Politikk, religion og samfunn Islamister i Norge, er de noe å bry om da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.541
    Jovisst kan tro flytte fjell. Også kjent som placebo....

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Crusader betyr heller ikke hellig krig, men det er vel ingen som tor at det var noe annet.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.541
    ^Kan vel ikke med hånden på hjertet si at den kronikken der var et mesterverk....

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.381
    Torget vurderinger
    2
    jepp..
    ganske skumle perspektiver her....

Selv pleier jeg å si å si at vi ikke må være så selvutslettende tolerante.

Sist redigert:

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Hva er godt med den artikkelen?

Hvordan vet Bent Jensen at Europa vil gå under? Hvordan vet Jensen at flyktningene ikke er reelle flyktninger? Hvordan vet Jensen at de kun er interessert i NAV-ytelser og ikke har noe ønske om integrering? Hva bygger Jensen sin "analyse" om europeiske politikeres verdinihilisme på (det er da få ting som er så verdiladet som å hjelpe mennesker i nød)? Har virkelig europeiske eliter gitt opp å forsvare vår sivilisasjon - skal innvandring og flyktningpolitikken være et bevis på det? Har heller ikke hørt om at innvandringskritikere er blitt straffeforfulgt - høres merkelig ut...

Slik jeg ser det er artikkelen full av udokumenterte og spekulative påstander. Språket er også temmelig tendensiøst.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Sitat fra Goggen8
    God artikkel:

Åpent brev til Siv og Carl Ivar | SAKSYNT

Lavmål som den klassifiserer du som god:rolleyes:Jepp du er nok objektiv som få…….
    Jeg har ikke påstått at jeg er objektiv. Jeg bygger mine meninger på oppfatninger og verdier jeg har. Jeg mener f.eks. at alle mennesker har en ukrenkelig egenverdi.

Hvilke verdier er viktige for deg her vi står midt oppe i en av etterkrigstidens verste humanitære kriser? For det er jo det Tjomlid synes er underlig: Vi har aldri hatt det bedre og allikevel øser bl.a. internettkrigere ut en veldig vrede mot mennesker i nød. Det virker jo å være et paradoks? Skulle jo tro at jo bedre man hadde det selv, jo mer sympati ville man ha med de som ikke var like heldige?

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jeg så ikke at den var linket før. Det mest interessante er vel kommentarene under. Vanligvis så er det ikke så lavt her på HFS men det hender.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det virkelig problemet nå er at halve Afrika og alle araberne nå har oppdaget at Europa har mistet kontrollen over sine grenser og kaster seg på bølgen for å tvinge seg inn. Noen av dem, som syrerne er reelle flyktninger, men det aller meste annet som kommer av albanere, somaliere, nigerianere etc. etc. er ikke annet enn velstandsmigranter som ser sitt snitt til å flytte til Europa.

Hvis man ikke stanser denne flommen og sender tilbake alt som ikke har noe her å gjøre så vil vi få en krise i Europa. Skal millioner av afrikanere og arabere fritt årlig slippes inn i Europa og forsyne seg av våre velferdsgoder som de aldri noensinne har bidratt til. Ja så vil vårt velferdssystem kollapse, og det livet vi har blitt glad i her blir erstattet av et samfunn med konflikt, vold, religion, terrorisme, splittelse og seriøse økonomiske nedgangstider. Et slikt scenario vil også gi grobunn for fremveksten av fascistiske krefter som vi har sett tidligere.

Europas grenser må bevoktes, og det må gjeninnføres passkontroll mellom de europeiske landene, i alle fall til man igjen får kontroll over yttergrensene.

Vi merker svært lite til det her hjemme... men når det snart er en million som det siste året har tatt seg inn i Tyskland alene så forstår man det dette vil ende i tragedie om ikke noe drastisk gjøres for å stoppe strømmen.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.749
    Torget vurderinger
    1

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Det virkelig problemet nå er at halve Afrika og alle araberne nå har oppdaget at Europa har mistet kontrollen over sine grenser og kaster seg på bølgen for å tvinge seg inn. Noen av dem, som syrerne er reelle flyktninger, men det aller meste annet som kommer av albanere, somaliere, nigerianere etc. etc. er ikke annet enn velstandsmigranter som ser sitt snitt til å flytte til Europa.

Hvis man ikke stanser denne flommen og sender tilbake alt som ikke har noe her å gjøre så vil vi få en krise i Europa. Skal millioner av afrikanere og arabere fritt årlig slippes inn i Europa og forsyne seg av våre velferdsgoder som de aldri noensinne har bidratt til. Ja så vil vårt velferdssystem kollapse, og det livet vi har blitt glad i her blir erstattet av et samfunn med konflikt, vold, religion, terrorisme, splittelse og seriøse økonomiske nedgangstider. Et slikt scenario vil også gi grobunn for fremveksten av fascistiske krefter som vi har sett tidligere.

Europas grenser må bevoktes, og det må gjeninnføres passkontroll mellom de europeiske landene, i alle fall til man igjen får kontroll over yttergrensene.

Vi merker svært lite til det her hjemme... men når det snart er en million som det siste året har tatt seg inn i Tyskland alene så forstår man det dette vil ende i tragedie om ikke noe drastisk gjøres for å stoppe strømmen.
    Da er det jo litt rart at de landene som i første halvår 2014 sto bak den største gruppen av asylsøkere fra Afrika, altså Eritrea og Somalia, har blitt redusert i første halvår 2015 med hhv 39% og 44%. Hvordan får du det til å stemme, Gjestemedlem?

G

Gjestemedlem

Gjest

Da er det jo litt rart at de landene som i første halvår 2014 sto bak den største gruppen av asylsøkere fra Afrika, altså Eritrea og Somalia, har blitt redusert i første halvår 2015 med hhv 39% og 44%. Hvordan får du det til å stemme, Gjestemedlem?
    Hvem tror du står for den aller største gruppen asylsøkere til EU det første kvartal i 2015?

Folk fra Kosovo

Dobbelt så mange av dem som fra Syria. (I følge Eurostat)

De siste 12 måneder var det nesten 2/3 så mange folk fra Kosovo som fra Syria. Det var også flere albanere som søkte asyl i EU enn irakere.

Albania og Kosovo er kanskje fattige land i europeisk sammenheng, men det er også trygge og fredelige land.

Alt i alt kanskje generelt sett litt bedre å basere seg på statistikk enn på tilfeldige gråtebilder på Facebook.

..

Situasjonen vil nok være endret til andre og tredje kvartal nå når Europa har gitt opp sin grensekontroll og det er absolutt fritt frem for enhver person og grupper uansett hensikter å fritt ta seg inn. Det er kanskje det verste av alt. Det er ingen kontroll med hva, hvem, og hvorfor.... det bare øses på med en evig strøm fra ferger, tog og over land. Det blir interessant å se når det foreligger prognoser på hvem de er.

Det handler uansett ikke lenger om å hjelpe mennesker i nød. Nå handler det om å gjenvinne kontrollen over grensene.

For Norges del er det overhodet ingen krise, vi ser ikke så mye til dette. Vi har hatt en politisk debatt om hvem og hvor mange som skal få komme hit, og de politiske partiene er stort sett enige så langt. Vi tar i mot noen tusen syriske flyktninger i ordnede former. Det er slik det skal foregå. Om man er enig eller uenig i antall og hvem er jo noe som diskuteres, men når det er fattet et vedtak får vi stå bak det og ønske velkommen de vi har invitert hit. Det er en enorm forskjell fra dette og det å bare gi opp grensekontrollen og si fritt frem for alle som heller kunne tenke seg et liv i Norge enn i sitt hjemland.

Men det vi få store ringvirkninger for Norge også hvis Europa får så store problemer at det opplever destabilisering, uro og etniske konflikter i en skala vi ikke er forberedt på.

Nå regner jeg med at dette situasjonen har svært høy prioritet hos Europas ledere. Jeg håper de klarer å samles om noen løsninger som gjør at de gjenvinner kontrollen. Gjør de ikke det er hele det europeiske samarbeidet i fare og vi kan igjen se proteksjonisme, fiendtlighet og nasjonalisme når de enkelte statene tar i bruk nødvendige virkemidler.

Sist redigert av en moderator:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.541
    2/3 så mange fra Kosovo som fra Syria er flest fra Syria etter mine regnekunskaper. Du er jo like dårlig på brøk som Rød Isaksen

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Hva er godt med den artikkelen?

Hvordan vet Bent Jensen at Europa vil gå under? Hvordan vet Jensen at flyktningene ikke er reelle flyktninger? Hvordan vet Jensen at de kun er interessert i NAV-ytelser og ikke har noe ønske om integrering? Hva bygger Jensen sin "analyse" om europeiske politikeres verdinihilisme på (det er da få ting som er så verdiladet som å hjelpe mennesker i nød)? Har virkelig europeiske eliter gitt opp å forsvare vår sivilisasjon - skal innvandring og flyktningpolitikken være et bevis på det? Har heller ikke hørt om at innvandringskritikere er blitt straffeforfulgt - høres merkelig ut...

Slik jeg ser det er artikkelen full av udokumenterte og spekulative påstander. Språket er også temmelig tendensiøst.
    Det gode ved artiklen er at den passer til Gjestemedlem holdning og argumenter

Politisk overbevisning:

Bent Jensen var i 2002 gæstetaler ved Dansk Folkepartis grundlovsmøde i Assens,[25] og stemte i 2001 på partiet i protest mod mediernes behandling af Pia Kjærsgaard[26]. På et spørgsmål, om han politisk befinder sig på højrefløjen, svarede Bent Jensen i november 2013 "Jeg er ikke ’helt ude på højrefløjen’, men har flyttet mig fra venstre til midten."[27]
    Bent Jensen var i 2004 medstifter af den borgerlige tænketank, CEPOS.
    kilde

Plus at det står i en særdeles højredrejet Avis , den Avis som bl.a. var ansvarlig for at trykke Muhammed-tegningerne.

Jeg finder ikke hans holdninger mærkelige på nogen måde, det er fuldstændig forventeligt, disse skræmme billede har vi jo hørt på med jævne mellemrum de sidste 30-40 år.

Debatten her har nogle præmisser, jeg formoder at Norge også har skrevet under på diverse flygtningekonversioner,som gør at man skal tage imod flygtninge uanset hvor de kommer fra, Danmark har forpligtelse , og det kunne da også lige passe andet end at nogle af verdens rigeste lande ikke skulle kunne tage i mod folk som flygter for deres liv og krigens rædsler.

Menneskerettighederne , grundloven og racisme paragraffen og loven generelt skal sikre og kræver at vi behandler flygtninge på lige fod med vores egne borgerer.

Når nu man taler ytringsfrihed og så viderer så synes jeg bare man i ligningen bør tage med at der er ting som er etisk, hunmanisk og moralsk mere rigtigt end andet.
    Jo rigtig nok, de holdninger er mere udbredt hos de veludannede såkaldte kulturradikale, og folk på venstrefløjen generelt, dem med de rigtige meninger som man siger.

Men er dette en rimelig måde at opfører sig på som toppolitiker for Danmarks næststørste parti, og tror man at den opførsel er løsningen på alle problemer , og hvad er det han endelig udtrykker.
    Han burde fjernes fra den offentlige debat med det samme med mange af de andre fra DF.
    Jeg kan ikke forstår hvad der foregår i hovedet på sådan en som Mogens Camre , men som sagt han giver kun udtryk for det had som mange andre også har, og som der i den grad gives udtryk for i ytringsfrihedens navn på bl.a. de sociale medier.
    :

Noget af det som er medvirkende til at skaber for store koncentrationer af flygtninge visse steder efter nogens mening, er at det faktisk kun er seks lande som tager imod hovedparten af flygtninge, resten af de 27 lande i EU kører mere eller mindre på frihjul hvad angår angår at hjælpe flygtninge.

Og rigtig som Gjestemedlem siger det er noget der skal diskuteres i EU , Jeg håber bare ikke at løsningen bliver en "stor mur" omkring Europa/EU , det kan vi simpelthen ikke være bekendt.

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Når en muslim finner ut av at religion er noe anakronisk tullball og ikke lenger vil drive med gudedyrking, hvilken folkegruppe tilhører han da?
    Da tilhører han folkegruppen døde!
    For det er ikke lov å forlate Islam...
    Nok en artig greie med religoner, det er så enkelt å være bokstavlig!

G

Gjestemedlem

Gjest
    2/3 så mange fra Kosovo som fra Syria er flest fra Syria etter mine regnekunskaper. Du er jo like dårlig på brøk som Rød Isaksen
    80.000 fra Kosovo og 131.000 fra Syria de siste 12 månedene. Skulle bli sånn ca 2/3 etter min beregning. Greit det er 61% og ikke 66% men 61% er nå nær nok til å kunne kalles "nesten 2/3"

Så kanskje du selv bør bla litt i matteboken fra 4. klasse før du kritiserer andres regnekunnskaper.

Kanskje norskboken også:

Jeg skrev at det i 1. kvartal kom dobbelt så mange fra Kosovo som fra Syria. 49.000 fra Kosovo og 29.000 fra Syria. Ikke nøyaktig dobbelt så mange, men ikke langt i fra heller.

Sist redigert av en moderator:
    D

Desillusjonert

Gjest
    "Da jeg for noen år siden intervjuet forfatteren Kader Abdolah («Huset ved moskeen») i forbindelse at hans Muhammed-biografi og
    nyoversettelse av Koranen forelå på norsk, var han overbevist om at 99 prosent av verdens muslimer ikke har lest Koranen."

Ganske artig egentlig, de fleste som kommer hit til landet har etter all sansynelighet IKKE lest Koranen en gang og vi skal rette oss etter deres religiøse ønsker?
    Morsomt, men mest bisart og skremmende...

Hvordan tror vi at muslimer I VESTEN skal kunne ta egne valg, kunne melde seg ut av Islam og leve etter vestlige leveregler når de ikke en gang vet hva de "tror" på/blir tvunget til å "tro" på og når deres overhoder er maktsyke mennesker hvis eneste tanke er å beholde sin makt?

Jeg synes Tjomlid skriver bra og han er flink til å argumentere, så jeg har ikke noe problemer med å se poengene hans. Men....og det er et stort men, jeg begynner virkelig å lure på om vi egentlig vet hva vi er i ferd med å gjøre. Ris til egen bak begynner å skimtes i horisonten...

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo

Hvem tror du står for den aller største gruppen asylsøkere til EU det første kvartal i 2015?

Folk fra Kosovo

Dobbelt så mange av dem som fra Syria. (I følge Eurostat)

De siste 12 måneder var det nesten 2/3 så mange folk fra Kosovo som fra Syria. Det var også flere albanere som søkte asyl i EU enn irakere.

Albania og Kosovo er kanskje fattige land i europeisk sammenheng, men det er også trygge og fredelige land.

Alt i alt kanskje generelt sett litt bedre å basere seg på statistikk enn på tilfeldige gråtebilder på Facebook.

..

Situasjonen vil nok være endret til andre og tredje kvartal nå når Europa har gitt opp sin grensekontroll og det er absolutt fritt frem for enhver person og grupper uansett hensikter å fritt ta seg inn. Det er kanskje det verste av alt. Det er ingen kontroll med hva, hvem, og hvorfor.... det bare øses på med en evig strøm fra ferger, tog og over land. Det blir interessant å se når det foreligger prognoser på hvem de er.

Det handler uansett ikke lenger om å hjelpe mennesker i nød. Nå handler det om å gjenvinne kontrollen over grensene.

For Norges del er det overhodet ingen krise, vi ser ikke så mye til dette. Vi har hatt en politisk debatt om hvem og hvor mange som skal få komme hit, og de politiske partiene er stort sett enige så langt. Vi tar i mot noen tusen syriske flyktninger i ordnede former. Det er slik det skal foregå. Om man er enig eller uenig i antall og hvem er jo noe som diskuteres, men når det er fattet et vedtak får vi stå bak det og ønske velkommen de vi har invitert hit. Det er en enorm forskjell fra dette og det å bare gi opp grensekontrollen og si fritt frem for alle som heller kunne tenke seg et liv i Norge enn i sitt hjemland.

Men det vi få store ringvirkninger for Norge også hvis Europa får så store problemer at det opplever destabilisering, uro og etniske konflikter i en skala vi ikke er forberedt på.

Nå regner jeg med at dette situasjonen har svært høy prioritet hos Europas ledere. Jeg håper de klarer å samles om noen løsninger som gjør at de gjenvinner kontrollen. Gjør de ikke det er hele det europeiske samarbeidet i fare og vi kan igjen se proteksjonisme, fiendtlighet og nasjonalisme når de enkelte statene tar i bruk nødvendige virkemidler.
    Men du skrev jo at "det virkelige problemet nå er at halve Afrika og alle arabere har oppdaget at Europa har mistet kontrollen og kaster seg på bølgen for å tvinge seg inn".

(jeg var primært interessert i situasjonen i Norge men, men...)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Er veldig redd du har rett i din analyse Deph. Dette vil bli veldig grisete til slutt. Når det går opp for europeiske velgere at det sosiale sikkerhetsnettet forsvinner og at pensjonene deres i framtiden ( og den er ikke så veldig langt unna!! ) ikke vil bli utbetalt slik de har trodd vil det komme en reaksjon i form av en politisk flodbølge. Dessverre vil nok raseriet først og fremst bli rettet mot de nyankomne og ikke mot de politikere og det "establishment" som har tillatt dette å skje. Men også disse vil nok få merke det. Historisk erfaring viser at dette vil være en gudegave til ekstreme politiske ideologier, disse vil vokse dramatisk i takt med økende sosial "nød" blant landenes opprinnelige befolkning. Og med "ekstreme politiske ideologier" tenker jeg ikke på Sverige Demokratene eller FrP!! Til den svenske overklassen sin store overraskelse vil de oppdage at SD slett ikke er "ekstreme" og at de representerer en demokratisk politisk bevegelse! Men det vil nok ikke skje før "folk flest" har forlatt SD på vei mot mer totalitære "løsninger". Vi kan heller ikke se bort fra at et flertall, eller i alle fall et betydelig antall, "opprinnelige" europeere vil ønske Putin velkommen som Europas nye sterke mann hvis han lover dem en "endlösung" på problemet som innvandrerne medfører! Lære av historien?? Nei det er man lite villige til å gjøre! Og at Putin/russerne er "tøffe nok" til å rense Europa for innvandrere så brutalt at de fleste av dem "frivillig" reiser/flykter tilbake til "fedrenes Afrika" eller de dysfunksjonelle shariastatene de kommer fra, er jeg overhodet ikke i tvil om. Det som virkelig skremmer er at vi manøvrer oss inn i en situasjon der store mengder europeere nok vil stå å heie og juble mens dette skjer! Tror ikke på det? Det har jo skjedd tidligere, dog i noe mindre skala, og som sagt er vi veldig dårlige til å ta lærdom av historiske feilgrep!

Rent umiddelbart burde nok våre myndigheter ta en del grep for å komme slikt i forkjøpet. Obligatorisk ID kort for alle som skal oppholde seg i Norge. De som ikke har et slik sendes tilbake dit de kommer fra ( dit de sier at de kommer fra! ) Flyktninger som får opphold gjør det under den helt klare forutsetning at de ALDRI vil få statsborgerskap, at deres barn og barnebarn eller barnebarns barn ALDRI vil få statsborgerskap! At de ALDRI vil få sosiale ytelser som nordmenn og at de umiddelbart skal returneres når krigen de flykter fra er slutt! De interneres i lukkede leirer på grunn av klima kan vi ikke bruke telt men isolerte brakker bør vel fungere. De som protesterer på en trygg "oppbevaring" der ingen skyter på dem eller slipper bomber i hodet på dem kan ikke defineres som reelle flyktninger men som "lykkejegere". Disse returneres til hjemlandene sine. Arbeidsinnvandrere får komme hit etter søknad via norsk ambassade i oppholdslandet og slik innreise innvilges kun hvis de har dokumentert utdannelse/kompetanse som vi har behov for. Trygdeytelser ut over et "ikke sulte i hjel" minimum bør arbeidsinnvandrere kun få i forhold til hvor lenge de har jobbet her, med en opptjeningstid på 15-20 år før de får maksimalsatser. Samme tidskrav i forhold til å få statsborgerskap, som ei heller innvilges før en eksamen som iser et visst nivå på kunnskap om det norske samfunnet og hvordan det "virker"! Brutalt? Unødvendig brutal også muligens, men skal den "politiske klassen" berge noe som helst troverdighet hos folket må man forlate den "pusete barnehagetilnærmingen" til misforstått "humanisme". Alternativet er jeg redd vil kunne innebære et sterkt ønske hos en stadig økende del av befolkningen om et samfunn som nok ikke kan kalles noe annet enn fascistisk. Dvs. "Putin kom og hjelp oss!"

Jeg er ikke optimist og liker alternativene like lite. Problemet er at alternativene bare blir færre og færre samtidig som de også blir verre og verre.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Efter dommedags profetierne ville jeg endelig gerne prøve at svarer på det oprindelige spørgsmål er Islamisme en trussel i vores samfund, ja og nej vil jeg sige, nok mest nej.

Man er nødt til at tage hensyn til demokratiets regler med de fordele/værdier og ulempe der kan være, specielt når nogle vælge ikke at opfører sig etisk humanistisk og moralsk på det de fleste vil betegne som en fornuftig måde.

Demokratiet giver vide ramme til at opfører sig meget langt fra hvad der er rimeligt i forhold til den almindelige husmaniske opfattelse, og hvad de fleste finder ret og rimeligt.

Man kan sige at der er to grupper af Islamisme

Langt den største gruppe af Islamister er dem som ikke gå ind for vold under nogen omstændigheder, men kun ønske at udbreder deres budskab om politisk Islam via missionering/og oplysning.
    De er ikke farlige efter min mening, selvom de ønsker et andet samfund, de har lov at være her og udnytter og bruger bare demokratiets spilleregler.

Der er også danske grupperinger som har sådanne holdninger om en helt andet samfund, og partier eksempelvis venstrefløjs partiet Enhedslisten havde en overgang revolution på programmet i deres partiprogram
    De har nu moderet det ved at sige "revolutionen " kun kan foregår ved et demokratisk flertal

Så er der langt den mindste gruppe af Islamisme (Militant Ismalisme), som ønsker at etablerer en stat baseret på Islams love ved brug af vold og magt, Ja det er jo knapt så godt. Og problematisk, grundloven siger:
    "foreninger, der virker ved eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende" opløses af en domstol" Som det bemærkes skal en domstol bedømme afgøre om foreningen skal opløses, og det har vist sig at der skal rigtig meget til før man forbyder en forening.
    Og så længe det ikke er sket har disse mennesker/foreninger/grupperinger også lov at være her og have deres meninger.

vi har en del ekstreme grupper som arbejde mod demokratiets værdier i Danmark , omkring 15 gruppe kender man til
    Danmark har flere ekstreme muslimske grupper - dr.dk/Nyheder/Ligetil

Højrefløjens grupper:
    Danish Defence League
    Danmarks Nationale Front
    Dansk National Socialistisk Bevægelse
    Right Wings
    Stop Islamiseringen af Danmark
    Folkebevægelsen mod indvandring

Venstrefløjens grupper:
    Antifascistisk Aktion
    Antiracistisk Netværk
    Libertære Socialister
    REDOX

Muslimske grupper:
    Hizb ut-Tahrir
    Kaldet til Islam
    Dawah-centret
    Dawah-bærere
    Muslimsk Ungdomscenter

Der har været meget fokus på Hizb ut-Tahrir, og den er forsøgt opløst flere gange af politikerne, men i følge de Danske domstole er foreningen blevet erklæret ikke voldelig, og har dermed lov til at være her med deres meninger.
    Men iblandt disse grupper , det være sig højrefløj , venstrefløj og de Muslimske kunne der måske lurer en fare for at der befandt sig en potentiel terrorist.

Men det drejer sig om få mennesker, og hellere have dem ude i lyset hvor vi kan se og hører dem, end at forbyde dem, en del lande har som sagt forbudt den Muslimske gruppe Hizb ut-Tahrir.
    Der er nok større chance for at terror komme andre steder fra end fra disse gruppe, hvis den kommer.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Terror og vold er bare et virkemiddel ikke et mål i seg selv for noen.

Ja vi kan bekymre oss for slikt, til en viss grad.

Men det er målet og ikke virkemidlene vi skal frykte. Og det målet har alle islamistene til felles.

Det målet er ikke kompatibelt med et liv i frihet og demokrati. Det spiller liten rolle som man som islasmistene i Egypt vant et valg for så å sette i gang med å avvikle demokratiet, eller om det skjer med bomber og granater. Det er like farlig, og må slås like hard tilbake.

Så om man er enig i dette så må man begynne å se på hvordan man skal minske islamismen og den trusselen det innebærer.

Her er det forskjellige forslag til løsninger.

Den enkleste og beste er vel å begrense Islam så mye som mulig. Jo mindre Islam jo mindre islamisme. Jo færre muslimer jo færre personer som lar blir radikale muslimer. Det er to måter å gå frem på her, enten å begrense islam eller å begrense antall muslimer.

Man kan også bare prøve å ignorere problemet og satser på at det går seg til og at folk etterhvert vil se at vestlig demokrati er et bedre system enn Islam og Sharia. Dette fungerer kanskje ikke så godt som mange hadde håpet på.

Enda en løsninger er å forby opposisjon mot islam og islamske verdier. Her handler alt om å satse på at gir man etter langt nok så får man være i fred. Hvis man ikke sier eller gjør noe som en islamist ikke liker, så blir det fredelig og godt for alle. Det er en farlig vei som innebærer at vi må gi slipp på vår frihet til å tenke og leve som frie mennesker.

Vi kan også ta et oppgjør mer religiøse ideer og forestillinger i alle varianter og lære barn opp til å bli tenkende rasjonelle vesener i stedet for religiøse. Blir de ikke religiøs blir de heller ikke islamister. Dette er kanskje den beste løsningen, men den møter også mye motstand.

Eller man kan bare gi opp og innføre Sharia i all sin gru.

Vi må velge vei snart, hvis ikke velger noen andre den for oss. Fredelig sameksistens med islamismen er ikke en mulig valg.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Efter dommedags profetierne ville jeg endelig gerne prøve at svarer på det oprindelige spørgsmål er Islamisme en trussel i vores samfund, ja og nej vil jeg sige, nok mest nej.
    Mest nei, likevel så synes du vi skal ta sjansen.

Jeg har ikke fått svar på hvordan det går med minoritetene i de muslimske landene i midt-østen?

F eks bodde det 4,5 millioner kristne i Iran i 1945, er nå nede i 300 000, Saudia-Arabia er det vel ingen, Syria er det snart ikke fler igjen, heller ikke i Irak, Kosovo(ikke i midt østen, jeg vet) er også minoritetene snart borte og jeg kan fortsette.

Slik behandler deres muslimske venner minoriteter:

I beslutningen står det at alle kirkebyggene skal stenges en gang for alle, både de byggene som nå er i bruk og de byggene som er under oppføring. Om orderen ikke blir etterfulgt vil det få store følger for de det gjelder. De vil kunne straffeforfølges i følge landets lover.

Bjørn O.Hansen: Dramatisk forverring av situasjonen for kristne i vekkelsens Algerie

På tide å få opp øyene enn å komme med dette at vi tror, se hva som skjer og har skjedd i muslimske land, ingen av disse landene hadde muslimer hvis man går tilbake i tid, hvordan kan dere påstå at det ikke vil skje her når historien sier noe annet.

Det skjer ikke i vår levetid, men det vil skje hvis ikke vi tar tak i problemet snart.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Bli enig med deg selv, flest fra Kosovo eller Syria?
    Du verden...

For å oppklare dette mysteriet må vi ta i betraktning at vi snakker om to tidsperioder her.

I den første av dem, som omtales som de siste 12 måneder. La oss kalle dette tidsperiode A for enkelhets skyld. Her er forholdet mellom den fra Kosovo og dem fra Syria 2/3. Detter betyr at for hver andre fra Kosovo kom det 3 fra Syria.

Du skal få en sjanse til å tenke litt så kommer du sikkert frem til svaret til slutt.

Den andre perioden som var nevnt var 1. kvartal.

Et kvartal er en periode på 3 måneder, 1. kvartal betyr derfor Januar, Februar og Mars. Og det sammenfaller også her med den siste kvartalsperioden i det som er omtalt som de siste 12 måneder, eller siste 4 kvartal.

Her ser vi en endring i forholdstallet mellom dem fra Kosovo og Syria har endret deg. I denne perioden. Skal vi kalle den B for å tydeliggjøre at vi ikke snakker om A lenger (her husker vi A fra forrige avsnitt der vi snakket om en 12 måneders periode?)

Nå er det blitt nesten dobbelt så mange fra Kosovo som fra Syria. Jeg vet det konseptet krever litt innsikt i 2-gangen. En matematisk tabell som ikke er regnet for å være av de mest kompliserte.

Håper dette var oppklarende.

Jeg har med vilje latt være å gi fasiten hva som er størst i hver av tilfellene A og B. Jeg vil jo ikke virke belærende eller antyde at du ikke klarer å finne ut av svarene... til slutt.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    @Fjernis 2.0 Jeg talte om vores!!!! samfund , hardcore Islamaister har vist sig at være ganske få som ikke udgør noget problem andet end at de provokerer og forarger Danskerne med deres holdninger , på same måde som venstrefløjspatiet Enhedslisten også provokerer mange Danskere, og ligesom det Halv-racistiske parti DF også provokerer en hel del Danskere, og som Nazisterne også gør osv.......

Ps Og det er vel logisk nok det er sådan , hvad tror man Muslimerne flygter fra??? Og find så en masse højreorienteret skræmme propaganda som siger det modsatte , jeg er stensikker på at det eksisterer i enorme mængder.

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    "Her må jeg si meg enig med Aftenposten, som fortsetter å bruke navnet IS, og med spaltisten Rod Liddle i Spectator, som mener man ikke kan ta «islam» ut av Den islamske staten.
    Liddle har for øvrig ironisk foreslått å kalle IS «Really Bloody Horrible People Who Have Nothing To Do With Islam», slik at det britiske kringkastingsselskapet kan innlede neste nyhetssending på denne måten: – BBC har nettopp erfart at den siste terrorhandlingen, hvor 70 mennesker ble halshugget, er gjennomført av Virkelig Jævlig Grusomme Mennesker Som Ikke Har Noe Med Islam Å Gjøre. Og så over til Sporten ..."

"Så må vi lære å bli stolte av det beste ved vår kultur og våre demokratiske, humanistiske tradisjoner. Stå opp for dem, slåss for dem, og om nødvendig dø for dem.
    Men først og fremst må vi lære oss at de som sier at «Islam er løsningen, Koranen er vår grunnlov», alle som har en blind tro og et fasttømret politisk mål – enten det er Den islamske stat, Det tredje rike eller Det klasseløse samfunn – noe som ingen kan stille seg i veien for, før eller siden begynner å slå ihjel sine medmennesker.
    Først av tro, så av lyst."

Kokkvold kommenterer: Tro kan ikke flytte fjell, men tro kan føre til terror og drap når den blir sterk nok - Aftenposten

G

Gjestemedlem

Gjest
    Har svenskesyken rammet VG?

Oslo skal lære andre storbyer å «snu» fremmedkrigere - Solberg-regjeringen - VG

Her er problemstillingen formulert til " privat krigstjeneste i utlandet"

privat krigstjeneste i utlandet?

Er det blitt så viktig å unngå tabuordene her i Norge også at man må konstruere slike omskrivinger?

Radikale muslimer som verver seg til vedens mest brutale, primitive og religiøse terrororganisasjoner .. omtales som folk i "
    privat krigstjeneste i utlandet"
    Fy faen..

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ja, en kan undre på om det ikke ville være juridisk holdbart å straffeforfølge dem iht straffelovens kap 8 i stedet.

B
    Kanskje vi trenger en revisjon av straffeloven.

Islam, og i alle fall islamisme er en forbrytelse mot menneskeheten. Straffen for dette burde være fredløshet. Det har vi kulturelle tradisjoner for.

https://no.wikipedia.org/wiki/Fredløshet

https://en.wikipedia.org/wiki/Outlaw

Da trenger vi ikke å innføre statlig dødsstraff, samtidig som svikerne mot menneskeheten ikke beskyttes av sivilisasjonens lover.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.103
    Har svenskesyken rammet VG?

Oslo skal lære andre storbyer å «snu» fremmedkrigere - Solberg-regjeringen - VG

Her er problemstillingen formulert til " privat krigstjeneste i utlandet"

privat krigstjeneste i utlandet?

Er det blitt så viktig å unngå tabuordene her i Norge også at man må konstruere slike omskrivinger?

Radikale muslimer som verver seg til vedens mest brutale, primitive og religiøse terrororganisasjoner .. omtales som folk i "
    privat krigstjeneste i utlandet"
    Fy faen..

I det politisk korrekte Norge kalles ikke en spade for en spade, men den omtales med selvfølgelighet som et "arbeidsredskap".

Sist redigert:

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Er veldig redd du har rett i din analyse Deph. Dette vil bli veldig grisete til slutt. Når det går opp for europeiske velgere at det sosiale sikkerhetsnettet forsvinner og at pensjonene deres i framtiden ( og den er ikke så veldig langt unna!! ) ikke vil bli utbetalt slik de har trodd vil det komme en reaksjon i form av en politisk flodbølge. Dessverre vil nok raseriet først og fremst bli rettet mot de nyankomne og ikke mot de politikere og det "establishment" som har tillatt dette å skje. Men også disse vil nok få merke det. Historisk erfaring viser at dette vil være en gudegave til ekstreme politiske ideologier, disse vil vokse dramatisk i takt med økende sosial "nød" blant landenes opprinnelige befolkning. Og med "ekstreme politiske ideologier" tenker jeg ikke på Sverige Demokratene eller FrP!! Til den svenske overklassen sin store overraskelse vil de oppdage at SD slett ikke er "ekstreme" og at de representerer en demokratisk politisk bevegelse! Men det vil nok ikke skje før "folk flest" har forlatt SD på vei mot mer totalitære "løsninger". Vi kan heller ikke se bort fra at et flertall, eller i alle fall et betydelig antall, "opprinnelige" europeere vil ønske Putin velkommen som Europas nye sterke mann hvis han lover dem en "endlösung" på problemet som innvandrerne medfører! Lære av historien?? Nei det er man lite villige til å gjøre! Og at Putin/russerne er "tøffe nok" til å rense Europa for innvandrere så brutalt at de fleste av dem "frivillig" reiser/flykter tilbake til "fedrenes Afrika" eller de dysfunksjonelle shariastatene de kommer fra, er jeg overhodet ikke i tvil om. Det som virkelig skremmer er at vi manøvrer oss inn i en situasjon der store mengder europeere nok vil stå å heie og juble mens dette skjer! Tror ikke på det? Det har jo skjedd tidligere, dog i noe mindre skala, og som sagt er vi veldig dårlige til å ta lærdom av historiske feilgrep!

Rent umiddelbart burde nok våre myndigheter ta en del grep for å komme slikt i forkjøpet. Obligatorisk ID kort for alle som skal oppholde seg i Norge. De som ikke har et slik sendes tilbake dit de kommer fra ( dit de sier at de kommer fra! ) Flyktninger som får opphold gjør det under den helt klare forutsetning at de ALDRI vil få statsborgerskap, at deres barn og barnebarn eller barnebarns barn ALDRI vil få statsborgerskap! At de ALDRI vil få sosiale ytelser som nordmenn og at de umiddelbart skal returneres når krigen de flykter fra er slutt! De interneres i lukkede leirer på grunn av klima kan vi ikke bruke telt men isolerte brakker bør vel fungere. De som protesterer på en trygg "oppbevaring" der ingen skyter på dem eller slipper bomber i hodet på dem kan ikke defineres som reelle flyktninger men som "lykkejegere". Disse returneres til hjemlandene sine. Arbeidsinnvandrere får komme hit etter søknad via norsk ambassade i oppholdslandet og slik innreise innvilges kun hvis de har dokumentert utdannelse/kompetanse som vi har behov for. Trygdeytelser ut over et "ikke sulte i hjel" minimum bør arbeidsinnvandrere kun få i forhold til hvor lenge de har jobbet her, med en opptjeningstid på 15-20 år før de får maksimalsatser. Samme tidskrav i forhold til å få statsborgerskap, som ei heller innvilges før en eksamen som iser et visst nivå på kunnskap om det norske samfunnet og hvordan det "virker"! Brutalt? Unødvendig brutal også muligens, men skal den "politiske klassen" berge noe som helst troverdighet hos folket må man forlate den "pusete barnehagetilnærmingen" til misforstått "humanisme". Alternativet er jeg redd vil kunne innebære et sterkt ønske hos en stadig økende del av befolkningen om et samfunn som nok ikke kan kalles noe annet enn fascistisk. Dvs. "Putin kom og hjelp oss!"

Jeg er ikke optimist og liker alternativene like lite. Problemet er at alternativene bare blir færre og færre samtidig som de også blir verre og verre.
    Tror nok ikke du trenger å bekymre deg.

Det går faktisk veldig bra med 2. og 3. generasjonsinnvandrere. De har faktisk en høyere andel som tar høyere utdannelse enn den etnisk norske befolkningen. Sysselsettingen stiger også.

Sannsynligvis kommer barn og etterkommere av innvandrere til å bli en enormt viktig ressurs for Norge i de kommende tiår. De er ikke blitt født med sølvskje i munnen og må gjerne sloss mot lavpannede fordommer som florerer i enkelte miljøer i norske samfunn. Mange av disse vil være ekstremt ambisiøse og motiverte til å klatre på samfunnets sosiale rangstige. Jeg tror vi kommer til å finne disse blant de ypperste innen vitenskap, næringsliv, idrett osv.

Faktisk tror jeg at den største faren for det norske samfunnet vil være idioter som sprer hat, mistenkeliggjøring og demonisering mot minoriteter og andre folkegrupper. For det er en terskel hvor konstant mistenkeliggjøring blir en selvoppfyllende profeti. Her er det viktig at slike fjollete ideer ikke vinner innpass i sentrale samfunnsposisjoner som f.eks. politikere har. Tenk deg at du kommer fra en hardt arbeidende familie og konstant blir mistenkeliggjort, ikke innkalt til intervjuer pga utenlandskklingende navn, stoppet av politiet titt og ofte fordi du er mørkhudet og har en fin sykkel osv. Hvor lyst har du til å bli en integrert støttespiller i et slikt samfunn??

Vi har en jobb å gjøre som storsamfunn for å gi gode vilkår for integrering og samfunnsdeltagelse. Mennesker er verdens viktigste "råvare". Å kaste det bort på spinnville ideer om samfunnets og sivilisasjonens undergang hører bedre hjemme i science-fiction romaner....

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Man taler meget om hvor slemme Muslimerne er , men den anden side højreekstremisterne holder sig bestemt heller ikke tilbage, i år har de angrebet over 200 flygtninge centre i Tyskland
    Og den Tyske etniske befolkning er delt ,som den Danske er , og vel også den Svenske, og Norske.
    Bare fordi vi opfylder vores menneskelige forpligtigelser og tager imod folk der er i nød og hvis liv er i fare , det sgu underligt.

D

Desillusjonert

Gjest
    Dette hører ikke hjemme i tråden om Norsk forsvar vs terror, så jeg svarer her:

Idag er det slik at det kreves en mekling ved samlivsbrudd med barn involvert, dette kan foregå på ett familiekontor eller i et registrert trossamfunn. Er dette sharia?
    Hva er det du snakker om???????
    Jeg snakker om sharia i praksis, slik det fungerer i f.eks uk
    Hvorfor tar du opp dette?
    Og er du for bruk av sharia lovgivning i Norge?

C

cruiser

Gjest
    Joda alle systemer er selvsagt til for å misbrukes, fins gammeldagse kjønnsrollemønster i alle religioner støttet opp under av den lokale pastoren, prest eller imam. Spørsmålet er da om man skal tvinge alle til å løse privatrettslige tvister i det offentlige rettsystemet

D

Desillusjonert

Gjest
    Du snek deg unna den ja? ;) at en intervjuet kvinne sier:
    "I feel betrayed by Britain. I came here to get away from this and the situation is worse here than in the country I escaped from."
    Det betyr lite?

Selvsagt skal ikke religiøse følge de samme spilleregler og lover som alle andre. Det er da selvsagt.
    Men hva med hinduer, jøder, katolikker og andre? Skal ikke de også få sine lover og regler inn i våre nasjonale lover?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn