Politikk, religion og samfunn Islamister i Norge, er de noe å bry om da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    He-he!

Så fordi jeg ikke godtar kildematerialet ditt, så nekter jeg altså for at det blir gjort grusomme ting i muslimske land med begrunnelse i islam?

Godt å vite at du har tenkt så grundig igjennom dette.
    Kildematerialet er skriftene Islam er basert på, som videoen henviser til.

Hvis du mottar et brev fra din kommune, spiller det noen rolle om papiret er hvitt eller farget? Stor eller liten skrift? A4 eller A3?

Budskapet er det samme.
    Hvis dette er så enkelt og selvsagt, så kunne du vel brukt en kilde som ikke blir kritisert for å ha en helt spesiell agenda (for å si det mildt) og for å bruke personer som fornekter folkemord?

Eksempelet ditt med kommunen halter en smule.

Det er ikke formen (altså om papiret er hvitt eller farget) som er problemet. En videosnutt kan være informativ. Men problemet er at jeg ikke får tillit til innholdet når troverdigheten til budbringerne blir så til de grader underminert. Det blir litt som om kommunebrevet ditt kom fra et kommunekontor i Honduras. De færreste ville ha tiltro til at en kommune i Honduras ville være en god saksbehandlingsenhet for et internt saksforhold i en norsk kommune.
    Et kommunekontor i Honduras har ikke myndighet til å behandle saker i min kommune.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Hadith-sitatene er sikkert flotte kilder for islamforskere.
    Fordi det er en del av skriftene Islam er basert på, og som mange muslimer baserer sin tro på?
    Det er vanskelig å vite hva du ønsker å oppnå med denne type argumentasjon.
    Du tror ikke at det er en spesiell grunn til at kilden din velger å trekke fram akkurat disse sitatene?
    Fordi sitatene er en del av de skriftene Islam er basert på. Hva skal ellers være årsaken?

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    He-he!

Så fordi jeg ikke godtar kildematerialet ditt, så nekter jeg altså for at det blir gjort grusomme ting i muslimske land med begrunnelse i islam?

Godt å vite at du har tenkt så grundig igjennom dette.
    Kildematerialet er skriftene Islam er basert på, som videoen henviser til.

Hvis du mottar et brev fra din kommune, spiller det noen rolle om papiret er hvitt eller farget? Stor eller liten skrift? A4 eller A3?

Budskapet er det samme.
    Hvis dette er så enkelt og selvsagt, så kunne du vel brukt en kilde som ikke blir kritisert for å ha en helt spesiell agenda (for å si det mildt) og for å bruke personer som fornekter folkemord?

Det er ikke formen (altså om papiret er hvitt eller farget) som er problemet. En videosnutt kan være informativ. Men problemet er at jeg ikke får tillit til innholdet når troverdigheten til budbringerne blir så til de grader underminert. Det blir litt som om kommunebrevet ditt kom fra et kommunekontor i Honduras. De færreste ville ha tiltro til at en kommune i Honduras ville være en god saksbehandlingsenhet for et internt saksforhold i en norsk kommune.
    Et kommunekontor i Honduras har ikke myndighet til å behandle saker i min kommune.
    Det var ikke akkurat det som var poenget.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166

Nei, men hadde de hatt myndighet, måtte jeg forholdt meg til det.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Hadith-sitatene er sikkert flotte kilder for islamforskere.
    Fordi det er en del av skriftene Islam er basert på, og som mange muslimer baserer sin tro på?
    Det er vanskelig å vite hva du ønsker å oppnå med denne type argumentasjon.
    Du tror ikke at det er en spesiell grunn til at kilden din velger å trekke fram akkurat disse sitatene?
    Fordi sitatene er en del av de skriftene Islam er basert på. Hva skal ellers være årsaken?
    Nå vet ikke jeg hvor mange hundre eller tusen sider hadithene utgjør tilsammen, men kan det være at kilden din bevisst, hold deg fast, har plukket ut sitat som bekrefter det de ønsker å få bekreftet?

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo

Det er heller ikke poenget. Poenget er hva ville du tenkt om kvaliteten og kunnskapsgrunnlaget? Kan det være at du ville følt på en aldri så liten skepsis?

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Nå vet ikke jeg hvor mange hundre eller tusen sider hadithene utgjør tilsammen, men kan det være at kilden din bevisst, hold deg fast, har plukket ut sitat som bekrefter det de ønsker å få bekreftet?
    Hva tror du var meningen med programmet? Hvilken potensiell trussel Islam kan være, eller den "fredelige og inkluderende" Islam vi alle kjenner fra før, eller ihvertfall innbiller oss at den skal være?

Hvis du hadde produsert et program om nazisme og hvilken trussel den kan utgjøre, hadde du brukt en tysk husmor fra 1942 uten våpen i hendene som eksempel?

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Det er heller ikke poenget. Poenget er hva ville du tenkt om kvaliteten og kunnskapsgrunnlaget? Kan det være at du ville følt på en aldri så liten skepsis?
    Nei, synes de faktisk var en objektiv dokumentar som balanserer budskapet greit. Skepsis har man alltid, også til muslimene i videoene du poster. Hadde man kun lyttet til disse, kunne man innbillt seg at Islam faktisk er en fredelig og tolerant religion, noe som ikke er i nærheten av å være korrekt.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.478
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Litt overraskende at det fortsatt finnes folk som tilsynelatende finner det overraskende og sensasjonelt at Taliban og IS ikke er "snille gutter"...
    Hvem er overrasket? Ingen. Men det er sikkert ille for noen (heiagjengen) at det påpekes gang etter gang at islamister er fælinger...
    Har du begynt å heie på Taliban og IS nå?
    Næmmen - tullehue :)

Nope, det er det nok andre som tar seg av. Blant andre den stakkarslige fanklubben her inne...

Nå er Putin litt sur - så IS får nok snart en real en på tygga.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    @Gjestemedlem jeg prøver at anskueliggøre at man godt kan se meget forskelligt på nøjagtig de samme problemer afhængig af ens grundholdning til eksempelvis Muslimsk indvandring.

Nogle male fanden på vægen uanset hvad, de udrydder os, de invaderer os, de overtager vores land, de indfører Sharia , mens andre godt kan se et tørklæde eller en burka , eller en moske , og accepterer at Muslimerne evt. har andre holdninger ind vi , uden at gå helt i spåner.
    Det blir helt feil og sogar direkte skadelig å bare seg på alt som ikke er kompatibelt med slik vi ønsker å leve her i Nord Europa som bare "forskjeller" og noe litt "anderledes" eller noe der omkring. Personlig og privat må folk for min dele leve som de vil, jeg er svært liberal i så henseende. Om du ønsker å lebe resten av livet ditt heist opp i en flaggstang og kun leve på sardiner og meditasjon over hellige kometer og nostalgiske fotballkort ... be my guest!

Men prøver du å fremme en ideologi som er totalt uforenelig med alt vi har oppnådd her i Nord Europa og prøver å trekke oss tilbake til steinalderens fantasier og levesett... så seriøst... fuck off på alle mulige lovlige måter.

Nej DF var intet uden fremmedhad på programmet , det er og blive et populistisk parti bestående hovedsagligt af fundamentalistiske landsbytosser som konstant løber fra deres løfter for en ekstra grænsebom.

De har lige skåret i dagpenge hvad de 100% lovede ikke ville ske med deres stemmer før valget, løsningen de angiver er at folk kan jo bare tage et arbejde , genialt tænkt, hvorfor er der ikke nogen der har tænkt på det før nu!!.
    De fik vist en eller stramning på udlændingeområdet for at stemme for dagpengeforringelserne.
    Vi skulle have gjort som Sverige udelukket dem fra alt politisk indflydelse, da der trods alt er 78% af befolkningen som er i mod dem, og deres politik med klare racistiske undertoner
    .
    Ja den strategien ser jo virkelig ut til å være et vinnerlodd. Du har fått med deg at SD nå er det suverent største partiet i Sverige og at de for hver dag som går øker i oppslutning?

Demoktati står eller faller på om man er villig til å lytte til hva folk egentlig ønsker, ikke om hva man kan prestere dem til å godta.
    Jamen vi lever i frihed, og i et demokrati, men jeg kan forstår at alle andre end lige Muslimerne skal nyde godt af dette , friheden til at tro og mene og sigehvad man vil , og også frihed til at arbejde for og udbrede sine holdninger uanset hvor yderliggående nogen synes de er, sålænge man overholder den gældende lovgivning/overholder spillereglerne.

Lad os endelig for disse yderliggående meninger/holdninger frem i lyset , så vi kan tage stilling til dem , jeg er helt sikker på at de moderate demokratiske kræfter kan holde til dette, og at det vil være disse holdninger som vinder i den sidste ende.

jeg fatter ikke din argumentation, Jeg kan kun opfatte din holdning som rendyrket had i forhold til Islam og Muslimerne, et had som du mener bør går forud og veje tungerer end både demokrati , frihed og grundlov, diverse konventioner bl.a om menneskerettigheder og flygtninge som vi har ratificeret.

Jeg har fulgt med med omkring SD , det samme skete i Danmark for DF, DF blev også det største parti på et tidspunkt, og det er sørgeligt at den laveste "menneskelige fællesnævner" vinder, modbydelige holdninger, det grimme/det primitive i mennesket , det som den enkelte og specielt samfundet/politikerne burde tøjle/kontrollerer og holde nede på et absolut minimum så vi alle kan være her med hver vores meninger.

Det som langt de fleste sagtens kan finde ud når de er mindre fællesskaber/sammenhænge.
    Men åbenbart har nogle svært ved det når det er på samfundsplan.
    Det eneste man kan glæde sig over er at der trods alt er mere end 70% som er imod SD.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Goggen,

DET var et usedvanlig forutinntatt og rasistisk utsagn!! Det sier utrolig mye om din holdning til mennesker du ikke kjenner!

Når du uten videre avfeier en saksbehandler kun på det grunnlag at han sitter i Honduras og er borger der så sier det veldig mye om deg selv!

Dette at den kommunale saksbehandleren sitter "langt borte" er faktisk noe du må venne deg til når Høyre får gjennomført sin store fanesak, "Den Storstilte Kommune Sammenslåings Reformen"! Og etter som kommunebudsjettene overbelastes, bla. annet på grunn av enorm tilstrømming av migranter vil det nok kun være et tidsspørsmål før saksbehandling i kommunene blir outsorchet til Baltikum, Polen, India eller om så Honduras! Mye billigere forstår du! Så du bør faktisk i egen interesse begynne å konsentrere deg om budskapet og dets innhold i stedet for å avvise budskapet kun på bakgrunn av budbringeren!

Men som sagt, du er en hverdagsrasist!! Velkommen i klubben!:p

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Nei, synes de faktisk var en objektiv dokumentar som balanserer budskapet greit. Skepsis har man alltid, også til muslimene i videoene du poster. Hadde man kun lyttet til disse, kunne man innbillt seg at Islam faktisk er en fredelig og tolerant religion, noe som ikke er i nærheten av å være korrekt.
    Tviler ikke på at du anser videoen for å være objektivitetens høyborg.

Forskjellen mellom oss er at videoen jeg postet ikke er noe jeg fronter som en allmenn sannhet. Jeg poster videoen for å understreke poenget om at ting er litt mer komplisert enn din og andres svart/hvitt-holdning.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Honkey har det problemet at om man i debatten bytter ut "islamister" med "bilister", så blir det ca. like feil.
    Tross alt dreper de for fote, raser mot hverandre, sloss og sjikanerer hverandre, har synspunkter på kvinner bak rattet, krangler om hvem som har rett til hva, Tolker reglene etter eget hode, hevder å kunne bestemme hvor fort andre skal kjøre i venstre fil, osv., osv., osv....

Og med dette omkommer Honkey i en bilulykke.

Honkey

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Goggen,

DET var et usedvanlig forutinntatt og rasistisk utsagn!! Det sier utrolig mye om din holdning til mennesker du ikke kjenner!

Når du uten videre avfeier en saksbehandler kun på det grunnlag at han sitter i Honduras og er borger der så sier det veldig mye om deg selv!

Dette at den kommunale saksbehandleren sitter "langt borte" er faktisk noe du må venne deg til når Høyre får gjennomført sin store fanesak, "Den Storstilte Kommune Sammenslåings Reformen"! Og etter som kommunebudsjettene overbelastes, bla. annet på grunn av enorm tilstrømming av migranter vil det nok kun være et tidsspørsmål før saksbehandling i kommunene blir outsorchet til Baltikum, Polen, India eller om så Honduras! Mye billigere forstår du! Så du bør faktisk i egen interesse begynne å konsentrere deg om budskapet og dets innhold i stedet for å avvise budskapet kun på bakgrunn av budbringeren!

Men som sagt, du er en hverdagsrasist!! Velkommen i klubben!:p
    Det er så flott å se et åndsmenneske i fri utfoldelse...

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Honkey har det problemet at om man i debatten bytter ut "islamister" med "bilister", så blir det ca. like feil.
    Tross alt dreper de for fote, raser mot hverandre, sloss og sjikanerer hverandre, har synspunkter på kvinner bak rattet, krangler om hvem som har rett til hva, Tolker reglene etter eget hode, hevder å kunne bestemme hvor fort andre skal kjøre i venstre fil, osv., osv., osv....

Honkey
    Legevitenskapen er kommet ganske langt, så prognosene for gjenoppstandelse er meget gode. :)

D

Desillusjonert

Gjest
    Det merkelige med denne debatten, er at de som skriker høyest om andres idioti og sin egen fortrefflighet, er de som ligger dypest i sine "grøfter" (les: skyttergraver).

Er det rart man ikke kan bli enige om noe...

PS: og ofte svares det ikke på alle spørsmål, noe jeg finner mildt sagt merkelig.

D

Desillusjonert

Gjest
    En liten fotnote om kulturforskjeller:
    Min datter besøkte en av de nye mottakene der mange av våre nye landsmenn er plassert.
    Et hyggelig besøk, ifølge henne. Ungene var nysgjerrige og vennlige, de fleste voksne smilende.
    Men...ungene der var utrolig voldsomme, både i lek og språk. Så voldsomme at min datter og hennes venninne ble skeptiske.
    Hun ble fortalt at når det var matkø, så måtte de bli strenge og vise de voksne hvordan man står i kø. Det var ikke vanlig å stå i kø der disse kom fra. Først til mølla og så voldsomt som mulig var fasiten de tok med seg inn i Norge. Som min datter sa, hyggelige mennesker, åpne og nysgjerrige, men utrolig høylydte og voldsomme. Hun gikk ut med en postiv, men noe skremt holdning.

Ingen stor sak å legge fra seg dette, vil jeg tro. Men da kommer spørsmålet, legges det vekk før de introduseres inn i det norske samfunnet?
    Og hva med alle de andre, større kulturelle forskjellene, for de er det en del av? Hvordan adresseres de fra myndighetenes side? Etter det jeg forstår, svært dårlig!

Vi slipper altså mennesker ut i vårt samfunn, som ikke vet eller har lært noe om hvordan de skal oppføre seg og som i enkelte (de fleste?) tilfeller skremmer andre fra å ta kontakt. Uten at de kanskje skjønner dette selv også? Det må da være et problem?

Jeg er skeptisk til dette nå og jeg tror det kommer til å bli et større problem etterhvert. Et problem med ghettofisering i storbyer, mangel på forbrødring mellom etnisk norske og innvandrere og ingen felles plattform for å forstå vårt samfunn og resten av verden på. Ut av det kan det bare komme ekstremisme, både fra de religøse og fra høyreekstreme. Men jeg er mest redd for de venstre-ekstremes blåøyde og naive syn på verden. Som vi har sett så mange ganger med U-hjelp, så ender dette opp med katastrofe på grunn av forståsegpåere, som egentlig IKKE skjønner noe som helst.

Derfor er jeg veldig interessert i å vite eksakt HVA vi kan gjøre med og for de som allerede har kommet, de som står utenfor våre grenser og ikke minst de aller fattigeste som er igjen i de respektive landene? Hvordan kan vi løse det som nå har blitt et problem? Mange her inne er flinke til å påpeke mangler i retorikken, men kommer sjelden med noen gode svar.
    Jeg tror ikke de har det!
    Jeg tror dette handler mere om å vise utad hvor snille og flinke de er + å vise hvor flinke de er på retorikk, enn at de faktisk har løsninger på noe av dette.
    Jeg blir overasket om det motbevises...

PS: jeg tviler tilogmed på at jeg får noen svar i det hele tatt. Og at jeg skulle ha et poeng eller to, det regner jeg med å aldri høre fra de mest venstreekstreme her.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0

Honkey
    Nå har jeg lært Honken å kjenne som et intelligent vesen gjennom flere år her på HFS så jeg har en sterk mistanke om at dette innlegget er ganske mye dypere enn hva man kan tro ved første øyekast!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Nå er jeg sterkt i tvil om du behersker ironiens krevende kunst så jeg er rimelig sikker på at dette innlegget ditt er uttrykk for plump sarkasme.

At du mente det som et kompliment ser jeg helt bort fra! Er ikke så åndssløv at jeg går i den fella! ;)

Men det kan kanskje være gunstig for deg selv om du pusser briller og speil og tar en grundig titt på deg selv og dine egne holdninger! Det er litt lettere å bli tatt på alvor når man kommer med rasistiske antydninger mot meddebattanter hvis man selv holder sin egen sti helt gullende ren. Du avviser Honduranske ( om det er hva det heter? ) menneskers evne til å saksbehandle norske kommunale oppgaver på en skikkelig måte basert kun på det enkle faktum at de er Honduranere. Jeg tror det greit faller innenfor "den utvidede rasismedefinisjonen".

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Nå er jeg sterkt i tvil om du behersker ironiens krevende kunst så jeg er rimelig sikker på at dette innlegget ditt er uttrykk for plump sarkasme.

At du mente det som et kompliment ser jeg helt bort fra! Er ikke så åndssløv at jeg går i den fella! ;)

Men det kan kanskje være gunstig for deg selv om du pusser briller og speil og tar en grundig titt på deg selv og dine egne holdninger! Det er litt lettere å bli tatt på alvor når man kommer med rasistiske antydninger mot meddebattanter hvis man selv holder sin egen sti helt gullende ren. Du avviser Honduranske ( om det er hva det heter? ) menneskers evne til å saksbehandle norske kommunale oppgaver på en skikkelig måte basert kun på det enkle faktum at de er Honduranere. Jeg tror det greit faller innenfor "den utvidede rasismedefinisjonen".
    Kan jeg be deg lese igjennom den korte utvekslingen jeg hadde med PKG og at du så ser igjennom dine to siste svar til meg?

Mener du etter gjennomlesningen at du kommer med en presis analyse?

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166

Forskjellen mellom oss er at videoen jeg postet ikke er noe jeg fronter som en allmenn sannhet. Jeg poster videoen for å understreke poenget om at ting er litt mer komplisert enn din og andres svart/hvitt-holdning.
    Videoen fronter ikke en allmenn sannhet, men henviser til Islams historie. Jeg innehar ingen svart/hvitt holdning, det har jeg forklart flere ganger. Jeg er heller ikke interessert i å dekke over eller hvitvaske problemer knyttet til Islam.

Slutt å tillegg meg egenskaper jeg ikke har, jeg har aldri påstått noe av det du hevder. Det er du som har nektet for at undertrykking, vold, terror og krig er sanksjonert i Islam.

Ignore knappen sitter veldig løst nå.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo

1. Videoen fronter ikke en allmenn sannhet, men henviser til Islams historie. Jeg innehar ingen svart/hvitt holdning, det har jeg forklart flere ganger. Jeg er heller ikke interessert i å dekke over eller hvitvaske problemer knyttet til Islam.

2. Slutt å tillegg meg egenskaper jeg ikke har, jeg har aldri påstått noe av det du hevder. Det er du som har nektet for at undertrykking, vold, terror og krig er sanksjonert i Islam.

1. Du sier selv at det er en objektiv dokumentar (det burde du også innse er samsvarende med å "fronte som en allmenn sannhet"), og du sier at min video var sprøyt.

2. Jeg har bedt deg komme med et sitat som viser at jeg nekter for at det skjer grusomme ting i islams navn.

OBS! Merk deg at jeg ikke sier noe om selve innholdet i din video. Jeg kritiserer kilden.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166

1. Videoen fronter ikke en allmenn sannhet, men henviser til Islams historie. Jeg innehar ingen svart/hvitt holdning, det har jeg forklart flere ganger. Jeg er heller ikke interessert i å dekke over eller hvitvaske problemer knyttet til Islam.

2. Slutt å tillegg meg egenskaper jeg ikke har, jeg har aldri påstått noe av det du hevder. Det er du som har nektet for at undertrykking, vold, terror og krig er sanksjonert i Islam.

1. Du sier selv at det er en objektiv dokumentar (det burde du også innse er samsvarende med å "fronte som en allmenn sannhet"), og du sier at min video var sprøyt.

2. Jeg har bedt deg komme med et sitat som viser at jeg nekter for at det skjer grusomme ting i islams navn.

OBS! Merk deg at jeg ikke sier noe om selve innholdet i din video. Jeg kritiserer kilden.
    1. Dokumentaren jeg lenket til påstår ikke at det finnes en "objektiv" sannhet for alle muslimer, men at de som er sekulære ikke får særlig gjennomslag for sine meninger da skriftene tilsier noe annet. Din video er ikke sprøyt, kun en muslims subjektive oppfatning som det kan være flere årsaker til. Videoen jeg lenker til avviser ikke budskapet i din, men henviser til flere sider av hvordan Islam har blitt og blir praktisert. Det er videoen du henviste til som avviser stort sett alt av problematikk som har vært knyttet til Islams lære over 1400 år, noe som historien viser ikke er riktig.

2. Du har i praksis avvist stort sett alle kilder som bekrefter dette. Forskjellige kilder og sitater må siles gjennom Goggen8 filteret, ett filter som er så nedsmusset at en fruktbar diskusjon er umulig, noe jeg ikke er alene om å oppleve.

"OBS! Merk deg at jeg ikke sier noe om selve innholdet i din video. Jeg kritiserer kilden.[/QUOTE]"

Det er innholdet som er relevant, så hvis du ikke anerkjenner kilden, hvordan kan du anerkjenne innholdet? Innholdet er vel et resultat av kilden?

Dette er en tråd om Islam og islamister, ikke filosofi og semantikk.

Ignore knappen er nå aktivert.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    1. Dokumentaren jeg lenket til påstår ikke at det finnes en "objektiv" sannhet for alle muslimer, men at de som er sekulære ikke får særlig gjennomslag for sine meninger da skriftene tilsier noe annet. Din video er ikke sprøyt, kun en muslims subjektive oppfatning som det kan være flere årsaker til. Videoen jeg lenker til avviser ikke budskapet i din, men henviser til flere sider av hvordan Islam har blitt og blir praktisert. Det er videoen du henviste til som avviser stort sett alt av problematikk som har vært knyttet til Islams lære over 1400 år, noe som historien viser ikke er riktig.

2. Du har i praksis avvist stort sett alle kilder som bekrefter dette. Forskjellige kilder og sitater må siles gjennom Goggen8 filteret, ett filter som er så nedsmusset at en fruktbar diskusjon er umulig, noe jeg ikke er alene om å oppleve.

"OBS! Merk deg at jeg ikke sier noe om selve innholdet i din video. Jeg kritiserer kilden.
    "

Det er innholdet som er relevant, så hvis du ikke anerkjenner kilden, hvordan kan du anerkjenne innholdet? Innholdet er vel et resultat av kilden?

Dette er en tråd om Islam og islamister, ikke filosofi og semantikk.

3. Ignore knappen er nå aktivert.[/QUOTE]

1. Vel, du skrev sprøyt. Hvis du nå har endret oppfatning er jo det greit. Litt spesielt er det jo også at du kritiserer meg for å konfrontere deg med dine egne utsagn...

2. At jeg kritiserer din kilde kan jo ikke brukes som et argument for at jeg avviser grusomheter. Blir bare fjollete.

3. He-he! Drama queen.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Tanker fra en moderat muslim

Anbefaler å se denne. Den gir et lite innblikk i islamsk tankegang.

Det er argumentasjon omkring sharia, steining til dødes for utroskap og slike ting sett fra en moderat muslims synspunkt.

Sist redigert av en moderator:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.457
    Torget vurderinger
    2
    Gud finns överallt! Hävdade han envetet och slog vilt omkring sig

D

Desillusjonert

Gjest
    Telemarksavisa - Syriske flyktninger ville skaffe seg våpen

- Men er det ikke litt rart at nyankomne flyktninger fra et krigsherjet land som Syria viser en slik interesse for å skaffe seg skytevåpen?
    - Jo, det kan nok virke litt rart, derfor blir det viktig for politiet å finne ut av hva som ligger i interessen og den helhetlige motivasjonen til de involverte og kartlegge dette, sier Worpvik videre.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.457
    Torget vurderinger
    2
    Kan jo være de er blitt skuggredde.
    Men selvsagt skal de ikke drive med slikt.

image.jpeg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Nytt stort flyktningemottak legges til Øystre Slidre.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje de skal innkvarteres på Steiner-skolen...

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn