- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
|
Selvsagt tok de ikke i mot "tilbudet"! Målet her er å bryte blokaden, ikke transportere litt varer.cybervision_ skrev:Hvis man ser på saken med litt avstand så er det jo rart at ikke konvoien tok i mot tilbudet som ble gitt 2 ganger om å legge til kai i Ashdod og la Israel gå gjennom lasten og sende nødhjelpen videre til Gaza?
Trodde de Israel drev en "koseblokkade"?
For meg fremstår det som en provokasjon der Israel ikke hadde noen annen mulighet enn å stoppe, men så kommer spørsmålet:
- Hvorfor så langt ute til sjøs?
Må bare si meg helt enig i denne ytringen.lars_erik skrev:Rune S; ta deg en tur i kirken, og be der for guds hardt prøvede folk, som er uskyldsrene, og spar oss for dine idiotiske og nær sagt- kriminelle vrangforestillinger! Det er slike som deg, med gud som argument, som skaper helvete på jord, og har gjort det gjenntatte ganger oppigjennom historien. Jeg antar at du er så far out, at Darwin er en bløffmaker, og at Jorda ble skapt i løpet av 7 dager av gud for 6000 år siden? Det er det tallet jeg har hørt dere gærnininger kommer til når dere teller slekstledd tilbake. Da kommer dere til at Edens hage var for omtrent 6000 år siden. Folk med så gale meninger, burde søke hjelp i stedet for å la oss andre være nødt til å bruke tid på å argumentere mot dere.
Så kan vi andre prøve å drive den nestekjærlighet dere fordømmende kristne egentlig skulle brukt tida deres på.
Dispensjonalisme ? Aldri hørt om før.Slubbert skrev:Jeg tilslutter meg ikke lars_erik sine personangrep, men synes det er betimelig for diskusjonen å få vite hvorvidt du er tror på dispensjonalismen. Tror du at endetiden begynner når jødene har gjenoppbygget Salomos tempel og angripes i Israel, og at Jesus da kommer tilbake og redder de troende? Håper du på endetiden?Rune S skrev:Du har mye sinne ser jeg...
Rune S skrev:Jeg kan vel ikke si jeg ser frem en endetid,men jeg ser veldig frem til å se Den Hellige Treenighet!
Jeg er enig i det meste som står der,men tror ikke på trosretninger eller religion,jeg tror på Jesus og det er Han ene og alene som frelser.Slubbert skrev:
Usikker på om dette gjelder i internasjonalt farvann, eller innenfor.SECTION V : NEUTRAL MERCHANT VESSELS AND CIVIL AIRCRAFT
Neutral merchant vessels
67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
Det gjør vel ikke jødene? Men dette blir uansett bare avsporinger. Jeg har null interesse av å høre resitering av religiøse eventyr, jeg bare lurte på om ditt syn på midtøsten-konflikten er motivert av forventning om fred eller forventning om dommedag.Rune S skrev:Jeg er enig i det meste som står der,men tror ikke på trosretninger eller religion,jeg tror på Jesus og det er Han ene og alene som frelser.Slubbert skrev:
Tror der kommer både en fred og en dommedag.Slubbert skrev:Det gjør vel ikke jødene? Men dette blir uansett bare avsporinger. Jeg har null interesse av å høre resitering av religiøse eventyr, jeg bare lurte på om ditt syn på midtøsten-konflikten er motivert av forventning om fred eller forventning om dommedag.Rune S skrev:Jeg er enig i det meste som står der,men tror ikke på trosretninger eller religion,jeg tror på Jesus og det er Han ene og alene som frelser.Slubbert skrev:
Og den kommer når jødene har besittelse over hele det bibelske Israel og har gjenoppbygget Salomo-tempelet på tempelhøyden?Rune S skrev:Tror der kommer både en fred og en dommedag.
Tull og tøys.lomt skrev:Det sies at denne angrepne båten var i eller nær ved Israels terretorialgrense, og at den dro ut i internationalt farvann når kvelden nærmet seg.
Noen har sagt at Israel fulgte etter skipet under antakelse at det var ett terroristskip, og at overgrepet derfor var legitimt.
For Israel var aksjonen business as usual, det uheldige virker å være hvem som var om bord.
Et slikt massivt angrep er den vanlige måten Israels soldater behandler andre enn sine egne på, og spør du en Palestiner, undres gjerne han på hvorfor så mange overlevde
Hvis der blir funnet våpen om bord, vil vi kunne moderere vår harnisk, men sannsynligheten er dalende.
Men å gi Jødene skylda, kollektivt, er like dumt som å gi oss Nordmenn skylda for oljekatastrofen i Mexicogulfen (fordi vi er hvite i huden og eierne av BP likedan).
Det er ekstremister som har skylda, det er dem vi må identifisere og luke ut. Løgnaktige politikere som manipulerer nyhetene.
Hamas søkte å utvide siste våpenhvile i 2008, Israel svarte med angrep. En gruppe mennesker ønsker å holde krigen i gang for å legitimere videre okkupasjon av mer land.
Den dagen vi tar innover oss at konflikten underliggende handler om å okkupere land, og å beholde en maktposisjon i regjering, kan vi kanskje kunne etablere basis for fred.
Det viktige spørsmålet er jo hvorfor de ikke kunne la isralittene gjennomsøke lasten.lomt skrev:Det sies at denne angrepne båten var i eller nær ved Israels terretorialgrense, og at den dro ut i internationalt farvann når kvelden nærmet seg.
Noen har sagt at Israel fulgte etter skipet under antakelse at det var ett terroristskip, og at overgrepet derfor var legitimt.
For Israel var aksjonen business as usual, det uheldige virker å være hvem som var om bord.
Et slikt massivt angrep er den vanlige måten Israels soldater behandler andre enn sine egne på, og spør du en Palestiner, undres gjerne han på hvorfor så mange overlevde
Hvis der blir funnet våpen om bord, vil vi kunne moderere vår harnisk, men sannsynligheten er dalende.
Men å gi Jødene skylda, kollektivt, er like dumt som å gi oss Nordmenn skylda for oljekatastrofen i Mexicogulfen (fordi vi er hvite i huden og eierne av BP likedan).
Det er ekstremister som har skylda, det er dem vi må identifisere og luke ut. Løgnaktige politikere som manipulerer nyhetene.
Hamas søkte å utvide siste våpenhvile i 2008, Israel svarte med angrep. En gruppe mennesker ønsker å holde krigen i gang for å legitimere videre okkupasjon av mer land.
Den dagen vi tar innover oss at konflikten underliggende handler om å okkupere land, og å beholde en maktposisjon i regjering, kan vi kanskje kunne etablere basis for fred.
Båten er jo tatt i arrest, så vi får sikkert snart vite hva som var ombord. Nødmateriell og mat, skal vi tro de som var ombord...BT skrev:Det viktige spørsmålet er jo hvorfor de ikke kunne la isralittene gjennomsøke lasten.
Men slikt slipper jo over grensa uten at man trenger å "lure" det forbi isralittene.lomt skrev:Båten er jo tatt i arrest, så vi får sikkert snart vite hva som var ombord. Nødmateriell og mat, skal vi tro de som var ombord...BT skrev:Det viktige spørsmålet er jo hvorfor de ikke kunne la isralittene gjennomsøke lasten.
Det er absolutt sannsynlig, jeg hørte det på Nyhetene. Men det er klart at alle som uttaler seg offentlig, gjør det på en positiv måte for seg selv (med vinkling og utelatelser av fakta).vredensgnag skrev:Tull og tøys.
Hele konvoien ble fulgt under hele ferden, og kunne trackes fint vha www.marinetraffic.com
De var aldri i nærheten av israelsk farvann, og gjorde det til et poeng å ligge langt fra mens man samlet skipene.
Greit, men i altfor små mengder til å dekke behovet.BT skrev:Men slikt slipper jo over grensa uten at man trenger å "lure" det forbi isralittene.lomt skrev:Båten er jo tatt i arrest, så vi får sikkert snart vite hva som var ombord. Nødmateriell og mat, skal vi tro de som var ombord...BT skrev:Det viktige spørsmålet er jo hvorfor de ikke kunne la isralittene gjennomsøke lasten.
Alt for små mengder? 2.000 tonn per dag? Så vidt jeg vet har de ingen øvre grense for hvor mye de slipper over. Bare det er kontrollert for våpen og slikt.lomt skrev:Greit, men i altfor små mengder til å dekke behovet.BT skrev:Men slikt slipper jo over grensa uten at man trenger å "lure" det forbi isralittene.lomt skrev:Båten er jo tatt i arrest, så vi får sikkert snart vite hva som var ombord. Nødmateriell og mat, skal vi tro de som var ombord...BT skrev:Det viktige spørsmålet er jo hvorfor de ikke kunne la isralittene gjennomsøke lasten.
Noen må gå i bresjen og åpne en rute for å hjelpe vanskeligstilte i okkupert område.
Kilde?BT skrev:Alt for små mengder? 2.000 tonn per dag? Så vidt jeg vet har de ingen øvre grense for hvor mye de slipper over. Bare det er kontrollert for våpen og slikt.lomt skrev:Greit, men i altfor små mengder til å dekke behovet.BT skrev:Men slikt slipper jo over grensa uten at man trenger å "lure" det forbi isralittene.lomt skrev:Båten er jo tatt i arrest, så vi får sikkert snart vite hva som var ombord. Nødmateriell og mat, skal vi tro de som var ombord...BT skrev:Det viktige spørsmålet er jo hvorfor de ikke kunne la isralittene gjennomsøke lasten.
Noen må gå i bresjen og åpne en rute for å hjelpe vanskeligstilte i okkupert område.
Og det er da vi trenger litt perspektiv.Gjest skrev:Kilde?BT skrev:Alt for små mengder? 2.000 tonn per dag? Så vidt jeg vet har de ingen øvre grense for hvor mye de slipper over. Bare det er kontrollert for våpen og slikt.lomt skrev:Greit, men i altfor små mengder til å dekke behovet.BT skrev:Men slikt slipper jo over grensa uten at man trenger å "lure" det forbi isralittene.lomt skrev:Båten er jo tatt i arrest, så vi får sikkert snart vite hva som var ombord. Nødmateriell og mat, skal vi tro de som var ombord...BT skrev:Det viktige spørsmålet er jo hvorfor de ikke kunne la isralittene gjennomsøke lasten.
Det ble oppstyr i Israel i forrige uke da regjeringen distribuerte menyer fra restauranter i Gaza, for å vise hvor godt de hadde det inne i området.oddgeir skrev:DSet høres ut som dere mener at alle de 1.5 mill på Gaza sitter i en konsentrasjonsleir og sulter. Det er vel ikke riktig. Man kan jo spørre journalistene i området hvor de spiser lunchene og middagene sine, og hvor de drikker vinen sin. Det er lite som minner om Buchenwald.
http://www.haaretz.com/print-editio...rives-israel-into-a-sea-of-stupidity-1.292959The Israeli propaganda machine has reached new highs its hopeless frenzy. It has distributed menus from Gaza restaurants, along with false information. It embarrassed itself by entering a futile public relations battle, which it might have been better off never starting. They want to maintain the ineffective, illegal and unethical siege on Gaza and not let the "peace flotilla" dock off the Gaza coast? There is nothing to explain, certainly not to a world that will never buy the web of explanations, lies and tactics.
Det er hele Israel med dets innbyggere som har skylda. Å gi norske og svenske jøder skylda er på linje med å gi hvite nordmenn skylda for oljeutblåsingen, men israelere som betaler skatt og deltar i militæret er på ingen måte uten ansvar.lomt skrev:Men å gi Jødene skylda, kollektivt, er like dumt som å gi oss Nordmenn skylda for oljekatastrofen i Mexicogulfen (fordi vi er hvite i huden og eierne av BP likedan).
Det viktige spørsmålet er hvordan dere har fått for dere at Israel har anledning til å stille betingelser i internasjonalt farvann for ikke å opptre som sjørøvere. Et tilstrekkelig svar på ditt spørsmål er: Fordi de ikke vil og ikke må.BT skrev:Det viktige spørsmålet er jo hvorfor de ikke kunne la isralittene gjennomsøke lasten.
Ja vi ser alle hvor dette leder...vredensgnag skrev:Det er mulig det ikke har gått opp for mange - men det var altså ultraerkekronreaksjonære krefter som igangsatte dette, uten at det var sikret behørig klarering i regjeringen. Disse kreftene ønsket å benytte anledningen til å lage en provokasjon som ville gi dem carte blanche til hva det måtte være, og har nå sørget for at Israel vil måtte lide i lang tid.
Fra Aftenposten, som har skjønt det til slutt:
Dette tyder antageligvis på at betydningen av denne fullstendig idiotiske operasjonen synker inn hos israelske myndigheter. 'Hadde ikke myndighet til' er nok begynnelsen på en prosess som ender med 'privat initiativ som staten Israel ikke kan lastes for'.vredensgnag skrev:Det er mulig det ikke har gått opp for mange - men det var altså ultraerkekronreaksjonære krefter som igangsatte dette, uten at det var sikret behørig klarering i regjeringen. Disse kreftene ønsket å benytte anledningen til å lage en provokasjon som ville gi dem carte blanche til hva det måtte være, og har nå sørget for at Israel vil måtte lide i lang tid.
Fra Aftenposten, som har skjønt det til slutt: