Smorte; egentlig burde jeg ikke tøye "diskusjonene" med deg lengre, men tenk deg at noen andre europeiske land + USA og Russland, ble enige om at vi oppretter en sionistisk stat i 1/3 av Norge. De som bor på Østlandsområdet, hiver vi til Ålesund, Molde, Kr. sund og Trondheim samt videre nordover. Den sionistiske staten strekker seg fra Bergen til Lillehammer og videre sør- og østover. De som bor i Begen, Kristiansand, alle byer langs sørlandet og på østlandet, får med seg det de kan bære og flyttes. Stavanger og ei lita stripe av Jæren forblir norsk. Klart det blir forbitrelse og motstand av sånt. Når man trenger meir land, starter man en krig og annekterer det. Dette pågår et par, tre tiår, hvor den ene krigen avløser den andre. Etterhvert blir motstands-kampen så stor på Jæren og i Stavanger at man tvinges til å bygge en mur rundt heile skjiten, og kjøre streng kontroll med hva som kommer inn dit. Folket der sulter, og han mangel på alt. I forbitrelsen vokser det opp en svært radikal motstandsrøsle, a la Osvald-gruppa. De sprenger noen undergrunnsstasjoner i tidligere Oslo, noen togstasjoner og tidligere Gardemoen. Som svar på tiltale, terrorbombes Stavanger og Jæren. Sivile og barn drepes. Det brukes fosfor- og splintbomber. Det brukes napalm...Hele verden tar sterkt avstand fra det som har skjedd og fordømmer den nye jødiske staten, men ellers skjer det ingenting.
Hvordan ville du agere på sånt?
Palestinerne kjemper fremdeles en frigjøringskamp. Staten Israel er okkupanten, og de holder både naboland og tidligere innbyggere i det som nå er staten Israel i et jerngrep. De knuste Gazastripen i løpet av noen dager. De terrorbombet sivile i hopetall, de bombet FN's hovedkvarter, skoler, barnehager og sykehus. De brukte våpen som er fordømt av hele den vestlige verden, av FN, og som er forbudt å benytte i følge Genevekonvensjonen. Det er for det første en okkupasjonsmakt vi snakker om, og for det andre, er flere av de ledende sionistiske politikerne de facto krigsforbrytere. Det er disse du så varmt forsvarer. Det er disse soldatene som stortingsrepresentantene fra Frp vil la øve vinterkrig på norsk jord, sammen med norske soldater "fordi vi har mye å lære av de israelske soldatene". Beklageligvis er en av disse Frp'ene fra denne regionen.
Palestinerne har flere ganger forsøkt å få i stand fredsforhandlinger, men de stiller som forutsetninger at a) volden og undertrykkelsen stopper og b) at Israel trekker seg tilbake fra Vestbredden og åpner for fri ferdsel inn og ut av Gazastripen. Svaret fra Israel har hele tida vært meir vold og meir ulovlig bosetning.
Du spør om hva som ville skjedd dersom palestinerne hadde vært militært sterkere. Israel vil aldri tillate at det skjer, det tror jeg er svar godt nok. Mitt spørsmål til deg er: Hva ville du gjort dersom du var palestiner?
Og med dette setter jeg strek for min deltakelse i denne tråden. Når man må slenge rundt seg med betegnelser på andre folk som landssvikere og liknende, er debatten slutt for min del.
PS: Fortsatt god bedring! Og husk; den siste idioten er fortsatt ikke født..
Mvh. VilhelmW