Israel dreper fortsatt på Gazastripen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes kanskje det er greit at du spør den som nevnte Korgenfjellet.

Og tyskerne tenkte på infrastrukturen ja; men poenget deres var at det var den militære infrastrukturen de bygget ut. I tilfelle du har glemt det så var de i krig, og avhengige av å få frem materiell og råvarer. Eller tror du banene ble bygd for at sivile nordmenn skulle kunne reise med nattoget? Sammenligningene dine er så naive og historieløse at jeg mangler ord.....

G

Gjestemedlem

Gjest
    erato skrev:
    Eller mener du i fullt alvor at de rødgrønne svikter fordi de ikke setter innvandrerne til straffarbeid og putter de i regulære fangeleierer?
    Det er da vel en god ide å sette innvandrere, flyktninger og asylsøkere til arbeid med vår infrastruktur. Et år som jernbaneslusk og rallar for høyhastighetsbane Bergen-Oslo vil være svært godt både som integreringstiltak, som arbeidstrening og for å sortere bort alle dem som kun kommer hit for å få oppfylt drømmen om et sytalaust liv som sosialklient og trygdemottaker.

Vedlegg

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sysselsetting er en god ide, så kan man diskutere hvordan og rammer, straffarbeid er noe annet. Jeg er helt enig i at det skal ikke være gratis å komme til Norge, og at våre gode velferdsordminger kan være et hinder for integrasjon. Men det var liksom ikke det som var poenget i den diskusjonen her frykter jeg.

G

Gjestemedlem

Gjest
    erato skrev:
    Sysselsetting er en god ide, så kan man diskutere hvordan og rammer, straffarbeid er noe annet. Jeg er helt enig i at det skal ikke være gratis å komme til Norge, og at våre gode velferdsordminger kan være et hinder for integrasjon. Men det var liksom ikke det som var poenget i den diskusjonen her frykter jeg.
    Tråder har en tendens til å spore av når de hitles. :-\

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Smorte24 skrev:
    Jeg mener fortsatt det jeg skrev, leste postene hans i Fathia saken, Kan ikke se at han skriver noe om at norske dør pga at de ikke får den hjelpen de har krav på, eller at en 98 åring blir sendt hjem fra sykehjem, mann fryser ihjel.

Vi har ikke råd til å hjelpe våre egne pga innvandringen, det kommer like mange hvert år som Harstad by 2 ganger. Det tar noen år før de er ressurs for landet, dette er litt off topic men jeg blir litt irritert når folk ignorerer alt hva fanatiske grupperinger gjør men kaster seg på Israel bølgen med engang.

Likevel så virker det som om han vil ha fri innvandring

Ja jeg ser for meg at han var en slik person som ville ha viftet med det tyske flagget 9 april 1940.
    Tror nok du er langt meir mot det brune enn hva jeg er. Ditt forsvar av nazistenes fremferd og omfattende krigsforbrytelser, viser det. Du forsøker å dekke litt over det ved å ta avstand fra metodene, men grunntankene om internering og "sysselsetting", støtter du, tydeligvis.

Jeg er heller ikke for fri innvandring. Hvor har du sånt fra? Jeg er faktisk for en restriktiv innvandringspolitikk, bl.a. med krav om at innvandrere skal lære seg norsk, de skal om mulig ut i lønnet arbeid, og de skal forholde seg til norsk lov. Men vi må da evne å skille mellom flyktninger / nødstedte og innvandrere..

Så til kjernespørsmålet: Hva har dette med røverstaten Israel og Gazastripen å gjøre, bortsett fra at israelerne har gått i en god skole hos tyskerne, i sin tid?

Ønsker deg god bedring og god påske. Bruk nå fridagene til noe nyttig, f.eks. å lese "Øyne i Gaza", skrevet av de to norske legene Erik Fosse og Mads Gilbert. Jada, jeg veit de er noe på venstresida, og derfor sikkert ikke heilt stuereine og truverdige, etter ditt syn. Les boka, likevel. Og tenk at det var deg og din familie som ble utsatt for dette. Det du da føler, kalles empati....

;D mvh. VilhelmW

S

Smorte24

Gjest
    erato skrev:
    Jeg synes kanskje det er greit at du spør den som nevnte Korgenfjellet.

Og tyskerne tenkte på infrastrukturen ja; men poenget deres var at det var den militære infrastrukturen de bygget ut. I tilfelle du har glemt det så var de i krig, og avhengige av å få frem materiell og råvarer. Eller tror du banene ble bygd for at sivile nordmenn skulle kunne reise med nattoget? Sammenligningene dine er så naive og historieløse at jeg mangler ord.....
    Det er det samme hva meningen var, de trengte det og de fikk jobben jobb. Slik som vi trenger bedre veier, bedre tog og annen kollektiv. Selv om vi har hatt sosial regjering mesteparten av tiden etter krigen har det faktisk gått fremover i teknologien her til lands også.

Vi behøver ikke å bruke slaver, fanger eller innvadrere, men for øyeblikket blir ingenting gjort. Det er noen utvalg som bruker år for å utarbeide situasjonen, for deretter få et nytt utvalg for å gå igjennom hva det første utvalget har kommet frem til.

Så igjen hva er det som er så historieløs?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    @smorte
    hva har norsk samferdseslpolitikk å gjøre med Israel?

Trenger du påhengsmotor?

S

Smorte24

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Som sagt, god bedring og god påske. Hvorfor feirer vi påske, forresten?

;D mvh. VilhelmW
    Fordi i dag kom Jesus ridene inn til Jerusalem, korsfestet langfredag og han sto opp igjen første påskedag.

Mener det var romerne som korsfestet Jesus og jødene som bestemte at han skulle korsfestes.

Jeg hadde vel ikke vært her og forsvart Israel hvis jeg var nazist.

Men folk er så raske å kritisere Israel for all ting mens det muslimer gjør i Afghanistan og Irak er helt ok.

Jeg har ikke tenkt å lese boka til Gilbert og Erik, de driver kun propeganda, noe av det er sant men de ser kun en side av saken. Regner med at ikke nevnes et ord om at Egypt også har stengte grenser i den boka.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    Vi behøver ikke å bruke slaver, fanger eller innvadrere, men for øyeblikket blir ingenting gjort. Det er noen utvalg som bruker år for å utarbeide situasjonen, for deretter få et nytt utvalg for å gå igjennom hva det første utvalget har kommet frem til.
    Ingen ting? Det er nettopp bevilget 6 milliarder til Bergensprogrammet feks. Ikke at norsk samferdselpolitikk er lytefri, langt i fra, men hvis du mener alvor med ingenting er du så langt på sidelinja i forhold til realitetene at en hver saklig diskusjon er nytteløs.....

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Smorte24 skrev:
    Fordi i dag kom Jesus ridene inn til Jerusalem,
    Aha, det er derfor dette plutselig handler om samferdselspolitikk. Veiene er mest beregnet på esler.

S

Smorte24

Gjest
    erato skrev:
    Smorte24 skrev:
    Ingen ting? Det er nettopp bevilget 6 milliarder til Bergensprogrammet feks. Ikke at norsk samferdselpolitikk er lytefri, langt i fra, men hvis du mener alvor med ingenting er du så langt på sidelinja i forhold til realitetene at en hver saklig diskusjon er nytteløs.....
    Det er 5,3 milliarder fra 2003-2015 og av dette skal 3 millarder betales i form av bompenger.

Dette er også et sammenarbeid mellom Bergen,Hordaland kommune og statens vegvesen.

Så slikt sett er det ikke regjeringen som gjør så mye, og i Bergen er det vel borgelig så det er ikke rart at det skjer noe positivt i forhold til infrastrukturen.

Dette har faktisk ingenting med dagens regjering og gjøre, så vær så snill og legg fakta på bordet.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.831
    Smorte24 skrev:
    Men folk er så raske å kritisere Israel for all ting mens det muslimer gjør i Afghanistan og Irak er helt ok.
    Litt forskjell på en nasjon og en religion.
    Du må for all del ikke lese den boken, hvis noen ser deg lese den så kunne de tro du er sosialist.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    Jeg tror ikke det er tilrådelig å komplisere saken ytterligere her.

Dette er i sannhet en tråd å hygge seg med.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    erato skrev:
    Smorte24 skrev:
    Det er 5,3 milliarder fra 2003-2015 og av dette skal 3 millarder betales i form av bompenger.

Dette er også et sammenarbeid mellom Bergen,Hordaland kommune og statens vegvesen.

Så slikt sett er det ikke regjeringen som gjør så mye, og i Bergen er det vel borgelig så det er ikke rart at det skjer noe positivt i forhold til infrastrukturen.

Dette har faktisk ingenting med dagens regjering og gjøre, så vær så snill og legg fakta på bordet.
    Bergensprogrammet har faktisk vart i en rekke år under vekslende byråd, og den ogd en offentlige andelen kommer faktisk fra dagens regjering under nasjonal transportplan. Og mitt poeng er art en milliard eller seks er noe annet enn ingenting, som du påsto. Men som Totte sier, dette er i sannhet en tråd å hygge seg med, ingen grunn til å belaste den med alt for mye fakta.

S

Smorte24

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Smorte24 skrev:
    Du må for all del ikke lese den boken, hvis noen ser deg lese den så kunne de tro du er sosialist.
    En mann som støttet terrorskaksjonen mot USA 2001 er noe jeg ikke vil ha med å gjøre.

http://voxpopulinor.blogspot.com/2009/01/hva-mads-gilbert-ikke-forteller-oss.html

Greit å vite mens han rapportete til Norge satt Hamas ledelsen i kjelleren på sykehuset noe han ikke nevnte for det passet ikke helt inn.

Ja det er forskjell på religion og stat, men det er fortsatt kritikkverdig.

Og hvor mange kritiserte Iran her på forumet i forbindelse med hva de gjorde med folket sitt etter valget i fjor.

Jeg spør også igjen.

Hva tror dere hadde skjedd hvis palastina hadde den største militærmakta?

S

Smorte24

Gjest
    erato skrev:
    Smorte24 skrev:
    erato skrev:
    Smorte24 skrev:

Bergensprogrammet har faktisk vart i en rekke år under vekslende byråd, og den ogd en offentlige andelen kommer faktisk fra dagens regjering under nasjonal transportplan. Og mitt poeng er art en milliard eller seks er noe annet enn ingenting, som du påsto. Men som Totte sier, dette er i sannhet en tråd å hygge seg med, ingen grunn til å belaste den med alt for mye fakta.
    Det har vært borgelig byråd siden 2003 i Bergen, og var det ikke under statsbudsjettet at regjeringen sa at de ikke kan gjennomføre NTP som de lovet.

Vi alle vet at det er bilistene og kommunene som betaler nesten hele regningen.

Først sier du at jeg skal komme med fakta så sier du at det ikke er noe poeng.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    En mann som støttet terrorskaksjonen mot USA 2001 er noe jeg ikke vil ha med å gjøre.
    Nei da har han selvsagt ikke greie på noe som helst.

Bergensprogrammet:

http://www.bergensprogrammet.no/mal_strgt.html

Lurer fortsatt på hvordan du får 2 milliarder statlige kroner til å bli ingen ting som vitterlig var det du skrev i en tidligere post?

S

Smorte24

Gjest
    erato skrev:
    Smorte24 skrev:

Bergensprogrammet:

Lurer fortsatt på hvordan du får 2 milliarder statlige kroner til å bli ingen ting som vitterlig var det du skrev i en tidligere post?
    Det er 2 milliarder delt mellom stat,fylke og kommune over en 12 års periode, da er plutselig ikke det staten bidrar med så mye er det?

Jeg tror også at det er kommunen som må ta den største regninga, da snakker vi om småpenger fra staten.

I 2003 var det borgelig regjering og et borgelig byråd i Bergen, ingen tilfeldighet at dette ble bestemt da.

Så denne regjeringen har fortsatt ikke gjort noe, jo de lovet at de ikke kunne holde det de lovet i valget når det gjelder NTP.

Mads Gilbert vet sikkert mye men han bare formidler det som passer han, han forteller ikke hele historien bare den som skader staten Israel.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    erato skrev:
    Smorte24 skrev:

Bergensprogrammet:

Det er 2 milliarder delt mellom stat,fylke og kommune over en 12 års periode, da er plutselig ikke det staten bidrar med så mye er det?

Jeg tror også at det er kommunen som må ta den største regninga, da snakker vi om småpenger fra staten.

I 2003 var det borgelig regjering og et borgelig byråd i Bergen, ingen tilfeldighet at dette ble bestemt da.

Så denne regjeringen har fortsatt ikke gjort noe, jo de lovet at de ikke kunne holde det de lovet i valget når det gjelder NTP.

Mads Gilbert vet sikkert mye men han bare formidler det som passer han, han forteller ikke hele historien bare den som skader staten Israel.
    Nei, hvis du leser linken så er det 2 milliarder som er statens andel. Og Bergensprogrammet startet i 2002....

Spørsmålet om ingen ting står fortsatt ubesvart. Det er sikkert lett å finne andre prosjekter som også får mer enn ingen ting......

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    @ Smorte: Det er greit å poste litt for kjappe innlegg, og drite litt på leggen med kvalitetssikringen. Det gjør vi alle sammen med jevne mellomrom. Men å behandle sine motdebattanter på den måten du gjør er utilbørlig. Rett og slett utilbørlig. Siden du tillater deg å kalle meningsmotstandere her inne for tilnærmede nazister og direkte landsforrædere er utilgivelig hvis du ikke er villig til å gå med på litt moderasjon. Da er det rett og slett rævholl-oppførsel som vi sier i Bergen

Det er usaklig, gjentakende usaklig, og vitner om manglende sosiale evner. Jeg har all respekt for alle som er uenige med meg i diskusjoner. Totalt uenig, og noen ganger rabiat sådan. Men respekten for dem som meningsmotstandere som medmennesker og felles forum-medlemmer. Det har ingenting med respekt for meninger å gjøre, men respekt for de menneskene som ytrer dem. Slike sosiale egenskaper virker totalt fraværende hos deg.

Skjerp det i personkarakteristikkene av andre medlemmer. Fokuser på meningene deres - ta ballen, ikke mannen.

S

Smorte24

Gjest
    Du mener slik som jeg og andre FRP velgere ble behandlet her på forumet før valget i fjor?

Da ble vel alt som heter folkeskikk borte hos meg når det gjelder debatter her på forumet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    Du mener slik som jeg og andre FRP velgere ble behandlet her på forumet før valget i fjor?

Da ble vel alt som heter folkeskikk borte hos meg når det gjelder debatter her på forumet.
    Deg om det, men jeg kan ikke huske at fremskrittspartister ble kalt nazister her på forumet, ei heller forrædere av landet. Tvert imot så leste jeg flere ganger at noen av dine meningsfeller kalte motstandere landsforrædere.

S

Smorte24

Gjest
    baluba skrev:
    Smorte24 skrev:

Deg om det, men jeg kan ikke huske at fremskrittspartister ble kalt nazister her på forumet, ei heller forrædere av landet. Tvert imot så leste jeg flere ganger at noen av dine meningsfeller kalte motstandere landsforrædere.
    Vi ble vel kalt det meste, sikker på at vi ble kalt nazister og brunskjorter men ikke landsforrædere.

Jeg skal ta kontakt med bergensprogrammet på tirsdagen etter påske og prøve å finne ut hvor mye staten egentlig bidrar med. Nå så jeg at bompengene faktisk blir sett på som statlige midler så da støtter vel staten dette prosjektet uten egentlig og bidra med noe.

Men jeg står for det jeg har sagt, kanskje jeg kunne ordforholde meg litt bedre.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    Jeg skal ta kontakt med bergensprogrammet på tirsdagen etter påske og prøve å finne ut hvor mye staten egentlig bidrar med. Nå så jeg at bompengene faktisk blir sett på som statlige midler så da støtter vel staten dette prosjektet uten egentlig og bidra med noe.
    Det holder at du leser linken så sparer du deg en telefon. Der står det en grei tabell over hva som er statlige midler, fylkeskommunale midler, bompenger osv...

S

Smorte24

Gjest
    erato skrev:
    Smorte24 skrev:
    Det holder at du leser linken så sparer du deg en telefon. Der står det en grei tabell over hva som er statlige midler, fylkeskommunale midler, bompenger osv...
    Hva som statistikken sier og hva som egentlig har skjedd er helt forskjellige ting, men jeg mener fortsatt at 2 milliarder ikke er mye over 12 år i Norges nest største by.

Du som bor i Bergen Baluba har du merket noe forskjell siden 2003?

Og jeg kommer ikke til å ringe, jeg sender mail fordi jeg må skatte av telefonsamtalen 8)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    erato skrev:
    Smorte24 skrev:
    Hva som statistikken sier og hva som egentlig har skjedd er helt forskjellige ting, men jeg mener fortsatt at 2 milliarder ikke er mye over 12 år i Norges nest største by.

Og jeg kommer ikke til å ringe, jeg sender mail fordi jeg må skatte av telefonsamtalen 8)
    Bergensprogrammet omfatter ikke riksveiene, broene og andre programmer. Og "ikke mye" og ingen ting er to forskjellige ting, noe som var nettopp mitt poeng.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har dette blitt en tråd om samferdsel i Bergens-området?

Smorte24, når støttet Mads Gilbert terroren mot USA? Jeg tror jeg veit hvilken uttalelse du sikter til, og tolkningen din av denne, er i så fall meir enn snever. Gilbert har i tillegg nyansert sitt utsagn.

A propo USA: Akkurat nå kan du se på Dagsrevyen om hvordan amerikanske US Marines ledet av løytnant William Carrey, massakrerte 504 sivile og uskyldige mennesker i landsbyen My Lai i Nord-Vietnam..

Og fortsatt god bedring.

mvh. VilhelmW

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Jeg kan bare konstatere at kritikken av Israel, hatske utfall mot Israel og jødehatet vokser parallelt i Norge.

I sofakroken hjemme i trygge Norge kan det være lett å la seg forarge seg over politikken til Israel. For oss utenfortående kan det virke enkelt dele området i to stater, noe som jo var den opprinnelige FN planen og som Israel godtok, og som nå er en løsning "alle støtter" unntatt de som avgjør saken.

Arberstatene og den muslimske verden ønsker derimot å utslette den jødiske staten, og et Palestinsk stat er kun et skritt på den veien. Så lenge Isreal ikke føler sin fremtid sikret og er utsatt for angrep vil de fortsette politikken, med "uforholdsmessig sterke motangrep". Det er en vedtatt doktrine for å avskrekke araberne,for hvis araberstatene slår deg sammen er Israel ferdig.

Forøvrig kan alle som ser på flere nyhetskanaler enn de norske legge merke til at forargelsen og hatske utfall mot Israelsk poitikk er langt mer uttalt i Norge enn i andre (ikke-muslimske) land...at den etterfølges av jødehat fra en stadig større norsk muslimsk befolkning er ikke å undres over...

Når skal forresten Norge stanse myrderiene sine i Afganistan?

Sleiven

F

fjellvåk

Gjest
    Jeg husker ikke helt men hva var ståa der som Israel er nå før 1948? Hvem bodde der da og hvor er de nå? Hva er den egentlige grunnen til bråket der nede?

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Løsningen blir derfor altså å oppløse staten Israel....

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    880
    Sleiven skrev:
    Jeg kan bare konstatere at kritikken av Israel, hatske utfall mot Israel og jødehatet vokser parallelt i Norge.

I sofakroken hjemme i trygge Norge kan det være lett å la seg forarge seg over politikken til Israel. For oss utenfortående kan det virke enkelt dele området i to stater, noe som jo var den opprinnelige FN planen og som Israel godtok, og som nå er en løsning "alle støtter" unntatt de som avgjør saken.

Arberstatene og den muslimske verden ønsker derimot å utslette den jødiske staten, og et Palestinsk stat er kun et skritt på den veien. Så lenge Isreal ikke føler sin fremtid sikret og er utsatt for angrep vil de fortsette politikken, med "uforholdsmessig sterke motangrep". Det er en vedtatt doktrine for å avskrekke araberne,for hvis araberstatene slår deg sammen er Israel ferdig.

Forøvrig kan alle som ser på flere nyhetskanaler enn de norske legge merke til at forargelsen og hatske utfall mot Israelsk poitikk er langt mer uttalt i Norge enn i andre (ikke-muslimske) land...at den etterfølges av jødehat fra en stadig større norsk muslimsk befolkning er ikke å undres over...

Når skal forresten Norge stanse myrderiene sine i Afganistan?

Sleiven
    Rart med Norge i grunn...vi hadde jo så stor sympati for jødene. Men så ble den borte! Uten grunn?

G

Gjestemedlem

Gjest
    fjellvåk skrev:
    Jeg husker ikke helt men hva var ståa der som Israel er nå før 1948? Hvem bodde der da og hvor er de nå? Hva er den egentlige grunnen til bråket der nede?
    Noen luringer fant ut at det var en god ide å plassere en stor jødisk ghetto i midtøsten for å ha en plass å deportere alle dem man ikke ville ha i Europa og USA. Naboene ble litt sure og ville ikke gå med på det og forsøkte å motsette seg dette flere ganger. Men store horder med ekstremistiske innvandrere gav plassproblemer og man måtte forsyne seg av naboenes territorier og jage bort dem som bodde der. FN vedtok grenser for Israel, men de driter stort sett isreal i og prøver å grabbe til seg alt de kan. Vestbredden, Gaza, halve Jesusalem, Golanhøydene etc. er ikke en del av Israel men er ulovlig okkupert territorium som tilhører andre. Legg til trakasering, vold, apharteidstyre og fordrivelser, nekte innreise til annet en de med riktig rase og religion.. alt med USAs velsignelse og beskyttende hånd så har du konflikten i et nøtteskall.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg har ingen ting mot jøder, bare så det er sagt. Det jeg har kraftig mot, er fremferden til staten Israel, og ledende politikere i den selvsamme staten. Israel har provosert, annektert, undertrykt, snikmyrdet, massemyrdet, terrorisert, brutt menneskeretter og stort sett alle andre konvensjoner siden opprettelsen. Det er ikke jødene som er "problemet", men staten Israel. Så snart palestinerne viser vilje til forhandlinger, setter Israel i gang med annektering av nytt land, skyter eller bomber litt på Gaza, og så har de "sirkuset" gående. Dette går dessverre ut over hundretusener av uskyldige mennesker, og det er den fremferden jeg misliker.

mvh. VilhelmW

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det ytterst tåpelig å prøve å konstruere noen sammenheng med hva jøder gjør og er i andre land og hva regjeringen i Israel til enhver tid finner på. Det er vel stort sett islamister, kristenkonservative og bortreiste eferpister som prøver å skape en sammenheng her for å fremme sin egen politiske og religiøse agenda.

Intet land skal da være forbehold for folk av bestemte raser eller religioner. Dette er ren apharteidtenking som hører det forrige århundret til sammen med resten av de mest usympatiske ideologier.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er lite å vente at land som har prøvd å løse sin dårlige samvittighet over holocaust, direkte eller indirekte, og den vestlige verdens generelle behandling av jødene, ved å lempe problemet i fanget på de stakkars palestinerne, skal våge å være kritiske til Israels politikk.

S

Smorte24

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Har dette blitt en tråd om samferdsel i Bergens-området?

Smorte24, når støttet Mads Gilbert terroren mot USA? Jeg tror jeg veit hvilken uttalelse du sikter til, og tolkningen din av denne, er i så fall meir enn snever. Gilbert har i tillegg nyansert sitt utsagn.

A propo USA: Akkurat nå kan du se på Dagsrevyen om hvordan amerikanske US Marines ledet av løytnant William Carrey, massakrerte 504 sivile og uskyldige mennesker i landsbyen My Lai i Nord-Vietnam..

Og fortsatt god bedring.

mvh. VilhelmW
    Ja selvfølgelig ser du det på NRK, de støtter vel alt som er anti amerikansk, dette skjedde vel for 42 år siden og likevel måtte NRK sende det i dag. Hva var egentlig vitsen med å sende det?

Og slike som deg svelger det helt men glemmer hvem som hjalp oss når vi virkelig trengte det, Marshal avtalen etter krigen blant annet, hva har egentlig noen muslimske land gjort for Norge?

Jeg støtter USA og Israel mot hvilket som helst muslimsk land fordi jeg vet at de er våre allierte når vi trenger det.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    Nope, men det skyldes at jeg har vært bortreist store deler av tiden. Oftest til land som er både er mer jødiske, har mer heftig trafikk og andre hudfarger.

S

Smorte24

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Jeg har ingen ting mot jøder, bare så det er sagt. Det jeg har kraftig mot, er fremferden til staten Israel, og ledende politikere i den selvsamme staten. Israel har provosert, annektert, undertrykt, snikmyrdet, massemyrdet, terrorisert, brutt menneskeretter og stort sett alle andre konvensjoner siden opprettelsen. Det er ikke jødene som er "problemet", men staten Israel. Så snart palestinerne viser vilje til forhandlinger, setter Israel i gang med annektering av nytt land, skyter eller bomber litt på Gaza, og så har de "sirkuset" gående. Dette går dessverre ut over hundretusener av uskyldige mennesker, og det er den fremferden jeg misliker.

mvh. VilhelmW
    Men du støtter Iran ikke sant, alle drapene de har begått på sivilbefolkningen, truslene de har kommet med å slette Israel fra kartet.

Kan jo ikke se noen poster her fra deg ang. Iran og alt det gale de gjør.

God bedring og håper at du snart våkner fra tornerosesøvnen din.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn