Israel dreper fortsatt på Gazastripen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Shipwrecked

Rune S skrev:
    FN,fordømt supperåd!
    Rune S. - du er så historieløs at jeg ler.
    Uten FN ville du ikke hatt et Israel i dag. Og det skyldes bl.a. Trygve Lies innsats - han kjempet for at en egen nasjon for jøder skulle etableres, selv når jødiske politikere (det må være lov å skrive det, siden Israel ikke eksisterte på det tidspunktet) motarbeidet den opprinnelige FN-planen og til slutt endte med å sabotere den.

Det at Israel så handler på tvers av den Menneskerettighetserklæringen som skapte grunnlaget for nasjonen får være en annen sak, og tas med jevne mellomrom opp i FN.

Til trøst for deg så ble ikke FNs hovedkvarter lagt til Oslo - det var nemlig på tale en stund.

P

Parelius

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    En grei oppsumering: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7152956

Jeg skjønner ikke at konservative turbokristne ikke ser lidelsene som Israel påfører det palestinske folk. Er de like fulle av hat mot Palestina som Hamas er mot Israel?
    Hvordan skulle de kunne det? De ser jo bare seg selv i sitt indre eksil hvor det gode er. De er demokratiske, de har en høy moralsk standard og de vil bare det beste for alle. Bare så synd at DE ANDRE ikke tenker på samme måten. De er de onde. Denne måten å tenke på aspirer faktiske til betegnelsen «det absolutt onde», og at de i så henseende har mer til felles med sine proklamerte fiender enn de våger å tenke.

Når disse folkene kommer trekkende med Hamas og annet styggeri (som forklaringsmomenter på faenskapet), så ikke fordi det er et godt argument, men fordi det er det eneste de kjenner seg selv igjen i. Det er det eneste som gir mening.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    Har de glemt den saken om flisen og bjelken? Legg forresten til "Sosialister" på styggedomlisten. Eller er "Sosialister" bare et annet navn på "De andre"?

P

Parelius

Gjest
    Sykdommen er utbredt…

Jeg har vel ikke truffet noen som ikke har et snev av den, meg selv inkludert. Det er når en fornekter selvbedraget at ting blir ekstremt. De fleste av oss lar oss nå og da korrigere av argumenter og litt virkelighet. Men ikke alle…

C

Cyber

Gjest
    Parelius skrev:
    Pink_Panther skrev:

Jeg skjønner ikke at konservative turbokristne ikke ser lidelsene som Israel påfører det palestinske folk. Er de like fulle av hat mot Palestina som Hamas er mot Israel?
    Hvordan skulle de kunne det? De ser jo bare seg selv i sitt indre eksil hvor det gode er. De er demokratiske, de har en høy moralsk standard og de vil bare det beste for alle. Bare så synd at DE ANDRE ikke tenker på samme måten. De er de onde. Denne måten å tenke på aspirer faktiske til betegnelsen «det absolutt onde», og at de i så henseende har mer til felles med sine proklamerte fiender enn de våger å tenke.

Når disse folkene kommer trekkende med Hamas og annet styggeri (som forklaringsmomenter på faenskapet), så ikke fordi det er et godt argument, men fordi det er det eneste de kjenner seg selv igjen i. Det er det eneste som gir mening.
    Har det rablet helt for dere her? Snakker du om kristne nå?!?!?!?

Et indre eksil, selvgode? Høy moralsk standard og vil det beste for alle andre?

Jeg er selv kristen og kjenner mange og ikke en av dem bor i noe indre eksil eller er selvgode fordi de har tatt imot Jesus. Det å ta imot og tro på Jesus er jo en følge av at man innser at det man selv får til ikke er verd fem sure sild og en kristen er absolutt ikke selvgod. Jeg blir helt målløs, vet nesten ikke hva jeg skal si. Jeg tror på at mennesker endres til det bedre ved å ta imot Jesus, ikke bedre enn andre, men bedre enn det en selv var før.

Ingen kristne som har Jesus i hjertet sitt er mer for den ene eller andre personen til syvende og sist, men kan mislike det mennesker gjør, men Jesus tar imot alle og hvem er vi til å dømme noen?

Jeg tror det er mange på dette forumet som hadde hatt god av å treffe noen oppriktig kristne mennesker som lever med Jesus - da hadde dere sluppet å lage eventyr dagen lang og i felleskap hundse hverandre opp med info om hva vi mener og gjør som ikke finnes sant. Inntil dere har litt førstehåndskjennskap til det så synes jeg rett og slett dere skal spare dere for å spre egenproduserte falske rykter.

P

Parelius

Gjest
    cybervision_ skrev:
    Parelius skrev:
    Pink_Panther skrev:

Har det rablet helt for dere her? Snakker du om kristne nå?!?!?!?

Et indre eksil, selvgode? Høy moralsk standard og vil det beste for alle andre?

Jeg er selv kristen og kjenner mange og ikke en av dem bor i noe indre eksil eller er selvgode fordi de har tatt imot Jesus. Det å ta imot og tro på Jesus er jo en følge av at man innser at det man selv får til ikke er verd fem sure sild og en kristen er absolutt ikke selvgod. Jeg blir helt målløs, vet nesten ikke hva jeg skal si. Jeg tror på at mennesker endres til det bedre ved å ta imot Jesus, ikke bedre enn andre, men bedre enn det en selv var før.

Ingen kristne som har Jesus i hjertet sitt er mer for den ene eller andre personen til syvende og sist, men kan mislike det mennesker gjør, men Jesus tar imot alle og hvem er vi til å dømme noen?

Jeg tror det er mange på dette forumet som hadde hatt god av å treffe noen oppriktig kristne mennesker som lever med Jesus - da hadde dere sluppet å lage eventyr dagen lang og i felleskap hundse hverandre opp med info om hva vi mener og gjør som ikke finnes sant. Inntil dere har litt førstehåndskjennskap til det så synes jeg rett og slett dere skal spare dere for å spre egenproduserte falske rykter.
    Ikke alle kristne er nødvendigvis slik. Vi snakker om argumentasjonen her, og et forsøk på å forstå hva som strukturerer den. Ditt rene hjerte (indre eksil) interesserer de som blør lite.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    Ett spørsmål til deg, cybervision_ er det Israel gjør rett eller galt?

G

Gjestemedlem

Gjest
    De internasjonale hjelpesendingene setter søkelys på alvoret i situasjonen. Man kan rett og slett ikke avstraffe et helt folk fordi de ikke er lydige nok til å stemme korrekt i et demokratisk valg.

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=129136&sectionid=351020202 skrev:
    The UN High Commissioner for Human Rights says the Israeli imposed blockade of the Gaza Strip is "illegal and must be lifted."

The United Nations official, Navi Pillay said on Saturday that "International humanitarian law prohibits starvation of civilians as a method of warfare and ... it is also prohibited to impose collective punishment on civilians."

"I have consistently reported to member states that the blockade is illegal and must be lifted," she added.

http://en.wikipedia.org/wiki/Navi_Pillay skrev:
    Navanethem Pillay (Tamil: ??????? ??????, born 1941; also called Navi Pillay) is the United Nations High Commissioner for Human Rights. A South African, she was the first non-white woman on the High Court of South Africa, and she has also served as a judge of the International Criminal Court and President of the International Criminal Tribunal for Rwanda. Her four-year term as High Commissioner for Human Rights began on 1 September 2008.

C

Cyber

Gjest
    Det er galt å drepe uansett, men jeg kan forstå at Israel ønsker å stanse skipene når man vet hvem som styrer butikken i Gaza. Men å drepe menneskene ombord på skipene er jo selvsagt ikke en riktig handling, det er vel ikke noen som påstår det?

Hvis Sverige hadde satt som politsk mål å fjerne den norske befolkningen fra jordens overflate så tror jeg vi også hadde lurt litt på hva skip som passerte i Skagerrak hadde med seg av potensielle våpen og det var jo ikke akkurat Mor Teresa ombord på skipet heller. Men nei, det var ikke riktig slik det ble utført, men jeg skjønner hvorfor Israel gjør som de gjør.

Jeg ser SV går hardt ut for å få blokkade. Utrolig bra, når ikke en ekspert, ikke en jøde eller en palestiner i NRK-debatten for 2 dager siden anbefalte det. Kristin Halvorsen må være den dårligste politikeren som har vært satt inn i systemet noensinne, redaktøren i Magazinet som var i debatten oppsummerte mitt syn på SV og deres politikk meget godt i nevnte debatt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    cybervision_ skrev:
    Det er galt å drepe uansett, men jeg kan forstå at Israel ønsker å stanse skipene når man vet hvem som styrer butikken i Gaza. Men å drepe menneskene ombord på skipene er jo selvsagt ikke en riktig handling, det er vel ikke noen som påstår det?
    Jo det er faktisk ganske mange fra den konservative leiren her hjemme, i Israel og i USA som hyller IDF for dette utfallet og for deres resolutte og uredde maktbruk mot "terroristene" på båten.

C

Cyber

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Så et spørsmål til deg: Er det rett av Hamas/Palestinerne å skyte 10 000 raketter mot sivile Israelere?

Mads Gilbert bare feier det av banen fordi palestinerne har dårlig treffprosent på skuddene sine, men blir det mer rett av den grunn?

I konflikten har begge sidene så mange "svin på skogen" at det ikke nytter å peke finger og fordele skyld. En to-stats-løsning er eneste mulighet, men da må kanskje den ene siden redusere sine ambisjoner om å ta livet av alle jøder?

G

Gjestemedlem

Gjest
    cybervision_ skrev:
    I konflikten har begge sidene så mange "svin på skogen" at det ikke nytter å peke finger og fordele skyld. En to-stats-løsning er eneste mulighet, men da må kanskje den ene siden redusere sine ambisjoner om å ta livet av alle jøder?
    Fiendene av fred finnes på begge sider. Den nåværende konservative regjeringen i Israel og Hamas har et felles mål om konflikt og opptrapping. De ønsker begge å fordrive motpartens landsmenn.

Men Israel består ikke bare av konservative religiøse hardliners, og mesteparten av palestinerne er overhodet ikke representert av Hamas, selv om de har kontroll på Gazastripen for øyeblikket.

Det verste problemet i regionen er de tungt religiøse på begge sider.. de ortodokse, islamistene men også de som heller bensin på bålet her fra vesten.. de kristenkonservative. De vanlige fredelige og mentalt friske menneskene i alle leire lider som følge av disse. :-\

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Jeg burde sikkert slengt på en gal slik :D når jeg harselerte med FN.Men fela også,for min del ser det ofte ut til at der er enorm livsvisdom i ordtaket dess flere kokker dess mer søl . Kanskje hovedsaklig derfor er jeg mot EU for eksempel.
    I dette spørsmålet synes jeg også FN blir litt en parodi,der er masse muslimske medlemsland,et jødisk land,og resten stort sett en haug med kommunist stater :D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    cybervision_ skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Så et spørsmål til deg: Er det rett av Hamas/Palestinerne å skyte 10 000 raketter mot sivile Israelere?
    Nei, det er ikke riktig av Hamas å skyte kinaputter på Israel bare fordi Israel har knabbet landet deres og sperret dem inne.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Rune S skrev:
    I dette spørsmålet synes jeg også FN blir litt en parodi,der er masse muslimske medlemsland,et jødisk land,og resten stort sett en haug med kommunist stater :D
    Med et slikt verdensbilde og en tilsvarende ukomplisert religiøs overbevisning er det ikke så underlig at du argumenterer som du gjør. Morsomt, men samtidig litt trist også.

V

vredensgnag

Gjest
    Adventure on the High Seas

En liten skandale i Israel fredag.

Tidligere på dagen distribuerte myndighetenes opplysningskontor en video som spottet Nødhjelpsflotiljen, og det tok noen timer før man kom med en beklagelse.
    Denne videoen ble distribuert til journalister av The Israeli Government Press Office.
    http://blogs.aljazeera.net/middle-east/2010/06/04/israeli-governments-media-madness

Det er en grunn til at jeg personlig ikke linker til noe fra Jerusalem Post, den avisen drypper det blod av. Men jeg har henvist til avisen her inne for dem som ønsker å få dekning som er tro mot regjeringen i Israel.
    Det var en av redaktørene i avisen som lagde denne videoen. Hun er vise-sjefsredaktør (deputy managing editor) og heter Caroline Glick.
    De som måtte ønske å få vite mer om hvordan hun arbeider kan se i Al Jazeera artikkelen som er linket over. At videoen ble sluppet gjennom Government Press Office, som er del av statsministerens kontor, kan nok skyldes at Glick var Netanyahus assisterende utenriksrådgiver i 1997-1998. Fint å ha forbindelser.

Due to a misunderstanding on our part, earlier today we inadvertently issued a video link that had been sent for our perusal. It was not intended for general release. The contents of the video in no way represent the official policy of either the Government Press Office or of the State of Israel.

We apologize for any inconvenience.

Thank you for your patients and understanding.
    Efraim Roseman

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.161
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    cybervision_ skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Nei, det er ikke riktig av Hamas å skyte kinaputter på Israel bare fordi Israel har knabbet landet deres og sperret dem inne.
    ;D

V

vredensgnag

Gjest
    Vi går ned med mann og mus

Det har du rett i, Pink Panther.
    Videoen over gikk som "hveteboller i tørt gress" (for å si det feil) gjennom høyrevridde medier i USA. Caroline Glick (redaktør i en verdenskjent avis må vite) er også aktiv i Center for Security Policy, som opererer i USA, og som sprer informasjon om hvor vanskelig Israel har det til amerikanske politikere og medier.

Hun er så stolt av videoen at hun har satt den opp på forsiden til Center for Security Policy.
    http://www.centerforsecuritypolicy.org/index.xml

Israel trenger ingen ytre fiender, det har nok med sine egne for tiden.

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Rune S skrev:
    Hvordan i negeren............
    Den var ny ! Har jeg feaktisk aldri sett/hørt tidligere. I allefall ikke på denne måten som et "ukvemsord", men kristne har vel ikke ikke lov til å skrive "Helvete" ? ::)

Somewhat sightly racist are we...? :-\

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    vredensgnag skrev:
    Det er en grunn til at jeg personlig ikke linker til noe fra Jerusalem Post, den avisen drypper det blod av.
    En liten anekdote ang. Jerusalem Post. Jeg tilbrakte et par ukers ferie i Jerusalem for lenge, lenge siden, mens jeg tjenestegjorde i Libanon. Mens jeg var der dreiet en av førstesidene i JP seg om et angrep på en busslast med israelske soldater, et sted nær grensen til Libanon. En "libanesisk terrorist, trolig et medlem av Hezb'allah" hadde tatt seg inn i Israel og "helt uten provokasjon" tømt magasinet i AKen i retning bussen før han selv ble drept. Deretter masse retorikk om fryktelige Hezb'alla, barbariske palestinere og udugelige FN tropper som ikke klarte å hindre fyren i å ta seg inn i Israel. Null bakgrunnsinfo.

Da ferien var over og jeg var tilbake i leiren var bakgrunnen for historien, som altså ikke var nevnt med et ord i JP, noe av det første jeg hørte. "Terroristen" kom fra en landsby ikke langt unna litt utenfor FNs buffersone, og terrorhandlingen var ikke helt uprovosert likevel. Noen dager før angrepet på bussen hadde en israelsk patrulje sparket ned døren der han bodde og mens han selv var på jobb hadde hans kone og to døtre blitt voldtatt etter tur, før de alle fikk halsen skåret over. Imidlertid skar de ikke dypt nok i kona, for hun var i live da hun ble funnet av en nabo og hadde forklart hva som skjedde før hun omsider strøk med. Øvrigheta i FN bataljonen som lå nærmest (husker ikke hvilken; muligens FINBATT) hadde blitt bedt om assistanse og hadde i etterkant oversendt klage til sin lokale IDF kontakt. Responsen var etter sigende kun "you have no proof it was our guys" og ferdig med det.

Siden har jeg i grunnen ikke tatt så mye av det jeg har lest i JP for god fisk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Rune S skrev:
    Den var ny ! Har jeg feaktisk aldri sett/hørt tidligere. I allefall ikke på denne måten som et "ukvemsord", men kristne har vel ikke ikke lov til å skrive "Helvete" ? ::)

På grunn av for langt fravær fra tråden fikk jeg ikke med meg det sitatet i sin opprinnelige post, og er vel litt glad for det. Ole Bull og fint vær har gjort meg myk nok til å forsøke å glemme denne kommentaren. Det blir litt vanskelig, kvite neger så eg e.

Hva med fy fasan, fy fogerty eller søren klype? Hvis du først skal gjøre alt for å unngå anerkjente banneord. Hvor i huleste gamperæva kom uttrykket "hvordan i negeren" fra? Fy flekkefjord, det var fælt bannskap! :mad:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    cybervision_ skrev:
    Det å ta imot og tro på Jesus er jo en følge av at man innser at det man selv får til ikke er verd fem sure sild (...)
    Som god hedning innser jeg at det eneste vi har er hvilke rammer vi har for andres og særlig egen oppførsel. Det vi får til er verdt det det er verdt, og det er ingen steder å vende seg. Et slikt syn på den jordiske tilværelsen gir den litt tyngde. Anbefales.

V

vredensgnag

Gjest
    Et barn i en kurv, ved Nilens bredd

Synd jeg ikke kan Hebraisk. Det har vært et helsikes liv i Knesset, og de diskusjonene kunne det vært noe å følge direkte.

A dangerous, murky wave of nationalism and intolerance is washing over Israeli society. Some blame the Netanyahu-Lieberman government, but the truth is Kadima is no less to blame, no less responsible. It is not only silent, it is an active partner in the treachery. The only merchandise Livni has to offer - "the peace process" - is moldy and misleading. It's not peace, just a process.
    Artikkel om dette her:
    http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/israel-has-no-opposition-and-no-alternative-1.294410

Og flere detaljer her:
    http://www.haaretz.com/print-editio...d-flow-of-a-flotilla-wracked-knesset-1.293643

Og nå får vi vite mer. Den første bølgen israelske soldater ble tatt til fange av aktivistene, som sterkt mislikte å bli angrepet uten varsel midt på natten fra båter og helikopter, og å bli skutt på med gummikuler. Disse soldatene ble ført ned i flotiljeskipet der enkelte fikk medisinsk bistand fra aktivistene.
    IDF vurderte at hovedskipet var så stort at det bare kunne stanses ved et overraskelsesangrep ...

Det var da Israel fikk panikk og man angrep med skarp ammunisjon.
    Som nevnt tidligere vil Israels ledere gjøre hva som skal til for å unngå at landene omkring skal få inntrykk av at det ikke er "allmektig" som nevnt i artikkelen Asbjørn linket til tidligere i tråden.
    http://www.haaretz.com/news/diploma...d-photos-of-beaten-israeli-commandos-1.294443

Hele beslutningskjeden bak operasjonen kritiseres sterkt her, av en deltager i panelet som undersøkte de ulykksalige beslutningene bak angrepet på Libanon i 2006:
    http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/our-primitive-policy-making-1.293672

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Spiralis skrev:
    Rune S skrev:

Beklager viss det såret noen,absolutt ikke ment på den måten.Jeg hater rasisme!

V

vredensgnag

Gjest
    "I say potaytoes, you say potahtos."

Rune S skrev:
    Spiralis skrev:
    Rune S skrev:

Beklager viss det såret noen,absolutt ikke ment på den måten.Jeg hater rasisme!
    Det kan godt være en lokal omskriving av "i svarte natta." Neger kommer av niger, sort på latin.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    baluba skrev:
    Spiralis skrev:
    Rune S skrev:

På grunn av for langt fravær fra tråden fikk jeg ikke med meg det sitatet i sin opprinnelige post, og er vel litt glad for det. Ole Bull og fint vær har gjort meg myk nok til å forsøke å glemme denne kommentaren. Det blir litt vanskelig, kvite neger så eg e.

Hva med fy fasan, fy fogerty eller søren klype? Hvis du først skal gjøre alt for å unngå anerkjente banneord. Hvor i huleste gamperæva kom uttrykket "hvordan i negeren" fra? Fy flekkefjord, det var fælt bannskap! :mad:
    Her legger jeg meg flat! og beklager inderlig!! Det ligger overhodet ikke noe rasistisk i utrykket,og jeg må ærlig innrømme jeg ikke vet helt hvorfor jeg har brukt det.Det der må jeg slutte med!!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10

vredensgnag skrev:
    Og nå får vi vite mer. Den første bølgen israelske soldater ble tatt til fange av aktivistene, som sterkt mislikte å bli angrepet uten varsel midt på natten fra båter og helikopter, og å bli skutt på med gummikuler. Disse soldatene ble ført ned i flotiljeskipet der enkelte fikk medisinsk bistand fra aktivistene.
    IDF vurderte at hovedskipet var så stort at det bare kunne stanses ved et overraskelsesangrep ...
    Da har vi vel fått bekreftet at aktivistene lyver så det renner av dem. Også de norske. Også O store barberhøvel Mankell. Greit å få bekreftet det.

V

vredensgnag

Gjest

oddgeir skrev:
    vredensgnag skrev:
    Da har vi vel fått bekreftet at aktivistene lyver så det renner av dem. Også de norske. Også O store barberhøvel Mankell. Greit å få bekreftet det.
    Bibelen kan leses på mange måter, tror jeg. Her gjelder det å åpne ens sinn, så det tar inn både det ene og det andre. Men det er enda et bevis på at aksjonen varte i de over 15 minuttene som aktivistene har påstått, og ikke de få minuttene IDF har uttalt.

Men "lyve så det renner av dem" var en underlig konklusjon, siden det er aktivistene selv som har sluppet dette, etter å ha klart å skjule bildene for IDF, som søkte å konfiskere alt. At store sterke IDF kan overmannes av folk uten våpen, selv når disse overraskes i hundetimen, skjønner man godt at de forsøker å holde skjult for verden.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Fredsakrivister har sikkert ikke vært i forsvaret, så de visste sikkert ikke at dersin de tar soldater til fange så kan man være 100 % sikker på at vennene deres kommer og befrir dem, og da kommer de ikke med painballutstyr...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Accumulating evidence in the IDF’s investigation of the Gaza flotilla incident is pointing to the fact a separate group of Islamist radicals whose sole intention was to initiate a violent conflict was aboard the Mavi Marmara, Prime Minister Binyamin Netanyahu said at the opening of Sunday’s cabinet meeting.

He said that a group of street-fighters "boarded the ship at a separate port, did their own provisioning, and were not subject to the same security check of their luggage as all the other passengers.”

The prime minister's remarks followed IDF reports that a group of about 50 men – of the 700 on board – had been identified as being well-trained, and a ringleader who recruited them from the northwestern Turkey city of Bursa.

The group was split up into smaller squads that were distributed throughout the deck and communicated with one another with handheld communication devices. The men wore bulletproof vests and gas masks and laid an ambush for the Shayetet 13 soldiers as they rapelled onto the ship's deck from a helicopter.

The members of this violent group were not carrying identity cards or passports. Instead, each of them had an envelope in his pocket with about $10,000 in cash.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Dette synes jeg høres bra ut :
    http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=177623
    Får bare håpe da at verden er like oppmerksom viss Israel får et større sikkerhetsproblem viss dette blir gjennomført,for det vil uten tvil gjøre sjansene for Hamas til å få inn krigsmateriell større.

C

Cyber

Gjest
    Pasifister er ikke det de engang var:
    [video]LFdJFG0mXR4&NR[/video]

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.161
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja i Israels hardt sensurerte versjon av begivenhetene. Man skal være bra naiv for å tro at det er hele bildet. Jeg velger å tro på aktivistene som har gott ent roverdig forklaring på hva som skjedde. Hvis Israel ikke har noe å skjule aksepterer de en internasjonal undersøkelseskommisjon, at de ikke gjør det forteller meg alt jeg trenger å vite.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10

vredensgnag skrev:
    Men "lyve så det renner av dem" var en underlig konklusjon, siden det er aktivistene selv som har sluppet dette,

De hevdet at: (VG)
    Free Gaza Movement, en av organisasjonene bak konvoien som skulle til Gaza med nødhjelp, hevder at det ikke ble ytt motstand da israelske spesialsoldater bordet flere av skipene i 02-tiden natt til mandag.
    Mankell er også sjokkert: (VG / Aftonbladet)
    - Vi ble angrepet av helikopter, speedbåter, fartøy og en masse kommandosoldater som kom ombord og bordet båt etter båt. De skjøt mennesker som sov. Hvor enn mye israelerne roper at de fant våpen, er det bare tull, sier Mankell
    Men nå ser vi altså bildene, som bekrefter det vi tidligere har sett på video.

Sannheten er det første offeret i en konflikt.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Erato: Det er alltid seierherrene som skriver historien så noen uavhengig granskning blir neppe godtatt.

Har bare skumlest til tider i tråden her men det er en ting som slår meg og det er enkeltes behov for å rettferdiggjøre drap. Drap kan ikke rettferdiggjøres og her i dette tilfellet er det bevist at enkelte har blitt henrettet på kloss hold!

Når jeg leser denne tråden blir jeg stolt av å være ikke troende, menneskesynet til enkelte her på forumet er helt forkastelig og dere burde skamme dere.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn