Israel er ute og myrder barn igjen

A

Affa

Gjest
Re: Israel er ute og myrder barm igjen

Helt jævlig. Er jødene blinde?

A

Affa

Gjest
Etter min mening er det nå på tide å bryte med Israel.

Beskytningen av kvinnen som lot terrorister rømme var greit, men dette er derimot utilgivelig. Det føyer seg dessuten inn i en endeløs rekke av forbrytelser begått av en suveren krigsmakt mot en totalt forsvarsløs sivilbefolkning. Jødene beviser sin udugelighet, grådighet og umenneskelighet for en hel verden. De finner kun sine likemenn i Rwanda.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
2
Ja, det hjelper ikke mye for de som er rammet, å si at:

Israel: - En tragedie.
Israels utenriksminister Tzipi Livni beklager.

LES OGSÅ:
gaza. midtøsten
midtøsten israel hamas

Onsdag 08.11.2006, 12:56
oppdatert 12:57
Israels utenriksminister Tzipi Livni beklager av sivile palestinere er drept i et israelsk angrep og sier det er en tragedie.

- Israel gjør alt for å unngå å ramme uskyldige sivile innbyggere under operasjoner. Dessverre skjer det av og til tragedier. Vi beklager, sa Livni i en kunngjøring.

Hun refererte til de 18 menneskene som ble drept i byen Beit Hanoun på Gazastripen i morges. Ifølge palestinske kilder ble ofrene truffet av israelsk granatild. Alle skal ha vært sivile.

En israelsk tjenestemann sier at militæroperasjonene på Gazastripen kommer til å fortsette til tross for hendelsen i Beit Hanoun:

- Det som skjedde i Beit Hanoun var en tragedie, men den israelske hæren vil fortsette sine operasjoner mot rakettangrep, våpensmugling og for å få frigitt Gilad Shalit, sier en tjenestemann ved statsministerens kontor. Den israelske korporalen ble kidnappet av palestinere 25. juni.

Tidligere onsdag sa forsvarsminister Amir Peretz at han hadde gitt hæren ordre om å stanse angrepene på Gazastripen mens angrepet i Beit Hanoun granskes.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Begynner å få Israel i vranghalsen jeg og.
Men jeg lurer på om Israels sine "tabber" får mere spalteplass i media, enn når palestinerene skyter raketter fra Gazastriba og inn i Israel.
Dette har jeg ikke sett omtalt i media. Mulig jeg ikke følger med godt nok.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hver gang jeg ser disse bildene blir jeg mer sikker på en ting.

Oberst Walter E. Kurtz finnes i virkeligheten, i et stigende antall.

Det er hjerteskjærende å se menneskets moral gå til grunne på denne måten.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Forferdelig trist, men det dekker ikke over det faktum at Norsk presse er totalt ensidig, tror dere det ikke var/er blod i Israelske gater når rakettene hagler over grensebyene?
At noen aviser legger ut grusomme krigsbilder får være opp til vær og en redaktør, men ha ihvertfall nok objektivitet til å gidde å vise bilder fra begge sider av grensa.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Forferdelig trist, men det dekker ikke over det faktum at Norsk presse er totalt ensidig....
Det er ganske utrolig at du klarer å hisse deg opp over noe så uviktig som norsk presse.

Mennesker lemlestes og dør i stort antall, og det viktigste du kommer på er å kritisere de redaksjonelle beslutningene som tas her hjemme??

Gimme a break!!!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det kom nylig frem at nesten all utenriksdekningen i Norge dreier seg om midtøsten, sammen med Irak og Afghanistan var det godt over 90 %. Hadde vi fått vite litt mer om hva som foregår rundt om også i andre land, hadde vi kanskje ikke sett på jødene som verdens eneste jævler, som mange gjør nå.
Jødene prøver aldri bevisst å drepe uskyldige, men dessverre går det sivile med, og som vi så tidligere i uken stiller noen av de gladelig opp som levende skjold. Når en jøde drepes derimot står jubelen i taket.

A

Akle

Gjest
Kanskje greit å sette et skille mellom "jødene" og staten Israel. Jeg har intet imot jødene og like lite tilovers for staten Israel og deres maktpolitikk.

Det minste underdogen bør få før han blir slaktet er da jubel, tross at han beklagelig nok måtte slakte en jøde først.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.090
Torget vurderinger
0
Hver gang jeg ser disse bildene blir jeg mer sikker på en ting.

Oberst Walter E. Kurtz finnes i virkeligheten, i et stigende antall.

Nei, jeg drepte ham i Laos i 1969

Cpt.Willard, ComSec I Corps, US Special Forces / aka Spiralis

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Det er ganske utrolig at du klarer å hisse deg opp over noe så uviktig som norsk presse.

Mennesker lemlestes og dør i stort antall, og det viktigste du kommer på er å kritisere de redaksjonelle beslutningene som tas her hjemme??

Gimme a break!!!
Vel, det er ikke så mye mer rasjonelt å hisse seg opp over at folk blir drept tusen mil unna. For hvordan kan det at du hisser deg opp påvirke situasjonen? Det kan det selvsagt overhodet ikke. Du gjør ikke verden noe bedre ved å fortvile over dens elendighet, du gjør bare din egen tilværelse verre. Og hvilken hensikt har nå det?

Det eneste som teller for oss, er at Israel fungerer som en frontlinje, eller et buffer om du vil, foran det europeiske kontinent. Faller Israel, faller Europa.

Norsk presse er noe vi kan påvirke, og noe som påvirker oss, wotg er i sin fulle rett til å kritisere norsk pressedekning og du er i ingen rett til å sette deg på noen høy hest vis-a-vis ham. For å tjene den berettigelsen må du eventuelt dra nedover dit og selv gjøre noe med situasjonen.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Etter min mening er det nå på tide å bryte med Israel.

Beskytningen av kvinnen som lot terrorister rømme var greit, men dette er derimot utilgivelig. Det føyer seg dessuten inn i en endeløs rekke av forbrytelser begått av en suveren krigsmakt mot en totalt forsvarsløs sivilbefolkning. Jødene beviser sin udugelighet, grådighet og umenneskelighet for en hel verden. De finner kun sine likemenn i Rwanda.
*APPLAUS*

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Ikke trekk for tidlige konklusjoner her. Her trengs kalde hjerner, ikke brennhett føleri.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Dessuten har vel få, om enn noen her inne noen gang vært i midtøsten. Det er et goldt og jævlig tøfft land som også tilhører meg. Ingen kan forstå den terroren som rammer uskyldige på begge sider.
Frykt er menneskets verste fiende og får folk til å utføre de mest grusomme handlinger.
Uansett, slike massakre av en nasjon med militær overlegenhet blir latterlig og noe forbannet MØKK!

O

omholt

Gjest
Det som er trist er den ensidige dekningen av norsk media. Dette er med på å skape et skjevt bilde av konflikten som igjen fører til at folk tar avstand fra Israel.
Sier ikke at Israel ikke begår feil, men håper folk er klar over at det finnes en annen side av konflikten også. Denne siden kommer desverre ikke tydelig nok frem i norsk media. Tenk på det.

A

Akle

Gjest
Historien vil alltid gjenta seg.
Den slags retorikk når det gjelder jødene er grunn nummer en til antisemitisme, tett etterfulgt av; de er guds utvalgte folk.

Uff.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det eneste som teller for oss, er at Israel fungerer som en frontlinje, eller et buffer om du vil, foran det europeiske kontinent. Faller Israel, faller Europa.
Har litt problemer med å se Israel som den vestilge siviliasjons brohode i barbarland eller som demokratiet og de rettroendes fyrtårn blandt terrorister og mørkemenn.

Det kan heller se ut til at det som skjer i Israel og omliggende områder er med på å skape mistro og angst overfor vesten i den arabiske verden.

Ser heller ikke faren for at de muslimske horder skal ramle innover Europa hvis palestinerene tok Israel tilbake.

K

knutinh

Gjest
Det er neppe den israelske hærs politikk å drepe uskyldige sivile - uansett hvilken personlige mening de måtte ha så innser de nok hvilke negative konsekvenser det får for støtten Israel er avhengig av.

At individer i den Israelske hær ganske brutalt utnytter sin maktposisjon ovenfor palestinere er jeg overbevist over. Det har også vært tilfeller av regulær terrorisme fra fanatiske Israelere.

At den Israelske stat bevisst forskjellsbehandler folkeslaget jøder kontra sivile, ustraffede muslimer med israelsk statsborgerskap er jeg overbevist om.

At palestinske motstandsgrupper skyver sivilbefolkningen (kanskje frivillig) foran seg og bevisst provoserer fram sivile tap på egen side for å score poeng i media er jeg overbevist om.

Jeg er også overbevist om at storparten av Israelere og Palestinere egentlig ønsker å se barna vokse opp, selv om det innebærer kompromisser, og selv om de ikke nødvendigvis har stor tillit til motparten.

Hva annet kan man i denne konflikten enn å kritisere alle som skyter, bomber og dreper, og gjøre sitt lille beste for å forhindre at dette blir rasjonelle veier til et mål?

-k

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Ser heller ikke faren for at de muslimske horder skal ramle innover Europa hvis palestinerene tok Israel tilbake.
Tilbake? hva mener du? Det har da vært jøder i israel/palestina like lenge som det har vært muslimer der.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det vil aldri bli fred i dette området, det har jeg ingen illusjoner om. Det kommer ikke til å skje før den siste jøde er drept… men det kommer heller ikke til å skje da, for da finner de noen andre å slåss mot der nede. Så lenge palestinerne ikke han akseptere eksistensen av den israelske staten, så lenge de skyter raketter inn i Israel fra områdene Israel nylig trakk seg ut av, så kan ikke Israel leve med dette og må forsvare seg. Og å forsvare seg mot en fiende som skjuler seg mellom barn er ikke lett og må få uheldige konsekvenser.
Det bittelille området jødene skulle få ha til sin stat får de ikke ha i fred. Vi kan bare gi opp hele prosjektet. Jeg foreslår at vi inviterer alle jødene her til vårt land. De er siviliserte, de jobber og er dyktige på mange felt, de er ikke voldelige og vil klare å leve i fred med oss. Tilbake kan de få alle våre misfornøyde innvandrere som ikke synes noe om vår måte å leve på, som ikke synes det er noe å være takknemlig for at de får oppholde seg trygt i vårt land og får det de trenger opp i hendene. De er pent brukte og vil sikkert trives mye bedre der ned blant sine brødre.

Dette er og blir en krig mellom religioner, uansett hva man kaller det. Ser man ikke det så har man rett og slett ikke fått med seg hovedpoenget.
Det er også en ufattelig ensidig kritikk av Israel. Palestinerne er det bare synd på., de gjør jo ikke noe galt stakkars. De lærer bare barna sine opp til et ufattelig hat. De skyver bare barna foran seg i krig. De skyter bare raketter inn i Israel med det mål å skade sivile israelere, og hadde de ikke vært stoppet av den effektive muren så hadde de sprengt seg i luften for å drepe flest mulig israelere. Og de ønsker bare å fjerne enhver jøde fra dette området, verre er det ikke.

B

Back_Door

Gjest
Det er neppe den israelske hærs politikk å drepe uskyldige sivile - uansett hvilken personlige mening de måtte ha så innser de nok hvilke negative konsekvenser det får for støtten Israel er avhengig av.

At individer i den Israelske hær ganske brutalt utnytter sin maktposisjon ovenfor palestinere er jeg overbevist over. Det har også vært tilfeller av regulær terrorisme fra fanatiske Israelere.

At den Israelske stat bevisst forskjellsbehandler folkeslaget jøder kontra sivile, ustraffede muslimer med israelsk statsborgerskap er jeg overbevist om.

At palestinske motstandsgrupper skyver sivilbefolkningen (kanskje frivillig) foran seg og bevisst provoserer fram sivile tap på egen side for å score poeng i media er jeg overbevist om.

Jeg er også overbevist om at storparten av Israelere og Palestinere egentlig ønsker å se barna vokse opp, selv om det innebærer kompromisser, og selv om de ikke nødvendigvis har stor tillit til motparten.

Hva annet kan man i denne konflikten enn å kritisere alle som skyter, bomber og dreper, og gjøre sitt lille beste for å forhindre at dette blir rasjonelle veier til et mål?

-k
Godt skrevet!

G

Gjestemedlem

Gjest
Tilbake? hva mener du? Det har da vært jøder i israel/palestina like lenge som det har vært muslimer der.

Tja, hva med å opprette en storpalestinsk stat. Denne kan jo også inneholde et mindretall av jøder og andre ikke-palestinere. Føstnevnte kan man jo finne et tilmålt stykke ørken til, og naturligvis lage en mur rundt for å forhindre at de stimer rundt helt uhindret. Så for å holde dem litt opptatt kan kan man bombe dem litt av og til slik at de har noe felles å samles omkring, og noe å diskutere ved kveldsmaten. Og naturligvis vennlig men bestemt holde handel og import på et naturlig akseptabelt minimum.

Dette må da uten tvil være oppskriften på fredelig sameksistens i Paelstina og de nærliggende områder...

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er nok ikke offentlig godtatt politikk i det minste. Men de har nok en noe annen definisjon av hva som er uskyldige og hva som er sivile. Det å sende granater inn i en sivil folkemengde er aksebtabelt så lenge det sannsynligvis finnes legitime mål blandt dem. De har jo bare seg selv å takke som blander sammen sivile og militære på en slik utilbørlig måte. Dessuten er det nok bare en fordel å få med ormeyngelen i samme slengen slik at den ikke vokser opp og skal hevne resten av falilien.

A

Affa

Gjest
Selvsagt er det godtatt Israelsk praksis å åpne ild med artilleri og tanks eller med kampfly i områder der den sivile tettheten er stor. Dette skjer jo gang på gang og følgelig representerer de siste dagers handliner regelen, ikke unntaket. Det er like før vi gamlekara maler MAN og Henchel vognene beige og jager torafolket opp i palmene der de andre apene er.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Selvsagt er det godtatt Israelsk praksis å åpne ild med artilleri og tanks eller med kampfly i områder der den sivile tettheten er stor. Dette skjer jo gang på gang og følgelig representerer de siste dagers handliner regelen, ikke unntaket. Det er like før vi gamlekara maler MAN og Henchel vognene beige og jager torafolket opp i palmene der de andre apene er.
Ja, det var jo synd dere ble så heftet og forstyrret sist gang at dere ikke fikk fullført oppdraget. Hvor mange barn tok dere knekken på? Litt mer renslig selvsagt med gass, blir ikke alt dette blodet å tørke opp etterpå. Hadde helt klart vært et problem mindre i verden om vi ble kvitt jødene, det er jo mange som er enige om dette, både nasistene og mange av muslimene, og så mange kan da umulig ta feil?

A

Affa

Gjest
Nei for rør Frue. Ta deg en kopp te med 7 ts sukker. Det var aldri Wermacht sin oppgave å drepe barn. Gass brukte vi bare til røyklegging av vognene.

Jødene har levd godt på sin tragedie i 60 år. De har henrettet de skyldige, noe som burde bedret humøret deres, men neida, siden ha de vært en pest å plage for hele verden og en søplebøtte for etnisk korrekte (stamtavle fra kong Salomon) ekstremister fra USA, Russland og Afrika.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
La meg si det slik: Hvis en mann skyter mot kongen fra 17. mai-toget, er det da rasjonelt å meie ned 17. mai-toget for å få has på mannen?

I praksis er dette parallelt til Israels retorikk: Terrorister gjemmer seg blant sivilbefolkningen og skyter mot Israel. Israel skyter tilbake uten hensyn til sivilbefolkningen. Israel påstår i etterkant at sivilbefolkningen ikke er uskyldig fordi den skjuler terrorister.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Nei for rør Frue. Ta deg en kopp te med 7 ts sukker. Det var aldri Wermacht sin oppgave å drepe barn. Gass brukte vi bare til røyklegging av vognene.

Jødene har levd godt på sin tragedie i 60 år. De har henrettet de skyldige, noe som burde bedret humøret deres, men neida, siden ha de vært en pest å plage for hele verden og en søplebøtte for etnisk korrekte (stamtavle fra  kong Salomon) ekstremister fra USA, Russland og Afrika.
Affa på sitt mest usmakelige. Den tyske krigsmakt myrdet jødiske barn i mengder, og det med kaldt blod. Ingen grunn til å bortforklare denne groteske forbrytelse.

Honkey

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Problematikken ligger vel i at dette ikke er en "de i røde uniformer mot de i blå uniformer"-krig. De stridende fra palestinernes side er ikke uniformerte, og de benytter ubestridelig sivile palestinere som skjold, og de gjemmer seg, og frakter materiell i ambulanser. De er således også medskyldige i at motpartens væpnede aksjoner medfører sivile tap, fordi de overhode ikke forsøker å skåne sin egen sivile befolkning, men derimot angriper direkte fra deres geografiske posisjon og skjuler seg blant dem. Dette er grenseløs feighet uten sidestykke, og viser bare hvor kynisk de er i sine forsøk på å styre verdensopinionen. Hva skal Israel gjøre? Sitte og ta imot missil på missil som blir kastet i hodene deres? "Det andre kinnet til"-taktikken fungerer særs dårlig i væpnet kamp.

Flere fotoseanser pro-palestina som har blitt presentert i vestlige medier, har også vist seg å være i enkelte fall svært misvisende, og i andre fall rett og slett arrangerte. Fotografier har også blitt bevisst manipulerte i Palestinas favør for høyest mulig emosjonell impact.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
espenLT: javel noen bilder har blitt manipulert for emosjenll impact, so fucking what...?

Israel dreper sivile, ofte med hensikt. Det er det som er det jævelige.
Sorry Kompo, dine argumenter faller sammen her.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
espenLT: javel noen bilder har blitt manipulert for emosjenll impact, so fucking what...?
Uredelighet, desinformasjon, villedning med vestlige mediers viten og medvirkning. Det er vel litt påfallende at alle bilder fra palestina viser lemlestede barn, blod i gatene og gråtekoner, mens bildene fra Israel stort sett viser militære styrker og politi. Er det slik at missilene fra Palestina ikke dreper sivile Israelere, men kanskje bare slår dem litt i svime? Selvmordsbomberne i Bar Mitzvaher og restauranter har kanskje bare kinaputter rundt livet? Hvorfor denne ubestridelig ensidige dekningen av konflikten?

Israel dreper sivile, ofte med hensikt. Det er det som er det jævelige.
Sorry Kompo, dine argumenter faller sammen her.
Det som er det jævlige er at den ene stridende parten gjemmer seg blant barn, gamle, kvinner og menn og kaster raketter i hodet på nabostaten. De vet så inderlig godt at motparten ikke har noe annet valg ved retaliasjon enn å "herse" med sivilbefolkningen - dette er hva strategien til palestinerne baserer seg på. Hva skal Israel gjøre? Sitte med foldede hender og be til Gud om at missilene skal slutte å regne ned over byene deres og at selvmordsbomberne skal gå lei av å sprenge seg i lufta på offentlige steder? Gimme a break. Denne krigen slutter ikke før en av partene enten er utslettet eller relokert.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Vel, det er ikke så mye mer rasjonelt å hisse seg opp over at folk blir drept tusen mil unna. For hvordan kan det at du hisser deg opp påvirke situasjonen? Det kan det selvsagt overhodet ikke. Du gjør ikke verden noe bedre ved å fortvile over dens elendighet, du gjør bare din egen tilværelse verre. Og hvilken hensikt har nå det?
Rasjonelt eller ikke, barnedrap går inn på meg.

Til å være så ivrig etter å diskutere politikk, er du vanvittig flink til å gi faen i mennesker.

Det eneste som teller for oss, er at Israel fungerer som en frontlinje, eller et buffer om du vil, foran det europeiske kontinent. Faller Israel, faller Europa.?
Ehh....

Håper du nærmer deg digitalteknikken med større grundighet. Hvis ikke kommer du til å være stipendiat lenge. Kan du i det minste gi en kort sammenfattet skisse av årsakssammenhengen du mener å se her? Dette er langt fra noen kjensgjerning, for å si det mildt!

Norsk presse er noe vi kan påvirke, og noe som påvirker oss, wotg er i sin fulle rett til å kritisere norsk pressedekning og du er i ingen rett til å sette deg på noen høy hest vis-a-vis ham.
Wotg gjør det så mange Israelvennlige har gjort før ham. Han sporer av en debatt som er ubehagelig. Det er sant som han sier, norsk presse er ubalansert. Det er også jævlig mye mer komfortabelt for en Israelvenn å snakke om dette, enn det er å snakke om hva Israels militære gjør.

For å tjene den berettigelsen må du eventuelt dra nedover dit og selv gjøre noe med situasjonen.
En gang til, eller holder det med det jeg allerede har gjort?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Portal har helt rett. Om en gruppe terrorister tar med seg et barnetog og bruker dette som skjold mens de skyter på kongen eller andre uskyldige, hva gjør man da, lar de ta seg ut? Ser ut til at det er det folk her mener ja.
Hvem er det man har problemer med ellers rundt omkring i verden, er det de blodtørstige jødene som dreper for fote og voldtar og herjer? Hva skjer i Sudan, er det jødene som forkler seg der og?
Hvorfor kan ikke palestinerne bare underskrive en avtale om å akseptere en jødisk stat om det er fred de ønsker? Problemet er at det er ikke fred de ønsker, så enkelt og så vanskelig er det.

A

Affa

Gjest
Affa på sitt mest usmakelige. Den tyske krigsmakt myrdet jødiske barn i mengder, og det med kaldt blod. Ingen grunn til å bortforklare denne groteske forbrytelse.

Honkey
Den tyske krigsmakt myrdet færre barn enn de allierte da den ikke utførte terrorbombing av sivile mål.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Den tyske krigsmakt myrdet færre barn enn de allierte da den ikke utførte terrorbombing av sivile mål.
...og du ser helt bort i fra det som skjedde i konsentrasjonsleirene?
Spar meg!

A

Affa

Gjest
Selvsagt. Det var det ikke den tyske krigsmakt som stod for.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Selvsagt. Det var det ikke den tyske krigsmakt som stod for.
Ja, den strittet imot med alt den hadde, har jeg hørt.

Topp Bunn