del aktører her på HFS - mer opptatt av å skyte budbringeren enn å
    forholde seg til det som faktisk sies. Alle som ikke er enig med den politisk korrekte majoritet (?), blir
    umiddelbart stemplet som rasister og islamofober, så alt de sier er høyreekstrem propaganda. Det er
    den eneste måten man vet om - der man kan unngå å diskutere sak...

Jeg er inderlig glad vi har slik "høyreekstrem propaganda" all den tid de etablerte mediene kun driver
    med sin venstreekstrem propaganda. Der den politiske korrektheten er opphøyet til noe som ligner mer
    og mer på en religion. Noe man kan tro på. Og alle som ikke er inne i PK-boblen, skal umiddelbart "steines".

Som f.eks:
    - Alle som er mot å ta inn utallige Syriaflyktninger er slemme.
    - FrP er slemme.
    - Russland er slemme.
    - Israel er slemme.
    - Osv. Osv.

Jeg syntes ikke det HRS og Dokument driver med har noe som helst med høyreekstremisme å gjøre,
    men snarere med sunn fornuft. Det man i gamle dager kalte bondevett. Folkeinformasjon. En motvekt
    mot den ensidige propagandaen som kjennetegner den (etablerte) fjerde statsmakt.

Ytringsfriheten er under angrep! Om dere ikke har fått det med dere...
    Charlie Hebdo har bestemt seg for å ikke trykke flere karikaturer av profeten. Angela Merkel er i
    samtaler med Facebook for å forby invandringskritiske røster. Kvinnlige norske muslimer som er kritiske
    til islam, velger å trekke seg fra debatten. Og de rødgrønne i Oslo beslutter umiddelbart å kutte støtten
    til til nettsteder som ikke hyller dagens innvandringspolitikk. Osv. Osv.

Er det virkelig noen som tror at "ignorance is bliss"? At vi ikke er bedre tjent med litt faktisk informasjon?

mvh
    Gunnar Brekke
    At ting fremstår merkelig er ofte et tegn på at man ikke forstår. Hvis du hadde lest avsnittet før sitatet ditt ville du forhåpentligvis forstått poenget:

"For «HRS er ikke bare skrikende indignasjon og dystre spekulasjoner om islam, men også statistikk og rapporter om befolkningsutvikling, samfunnsøkonomi og integrasjon.» Det har han rett i. HRS fremmer viktige perspektiver og setter innvandringen og Islams utfordringer på dagsorden. Det trengs."

En godt fundert samfunnsøkonomisk rapport "vasker" ikke øvrige publikasjoner spekket med spekulative fordommer og demoniserende uttalelser, ren.

Tror du overdriver i din beskrivelse av mainstream-media. Det mangler jo ikke på uttalelser som problematiserer innvandringen, og hvis det er propaganda å rapportere fra en av de største humanitære krisene etter andre verdenskrig har du et noe spesielt syn på media. Er det tanketom politisk korrekthet å lage raportasjer om omfattende menneskelig lidelse? Eller er det slik at fordi det er muslimer involvert så burde man skrive om noe annet?

Hvis HRS og Document ikke fronter høyreekstremisme, så må de derfor ikke fronte ideer som demoniserer muslimer som samfunnsundergravende konspiranter. Men det gjør HRS og doc, dessverre. Du ser det ikke fordi du på formalistisk vis presterer å skyve den ordinære høyresidens liberalisme over på venstresiden. Alt som ikke fronter tilnærmet banal innvandringskritikk blir venstreside og politisk korrekthet. Høyresidens grunnleggende ide om individets rettigheter og likeverd forsvinner ut i dragsuget. Hva den "gode" siden egentlig lirer av seg blir mindre viktig, de farer med "sunt bondevett"...

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.749
    Torget vurderinger
    1
    Hvis HRS og Document ikke fronter høyreekstremisme, så må de derfor ikke fronte ideer som demoniserer muslimer som samfunnsundergravende konspiranter.
    Hvordan skal man kritisere islam uten å bli beskylt for demonisering av muslimer?

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Hvis HRS og Document ikke fronter høyreekstremisme, så må de derfor ikke fronte ideer som demoniserer muslimer som samfunnsundergravende konspiranter.
    Hvordan skal man kritisere islam uten å bli beskylt for demonisering av muslimer?
    Man kan f.eks. være såpass redelig at man ikke later som om IS er representative for hvordan 1,5 milliarder mennesker tenker.

G

Gjestemedlem

Gjest

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Mye kritikk av HRS for øyeblikket, men hvorfor skriver ikke den "frie" media om slike ting som dette f. eks?

HRS sendte en e-post i forrige måned til Politiets utlendingsenhet, ved leder Kristin Kvigne

Svaret

I forbindelse med vårt arbeid med asylsregistreringen kan vi bekrefte at det er gjort funn av materiell som gir grunn til sikkerhetsbekymring. I slike saker varsler vi PST. Av politioperative hensyn kan vi ikke gå inn i detalj om hva som er funnet. At vi i dag avdekker flere slike funn synes å ha sammenheng med at det er flere som kommer til oss nå enn tidligere. Vi vil gjerne understreke at dette gjelder et mindretall av de som kommer, men at det er tiltakende og det er bekymringsfullt.

Politiet gjør økende antall funn av ekstremt materiell på asylsøkere | Rights.no – Human Rights Service

Ingenting hadde vi fått vite om dette hvis ikke HRS hadde tatt tak i det, men kritisere HRS kan den samme media, faren er redaktør i Klassekampen og personen selv har sagt selv at han henter informasjonen sin fra facebook og twitter.

Så drives jeg av altruisme, men min altruisme er fornuftsorientert. Det høres jævlig ut, men når jeg ser barn dør på tv, er det lite i meg som blir sterkt berørt av det. Jeg blir mer motivert av Peter Singer sine rasjonelle og fornuftige argumenter om at jeg ikke er et viktigere menneske enn noen andre, og dermed er det absurd at jeg skal ha så mye og andre skal ha så lite. Det virker grovt urettferdig og feil

– Hvordan holder du deg oppdatert?
    – Hovedsakelig gjennom Twitter og Facebook
    Jakter på sannheten - DN.no

Nøytral og riktig mann til å kritisere HRS.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Nei, svaret er ikke i postene. Det er derfor jeg spør. Jeg prøver bare å skjønne hva det er som har feilet så voldsomt og hvem vi skal skylde på?
    Ekstremister finnes i alle leire, så de kan vi vel strengt tatt ikke regne med her. Da er det mere interessant å diskutere hvorfor en del blir ekstreme.

Men temaet nå er, på hvilke områder har alt feilet med tanke på innvandring til Norge?
    Og når vi er i gang, hvem mener du vi kan skylde på for disse feilene?
    Mener du videre at vi ikke trenger flere mennesker i Norge?
    Isåfall, hvordan har du da tenkt å hjelpe de som trenger hjelp?
    Jo svarene er der hvis du setter viljen til, hvorfor trengte Norge flere statsborgere forresten?

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Passer vel ikke helt inn i den kritikken som den "frie" media har holdt på med.

På Facebook i dag sier Bai på sin egen side at ingen muslimske kvinner i nød vil søke hjelp hos denne fæle Storhaug. Nå er vi ikke en hjelpeorganisasjon, bare så det er sagt. Like fullt er det langt fra sjeldent at slike henvendelser kommer, og til meg personlig har dette vedvart siden 1992. En av de siste var den såkalte ”enken” i trippeldrapssaken i Pakistan. Hun ringte og ba om hjelp etter anbefaling fra en annen norskpakistansk kvinne jeg stod på for å hjelpe i perioden 1999 – 2003. Jeg sendte den unge enken videre til rette instans, advokat.
    Ubehjelpelig i Dagbladet om ”8000-artikkelen” | Rights.no – Human Rights Service

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Kritikk som fortjent

"For «HRS er ikke bare skrikende indignasjon og dystre spekulasjoner om islam, men også statistikk og rapporter om befolkningsutvikling, samfunnsøkonomi og integrasjon.» Det har han rett i. HRS fremmer viktige perspektiver og setter innvandringen og Islams utfordringer på dagsorden. Det trengs.

Men når vi skal vurdere Storhaugs motiver, HRS' bidrag i offentligheten og hvorvidt hennes kritikere har gode poenger, er ikke det å vise til rapporter og statistikk noen god metode, selv om de er uten faktafeil. Selv en ødelagt klokke viser riktig tid to ganger i døgnet.

Og skal du f.eks. vurdere en åpenbart rasistisk organisasjon som Vigrid, ville det ikke vært spesielt klargjørende å vise til at de framlegger rapporter og statistikk som støtter deres sak."
    Særdeles svakt fra Sterri. Hvor er de gode argumentene hans? (Det som Desillusjonert viser til er jo intet annet enn retorisk pjatt.) Og det kunne jo være at det fins sannhet uavhengig av hva Sterri finner i Storhaugs lunger og nyrer. Denne motivdyrkelsen er så ad hominem som det går an. Saken treffer den ikke.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Interessant det som nå skjer i Tyskland. Merkel åpnet grensene og hevdet at «dette greier vi». Tilstrømningen er nå så stor (det snakkes om 1,5 mill), at det de uenige nå enes om er at dette vil forandre Tyskland. Det eneste spørsmålet de (elitene?) ikke vil stille, er: Vil vi dette?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn