Politikk, religion og samfunn Islamister i Norge, er de noe å bry om da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Dette er også med å skape sinne og frustrasjon blant mange nordmenn, en syrer for juling da er det tog med engang, at unge jenter blir utsatt for gruppe voldtekt og tar sine egne liv betyr ikke noe. Hva føler familien til disse unge jentene, ingen bryr seg om våre unger.

Fatima Almanea sier at hun reagerte med sjokk og vantro da hun så videoen hvor den unge mannen blir angrepet av en ungdomsgjeng i Namsos. Hun mener handlingen er barbarisk, uansett motiv.

Det er AUF som har tatt initiativet til markeringen som skal være klokken 17.00 i Namsos, førstkommende søndag.
    – Det er ubegripelig å umenneskeliggjøre noen på den måten. Vi reagerte tvert og opprettet arrangementet med en gang vi hadde sett saken.
    Arrangerer markering mot vold og hatkriminalitet i Namsos -Trønder-Avisa

Jeg mener å huske at det var bare en som slo og at offeret gikk fra stedet uten de helt store skadene.

Desse jentene er det vorte mange av – men familiane deira lider i det stille, utan nokon miskunn eller medynk frå politikarar og media. Det finst inga minneside for Andrine som tok sitt eige liv etter å ha vorte seksuelt misbrukt av eit kurdisk miljø på Kongsvinger frå ho var 13 år – utan at politiet lyfte ein finger. Det finst inga minneside for Eva Helgatun, den 14 år gamle jenta som tok sitt eige liv etter å ha vorte gruppevaldteken av ein innvandrargjeng i Trondheim. Heller ikkje har det vore noko støttegruppe eller fakkeltog for den 14 år gamle jenta som for ei tid sidan vart gruppevaldteken på det grovaste av ein afrikansk gjeng i Oslo – og der ein av gjerningsmennene slapp unna med samfunnsteneste for brotsverket!
    https://www.frieord.no/kommentar/margarets-minneside-svarer-pa-kritikk/

Er de etniske norske jentene mindre verdt for PK media, auf og av resten av den politiske korrekte siden?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Trodde alle haterne var på Per Sandbergs FB-side, jeg. Der er det, om mulig, enda mer skremmende lesning enn her.

Karpe Diem!

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Goggen: «En ide og et menneske er to forskjellige ting, men et menneske "er" samtidig sine ideer. Det ville være absurd å hevde at din selvforståelse og identitet ikke er knyttet sammen med ideene og forestillingene du har.»

––––––––––––

Selvfølgelig. Vi er ikke abstrakte størrelser (som prinsipper), men konkret levende vesen med vår identitet. Vi er ikke bare nyttekalkulatorer eller rene fornuftsvesen med drifter, men Dr. Dong, Deph og Goggen. Poenget må jo være å få vår identitet til å inkorporere slike abstrakte prinsipper samtidig som vi er Dr. Dong, Deph og Goggen. Det er jo den personlige identitet som gjør slike endringer så vanskelig. Når en kritiserer prinsipper/oppfatninger, så kritiserer en samtidig mennesket som har tatt til seg slike prinsipper. Hvordan skulle det kunne være annerledes? Men slike oppfatninger vi har gjort til våre egne og identifiserer oss med er altså ikke en hudfarge. Det er noe vi grunnleggende har gjort oss selv til idet vi anerkjenner det vi blir gjort til.

Når en vet hvilke samfunnsmessige onder slike historiske endringer medfører, hvorfor tror en at det skulle være lettere på det personlig feltet. Noen trenger å endre sin identitet … Da treffer en selvfølgelig mennesket som er der.

Mer til poenget er at det er en meget abstrakt forestilling av mennesket som ligger til grunn for denne høyaktelsen av mennesket. Det er en abstraksjon som gjør at vi har denne respekten for mennesket. Slett ikke den konkrete individualiserte identiteten. Fremskrittet er at vi har gjort denne abstrakte saken til del av vår konkrete individualitet. Det må også de som ikke har foretatt denne vendingen lære seg, om det gjør aldri så vondt og skriker i fleisen på hvem de tror seg å være.

1. Hvorfor skulle en ikke kritisere de menneskene som har gjort feilaktige prinsipper til sine egne? Det er tross alt menneskene som gjør prinsippene virksomme. Uvirksomme prinsipper angår oss ikke.
    Ser du gjorde en redigering, et tillegg nr 1 her.

1. Selvsagt skal man kritisere. Poenget mitt er bare å kritisere den ganske utbredte forestillingen om islamkritikere som mener at de kun kritiserer islam og ikke muslimer.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dersom denne ikke er postet her, er det sannelig på tide;

På tide vi får et band med sterk politisk avstandtagen til de bruneste krefter i samfunnet igjen.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Det som jeg ikke forstår ved disse Haters Islamofober, er at man har på fornemmelsen at de konstant leder efter smuds om "Muslimer"/indvandre eller venter på der skal ske et eller andet de kan bruge i deres Islamofobiske propaganda, og venter man længe nok så skal der nok ske noget på et eller andet tidspunkt (IS, bander og andre terror organisationer har intet med Islam/indvandre osv at gøre , det er vi håbenligt alle enige om, det er kriminalitet og det skal naturligvis bekæmpes, ingen er uenige i dette)

Lad mig give et eksembel , vi havde et frygteligt knivdrab på en 17 åring fortaget af unge indvandre som politiet kendte og som kom fra Østervang hvor indvandrebanden https://da.wikipedia.org/wiki/Loyal_to_Familia er aktiv.
    Den 17 årige var lige død og straks slår DF politisk plat på tragedien, DF under angreb: Slår politisk plat på knivdræbt dreng – Ekstra Bladet dette drab her har naturligs ikke skid med Islam Indvandrer osv at gøre det er bare ren og rå kriminaliltet.

DF og deres ligesindede sider bare og venter og leder efter et andet som kan understøtte deres halvracistiske holdninger og politik.
    jeg ved ikke hvad det er som får mennesker til opfører sig på denne måde , kan kun sige at man så de samme mekanismer/tendenser i ekstrem grad under anden verdens krig ,hvor Jøderne var ofre.
    Og idag ses det tydeligst i USA hvor det går ud over den sorte del af befolkningen.

Og tag nu Videoen med Bill Warner som vi åbenbart skal se endnu engang, en total nar/Hater som bruger sin såkaldte "autoritet" og sit hele liv til at hade andre, til at fremme sine totalt syge holdninger, prøv at høre ham tale om Muslimske naboer og hvordan han kæde det hele sammen, så vi alle kan blive frygtelig angste for hvad der kan ske https://www.youtube.com/watch?v=NDRwWIXUAhA Ikke nok med det han driver også en forretning på at hade andre mennesker og deres tro, på en fuldstændig forkvaklet og syg måde, hvad foregår der inde i disse syge menneskers hjerner???.
    Jeg mener det som foregår i deres hjerne er til lige så stor fare som de tanker de angriber, hovedsagligt på grund af de af de ikke kan holde tingene adskilt, men angriber mere eller mindre alle Muslimer og deres tro, i deres hater rus.

Bill Warners side heter Political Islam, og handler om den delen av Islam som angår oss som ikke ønsker Islamsk lovgivning. Hva er galt med å informere om det? Islam er en lovgivning som andre ideologier, hvorfor kan ikke den debatteres slik andre ideologier blir uten at man blir stemplet som hater? Kaller du de som informerer om nazisme og marxisme som hatere også?

Hva er årsaken til at denne "forkjørsregelen" i Islams favør har oppstått? Hvis dette krenker de sekulære muslimenes (de som ikke ønsker islamsk lovgivning) følelser, så får muslimene reformere Islam slik at de ikke har samme politiske utgangspunkt (Koranen mm.). Kneble debatten er feil, og kan være direkte farlig i det lange løp.

Det er kun muslimene som kan gjøre dette, inntil dette har skjedd, så får man "gardere" seg så godt som mulig ved å holde informasjonen flytende. Dette er helt essensielt i et demokrati.

Hvis du synes Bill Warner bare sprer "hat", så får du spørre deg selv hvor ofte du hører høyresiden skryte av venstresiden eller motsatt i sin politiske propaganda.

Det er nok av "følelser" blant oss alle, synes du din demonisering av SD og DF er noe mindre hatfull?

Det er sikkert mange mennesker i Iran som angrer seg i dag, hva som hadde skjedd i Iran i 1979 hvis de hadde visst bedre får vi aldri svar på.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Svært godt innlegg

«Svineri bygget på hat»

Jeg er ingen Øyvind Holen eller Martin Bjørnersen når det kommer til rap-historie. Men jeg husker første gang jeg hørte «Fuck the Police» som 10-åring og den pirrende rasende følelsen i etterkant. Komikken i at en blond 10 åring fra et pinsemenighet-hjem i Norge kunne føle sinne og solidaritet med 5 gangster-rappere fra Compton er absolutt til stede, men samtidig bunner det i noe ganske vakkert: barnets rettferdighetssans og moralske imperativ.
    Jeg syntes det var utrolig urettferdig at Ice Cube måtte ha det litt kjipere enn de andre i L.A fordi han var brun i huden, og totalt uakseptabelt at MC Ren skulle bli sprayet med tåregass bare fordi politiet var redd han.

Nå er jeg en hvit mann som pusher 40 med alt hva det medbringer av goder. For å parafrasere Louie CK. «Jeg er ikke på toppen av næringskjeden. Jeg er ute av den». Men den blonde 10-åringen bor fortsatt inni meg, og han bråvåkner når Karpe Diem trykker tannlege-borret i nerven som heter «urettferdighet».

10-åringen jubler med når Karpe glefser mot FrP-politikere, akkurat som han jublet da NWA sang om å banke politiet formløse i 1988. Og igjen jublet da han på videregående leste utdrag fra franske revolusjonssanger skrevet av undertrykte hvite bønder i 1789
    Ikke at 10-åringen på noen som helst måte støtter politi & politikervold eller halshugging av aristokrater. Men han har ekstrem solidaritet med folk som blir behandla ræva og reiser seg på barrikadene for å sloss tilbake med det siste de har av tilgjengelige midler. Om det så er ord skarpe som bajonetter.
    «Dette svineriet er bygget på hat», skriver FrP-politiker Peter N. Myhre på sin FB-profil, om Karpes nye låter. Ja visst faen er det da det! Det er bygget på det hatet arbeidsinnvandrere møtte på 70-tallet da de kom hit for å jobbe. Det er bygget på hatet Arne Myrdal forpestet Brumunddal med. Hatet fra Jack Erik Kjuus. Hatet mot Arve Beheim Karlsen som ble jaget ut i en elv og druknet fordi han var fra India. Hatet mot Benjamin. Hatbrannene mot asylmottak. Hatet fra at jobbsøkere med utenlandsk navn fortsatt har 25 prosent mindre sjanse for å bli innkalt til jobbintervju, selv om de har samme kvalifikasjoner og skattehistorikk som etniske nordmenn. Hatet fra kommentarfeltet as you read.
    At ikke minoritets-kids i dette landet for lengst har gjort opprør og brent bildekk eller stormet en «Bastille» sier mye om hvor bra minoritets-kids vi har, og hvor godt de er oppdratt av foreldrene sine og lærere. At Karpe Diem derimot bruker et voldelig språk mot et enda mer voldelig system for å belyse og forandre det, er bare en forlengelse av skrivetradisjonens evigbrennende ønske om frihet, likhet og brorskap.
    Magdi & Chirag gjør hva NWA gjorde og det er pisse fedt mand

På tide å ta av silkehanskene overfor Frepperne/haterne nå. De sprer ikke annet enn egoisme og hat mot andre kulturer og mennesker med annen hudfarge. Står null respekt av de mest ytterliggående i det partiet og deres følgere og klakører.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Svært godt innlegg

«Svineri bygget på hat»

Jeg er ingen Øyvind Holen eller Martin Bjørnersen når det kommer til rap-historie. Men jeg husker første gang jeg hørte «Fuck the Police» som 10-åring og den pirrende rasende følelsen i etterkant. Komikken i at en blond 10 åring fra et pinsemenighet-hjem i Norge kunne føle sinne og solidaritet med 5 gangster-rappere fra Compton er absolutt til stede, men samtidig bunner det i noe ganske vakkert: barnets rettferdighetssans og moralske imperativ.
    Jeg syntes det var utrolig urettferdig at Ice Cube måtte ha det litt kjipere enn de andre i L.A fordi han var brun i huden, og totalt uakseptabelt at MC Ren skulle bli sprayet med tåregass bare fordi politiet var redd han.

Nå er jeg en hvit mann som pusher 40 med alt hva det medbringer av goder. For å parafrasere Louie CK. «Jeg er ikke på toppen av næringskjeden. Jeg er ute av den». Men den blonde 10-åringen bor fortsatt inni meg, og han bråvåkner når Karpe Diem trykker tannlege-borret i nerven som heter «urettferdighet».

10-åringen jubler med når Karpe glefser mot FrP-politikere, akkurat som han jublet da NWA sang om å banke politiet formløse i 1988. Og igjen jublet da han på videregående leste utdrag fra franske revolusjonssanger skrevet av undertrykte hvite bønder i 1789
    Ikke at 10-åringen på noen som helst måte støtter politi & politikervold eller halshugging av aristokrater. Men han har ekstrem solidaritet med folk som blir behandla ræva og reiser seg på barrikadene for å sloss tilbake med det siste de har av tilgjengelige midler. Om det så er ord skarpe som bajonetter.
    «Dette svineriet er bygget på hat», skriver FrP-politiker Peter N. Myhre på sin FB-profil, om Karpes nye låter. Ja visst faen er det da det! Det er bygget på det hatet arbeidsinnvandrere møtte på 70-tallet da de kom hit for å jobbe. Det er bygget på hatet Arne Myrdal forpestet Brumunddal med. Hatet fra Jack Erik Kjuus. Hatet mot Arve Beheim Karlsen som ble jaget ut i en elv og druknet fordi han var fra India. Hatet mot Benjamin. Hatbrannene mot asylmottak. Hatet fra at jobbsøkere med utenlandsk navn fortsatt har 25 prosent mindre sjanse for å bli innkalt til jobbintervju, selv om de har samme kvalifikasjoner og skattehistorikk som etniske nordmenn. Hatet fra kommentarfeltet as you read.
    At ikke minoritets-kids i dette landet for lengst har gjort opprør og brent bildekk eller stormet en «Bastille» sier mye om hvor bra minoritets-kids vi har, og hvor godt de er oppdratt av foreldrene sine og lærere. At Karpe Diem derimot bruker et voldelig språk mot et enda mer voldelig system for å belyse og forandre det, er bare en forlengelse av skrivetradisjonens evigbrennende ønske om frihet, likhet og brorskap.

På tide å ta av silkehanskene overfor Frepperne/haterne nå. De sprer ikke annet enn egoisme og hat mot andre kulturer og mennesker med annen hudfarge. Står null respekt av de mest ytterliggående i det partiet og deres følgere og klakører.
    Har lenge lurt på hva denne tråden handler om...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Tja; spredning av brune holdninger og argumenter og framelsking av fremmedfrykt og hat?

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    ^Tja; spredning av brune holdninger og argumenter og framelsking av fremmedfrykt og hat?
    Kritikk av islamisme har ingenting med fremmedfrykt eller brune holdninger å gjøre. Hva med den økende antisemitismen i Europa? Kun nazister?

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Islamisme har ingenting med fremmedfrykt eller brune holdninger å gjøre. Hva med den økende antisemitismen i Europa? Kun nazister?
    For så vidt et godt argument. Dessverre er det nok slik at mange setter likhetstegn mellom muslim og islamisme. Og argumenterer deretter.

Den eventuelle antisemittismen er en helt annen debatt. Å reagere på staten Israels behandling av palestinerne, har ingenting med antisemittisme å gjøre.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Islamisme har ingenting med fremmedfrykt eller brune holdninger å gjøre. Hva med den økende antisemitismen i Europa? Kun nazister?
    For så vidt et godt argument. Dessverre er det nok slik at mange setter likhetstegn mellom muslim og islamisme. Og argumenterer deretter.

Den eventuelle antisemittismen er en helt annen debatt. Å reagere på staten Israels behandling av palestinerne, har ingenting med antisemittisme å gjøre.
    Jeg siktet til antisemitisme i Europa, som er sterkt økende, ikke kritikk av Israel.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Jeg siktet til antisemitisme i Europa, som er sterkt økende, ikke kritikk mot Israel.
    Mange blander sammen kritikk av staten Israel, med antisemittisme. Selv er jeg sterkt kritisk til Israels folkerettsstridige okkupasjon av palestinske områder. Men jeg er langt fra noen antisemitt. At det fortsatt finnes antisemittiske holdninger, særlig i Øst-Europa, er det ingen tvil om. Deler av Øst-Europa er også sterkt fremmedfiendtlig, så dette henger sammen.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166

Jeg siktet til antisemitisme i Europa, som er sterkt økende, ikke kritikk mot Israel.
    Mange blander sammen kritikk av staten Israel, med antisemittisme. Selv er jeg sterkt kritisk til Israels folkerettsstridige okkupasjon av palestinske områder. Men jeg er langt fra noen antisemitt. At det fortsatt finnes antisemittiske holdninger, særlig i Øst-Europa, er det ingen tvil om. Deler av Øst-Europa er også sterkt fremmedfiendtlig, så dette henger sammen.
    Javel. Så kritikk av Israel blir praktisert som fysiske angrep og drap på jøder i Europa? Trakassering, vold, mobbing og i verste fall drap er en økende trend i vestlige deler av Europa, spesielt Frankrike.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Javel. Så kritikk av Israel blir praktisert som fysiske angrep og drap på jøder i Europa? Trakassering, vold, mobbing og i verste fall drap er en økende trend i vestlige deler av Europa, spesielt Frankrike.
    Helt uakseptabelt, selvfølgelig. På samme måte som all vold og drap. Uansett kultur, religion eller hudfarge. Her avreagerer man på jøder, i stedet for staten. All hat-retorikk vil kunne medføre ekstreme og ytterliggående handlinger. Som man ikke minst ser i Sverige.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Svært godt innlegg

«Svineri bygget på hat»

Det finnes mange som stemmer FrP som er liberale på sosiale spørsmål som f.eks innvandring, selv om de er en minoritet. Er ikke dette "hat" ovenfor den delen av FrP som faktisk ikke støtter FrPs politikk innen innvandring? Problemet for de liberale i FrP er at de deler samme partiprogram som de antiliberale i FrP. Skal vi kneble all kritikk mot FrP sin innvandringspolitikk for å beskytte de liberale minoritetene i FrP?

Alle muslimer deler samme Islam (Koranen mm), skal vi kneble all kritikk mot politisk Islam for å beskytte de liberale muslimene?

Det er frivillig å stemme FrP, og det er frivillig å være muslim.

Sist redigert:

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Angående den 17 årige som blev dræbt , så var det ikke bare et par tilfældige indvandre drenge som Frieord prøver at give indtryk af, fordi det passer med deres agenda, det var unge som kom fra Østervang hvor en af de mest hårdkogte indvandrebander er aktive https://da.wikipedia.org/wiki/Loyal_to_Familia
    Og det har intet med Islam eller Muslimer at gøre generelt, den 16 årige som er anholdt var kendt i systemet i forvejen som en rod og en hård hund der ville lege med de store.

Men ok DF DF under angreb: Slår politisk plat på knivdræbt dreng – Ekstra Bladet var også hurtigt ude og lave politisk plat på tragedien , og tabloidaviserne har svælget i tragedien på en hel upassende og usømmelig måde.
    Så er spørsmålet, var de muslimer eller ikke?

Det er vel fortsatt 2 stykker som er anholdt er det ikke?
    Man har kun kunnet tilbageholde/varetægtsfængsle den 16 årige i 4 uger vist nok, de to andre er frigivet, da man åbenbart ikke har haft nok mistanke/beviser til at holde på dem længere end de 24 timer.

Om de er Muslimer ved jeg ikke. Men det den 16 årige er anklaget for er helt sikkert ikke foreneligt med Islam.

Sist redigert:

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Det som jeg ikke forstår ved disse Haters Islamofober, er at man har på fornemmelsen at de konstant leder efter smuds om "Muslimer"/indvandre eller venter på der skal ske et eller andet de kan bruge i deres Islamofobiske propaganda, og venter man længe nok så skal der nok ske noget på et eller andet tidspunkt (IS, bander og andre terror organisationer har intet med Islam/indvandre osv at gøre , det er vi håbenligt alle enige om, det er kriminalitet og det skal naturligvis bekæmpes, ingen er uenige i dette)

Lad mig give et eksembel , vi havde et frygteligt knivdrab på en 17 åring fortaget af unge indvandre som politiet kendte og som kom fra Østervang hvor indvandrebanden https://da.wikipedia.org/wiki/Loyal_to_Familia er aktiv.
    Den 17 årige var lige død og straks slår DF politisk plat på tragedien, DF under angreb: Slår politisk plat på knivdræbt dreng – Ekstra Bladet dette drab her har naturligs ikke skid med Islam Indvandrer osv at gøre det er bare ren og rå kriminaliltet.

DF og deres ligesindede sider bare og venter og leder efter et andet som kan understøtte deres halvracistiske holdninger og politik.
    jeg ved ikke hvad det er som får mennesker til opfører sig på denne måde , kan kun sige at man så de samme mekanismer/tendenser i ekstrem grad under anden verdens krig ,hvor Jøderne var ofre.
    Og idag ses det tydeligst i USA hvor det går ud over den sorte del af befolkningen.

Og tag nu Videoen med Bill Warner som vi åbenbart skal se endnu engang, en total nar/Hater som bruger sin såkaldte "autoritet" og sit hele liv til at hade andre, til at fremme sine totalt syge holdninger, prøv at høre ham tale om Muslimske naboer og hvordan han kæde det hele sammen, så vi alle kan blive frygtelig angste for hvad der kan ske https://www.youtube.com/watch?v=NDRwWIXUAhA Ikke nok med det han driver også en forretning på at hade andre mennesker og deres tro, på en fuldstændig forkvaklet og syg måde, hvad foregår der inde i disse syge menneskers hjerner???.
    Jeg mener det som foregår i deres hjerne er til lige så stor fare som de tanker de angriber, hovedsagligt på grund af de af de ikke kan holde tingene adskilt, men angriber mere eller mindre alle Muslimer og deres tro, i deres hater rus.
    Bill Warners side heter Political Islam, og handler om den delen av Islam som angår oss som ikke ønsker Islamsk lovgivning. Hva er galt med å informere om det? Islam er en lovgivning som andre ideologier, hvorfor kan ikke den debatteres slik andre ideologier blir uten at man blir stemplet som hater? Kaller du de som informerer om nazisme og marxisme som hatere også?

Hva er årsaken til at denne "forkjørsregelen" i Islams favør har oppstått? Hvis dette krenker de sekulære muslimenes (de som ikke ønsker islamsk lovgivning) følelser, så får muslimene reformere Islam slik at de ikke har samme politiske utgangspunkt (Koranen mm.). Kneble debatten er feil, og kan være direkte farlig i det lange løp.

Det er kun muslimene som kan gjøre dette, inntil dette har skjedd, så får man "gardere" seg så godt som mulig ved å holde informasjonen flytende. Dette er helt essensielt i et demokrati.

Hvis du synes Bill Warner bare sprer "hat", så får du spørre deg selv hvor ofte du hører høyresiden skryte av venstresiden eller motsatt i sin politiske propaganda.

Det er nok av "følelser" blant oss alle, synes du din demonisering av SD og DF er noe mindre hatfull?

Det er sikkert mange mennesker i Iran som angrer seg i dag, hva som hadde skjedd i Iran i 1979 hvis de hadde visst bedre får vi aldri svar på.
    Nu handler tråden om Islam i Norge , her er "politisk Islam" og Sharia helt urelevant, også for langt hovedparten af de Muslimer der kommer til , og for dem som er i Norge, det er slet ikke et aktuelt emne, her gælder Norsk lov for alle , og det respektere alle, Muslimer som ikke Muslimer, og terror eller lignede er naturligvis ikke tilladt , der er tale om kriminalitet og så er den ikke længere.

Jeg siger det igen, nej jeg bryder mig ikke om IS , og jeg bryder mig ikke om styret i Iran, og jeg bryder mig heller ikke om Nazisme.

DF SD gør den fejl at de ikke kan skille tingene ad , og dermed dæmoniserer de en hel befolkningsgruppe med deres retorik og handlinger, det er imod de demokratiske principper menneskerettigheder osv som vi bryster os af ,og er stolte af.

Som sagt jeg gav et eksempel hvor DF var ude at slå politisk plat på den 17 årige som blev dræbt , det blev lige pludselig til indvandrepolitik selvom det drejede sig om gemen rå og brutal kriminalitet.

Sådan kører deres retorik konstant , der er simpelthen indbygget et grundlæggende og ubegrundet had til muslimer i deres måde at reagerer på, og de sider konstant på spring for udgyde deres had til Muslimer lige så snart den mindste mulighed byder sig. Og de kører lige til grænsen

Og da de udbrede det som propaganda til alle, så er de medvirkende til at legaliserer had til Muslimer , halvracistiske tendenser bliver dagligdag , og er bare helt i orden.

Man skal nok heller ikke undervurderer hvad dette had kan gøre ved nogle Muslimer som har vanskeligt ved at kontrollerer sig selv af den ene eller anden grund.
    Det må også være forventeligt at noget af det had til Muslimer som mange politikere og almindelige borger udbreder, det vil man få lige i hovedet igen.

Det er ikke kun tale om konstruktiv og berettiget kritik fra DF og Inger Støjberg side, der er en klar og tydelig undertone af både had og halvracistiske tendenser i retorik og handlinger.
    Igen et eksembel de skærer bistandshjælpen (den laveste ydelse man oppebære i Danmark) ned til det halve for alle asylansøger og indvandre som har været her mindre end 7 år, og der er flere forskelsbehandlende forslag i støbesken.
    Og naturligvis er det kun for at "hjælpe" de berørte , det er klart.
    Sådan er det iøvrigt hver gang de højreorienterede er i gang med pisser på de svage grupper , men må forstår at det er for deres eget bedste at vi tager pengene fra dem lyder mantraet.

Jeg kan næsten ikke forstille mig andet end at man er tæt på at bryder menneskerettighederne.
    Men skulle det ikke være tilfældet, hvorfor skal man så hele tiden konstant balancerer lige på kanten af dem i forhold til en bestemt befolkningsgruppe, hvorfor kan vi ikke bare behandle dem anstændigt og som ligeværdige borger , i stedet for som en slags andenrangsborgere.
    Jeg mener absolut det er relevant at være mere end kritisk over DF , Inger Støjberg , SD osv. De opfører sig simpelthen hverken anstændigt eller værdigt

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Et litt underlig utspill av Tajik.

"Samfunnsfaglærere bør ikke få undervise dersom de har meninger som er i strid med faglitteraturen, mener leder i justiskomiteen på Stortinget, Hadia Tajik."

Vil ikke ha ekstreme samfunnsfagl?rere - NRK Hedmark og Oppland - Lokale nyheter, TV og radio

Dette vil jo også måtte bety at kristne og muslimer ikke kan tillates å undervise i naturfagene. Historie vil jo også henge i en tynn tråd, og kanskje til og med samfunnsfag for de av dem med sosialkonservative holdninger.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Som sagt jeg gav et eksempel hvor DF var ude at slå politisk plat på den 17 årige som blev dræbt , det blev lige pludselig til indvandrepolitik selvom det drejede sig om gemen rå og brutal kriminalitet, udført af Danskere.
    Danskere? Han som er tiltalt for drapet er en andregenerasjons innvandrer fra det østlige Afrika (mest sannsynligvis en somalier, selv om han har dansk pass) De to andre medhjelperne til drapet er allerede på frifot.

Så dette handler om en gutt som kom i konflikt med noen fra de voldelige innvandrermiljøene og ble henrettet kort tid etter da gjerningsmennene oppsøkte ham mens har var på skolen.

Så jo dette handler nok også om innvandring og problemer med innvandrerbander. Hva som var den konkrete årsaken til drapet og om det har noe med islam å gjøre eller ikke er jo enda helt uavklart. Det er ikke noe som tyder på dette så langt, men det vil vel komme frem i avhørene hva som lå bak, om det var en rent personlig konflikt eller noen som hadde sagt noe stygt om Islam[/QUOTE]

Sådan kører deres retorik konstant , der er simpelthen indbygget et grundlæggende og ubegrundet had til muslimer i deres måde at reagerer på, og de sider konstant på spring for udgyde deres had til Muslimer lige så snart den mindste mulighed byder sig. Og de kører lige til grænsen
    Har ikke sett noen referanser i noen av de artiklene i dansk presse som beskriver saken at det handler om muslimer, så her virker det som om du trekker konklusjoner på sviktende grunnlag og tildeler folk utsagn som de ikke har kommet med.

Her er oppdateringen på Facebook som Skaarup kom med:

"Rystende, at 17-årige Mads nu er død efter i eftermiddag at være stukket ned af hvem der ifølge EB.dk er en gruppe unge af udenlandsk herkomst, der "hentede" Mads på hans skole i Hillerød og stak ham til døde skjult i en tunnel kort derfra. De skal findes, de skal straffes, og er de ikke danske statsborgere, skal de ekspederes ud af landet. Nultolerance over for knive og vold! Nu er det nok! Enig?"

Jeg ser ingen referanse til islam eller muslimer her overhodet. Så her er det nok ditt eget hat som blender deg.

Jeg ser heller ingenting på hans twitterkonto som kan forklare dine påstander.

http://twitter.com/skaarup_df

Det virker som om du har laget deg en forestilling om at alt og alle er hatefulle, rasister, nazister, høyreekstreme etc. etc. Det begynner å få fobisk omfang dette etterhvert. Det kan ikke være hel heldig å være så redd for alle medmennesker rundt deg som er kritiske til islam eller masseinnvandring.

5073959_f260.jpg

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.699
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Så det jeg har skrevet i denne tråden mener jeg ikke?

Jeg er ikke i mot islam og den innvandringen vi har hatt, er det slik å forstå?

Det du skriver og forsvarer er nettopp det som fører til hat, bare se hva som er på vei til å skje i Sverige.
    Du virker å ha et ekstremt forenklet syn på verden. At jeg kritiserer demonisering av mennesker og fjollete teorier om innvandring og islam, er ikke å forsvare islam eller innvandring.

Er det noe som virkelig skaper hat, så er det grøftetenkning hvor mennesker slutter å være mennesker og istedet blir sett på som samfunnsundergravere. Se bare på sitatet fra Gjestemedlem, det er som snytt ut av et visst propangandaapparat på 30-tallet.

Hva var det som foret hatet til Breivik og skolemorderen i Sverige? Var det humanisme og likeverd eller var det ny-nazistisk tankegods og konspirasjonsteorier om islam?

Du skjønner virkelig ikke hvilke glør du puster på!
    Nå må du slutte å rote og begynne å ta til fornuft.

Du sitter og forsvarer en ideologi som er på lik linje med nazismen, faktisk verre enn nazismen, alle som er uenig med deg er fjolette eller ikke skjønner noe. Det er du som har bevisbyrden på at det er du som har riktig og vi andre tar feil, du har ikke lagt frem et eneste godt argument eller bevis på det du sier er riktig, derimot har det kommet mange innlegg som beviser det motsatte av det du står for, men da er det feil med de som legger ut kilden, ikke informasjonen som kommer frem.

Hatet i Sverige kommer av at politikerne, journalister og andre innvandrervennlige har nektet å se hva det innebærer det de har gjort, de har kneblet motstanderne på alle måter i mange år, nå er landet på konkursensrand og det svenske folket sliter, akkurat det samme er det du og media i Norge prøver å få til her i landet.

En fin sak fra Danmark som PK media i Norge ikke skriver om:

Danmark ble på torsdag rystet av et brutalt knivdrap. En 17 år gammel dansk skoleelev skal ha blitt stukket ihjel utenfor sin skole under lunsjpausen. Dansk politi skal ha arrestert tre innvandrere, mistenkte for drapet. Motivet til mordet skal være et bråk på en ungdomsfest forrige helg.
    https://www.frieord.no/utenriks/sko...et-ned-og-drept-av-tre-innvandrere-i-danmark/

Det skulle vært omvendt, da hadde PK media tatt helt av og vi hadde lest om denne saken i flere dager. men pytt pytt det var bare en etnisk danske da holder vi kjeft fordi det kan sette innvandrere i et dårlig lys. Dette skaper hat og sinne hos den etniske befolkningen.

Du vet like godt som meg at nazismen og islam går hånd i hånd.

Amin Al Husseini spends WWII by Hitler's side

The Mufti of Jerusalem Amin Al Husseini inspects his Muslim Nazi troops in 1943. After the war, he will preside over the Arab League and the World Islamic Congress

German Nazi high-ranking officers inspecting the Hanzar Division of Amin Al Husseini

In 1943, Amin Al Husseini heads the Hanzar Division of Nazi Muslims. It was Hitler's largest SS Division and was responsible for the genocide of Serbians, Gypsies and Jews. It lies at the root of today's unrest in Serbia/Bosnia-Hercegovina/Croatia.
    En faktaopplysning. Den 13. Waffen SS divisjonen som det refereres til her var IKKE Hitlers største SS divisjon.
    Den ble forøvrig brukt til partisanbekjempelse i tidligere Yugoslavia og mannskapet var muslimer fra samme område.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    @Gjestemedlem jeg har svaret på et andet indlæg med følgende tekst::

"Man har kun kunnet tilbageholde/varetægtsfængsle den 16 årige i 4 uger vist nok, de to andre er frigivet, da man åbenbart ikke har haft nok mistanke/beviser til at holde på dem længere end de 24 timer.

Om de er Muslimer ved jeg ikke. Men det den 16 årige er anklaget for er helt sikkert ikke foreneligt med Islam."

Så lad være med at lægge mig ord munden, og i resten af indlægget taler jeg generelt om DF og SD , som PKG mente jeg var alt for kritisk over for , det er den holdning jeg prøver at forklarer, bl.a. med eksempler.

Ps læg iøvrigt mærke til hvordan
    Peter Skaarup er forarget over at man har løsladt de to , manden er retsordfører, men fordi der her er tale om nogle med anden etnisk oprindelse , så mister han åbenbart overblikket , og bliver straks mistroisk over for retssystemet. Hvad fanden bilder han sig ind, det er det jeg mener med at deres had til indvandre/ og specielt Muslimer skinner/slå igennem ved enhver given lejlighed, bevist eller ubevist.

Og midt i tragedien for han lige fyret en af DF's mærkesager af citat : "Mine tanker går til den efterladte og hans familie. DF kræver et trygt DK med kontante straffe og udv.regler"
    De er syge i hovedet.

Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvis man spurgte de tre unge mennesker om de var kristne, muslimer eller ateister, ville de jo ok svare, kortvarig, at de var muslimer. Der var et billede, der var taget fra den løsladte persons Face book væg, et billede med penge, duftevand og en kniv og ordene, så er vi klar til at tage i byen.
    Der er overvægt af dem der sidder i fængsel, dem der voldtager, dem der udøver vold, dem der stikker med kniv osv.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Hvis man spurgte de tre unge mennesker om de var kristne, muslimer eller ateister, ville de jo ok svare, kortvarig, at de var muslimer. Der var et billede, der var taget fra den løsladte persons Face book væg, et billede med penge, duftevand og en kniv og ordene, så er vi klar til at tage i byen.
    Der er overvægt af dem der sidder i fængsel, dem der voldtager, dem der udøver vold, dem der stikker med kniv osv.
    Er ikke lige klar over hvad du mener med dette indlæg, jeg burde naturligvis have angivet min kilde , men det var underforstået at det drejede sig om Perter Skaarup's Twitter konto som også Gjestemedlem refererer til, det er nu tilføjet mit indlæg, twittene er naturligvis lavet af Peter Skaarup selv.

Og ja der har altid været overvægt af dem fra underklassen i fængslerne , og en stor del af Muslimerne/indvandrer tilhører underklassen, og kriminaliteten er i øvrigt faldet i Danmark de senerer år.

Nu begynder nogle bare at kæde den kriminalitet der altid har været der sammen med muslimerne og Islam, i stedet for at adressere problemet til der hvor den hører hjemme, som et symptom på en underklasse i Danmark som bliver fattigere og fattigere og større og større, en underklasse som der trykkes mere og mere på, det er den såkaldte "nødvendighedens politik".
    Og nogle har åbenbart i dette også fundet en syndebuk og et hadeobjekt, synes det mener om noget man har set før.

Naturligvis er det kun for deres eget bedste og for at hjælpe dem at man tager penge og frihed fra dem lyder mantraet fra højrefløjen , eller som DF siger de kan jo bare tage et arbejde, holdt kæft det er jo genialt tænkt , hvor for de det fra, og hvorfor er der ingen der har tænkt på det før nu.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    København 2015

Muslimer til kamp for kalifatet ved møde i København - Indland

Men enn 1000 er ventet å møte opp til å få det gode budskap og bli oppildnet før de returnerer til det danske samfunnet.

islamsøppel.jpg

søppel2.jpg

logo.jpg

...

Kanskje det ikke er DF og de som ønsker å beskytte det danske samfunnet som er problemet likevel?

eGVuNDgxMTI=_o_le-president-du-hizb-ut-tahrir-malaisie.jpg

propaganda3.jpg
    ..

Danmark skal gå spennende tider i møte. Islamapologetene vil få mer enn nok å henge fingrene i.

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7766697/V-Hizb-ut-Tahrir-hører-ikke-hjemme-i-Danmark/

Sist redigert av en moderator:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Dersom denne ikke er postet her, er det sannelig på tide;

På tide vi får et band med sterk politisk avstandtagen til de bruneste krefter i samfunnet igjen.
    Så du fremmer et band som skriver tekster at de skal tenne på en fpu'er, sier vel litt om deg.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Kast ut eldre og demente, inn med flyktninger

Drange
    dal kommune i Telemark har bestemt seg for å kaste ut syv pensjonister med demens fra et spesiallaget bokollektiv. Istedenfor har kommunen bestemt at mindreårige flyktninger skal ta over leilighetene.
    Frieord.no avslørte som første nettsted i Norge at Haugesund kommune hadde vedtatt en sparepakke på 23 millioner, som innebar at man la ned et eldrehjem og flyttet beboerne inn på dobbeltrom i andre eldrehjem i kommunen. Samtidig bestemte man seg for å ta imot 65 ekstra flyktninger utover det som allerede var godkjent skulle komme. Det skapte en større debatt under påfølgende kommunemøter.

Vi skrev også om hvordan bystyret i Oslo sparer inn på tiltak som matlevering til eldre og uføre med hjertesvikt og kols, samtidig som man har innvilget seg en ekstra utgift på 1.2 milliarder kroner etter å ha økt antall flyktninger man skal ta imot fra 500 til 800.
    https://www.frieord.no/innenriks/ko...e-for-a-spare-penger-flytter-inn-flyktninger/

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Det er nok islamistene og oss landsforrædere som er årsaken til det.

C

cruiser

Gjest
    Bredesen burde spør seg hvorfor Odin skapte et så bedritent univers :)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sliter veldig med å ta disse bekymrete menn her på alvor. Av en eller annen grunn ser jeg intet annet enn Stutum for meg, når man legger ut om konspirasjonsteorier, landsforrædere, slår rundt seg med sitater fra Israels venner, syns fru Storhaug og herr Rolness sier noe som helst vettugt, sparker til alle tenkelige og utenkelige religioner osv. Hadde det ikke vært for at de faktisk mener det de skriver, hadde dette vært det ultimate manus for Stutum. Og framkalt rungende latter.

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.519
    Torget vurderinger
    4
    Vi får se om 50 år.
    Heldigvis ligger jeg 6 fot under da....

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.699
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Synd at ikke nestekjærligheten er større enn det den er.
    Vi sitter egentlig i den samme båten hele gjengen, enten vi er det ene eller andre.

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.519
    Torget vurderinger
    4
    Fint at noen drosjesjåfører kan tjene seg ei krone...

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn