Israel dreper fortsatt på Gazastripen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Med slik oppførsel som israelittene viser er det ikke utenkelig at de blir tynnet ut igjen - et folk med større uforstand er det skjeldent å se...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kabeldragern skrev:
    Med slik oppførsel som israelittene viser er det ikke utenkelig at de blir tynnet ut igjen - et folk med større uforstand er det skjeldent å se...
    Sannelig ikke rart de har fiender. Kanskje amerikanerene og de kristenkonservative kunne lære israelske politikere og forstå at Palestina og palestinerne har like mye rett til fredelig sameksistens og en EGEN stat.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Sannelig ikke rart de har fiender. Kanskje amerikanerene og de kristenkonservative kunne lære israelske politikere å forstå at Palestina og palestinerne har like mye rett til fredelig sameksistens og en EGEN stat.
    Neida, de er jo ikke GUDs utvalgte folk, bare Allahs.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Sannelig ikke rart de har fiender. Kanskje amerikanerene og de kristenkonservative kunne lære israelske politikere å forstå at Palestina og palestinerne har like mye rett til fredelig sameksistens og en EGEN stat.
    Eh... jeg tror ikke amerikanerne og de kritenkonservative har noe å lære bort i så måte - same shit, new wrapping.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    erato skrev:
    lars_erik skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Her er nok kimen til problemene ja - de syke vrangforestillingene rundt guds og allahs folk. Vi er alle samme folk på samme planet. Når skal menneskene begynne å se litt lengre enn egen nese?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kabeldragern skrev:
    erato skrev:
    lars_erik skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Her er nok kimen til problemene ja - de syke vrangforestillingene rundt guds og allahs folk. Vi er alle samme folk på samme planet. Når skal menneskene begynne å se litt lengre enn egen nese?
    Det var hele poenget mitt, ja. Sier som John Lennon: Imagine no religion.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kabeldragern skrev:
    lars_erik skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Eh... jeg tror ikke amerikanerne og de kritenkonservative har noe å lære bort i så måte - same shit, new wrapping.
    Det var ment som et sarkastisk spark.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    296
    Nå må den arabiske/islamske verden snart forstå at tingenes tilstand er slik den er fordi Allah vil det!! De blander Allah inn i absolutt alt de foretar seg! Hvis Allah vil! De sier det absolutt hele tiden. Kanksje Allah er drittlei dette gnålet, han får jo aldri fred han heller...

Hvordan kan et knøttlite land på størrelse med et norsk fylke eksistere i det hele tatt med slike naboer?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Andre får ta seg av den :)

Skal på laksefiske!!!! ;D ;D

V

vredensgnag

Gjest
    I akkurat dette tilfellet blir det enda villere. Alle tre religioner - jødedommen, kristendommen og islam - erkjenner at de er i slekt, de kalles Abrahamiske religioner, fordi de forgrener tilbake til Abraham.
    De har "gammeltestament" som bygger på samme tekst.
    Jesus aksepteres som profet i samtlige, om enn ikke som Messias i to.

Isak og Sara gikk i en retning; Ishmael og Hagar i den andre. Mange som er blodige fiender vet ikke hvilke av disse stamfedrene som er i den kristne grenen og hvilke som er i den islamske.

Det er et mysterium, og veldig vanskelig å forklare.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    realist skrev:
    Nå må den arabiske/islamske verden snart forstå at tingenes tilstand er slik den er fordi Allah vil det!! De blander Allah inn i absolutt alt de foretar seg! Hvis Allah vil! De sier det absolutt hele tiden. Kanksje Allah er drittlei dette gnålet, han får jo aldri fred han heller...

Hvordan kan et knøttlite land på størrelse med et norsk fylke eksistere i det hele tatt med slike naboer?
    Det svaret tror jeg er relativt enkelt: Fordi det mektige vesten etter århundrer med forfølgelse av jødene (Hitler var bare toppen av isfjellet) har kjøpt seg ut av problemet (og sin dårlige samvittighet) på palestinernes bekostning.

C

Cyber

Gjest
    lars_erik skrev:
    Det er altså helt fantastisk at disse kristenkonservative( ja, det er ment som et skjellsord!) får seg til å lete i alle kroker for å forsvare guds utvalgte- UANSETT hva de gjør!
    Det var ikke min mening å forsvare, men mer å nyansere med at det finnes gale folk på begge sider av bordet.

Handlingene Israel har gjort kan ikke forsvares, men media i Norge er ikke nøytrale i disse sakene.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser du litt historisk på det og husker 3-4 tiår tilbake, så tror jeg vi kan konkludere med at norsk presse har vært MEGET Israellojale. Om det har tippet over i motsatt retning de senere åer, kan det jo være at det er en grunn til det. Det er også litt av årsaken til at jeg skriver i en tidligere post "Om de ikke forstår at de må distansere seg fra denne kriminelle regjeringen sin, så er det fare på ferde."

Med venner av den typen som snart er de eneste Israel sitter igjen med, så er man i ferd med å få et megaproblem. Og skylden har man ene og alene selv.

Godalive

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Antall liker
    354
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Intet land skal da være forbehold for folk av bestemte raser eller religioner. Dette er ren apharteidtenking som hører det forrige århundret til sammen med resten av de mest usympatiske ideologier.
    Det bor og arbeider vel flere muslimer i Israel enn jøder i landene rundt?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Godalive skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Intet land skal da være forbehold for folk av bestemte raser eller religioner. Dette er ren apharteidtenking som hører det forrige århundret til sammen med resten av de mest usympatiske ideologier.
    Det bor og arbeider vel flere muslimer i Israel enn jøder i landene rundt?
    Med alt Europa har gjort for å kvitte seg med jøder skal vi være forsiktige med å mene mye om dette. Og de jødene vi massakrerte hadde gjort vesentlig mindre galt enn de som nå daglig trakasserer arabere. Men kanskje ikke så rart, gitt at det var stort sett arabere i Israel 70 år siden og sikkert beskjedent med jøder i de arabiske områdene.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    (Trollemodus)

Ehmmm.... Et skip registrert i et NATO-land er angrepet i internasjonalt farvann. Rapportene antyder ca. 19 drepte så langt. Angrepet er utvilsomt gjennomført av en stat.

Snakker vi artikkel 5?

V

vredensgnag

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    (Trollemodus)

Ehmmm.... Et skip registrert i et NATO-land er angrepet i internasjonalt farvann. Rapportene antyder ca. 19 drepte så langt. Angrepet er utvilsomt gjennomført av en stat.

Snakker vi artikkel 5?
    Vi er utsatt for klassisk "message massage" - først oppgir man et meget høyt antall døde, og så ender man opp med ni døde, og da er det ikke så farlig likevel.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Bodycount var ikke poenget mitt.

Strukturen i hendelsen, med alle aktører anonymisert, er strengt tatt vel så sterkt argument for å ta i bruk NATO-charterets artikkel 5 som for eksempel Afghanistan.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Litt historikk:
    http://www.masada2000.org/historical.html

Ved delingen av området palestina i 1923 så var jo endel fornuftige inne på tanken at ,ja nå har palesitina-araberene fått sitt land i palestina,Jordan.Men nå er det vel forsåvidt ikke det som var og er planen deres.De snakker ikke om deler når de snakker om palestina.At de må ta tingene gradvis for å nå målet har de lært av sin mester Muhammed.De forstod etter et par-tre massive forsøk på å kaste jødene på havet at de ikke klarte det i krig i tradisjonell forstand.
    Vi så vel alle responsen og "takknemligheten" til palestina-araberene når Israel ga fra seg Gaza,eller foresten ? .....

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    vredensgnag skrev:
    Rune S skrev:
    Det normale å gjøre når man som fredselskende humanitær konvoi blir oppkalt er å samarbeide,trodde jeg.... viss man hadde ærlige hensikter da vel å merke....
    Israel vet meget godt at worst case så kan en slik konvoi inneholde ødeleggelsesvåpen.

http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=177022
    http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=177019
    Spesielt når den også inneholder parlamentsmedlemmer fra hele Europa, en overlevende fra Holocaust (eldre dame), og en jødisk nobelprisvinner.

For ikke å snakke om ulike forfattere, aktivister, o.a. - fra et stort antall land.

Merkelig hvordan enkelte føler seg forpliktet til å unnskylde alt Israel finner på.
    Debkafile har derimot forbindelser til Israels etterretningstjeneste, og skriver at her overreagerte de israelske soldatene, etter å ha blitt utmanøvrert av kapteinen på båten.

http://debka.com/article/8824/

The entire episode bespeaks faulty intelligence on what was going on aboard the six vessels bound for Gaza, although the information was available from daily live broadcasts and easy access to visitors.
    And another question: The IDF is famous for its innovative electronic warfare capabilities. So why were the signals and images coming from the convoy not jammed as promised and allowed to reach world TV screens hours before the authorities responsible for Israeli information woke up?
    And finally, why did the interception take place 80 miles out to sea in international waters, thereby fueling the complaint that Israel broke international law? The blockade zone is 20 nautical miles deep from Gaza. An Israeli raid at that limit would have been easier to justify.
    Det er vel i tilfelle første gang at terroristene bruker uskylde som buffer ? De gnir seg sikkert salig i hendene over at de får med seg naive humanister fra vesten.

Godalive

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Antall liker
    354
    Torget vurderinger
    0
    Zomby_Woof skrev:
    (Trollemodus)

Snakker vi artikkel 5?
    Et følge med Palestina-aktivister og Israelshatere, på en båt med uidentifisert last, få timer fra grensen. Dette virker for meg som en bevisst provokasjon. Spesielt ettersom Israel flere ganger (iflg NRK) varslet at de ville forhindre ankomsten. Ikke misforstå, jeg forsvarer ikke drap av noen årsak, spesielt ikke for "Guds sak", men jeg anerkjenner Israels rett til å være mistenksomme.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.525
    Rune S skrev:
    Litt historikk:

Ved delingen av området palestina i 1923 så var jo endel fornuftige inne på tanken at ,ja nå har palesitina-araberene fått sitt land i palestina,Jordan.Men nå er det vel forsåvidt ikke det som var og er planen deres.De snakker ikke om deler når de snakker om palestina.At de må ta tingene gradvis for å nå målet har de lært av sin mester Muhammed.De forstod etter et par-tre massive forsøk på å kaste jødene på havet at de ikke klarte det i krig i tradisjonell forstand.
    Vi så vel alle responsen og "takknemligheten" til palestina-araberene når Israel ga fra seg Gaza,eller foresten ? .....
    Det må være drøyt divergerende historiepensum i den norske skole, for det der skiller seg fra det meste jeg kan huske fra mitt pensum.
    Nu vel.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    vredensgnag skrev:
    Jeg ga opp da jeg endelig forstod at israelerne drev og nektet palestinerne tilgang til vann, og at de begrenset hvor dypt de kunne stikke brønner, osv. Vannet ble forbeholdt jødiske bosettere.

Det er en så dyp urettferdighet, så hinsides respekt for menneskeverd, at man er nødt til å ta side.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8327188.stm

http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/report/israel-rations-palestinians-trickle-water-20091027
    Du har sikkert ikke sett så mange intervjuer av arabere bosatt i Israel som kan fortelle om en levestandard langt over det man finner i noe muslimsk land ? De finnes,det er bare ikke så veldig interesant for venstrevridd presse å fokusere på sånne ting.Balanse,rettferdighet,sannhet,tja ? whats the freakin point,who cares !

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Rune S skrev:
    Ga fra seg? Herrejisses for en fremstilling.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Rune S skrev:
    vredensgnag skrev:
    Jeg ga opp da jeg endelig forstod at israelerne drev og nektet palestinerne tilgang til vann, og at de begrenset hvor dypt de kunne stikke brønner, osv. Vannet ble forbeholdt jødiske bosettere.

Det er en så dyp urettferdighet, så hinsides respekt for menneskeverd, at man er nødt til å ta side.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8327188.stm

http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/report/israel-rations-palestinians-trickle-water-20091027
    Du har sikkert ikke sett så mange intervjuer av arabere bosatt i Israel som kan fortelle om en levestandard langt over det man finner i noe muslimsk land ? De finnes,det er bare ikke så veldig interesant for venstrevridd presse å fokusere på sånne ting.Balanse,rettferdighet,sannhet,tja ? whats the freakin point,who cares !
    Som i Saudi Arabia og Qatar og sånt, tenker du på...?
    Tillat meg å si at jeg er redd det er du som er et stykke ute på en eller annen side her, RuneS, langt, langt ute...

Honkey

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Roberten skrev:
    Rune S skrev:
    Litt historikk:

Det må være drøyt divergerende historiepensum i den norske skole, for det der skiller seg fra det meste jeg kan huske fra mitt pensum.
    Nu vel.
    Nettopp!
    Hvor tror du bistanden fra Norge og vesten til "palestinerene" siden Yassir begynte å messe om det ca -67' har blitt brukt? Han brydde seg ivertfall midt i ræva om de segnet sultne om rundt ham.Jo,i rettferdighetens navn så ga han noe av pengene til foreldrene til de stakkars barna han fekk overtalt til å sprenge seg i luften for Allah,the great and almighty deceiver.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Honkey-Chateau skrev:
    Tillat meg å si at jeg er redd det er du som er et stykke ute på en eller annen side her, RuneS, langt, langt ute...

Honkey
    Dårlig formulert fra min side,tenkte mer på det med demokrati og frihet for et menneske,enn rent økonomisk.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Rune S skrev:
    Honkey-Chateau skrev:

Honkey
    Dårlig formulert fra min side,tenkte mer på det med demokrati og frihet for et menneske,enn rent økonomisk.
    Det finnes nok en del brukbart stilte arabiske israelere, men i svaret ditt som Honkey kommenterte quotet du dog Vredens innlegg om palestinere i de palestinske områdene, og der er det fortsatt litt å gå på også når det gjelder "det med demokrati og frihet for et menneske".

Hver mann, sin klode! Halleluja!

V

vredensgnag

Gjest
    Vi er nok alle i sjokk over hva som skjedde i dag, og hvordan dette fremstilles av dem som har interesse av det. Det var egentlig litt fint når Midt-Østen tok en pause fra HFS.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg vil anbefale at du tar en tur til Gaza, Rune S. Og studerer levevilkårene tett på.

Det kan være nyttig. En bekjent av meg reiste dit som sterk Israel-venn, og kom tilbake rystet og fast bestemt på at han skulle gjøre noe med det som foregår der. Han nærer ikke de samme varme følelsene til Israel lenger, og dette var før angrepet på Gaza 2008-2009. Det han kunne fortelle gjorde inntrykk på meg.

V

vredensgnag

Gjest
    Ser at Tyrkia melder de vil sende flere forsyningsskip, denne gang med eskorte fra den tyrkiske marinen.

(Developing, som det heter i nyhetsspredning.)
    Tyrkia advarte Israel på forhånd om å la konvoien få fritt leide ... så her yppes det til skikkelig bråk.

Two Turkish activists were reported to be among those killed in the flotilla. Ankara warned that further supply vessels will be sent to Gaza, escorted by the Turkish Navy, a development with unpredictable consequences.

http://ibnlive.in.com/news/turkey-threatens-action-israel-on-alert/116743-2.html?from=tn

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et nøye kalkulert massemord for å skape litt ny konflikt på hjemmebane. Folk vil protestere, spesielt palestinerne og Israel får nye påskudd til å sende militære styrker i mot dem for å tilspisse konflikten nok til at de kan rettferdiggjøre nye drastiske nivåer i sine planer om å assimilere hele vestbredden i røverstaten sin.

På tide landet havner i samme kategori som Nord Korea og Burma og behandles deretter.

De religiøse galningene ruster seg til storkonflikt: http://www.guardian.co.uk/world/2003/oct/12/israel1

V

vredensgnag

Gjest
    Best å ikke se på alle israelere som delaktige her. Det er nærmest oppstand i Israel over hva som har skjedd.

Bradley Burston i Haaretz fortviler for Israel, og mener landet nå har ødelagt for seg selv på uoverskuelig vis. Han kaller Gaza-konflikten Israels Vietnam, og mener at aksjonen mot konvoien vil tvinge landet til å ta et oppgjør med hva det gjorde under det han kaller Den første Gaza-krigen.

Here in Israel, we have still yet to learn the lesson: We are no longer defending Israel. We are now defending the siege. The siege itself is becoming Israel's Vietnam.
    Of course, we knew this could happen. On Sunday, when the army spokesman began speaking of a Gaza-bound aid flotilla in terms of an attack on Israel, MK Nahman Shai, the IDF chief spokesman during the 1991 Gulf war, spoke publicly of his worst nightmare, an operation in which Israeli troops, raiding the flotilla, might open fire on peace activists, aid workers and Nobel laureates.

http://www.haaretz.com/blogs/a-spec...e-second-gaza-war-israel-lost-at-sea-1.293246

S

Slubbert

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Vi er nok alle i sjokk over hva som skjedde i dag...
    I sjokk? Høres naivt ut, Israel ville sende et signal om at enhver som føkker med dem blir kverket, dette var ikke noe som "kom ut av kontroll". Det mest sjokkerende er vel at skutene ikke ble senket, hvilket var det første jeg tenkte da jeg hørte at de seilte ut fra Kypros. Aktivistene ville provosere og håpet kanskje å statuere et eksempel ved å bli tatt som politiske fanger, hvilket vitner om manglende forståelse for storpolitikk. Overraskelsen ligger i at de fleste overlevde.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.188
    Torget vurderinger
    0
    For all del la oss ikke vente til vi vet noe sikkert om hva som egentlig hendte. Jødene er noen svin, og Hitler hadde rett! Synd han ikke drepte alle samen da han holdt på !!

Hvis folk bare stoppet opp et øyeblikk og roet seg litt ned ville de kanskje slippe å være nødt til å bite i seg noe de har sagt om en stund!? De fleste "Israelskeptikere her på forumet har bestått eksamen i jødehat og kvalifiserer til deltagelse i Waffen SS. Flere andre er på god vei.

Denne episoden er så grov at Israel bør ha en meget god grunn for det de har gjort. De må også klare å bevise det på en troverdig måte, og det blir ikke lett! Spesiellt ikke etter at de har lagt lokk på informasjonen.

Jeg er redd dette skjedde fordi Israelske militære sjefer har blitt for arrogante og "tok en spansk en". Depolitiske konsekvensene vil uansett bli "drepende" for staten Israel, og dessverre for jøder verden rundt. "Jøder" sies det i hvert annet innlegg her, og gjerne fra folk som er veldig opptatt av å differensiere melom terrorister og "vanlige muslimer"! Se dere et lite øyblikk i speilet gutter !!

Juridisk skjedde dette i internasjonalt farvann og det alene var så stupid at det politiske Israel MÅ gjøre noe. Man kan begynne med å avsette de ansvarlige militære lederne og stille dem for retten for sjørøvri og drap! Jeg er redd dette ikke vil skje, dessverre! Israel er vant til at de har kunnet ture fram som de vil, men denne gangen er propagandakrigen tapt før den begynte og Israel som nasjon er knust moralsk sett. Kun tunge og gjennomgripende tiltak fra statsapparatet kan redde stumpene. Men som sagt arrogansen i Israel går nok så dypt at de kun graver seg ned og venter på at det skal blåse over, hvilket jeg tror er en dum strategi.

Personlig forstår jeg Tyrkia veldig godt når Tyrkiske skip angripes i internasjonalt farvann. Dette er defakto en krigserklæring fra Israel som vil kunne knuse NATO, for USA kommer nok ikke til å oppfylle sine NATO forpliktelser i dene saken. Gud alene vet hva USA vil måtte gjøre for Tyrkia for at de ikke skal kalle på NATO i denne saken, men det blir nok ikke billig for Obama! Det Israel burde ha tenkt på er USA situasjon i forhold til Nord Korea og en viss Sør Koreansk båt som ble senket. Saken her prinsippielt akkurat den samme. USA behøver faktisk ikke fiender når de har "venner" som Israel.

Bare så det er klart så ville jeg selv ha funnet fram det jeg hadde av våpen om det kom seilende fremmede soldater ned fra helikoptre ombord i min båt hvis jeg var i internasjonalt farvann. Det er en krigseklæring og en krenkelse av flaggstatens suverenitet.

Men venner på HFS kan dere slutte å bruke utrykket "jøder" i denne saken? INGEN av mine norske jødiske venner og bekjente har hatt noen som helst tilknytning til denne saken !!
    Og de er alle sammen like oppbragt og bestyrtet over det som har skjedd som oss andre.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.465
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Ser at Tyrkia melder de vil sende flere forsyningsskip, denne gang med eskorte fra den tyrkiske marinen.

(Developing, som det heter i nyhetsspredning.)
    Tyrkia advarte Israel på forhånd om å la konvoien få fritt leide ... så her yppes det til skikkelig bråk.

Two Turkish activists were reported to be among those killed in the flotilla. Ankara warned that further supply vessels will be sent to Gaza, escorted by the Turkish Navy, a development with unpredictable consequences.

http://ibnlive.in.com/news/turkey-threatens-action-israel-on-alert/116743-2.html?from=tn
    Då vert det vel naturleg for Israel å bruke torpedoar for å stoppe tyrkisk arroganse....kanskje i internasjonalt farvatn. Kva gjer då EU/NATO? Og USA må då velge side....
    Kan bli ein gloheit sommar, dette her. Kanskje atomvåpen er løysinga?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn